Wat verwachten jullie van het nieuwe F1 seizoen?

Gestart door Supermariobros, 09 februari 2005 - 19:31:47

« vorige - volgende »

Wat verwachten jullie van het nieuwe F1 seizoen?

Ferrari is te sterk voor de concurrentie
9 (25.7%)
een saai seizoen
1 (2.9%)
een seizoen met verrassingen
17 (48.6%)
een spannend seizoen
8 (22.9%)

Totaal aantal stemmen: 27

Poll gesloten: 09 februari 2005 - 19:31:47

Supermariobros

Nog 24 dagen en de lichten gaan dan eindelijk op groen in Australië.

Ik heb een poll opgemaakt wat jullie verwachtingen zijn van het nieuwe seizoen, de vraag luidt als volgt:

Wat verwachten jullie van het nieuwe F1 seizoen?


Ik heb gekozen voor een spannend seizoen, ik heb er vertrouwen in dat de concurrentie dit keer hun huiswerk goed heeft gedaan.

The Iceman

Heb ook spannend seizoen gekozen ( maar dat zou ik vorig jaar ook gezegd hebben  :D ). Verwacht veel van de nieuwe Mclaren en ook Renault en Williams schat ik hoog in. Ferrari is natuurlijk nog altijd het te kloppen team en heeft altijd al een voordeel wat de betrouwbaarheid van de machine betreft, zeker nu de motoren twee raceweekends moeten meegaan.  Zoals het er nu voorstaat zie ik BAR niet de topprestaties van vorig seizoen evenaren en gaat Sauber het ook moeilijker krijgen. Toyota gaat vermoed ik meer punten pakken omwille van hun betrouwbare motor en Red Bull gaat het zeker niet beter doen dan Jag vorig seizoen ( arme David ). Jordan en Minardi gaan jammer genoeg weer de gelederen sluiten. Wat de banden betreft, één groot  :?:  Zie die regel nog wel veranderen voor of in de loop van het seizoen. Slechts één setje banden voor quali en race, ik blijf het toch weinig vinden. Nu maar zien wie het meest vindingrijk gaat zijn om toch maar één of meerdere banden te kunnen vervangen. Vind dat die regel geen steek houdt en ik vrees dat er veel mee "gepooterd" gaat worden.

Schumi nr1

Ik voor een seizoen met verrassingen gekozen, dat gaat nogal samen met een spannend seizoen :).

Mikacouli

Renault en McLaren zijn snel. Renault is onbetrouwbaar en McLaren niet => McLaren kampioen.
Ferrari wordt tweede....

:wink:

eppie

Citaat van: MikacouliRenault en McLaren zijn snel. Renault is onbetrouwbaar en McLaren niet

De omgekeerde wereld dus.



Ik denk dat het gewoon een spannend seizoen zal worden.Misschien zal er voor enkele een verrassing zijn die zal bestaan uit het feit dat héél wat teams niet zoals verwacht presteren, zoals Renault, BAR, Williams.Toyota gaat dit jaar wel een sprong voorwaarts maken.En de teams die aanspraak maken op de titel zijn Ferrari en Mclaren.Het zal gaan zoals in '85 toen Williams de betere wagen had, aldus het constructeurskampioenschap won maar het kampioenschap voor de rijders moest laten aan Alain Prost in de Mclaren die daar alle punten kreeg.Dit terwijl de punten gelijk werden verdeeld in het Williams-kamp.Mclaren wint dit jaar het constructeurskampioenschap maar Schumacher wint dat van de rijders door de onderlinge strijd bij Mclaren.




Ofwel zijn de Bridgestones zo slecht dat we een jaar zoals 2003 zien maar met een nog slechter Ferrari.

Doefie

Ik heb maar op goede hoop op een seizoen vol verrassingen gekozen. Maar vrees wat dat het net hetzelfde als de voorbije jaren zou worden... :?

Allemaal hopen op een doodsaai seizoen, dan heeft dat omgekeerd effect  :lol:  :lol: (is in school toch... als we hopen dat de leerkracht er niet is komt die altijd meteen af, dus ja, misschien is het hier wel hetzelfde  8) )

Jasper

Ik wil eigenlijk op 3 keuzes stemmen: Ferrari te sterk (heb ik gekozen, het gaat toch vooral om wie wint), spannend en vol verrassingen.

Ferrari wordt te sterk, waarom? Alle teams lopen over van goede woorden over hun wagen. Maar Ferrari is de stille zwijger, die doen gewoon hun werk zonder al te veel grote uitspraken. Ik denk dat sommige teambazen en zeer serieus deksel op hun neus gaan krijgen in Melbourne.

Verrassingen en spannend? Wel ja, voor de tweede plaats. Renault, McLaren en Williams zullen waarschijnlijk wel aan mekaar gewaagd zijn. Al zal één van deze teams het waarschijnlijk wel laten afweten, de vraag is maar welk (ik gok op Williams). BAR zal het ook niet zo goed doen als vorig jaar, maar Sauber komt zich bij de grote jongens voegen en zal strijden met BAR.

In 1 zin: het wordt een leuke strijd om de tweede plaats, die ik zeker ga willen volgen, maar over een strijd voor het kampioenschap verwacht ik niet teveel.

Doefie

Ik zou mij na Melbourne niet te veel gaan baseren. De eerste race is altijd de moeilijkste, alle wagens kennen nog enkele "kinderziektes" zoals men dat noemt, het is niet omdat men het in Melbourne slecht gaat doen dat dat dan het hele seizoen zo gaat zijn...

Bjorn

Citaat van: JasperIk wil eigenlijk op 3 keuzes stemmen: Ferrari te sterk (heb ik gekozen, het gaat toch vooral om wie wint), spannend en vol verrassingen.

Ferrari wordt te sterk, waarom? Alle teams lopen over van goede woorden over hun wagen. Maar Ferrari is de stille zwijger, die doen gewoon hun werk zonder al te veel grote uitspraken. Ik denk dat sommige teambazen en zeer serieus deksel op hun neus gaan krijgen in Melbourne.

Verrassingen en spannend? Wel ja, voor de tweede plaats. Renault, McLaren en Williams zullen waarschijnlijk wel aan mekaar gewaagd zijn. Al zal één van deze teams het waarschijnlijk wel laten afweten, de vraag is maar welk (ik gok op Williams). BAR zal het ook niet zo goed doen als vorig jaar, maar Sauber komt zich bij de grote jongens voegen en zal strijden met BAR.

In 1 zin: het wordt een leuke strijd om de tweede plaats, die ik zeker ga willen volgen, maar over een strijd voor het kampioenschap verwacht ik niet teveel.

Vrees toch écht wel dat Sauber een seizoentje zal mogen overslagen. Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat Sauber traag zal zijn met hun (gigantisch) designontwerp waar blijkbaar een klein foutje inzit... Zoiets is gewoon één kettingreactie. Ze zullen alle zeilen mogen bijzetten om er nog iets van te maken...

Ik hoop op een snelle McLaren, Ferrari, Williams en Renault. Ik denk ook wel dat het Ferrari zal zijn die weer zal winnen ditmaal misschien niet zozeer op snelheid maar eerder op betrouwbaarheid...
We zullen binnenkort weer wijzer worden...  :wink:  :)
De Mens: In Het Gras![/color]

The Iceman

Citaat van: DoefieF1Ik zou mij na Melbourne niet te veel gaan baseren. De eerste race is altijd de moeilijkste, alle wagens kennen nog enkele "kinderziektes" zoals men dat noemt, het is niet omdat men het in Melbourne slecht gaat doen dat dat dan het hele seizoen zo gaat zijn...
Toch, als je ziet dat in Melbourne de Ferrari's al een pak sneller zijn dan Mclaren, BAR, Renault of Williams, ziet het er toch al slecht uit voor deze teams. Vooraleer de achterstand is weggewerkt ( halverwege het seizoen of de laatste races ), is Ferrari al lang wereldkampioen.  :cry:  :cry:  :cry:  Persoonlijk vind ik dat je na één race al kunt zien wie zijn huiswerk goed gemaakt heeft tijdens de winter en wie niet.

Bjorn

...en hoe betrouwbaar ze ook zijn... Alhoewel we dit misschien eerder in de tweede race zullen zien...  :roll:
De Mens: In Het Gras![/color]

Jasper

Citaat van: Bjorn
Citaat van: JasperIk wil eigenlijk op 3 keuzes stemmen: Ferrari te sterk (heb ik gekozen, het gaat toch vooral om wie wint), spannend en vol verrassingen.

Ferrari wordt te sterk, waarom? Alle teams lopen over van goede woorden over hun wagen. Maar Ferrari is de stille zwijger, die doen gewoon hun werk zonder al te veel grote uitspraken. Ik denk dat sommige teambazen en zeer serieus deksel op hun neus gaan krijgen in Melbourne.

Verrassingen en spannend? Wel ja, voor de tweede plaats. Renault, McLaren en Williams zullen waarschijnlijk wel aan mekaar gewaagd zijn. Al zal één van deze teams het waarschijnlijk wel laten afweten, de vraag is maar welk (ik gok op Williams). BAR zal het ook niet zo goed doen als vorig jaar, maar Sauber komt zich bij de grote jongens voegen en zal strijden met BAR.

In 1 zin: het wordt een leuke strijd om de tweede plaats, die ik zeker ga willen volgen, maar over een strijd voor het kampioenschap verwacht ik niet teveel.

Vrees toch écht wel dat Sauber een seizoentje zal mogen overslagen. Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat Sauber traag zal zijn met hun (gigantisch) designontwerp waar blijkbaar een klein foutje inzit... Zoiets is gewoon één kettingreactie. Ze zullen alle zeilen mogen bijzetten om er nog iets van te maken...

Ik hoop op een snelle McLaren, Ferrari, Williams en Renault. Ik denk ook wel dat het Ferrari zal zijn die weer zal winnen ditmaal misschien niet zozeer op snelheid maar eerder op betrouwbaarheid...
We zullen binnenkort weer wijzer worden...  :wink:  :)
Zit er een fout in de aërodynamica van de Sauber?

Ik denk dat de progressie van Sauber van vorig seizoen duidelijk aangeeft op welk elan ze zitten. De C23 was gemaakt zonder de nieuwe windtunnel, maar verbeterd mét nieuwe windtunnel, en het verschil was toch wel overduidelijk. De C24 is volledig ontworpen met de nieuwe windtunnel, dus ik denk niet dat Sauber echt zal teleurstellen hoor. Was het in 2000 of in 2001 dat ze the best of the rest waren? Wel, het is te zien waar je de lijn tussen "the best" en "the rest" dit seizoen gaat trekken, maar het zou wel kunnen dat Sauber the best of the rest wordt denk ik!

Mikacouli

Citaat van: Jasper
Citaat van: Bjorn
Citaat van: JasperIk wil eigenlijk op 3 keuzes stemmen: Ferrari te sterk (heb ik gekozen, het gaat toch vooral om wie wint), spannend en vol verrassingen.

Ferrari wordt te sterk, waarom? Alle teams lopen over van goede woorden over hun wagen. Maar Ferrari is de stille zwijger, die doen gewoon hun werk zonder al te veel grote uitspraken. Ik denk dat sommige teambazen en zeer serieus deksel op hun neus gaan krijgen in Melbourne.

Verrassingen en spannend? Wel ja, voor de tweede plaats. Renault, McLaren en Williams zullen waarschijnlijk wel aan mekaar gewaagd zijn. Al zal één van deze teams het waarschijnlijk wel laten afweten, de vraag is maar welk (ik gok op Williams). BAR zal het ook niet zo goed doen als vorig jaar, maar Sauber komt zich bij de grote jongens voegen en zal strijden met BAR.

In 1 zin: het wordt een leuke strijd om de tweede plaats, die ik zeker ga willen volgen, maar over een strijd voor het kampioenschap verwacht ik niet teveel.

Vrees toch écht wel dat Sauber een seizoentje zal mogen overslagen. Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat Sauber traag zal zijn met hun (gigantisch) designontwerp waar blijkbaar een klein foutje inzit... Zoiets is gewoon één kettingreactie. Ze zullen alle zeilen mogen bijzetten om er nog iets van te maken...

Ik hoop op een snelle McLaren, Ferrari, Williams en Renault. Ik denk ook wel dat het Ferrari zal zijn die weer zal winnen ditmaal misschien niet zozeer op snelheid maar eerder op betrouwbaarheid...
We zullen binnenkort weer wijzer worden...  :wink:  :)
Zit er een fout in de aërodynamica van de Sauber?

Ik denk dat de progressie van Sauber van vorig seizoen duidelijk aangeeft op welk elan ze zitten. De C23 was gemaakt zonder de nieuwe windtunnel, maar verbeterd mét nieuwe windtunnel, en het verschil was toch wel overduidelijk. De C24 is volledig ontworpen met de nieuwe windtunnel, dus ik denk niet dat Sauber echt zal teleurstellen hoor. Was het in 2000 of in 2001 dat ze the best of the rest waren? Wel, het is te zien waar je de lijn tussen "the best" en "the rest" dit seizoen gaat trekken, maar het zou wel kunnen dat Sauber the best of the rest wordt denk ik!

http://www.f1today.nl/index.php?locatie=nieuwslezen&nieuwsid=2285

Mss zegt dit genoeg. Sauber heeft een fout in het ontwerp ontdekt en daarom raakt de sauber maar niet op dreef.

Jasper

Hmm. Naar de buitenwereld toe alleszins nog geen grote paniek lijkt me, maar binnenskamers kan dat wel anders liggen...

dj Peter

Wintertests geven natuurlijk al wel een beeld van hoe het zit met snelheid en duurzaamheid van de bolides,maar zoals al vaker is gebleken komt al het "winterwerk" pas naar voor tijdend de race.
Persoonlijk hecht ik weinig belang aan rondetijden die neergezet worden en grootspraak die gedaan wordt al voor er één meter geracet is, maar aan de hand van wat ik lees in tjidschriften en websites en rekening houdend met de nieuwe regels, denk ik wel dat er toch wel wat zal veranderen op de startgrid.Altans ik hoop het.Ferrari haalt de titel(s) binnen,maar niet zo gemakkelijk als in 2004.Zolang de combinatie Schumacher-Todt-Brawn aanblijft,zolanfg zal Ferrari winnen.