Zomertijd: verander je tijdinstelling!

Gestart door Jasper, 27 maart 2005 - 11:07:15

« vorige - volgende »

Jasper

Zoals jullie allemaal wel weten, zijn we vannacht overgeschakeld op zomertijd. Om twee uur vanmorgen werd het meteen drie uur. Maar de forumklok blijft gewoon lopen. Daarom moet je je tijdinstelling aanpassen in je profiel, zodat de tijden die je op je scherm krijgt, overeenstemmen met de tijd die het ook echt is. Omdat dit forum nieuw is, kan het misschien geen kwaad om even uit te leggen hoe je dit moet aanpassen.

Om de instelling te veranderen, klik je bovenaan (niet in het menu) op de knop 'profiel', tussen 'zoeken' en 'kalender'. Op die pagina klik je links op 'Lay-out voorkeuren', onder de titel 'Profiel wijzigen'. Op die pagina kom je 'Tijdafwijking' tegen. Daar staat normaal het cijfer 1 ingevuld. Verander dit naar 2, en klik onderaan rechts op de pagina op 'Verander profiel'. Nu kan je gewoon terug naar de forum index.

En haal nu allemaal dat uurtje slaap maar in. ;)

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 27 maart 2005 - 11:07:15
Zoals jullie allemaal wel weten, zijn we vannacht overgeschakeld op zomertijd. Om twee uur vanmorgen werd het meteen drie uur. Maar de forumklok blijft gewoon lopen. Daarom moet je je tijdinstelling aanpassen in je profiel, zodat de tijden die je op je scherm krijgt, overeenstemmen met de tijd die het ook echt is. Omdat dit forum nieuw is, kan het misschien geen kwaad om even uit te leggen hoe je dit moet aanpassen.

Om de instelling te veranderen, klik je bovenaan (niet in het menu) op de knop 'profiel', tussen 'zoeken' en 'kalender'. Op die pagina klik je links op 'Lay-out voorkeuren', onder de titel 'Profiel wijzigen'. Op die pagina kom je 'Tijdafwijking' tegen. Daar staat normaal het cijfer 1 ingevuld. Verander dit naar 2, en klik onderaan rechts op de pagina op 'Verander profiel'. Nu kan je gewoon terug naar de forum index.

En haal nu allemaal dat uurtje slaap maar in. ;)
Thx Jasper, khad er zelf niet aan gedacht, in huis overal, maar dacht dat het automatisch zou gebeuren hier.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

daan

Nu je het zegt :)
Ik zal het gelijk veranderen

Racegirl

Als de nood het hoogst is, is Jasper nabij!  ;)
You shoot me in a dream, you better wake up and apologize.

Jasper

Of als ik nabij ben, is de nood het hoogst. :P

Ferrari 2010

Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Ik ben er niet trots op dat ik nood breng hoor...

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 29 maart 2005 - 13:35:53
Ik ben er niet trots op dat ik nood breng hoor...
hahahaha, ik had het anders opgevat, namelijk dat jij altijd langskomt als de nood hoog is  ;)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.


Supermariobros

Citaat van: Jasper op 27 maart 2005 - 11:07:15

Om de instelling te veranderen, klik je bovenaan (niet in het menu) op de knop 'profiel', tussen 'zoeken' en 'kalender'. Op die pagina klik je links op 'Lay-out voorkeuren', onder de titel 'Profiel wijzigen'. Op die pagina kom je 'Tijdafwijking' tegen. Daar staat normaal het cijfer 1 ingevuld. Verander dit naar 2, en klik onderaan rechts op de pagina op 'Verander profiel'. Nu kan je gewoon terug naar de forum index.

Dit heb ik vorige week gedaan en het klopte, vandaag merk ik echter dat op het forum bij mij de klok één uur voorstaat, ben gaan kijken naar mijn profiel en het cijfer 2 staat er nog.

Is dat probleem nu alleen bij mij of bij iedereen en hoe moet ik het oplossen?

Doefie

Mijn biologische klok staat nog op winteruur  :-\

Jasper

Citaat van: Supermariobros op 03 april 2005 - 11:26:48
Citaat van: Jasper op 27 maart 2005 - 11:07:15

Om de instelling te veranderen, klik je bovenaan (niet in het menu) op de knop 'profiel', tussen 'zoeken' en 'kalender'. Op die pagina klik je links op 'Lay-out voorkeuren', onder de titel 'Profiel wijzigen'. Op die pagina kom je 'Tijdafwijking' tegen. Daar staat normaal het cijfer 1 ingevuld. Verander dit naar 2, en klik onderaan rechts op de pagina op 'Verander profiel'. Nu kan je gewoon terug naar de forum index.

Dit heb ik vorige week gedaan en het klopte, vandaag merk ik echter dat op het forum bij mij de klok één uur voorstaat, ben gaan kijken naar mijn profiel en het cijfer 2 staat er nog.

Is dat probleem nu alleen bij mij of bij iedereen en hoe moet ik het oplossen?
Inderdaad, ik heb het ook gemerkt. De server van het forum heeft zijn tijd enkele dagen later (ik denk vannacht zelfs pas) aangepast aan het zomeruur. Daarom moet je de instelling "2" terug veranderen naar "1", omdat de forumklok terug gelijk staat met Londen (GMT+1), zoals ze in de winter ook gelijk staat met Londen (GMT).

Lender

www.gamequarter.be -> Help de commnunity en registreer (je kan je account voor de site ook gebruiken voor het forum)

Tim C

De server staat ergens aan de andere kant van de oceaan waar ze een weekje later naar zomertijd overschakelen...

Jasper

Ach zo... Eigenlijk wel niet echt slim om als Europese site een server in Amerika te gebruiken. Nu ja, als de prijs-kwaliteit-verhouding daar het best is, zoveel te beter he. :)