Chapions League 8e finales

Gestart door Supermariobros, 23 februari 2005 - 09:37:19

« vorige - volgende »

Supermariobros

Na een lange winterpauze is de Champions weer van start gegaan.
Gisteren werden er al 4 wedstrijden afgewerkt:

Real Madrid - Juventus  1-0
Liverpool - Bayer Leverkussen  3-1
PSV - Monaco  1-0
Bayeren Munchen - Arsenal  3-1

Vandaag zijn volgende wedstrijden op het menu:

Porto - Inter
Barcelona - Chelsea
Manchester United - AC Milan
Werder Bremen - Lyon

Jasper

Alle ploegen die gisteren thuis speelden, hebben een redelijke/goede uitgangspositie.

Maar vooral bij Juventus-Real verwacht ik een spetterende terugwedstrijd, ik verheug mij al op die wedstrijd. Ook PSV zou het wel moeilijk kunnen krijgen.

Arsenal eruit zou ik sptijig vinden, ik wil nog eens Chelsea-Arsenal zien, een prachtige clash was dat vorig jaar. :)

Voor de andere matchen: Porto eruit, Inter dus door. Barça-Chelsea: moeilijk te voorspellen, ik hoop op Chelsea. Man.Utd. en AC zijn aan mekaar gewaagd maar ik denk dat AC aan het langste eind zal trekken. Zij hebben ook het voordeel dat ze de tweede match thuis spelen. Bremen gaat door, Lyon eruit.

FerrariMan

Stel dat Real scoort in Turijn, wat moet Juve dan weer doen om te winnen? Ik ben niet heel zeker..

Roel

Citaat van: FerrariMan op 23 februari 2005 - 14:00:03
Stel dat Real scoort in Turijn, wat moet Juve dan weer doen om te winnen? Ik ben niet heel zeker..

Dan moet juve 3goals maken  :o
M.a.w. ik zie het niet al te rooskleurig in :-( Maakt Real twee goals, dan moet het al 2-5 worden. bij 2-1, 4-2 is Juve uitgeschakeld...

Nedved was een groot verlies, Del Piero was zwak (spijtig maar het is zo) en trezeguet was er ook niet... als deze drie in Delle Alpe er zijn en hun niveau halen, dan misschien wel, maar met de ploeg die er gisteren stond zie ik het niet gebeuren.

En Zidane, jongens toch, krijg ik kippenvel van, die man is echt een voetbalgod. Voor mij is hij zonder enige concurrent de allerbeste speler van het moment,en van de afgelopen 20 jaar. Zo'n palmares,  zo'n bescheidenheid, zo'n uitstraling, de klasse, hij heeft het allemaal...!
God save Mclaren

FerrariMan

Citaat van: Roel op 23 februari 2005 - 14:24:34
Citaat van: FerrariMan op 23 februari 2005 - 14:00:03
Stel dat Real scoort in Turijn, wat moet Juve dan weer doen om te winnen? Ik ben niet heel zeker..

Dan moet juve 3goals maken  :o
M.a.w. ik zie het niet al te rooskleurig in :-( Maakt Real twee goals, dan moet het al 2-5 worden. bij 2-1, 4-2 is Juve uitgeschakeld...

Nedved was een groot verlies, Del Piero was zwak (spijtig maar het is zo) en trezeguet was er ook niet... als deze drie in Delle Alpe er zijn en hun niveau halen, dan misschien wel, maar met de ploeg die er gisteren stond zie ik het niet gebeuren.

En Zidane, jongens toch, krijg ik kippenvel van, die man is echt een voetbalgod. Voor mij is hij zonder enige concurrent de allerbeste speler van het moment,en van de afgelopen 20 jaar. Zo'n palmares,  zo'n bescheidenheid, zo'n uitstraling, de klasse, hij heeft het allemaal...!
Del Piero viel wel mee als je in gedachten neemt dat hij zo goed als geen ballen vanuit het midden kreeg. Hij was een eiland ergens vooraan. Ibrahimovic viel me ook dik tegen, veel show en tralala maar niks nuttig. Iedereen minus Zambrotta, Canavaro en Camoranesi was te langzaam. Teveel verdedigen, te weinig aanvallen.

Over twee weken gaat Real eraan, net als in 2003.

razzle_dazzle

Ja Zidane blijft het doen. Echt een lust voor het oog die kerel. Ik vind hem samen met Ronaldinho de beste op dit moment. Maar er is maar een (voetbal)god==> Diego Maradonna  :).

Wat betreft de matchen van gisteren: enkele verrassende uitslagen toch wel, ik had Arsenal en Leverkusen veel sterker verwacht. Maar goed, nog iedere ploeg heeft kans om door te stoten. En ik hoop echt dat Real vies op hun kloten krijgt want ik ben het meer dan moe dat Sporza altijd de "Galacticos" uitzendt   >:(. Ps de beweging van Ibrahimovic gezien  ;D.

In de matchen van vanavond zullen de thuisploegen ook wel domineren: ik verwacht zeges voor Barca, Man U. en Bremen maar Inter slaagt erin een punt weg te kapen.

Laat ons vooral hopen op veel Goals, dribbels en sensatie  ;).




JVA

Vroeger mocht er geen bal bewegen of ik zat voor TV. Tegenwoordig kan zelfs de CL me niet meer boeien. Heb er dan gisteren ook niets van gezien. En ook vanavond kijk ik wel naar iets anders...

Scuderia Ferrari

Ik verheug me bij Chelsea alleen op Robben, maar die speelt niet. Een team kopen (Chelsea, Real) vind ik niet de definitie van het spelen van een competitie. Geef mij maar Barcelona.

razzle_dazzle

Citaat van: Scuderia Ferrari op 23 februari 2005 - 14:55:31
Ik verheug me bij Chelsea alleen op Robben, maar die speelt niet. Een team kopen (Chelsea, Real) vind ik niet de definitie van het spelen van een competitie. Geef mij maar Barcelona.

Hmmm Das wel een beetje vaag he....herriner je je Van Gaals eerste periode nog in Barcelona? Toen haalde hij ook de helft van Ajax en tegelijkertijd de nationale ploeg naar Spanje. Kloeg je toen ook?

Trouwes datzelfde Barca kocht Ronaldinho, Giully, Eto'o, Deco,...toch ook op heel korte tijd.

Jasper

Citaat van: Roel op 23 februari 2005 - 14:24:34
Citaat van: FerrariMan op 23 februari 2005 - 14:00:03
Stel dat Real scoort in Turijn, wat moet Juve dan weer doen om te winnen? Ik ben niet heel zeker..

Dan moet juve 3goals maken :o
M.a.w. ik zie het niet al te rooskleurig in :-( Maakt Real twee goals, dan moet het al 2-5 worden. bij 2-1, 4-2 is Juve uitgeschakeld...

Nedved was een groot verlies, Del Piero was zwak (spijtig maar het is zo) en trezeguet was er ook niet... als deze drie in Delle Alpe er zijn en hun niveau halen, dan misschien wel, maar met de ploeg die er gisteren stond zie ik het niet gebeuren.

En Zidane, jongens toch, krijg ik kippenvel van, die man is echt een voetbalgod. Voor mij is hij zonder enige concurrent de allerbeste speler van het moment,en van de afgelopen 20 jaar. Zo'n palmares, zo'n bescheidenheid, zo'n uitstraling, de klasse, hij heeft het allemaal...!
Bij 4-2 is Juve door.

Ik heb gisteren alleen de eerste helft gezien, maar ik vond Figo eigenlijk beter dan Zidane. Minder 'showkes', maar wel zeer nuttig voortdurend, en goed samenspel met Roberto Carlos.

Die Gravesen, het was de eerste keer dat ik die zag spelen. Hij speelt wel goed, maar ik vond dat hij z'n handen wat meer thuis mocht houden...

RadioActiveMan

Citaat van: Scuderia Ferrari op 23 februari 2005 - 14:55:31
Ik verheug me bij Chelsea alleen op Robben, maar die speelt niet. Een team kopen (Chelsea, Real) vind ik niet de definitie van het spelen van een competitie. Geef mij maar Barcelona.

Ik vind dat je de gevallen Chelsea en R.Madrid moet gescheiden houden.
Chelsea heeft duidelijk over het algemeen gezien spelers gekocht die iets voor het team kunnen betekenen. Spelers die binnen de Chelsea-visie van hoe voetbal gespeeld moet worden werden aangetrokken.
R.Madrid daarentegen koopt bijna alles wat al naam en faam heeft. Gravesen en Samuel zijn hun enige aankopen die ze echt aantrokken op basis van hu kwaliteiten.

Racegirl

Euhm, ik denk dat Real toch ook nog enkele andere spelers heeft aangekocht voor hun kwaliteit...  ::)

Casillas, Zidane, Solari, Salgado, ...

Maar ja tegen een Barça-fan valt meestal niet te discussiëren ;)

You shoot me in a dream, you better wake up and apologize.

Supermariobros

Gisteren gespeeld:

Porto - Inter   1-1
Barcelona - Chelsea   2-1
Manchester United - AC Milan   0-1
Werder Bremen - Lyon   0-3

Barcelona verdiende veel meer, Lyon en AC Milan staan met anderhalve been in de kwartfinales en Porto en Inter kunnen nog alle kanten uit.
Mijn verwachtingen: Inter, AC Milan, Lyon en Barcelona gaan naar de kwartfinales

De teugwedstrijden worden over 2 weken gespeeld.

RadioActiveMan

Citaat van: Racegirl op 23 februari 2005 - 19:26:00
Euhm, ik denk dat Real toch ook nog enkele andere spelers heeft aangekocht voor hun kwaliteit...  ::)

Casillas, Zidane, Solari, Salgado, ...

Maar ja tegen een Barça-fan valt meestal niet te discussiëren ;)

Ik ben helemaal geen Barca fan.
Je gaat me toch niet zeggen dat je niet hebt gehoord wat de voorzitter enkele jaren terug heeft gezegd? "Elk seizoen komt hier een wereldvedette naartoe." Dat heeft toch niets met een visie te maken.
Salgado en Solari zijn daar al langer dan de voorzitter dus die tel ik niet mee. Casillas is een jeugdproduct van Real en Zidane is zo'n voorbeeld.
De sterren van het huidige Real kunnen niet samenspelen. Dat zie je al aan de uitslag van afgelopen dinsdag.

razzle_dazzle

Citaat van: Supermariobros op 24 februari 2005 - 09:50:38
Gisteren gespeeld:

Porto - Inter   1-1
Barcelona - Chelsea   2-1
Manchester United - AC Milan   0-1
Werder Bremen - Lyon   0-3

Barcelona verdiende veel meer, Lyon en AC Milan staan met anderhalve been in de kwartfinales en Porto en Inter kunnen nog alle kanten uit.
Mijn verwachtingen: Inter, AC Milan, Lyon en Barcelona gaan naar de kwartfinales

De teugwedstrijden worden over 2 weken gespeeld.


Leuke match tussen Barcelona en Chelsea, een verdiende overwinning ook. Maar zonder die uitsluiting van Drogba zie ik de Spanjaarden niet meer in de wedstrijd komen, Chelsea ving hun aanvalsgolven perfect op. Enfin het wordt nog spannend daar in Londen  8).