Weet je weetje

Gestart door Martin, 12 februari 2005 - 01:23:39

« vorige - volgende »

Martin

Een nieuwe rubriek op het Forum.
Alle vragen mogen erop.
Behalve autosport vragen.

Martin

Wat is de naam van de olietanker die in 1989 verging voor de kust van Alska en de grootste olievervuiling veroorzaakte?

Scuderia Ferrari


Alan Blues

Citaat van: Scuderia FerrariExxon Valdez

10 punten voor Scud!!!  :wink:

Alan Blues

Hoe heet de 'ecologische' boot (nu we toch over boten bezig zijn) die door de Franse geheime dienst tot zinken werd gebracht en waarbij 1 dode viel?

Bart VD

This space for rent

Bart VD

Wat is de naam en nationaliteit van de astronoom die in 1943 voor het eerst bedacht dat er wellicht buiten de baan van Neptunus een ringvormige hoop kometen bestaat?
This space for rent

Martin

Zo moeilijk had ik ze niet in gedachten.  :lol:  :lol:

Martin

Niet zo moeilijk als ik dacht.
Gerard Kuiper.

Martin

Dit is geen autosportvraag.
We zijn met boten bezig.

Welke ex F1 rijder verongelukte dodelijk bij een off shore bootrace?

Bart VD

Citaat van: MartinNiet zo moeilijk als ik dacht.
Gerard Kuiper.

Mis! (Het is dan ook een beetje een strikvraag.) ;)
This space for rent

dj Peter

Citaat van: Bart VDWat is de naam en nationaliteit van de astronoom die in 1943 voor het eerst bedacht dat er wellicht buiten de baan van Neptunus een ringvormige hoop kometen bestaat?

Huh??? Gaat het hier over Neptunus de "watergod" of over de planeet Saturnus ?

Bart VD

Citaat van: SaffierFM
Citaat van: Bart VDWat is de naam en nationaliteit van de astronoom die in 1943 voor het eerst bedacht dat er wellicht buiten de baan van Neptunus een ringvormige hoop kometen bestaat?

Huh??? Gaat het hier over Neptunus de "watergod" of over de planeet Saturnus ?

Euh... eigenlijk over Neptunus de planeet, 8e planeet in ons zonnestelsel (soms 9e aangezien Pluto's baan gedeeltelijk binnen die van Neptunus valt (als Pluto een echte planeet is tenminste ;) )).
This space for rent

Doefie

Citaat van: MartinDit is geen autosportvraag.
We zijn met boten bezig.

Welke ex F1 rijder verongelukte dodelijk bij een off shore bootrace?

Didier Pironi, 23 augustus 1987, Freshwater, Wight, Engeland (voor de volledigheid  :wink: )

Doefie

Naam van de koning van Sparta die tijdens de verdediging van Thermopylai sneuvelde in 478vc ?