Speculaties Motoren en teams.

Gestart door Sinister -D-, 23 april 2005 - 22:54:25

« vorige - volgende »

Sinister -D-

Nu bekent is geworden dat Red Bull volgend jaar met Ferrari krachtbronnen wordt voortgestuwd begint het bovenin weer te borrellen met de hersenen (voor zover daar van te spreken is :P)

Tis gewoon een gedachte:

Red Bull rijdt met Ferrari.
Maar Sauber ook, Ferrari heeft al vaker 2 teams exl. hun eugen motoren geleverd (red. Prost GP),
maar Sauber is al 1 a 2 jaar stillekes zijn eigen plannen aan het trekken en wil niet meer zo verbonden worden met Ferrari, ze zijn een eigen fabrieksmotor aan 't zoeken. Ideale kans in mijn ogen.
BMW is niet meer tevreden over Williams, en er wordt wel eens gezegt dat die hun contract willen verbreken. Of ze beginnen een eigen team of ze kunnen (mits Sauber niet meer verder gaat met Ferrari) met Sauber in zee gaan, dan wel niet overkopen en hebben ze hun prive team, waar ook al vaker van gepraat werd.
Maar dan zit Williams zonder motor, maar nu hebben we Cosworth/Ford weer zonder team. Nu kunnen die 2 mooi gaan samen werken.

Nu, dit is maar een gedachte, maar toch, ik zie het allemaal nog gebeuren in de loop van 't jaar.

Eric

Sauber laat Ferrari vallen...zij gaan in zee met BMW en nadien koopt BMW Sauber uit.
Red Bull doet waarschijnlijk een goede zaak met Ferrari...maar dan zullen ze ook naar de pijpen moeten dansen van Ferrari.
Williams zal nog een seizoen met BMW motoren rijden

Jonas

Ik denk dat Williams nog een jaartje met BMW motoren gaat rijden en mss overstapt naar Cosworth/Ford of zoiets
www.f1-geschiedenis.be
----------------
Schumi World Champion in 1994-1995-2000-2001-2002-2003-2004
----------------
But Senna stays the best !!!!

Juan Pablo

Citaat van: F1Planet op 24 april 2005 - 13:24:28
Ik denk dat Williams nog een jaartje met BMW motoren gaat rijden en mss overstapt naar Cosworth/Ford of zoiets

Als je daar een logische conclusie uit maakt betekend het dat Williams ver terugzakt

O look a bunny
(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Jonas

Niet per se maar je ziet toch weer dat ze vandaag weer geen punten pakken. Er moet veel veranderen daar bij het Williams team.

De Cosworth motor is mss wel een klein beetje minder dan de BMW maar toch, ik hoop dat ze zich toch nog kunnen mengen voor de top 5 in een race.
www.f1-geschiedenis.be
----------------
Schumi World Champion in 1994-1995-2000-2001-2002-2003-2004
----------------
But Senna stays the best !!!!

Sinister -D-

Zo'n slechte motor is de Cosworth nu ook weer niet, ik denk dat de Red Bull (en vorig jaar Jaguar) meer een slechter earodinamisch pakket hebben, en dat daarom een minder goed resultaat wordt behaald.
Let voor de grap eens op RBR bij snelle circuits dit jaar, waar de earodinamica niet zozeer telt.

Jonas

Ik had het al eerder vermeld dat het aerodinamisch pakket belangrijk was. Maar volgens mij zullen de RBR op een circuit van Monaco mss wel eens de verassing kunnen zijn. Wie weet...
www.f1-geschiedenis.be
----------------
Schumi World Champion in 1994-1995-2000-2001-2002-2003-2004
----------------
But Senna stays the best !!!!

Jasper

Die Cosworth is niet te onderschatten hoor.

Maar Toyota is misschien ook nog een kandidaat-leverancier voor Williams. Daarmee zou Williams waarschijnlijk beter af zijn dan met Cosworth, en ik denk dat Toyota vorig seizoen zei dat ze aan meer dan één extra team motoren zouden kunnen leveren. Jordan is nu één van die teams, Williams kan een tweede worden.

In ieder geval lijkt het me een rare stap van BMW om Williams te laten liggen voor Sauber. Ik weet niet of de Zwitsers meer potentieel hebben dan Williams hoor. Als ze er met nieuwe windtunnel en Ferrari-motoren een farce van kunnen maken, waarom zou dat dan met BMW-motoren niet even goed lukken? Aan de andere kant moeten ze de windtunnel misschien ook nog leren kennen zoals dat bij een nieuwe wagen elk seizoen ook weer zo is. En het geld van BMW bij overname zou ook wel enige vooruitgang opleveren.

Maar het is nog niet eens zeker dat BMW Williams volledig verlaat natuurlijk. Ze hebben bij mijn weten 51% van de aandelen van het team, en wie zou die willen terugkopen? Williams zelf? Waarom zouden ze ze destijds verkocht hebben. Toch voor het geld zeker?

Nu ja, we zien wel...

Sinister -D-

Waarom Suaber beter zou worden? De inbreng van BMW natuurlijk. Ferrari wilde er gewoon een b-team van maken, of een ''live''-testteam. Kan ik me wat bij indenken dat Sauber dat niet wil. BMW zou bij Sauber dezelfde input brengen aan nu bij Williams, zodat Sauber ook een fabrieks team kán waorden op langere termijn. Nu bekijk ik deze situatie uiteraard als BMW Williams zou verlaten als partner.

En over de windtunnel leren kennen, zou 'n 1:2 schaal windtunnel niet hetzelfde werken als 'n 1:1? Lijkt mij van wel, maar zoveel verstand heb ik niet van earodinamica :P Je moet natuurlijk ook de juiste mensen hebben ala Newey, Gascoyne en Byrne.

Jasper

Tja, een vleugel heeft ook altijd hetzelfde effect en toch moeten ze de wagen altijd leren kennen. ;) En het gaat niet over de schaal, gewoon dat het een nieuw stuk is. Maar ik weet het niet, daarom dat ik ook "misschien" zei.