dada Jordan, Welkom Midland F1.

Gestart door Mikacouli, 24 januari 2005 - 13:44:16

« vorige - volgende »

Mikacouli

http://www.f1pits.net/f1nieuws.php?id=P5838_0_1_0

Ik vind het zo jammer dat een naam als Jordan de F1 moet verlaten :cry:
Ja kan haast niet geloven hoe bergaf het niet kan gaan met een team. In 1999 nog meedoen voor de titel. 6 jaar later moet het de F1 verlaten.
Bijna niet te geloven.
Ik had er liever gewoon nog 2 wagens bijgehad vanaf volgend jaar en dat Jordan gewoon kon blijven bestaan. Maar het mocht niet zijn.

Hoe denken jullie erover?

Mr Madpig

Erg jammer dat Jordan verdwijnt. Ik heb het altijd een heel leuk team gevonden. Zelfs de laatste paar seizoenen toen het minder ging met het team. Er blijven zo maar weinig prive teams over. Laten we hopen dat Minardi in ieder geval wel blijft.
Mr Madpig/Gerrit aka Geert van Rijbroek
F1REM: G3d
Hattrick: Gerrit (770206) X.817

bogie

Ik had al altijd sympathie gehad voor jordan. Wat waren ze blij toen rubinho in Spa hun eerste pole position reden en enkele jaren later op hetzelfde circuit hun eerste zege boekten en dan nog een dubbel! Frentzen die kampioen kon worden, jordan die kampioen kon worden en nu zijn ze inderdaad na 6j niet meer actief.   :(  Weer is een team de dupe van de torenhoge kosten. Na prost en arrows kunnen we nu ook jordan bij dit lijstje zetten, net nu ik dacht dat ze terug de opwaartse lijn gingen vinden dankzij toyota.

Weer een stuk "retro" die verdwijnt,
1 man -> Montoya

Roel

Uit wat ik begrijp zullen ze nog niet meteen helemaal verdwijnen en zullen ze nog eerst een tijdje als Midland-Jordan door het leven gaan.

het is maar een jaartje langer dan, maar beter dan niets hè...
God save Mclaren

Martin

Het is in het verleden gebeurd, denk aan o.a. Lotus, BRM, March Tyrrell enz.
En het zal in de toekomst nog vaker gebeuren, wees daar maar niet bang voor.
Maar Jordan was inderdaad een leuk prive team.
Gokje voor de volgende, Minardi.

Supermariobros

Jammer ook dat Eddie Jordan nu als teambaas verdwijnt, ik heb er altijd veel bewondering voor gehad.  :?

KVDracer

Voor Jordan heb ik altijd veel respect gehad, want het is altijd een goed team geweest, juist spijtig dat zijn sponsors hem na 2002 in de steek hebben gelaten. En ik vrees dat Midland niet lang onder ons zal zijn, maar dat het eerder op een Prost of Arrows zaak zal uitdraaien en ze na enkele jaren failliet zullen zijn. Want tegenwoordig heb je een constructeur nodig in de F1 of het lukt niet meer.enkel Sauber hebben de laatste jaren het tegendeel bewezen.

Doefie

Minardi wordt de volgende, dat wel. Stom dat de privéteams moeten verdwijnen en plaats ruimen voor die idiote motorfabriekanten.

Ik had Jordan ook heel graag. De periode 1994-1995 was een erg leuke periode bij het team. Met Irvine erbij, een Ier in een Iers team, beter kan bijna niet. En daar dan nog eens de jonge Barrichello bij, die bij elk punt bijna uit zijn wagen sprong van vreugde. 1999, met Frentzen bijna de wereldtitel. 2003, de zege van Fisichella in Brazilië, net op hun 200ste Grand Prix dat ze in financiële moeilijkheden, al de 200 mensen gingen door het dolle heen van vreugde. Was schitterend om te zien. Ik zie Eddie Jordan nog zo springen na Francorchamps 1998  :lol:

Nu hopen dat Midland de Jordan-sfeer wat overneemt, dat die tenminste nog blijft bestaan

Rippie

Erg jammer om Jordan te zien vertrekken. Prive-teams zijn ten dode opgeschreven tegenwoordig. Als Jordan weg is, is het laatste team dat een beetje anders durfde te zijn verdwenen. Geld is tegenwoordig belangrijker dan de sport.

Had liever Midland als nieuw team gezien. Weer 22 of meer wagens op de grid. Maar die idiote toelatingseisen, 48 miljoen geloof ik, verhinderen dat.

*verlangt terug naar de tijd dat er nog gestreden werd in de prekwalificatie en dat er nog ruimte was voor priveteams in de F1*  :(
Formerly known as MrF1 ;)

De geschiedenis is het heden, gezien door de toekomst

Doefie

"Midland F1" heeft veel minder uitstraling vind ik... waarom nemen ze nu zó'n team over en niet een ander?  :(

KVDracer

Citaat van: MrF1
*verlangt terug naar de tijd dat er nog gestreden werd in de prekwalificatie en dat er nog ruimte was voor priveteams in de F1*  :(

Als ge dat maar weet. Back to the old times. Zevenenveertig teams en laat ze in de kwalificatie maar beslissen wie er het beste is.

JVA

Die tijd komt nooit meer terug in de F1.
Misschien wordt de A1 een waardig alternatief voor de privé teams.

F3000 en concurrenten hebben al bewezen dat ze het niet kunnen omdat ze te weinig TV belangstelling hebben. Misschien lukt het in de winter wel...

Rippie

Citaat van: JVADie tijd komt nooit meer terug in de F1.
Misschien wordt de A1 een waardig alternatief voor de privé teams.

F3000 en concurrenten hebben al bewezen dat ze het niet kunnen omdat ze te weinig TV belangstelling hebben. Misschien lukt het in de winter wel...
De charme van de F1 is weg. Alles moet modern, de prive teams verdwijnen. En meneer Ecclestone denkt alleen maar aan geld, niet aan de sport. Hij heeft de sport misschien dan wel groot gemaakt, maar hij drijft nu te ver door.

Ik hoop maar dat de GP2 meer uitzendtijd krijgt dan de F3000, anders is het vernieuwen van dat kampioenschap ook voor niets geweest. Zelfde geld voor de A1 competitie.
Formerly known as MrF1 ;)

De geschiedenis is het heden, gezien door de toekomst

dj Peter

Zolang de F1 bestaat is het al een komen en gaan van teams. Ik vind het ook zonde dat een sympathiek team als Jordan  moet verdwijnen, maar toch nog liever een overname dan een bankroet (zie Prost). De volgende zal inderdaad Minardi zijn, hopelijk vindt men ook tijdig een overnemer.
Sinds de komst van de grote automerken is de misérie begonnen, althans voor de privéteams.

Doefie

Citaat van: SaffierFMZolang de F1 bestaat is het al een komen en gaan van teams. Ik vind het ook zonde dat een sympathiek team als Jordan  moet verdwijnen, maar toch nog liever een overname dan een bankroet (zie Prost). De volgende zal inderdaad Minardi zijn, hopelijk vindt men ook tijdig een overnemer.
Sinds de komst van de grote automerken is de misérie begonnen, althans voor de privéteams.

Automerken als Honda, Ferrari, Mercedes, Ford, enz... reden al van 1960 en láng daarvoor mee, dus daar zal het niet echt aan liggen. Het is gewoon één groot-mediageil-geldeisend-big business-gedoe geworden tegenover 20 jaar geleden. Dat heeft de doodsteek gegeven.

Maar de Formule 1 heeft hetzelfde als overal in de wereld: de economie gaat sterk achteruit en wie geld in overvloed heeft zal blijven. De rest ... tja, die hebben pech. Jammer.