Antwerpen

Gestart door Scuderia Ferrari, 26 februari 2005 - 14:20:53

« vorige - volgende »

Scuderia Ferrari

Daar ik met mijn compleet gestoorde vrienden over een anderhalve maand van plan ben deze stad te bezoeken, ben ik op zoek naar wat leuke, studentikoze kroegen en discotheken. Het liefst een beetje in het centrum zodat het wel een beetje in de buurt is van de slaaplocatie.

B.v.d.

Tim C

Kid's Rythem and Blues Grote Markt
Zowat alles op 't Zuid
En Het Hessenhuis als je voor dezelfde kant bent ;)

Mikacouli

Zeker eens naar de afterclub "the kings" gaan. Kan wel niet uitleggen waar het is maar het is de moeite waard om het eens op te zoeken.

McChouffe

De Kulminator, biercafé met 500+ soorten bier  :D

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Martin

Ik was afgelopen jaar op een redactievergadering in Antwerpen in een kroeg op de grote markt.
Heel erg leuk, maar ik ben de naam van de kroeg vereten.

Ga wel met de trein, goedkoper dan met de auto en je kan lekker doordrinken.

Tim C

Citaat van: Martin op 26 februari 2005 - 19:09:27
Ik was afgelopen jaar op een redactievergadering in Antwerpen in een kroeg op de grote markt.
Heel erg leuk, maar ik ben de naam van de kroeg vereten.
Irish Times Pub op de Grote Markt  ;)

JVA

Citaat van: Martin op 26 februari 2005 - 19:09:27
Ik was afgelopen jaar op een redactievergadering in Antwerpen in een kroeg op de grote markt.
Heel erg leuk, maar ik ben de naam van de kroeg vereten.

Ga wel met de trein, goedkoper dan met de auto en je kan lekker doordrinken.

Maar wel op je treinticket letten hé!!  :D

Martin


dj Peter

Vorig jaar in de zomer vierden we een vrijgezellenavond van een van mijn maten.
We trokken van kroeg naar kroeg in Antwerpen en het meest lol hebben we gehad in Café Bombardon aan 't Scheld. Een simpel volkscafé (met Decap-orgel!) waar jong en oud uit de bol gaat.
In de vroege uurtjes trokken wij ook nog naar de karaoke-bar op de Grote Markt waar we nu de naam van ontglipt...

RadioActiveMan

Voor een overheerlijke milkshake of iets anders moet je in het oerwoud zijn op de hoek van de kaaien en de suikerrui.
Echte discotheken vind je niet direkt in het centrum, meer daarbuiten. Café d'Anvers aan het falconplein/schipperskwartier was vroeger aan aanrader maar dat is beetje minder nu, misschien toch een bezoekje waard als Antwerpgroentje. Club Industria in de Indiëstraat is gezellig vertoeven en ik amuseer mij daar meestal wel + ze habben er knappe serveuzes.
Maar als je dan toch naar het Hessenhuis gaat kan je ook eens de Red&Blue binnen stappen natuurlijk.  ;)

razzle_dazzle

Citaat van: RadioActiveMan op 27 februari 2005 - 10:54:10
kan je ook eens de Red&Blue binnen stappen natuurlijk.  ;)

Is da nie voor homo's?  :o

Tim C

in het niet wereldvreemds: inderdaad...

IVY440

Studentikoze café's: Den doedelzak in de Sudermanstraat (onder den Boeren- of KBC-toren), achter den hoek links is er Den Drempel, waar pooltafels staan. Als je dan doorlopt tot het einde van de straat is er rechts achter den hoek Het Vervolg, ook wel gezellig. Als je uit de Sudermanstraat naar rechts gaat en dan na het licht, kom je voorbij Den Echo.
Als je veel café's bij elkaar wilt, kun je ook naar de echte studentenbuurt van Antwerpen: Ossenmarkt en Stadswaag. Vlabij de Stadswaag is ook de Cinema (Lange Brilstraat), dus plezier genoeg.
Industria en Café D'Anvers zijn ook wel de moeite naart schijnt.

Scuderia Ferrari

Nog een vraagje: Ik neem aan dat de kathedraal gratis entree heeft. Zijn er ook mogelijkheden voor rondleidingen? [Nederlander] En wat zal dat dan kosten [/Nederlander]

Tim C

Bezoek aan de OLV kathedraal kost 2 Euro prikje voor alle meesterwerken die er binnenstaan

Op bepaalde uren zijn er rondleidingen Omdat daar geen prijs naast staat vermoed ik dat deze in de kostprijs zijn inbegrepen