Seizoen 2005

Gestart door Draco, 18 januari 2005 - 09:20:06

« vorige - volgende »

Draco

Na die 2,5 maanden non-F1, ben ik er eventjes uit qua nieuws moet ik zeggen.

Even recapituleren

VRT heeft de rechten voor de GP's maar niet voor de Kwalifs. Klopt? Dus geen Nederlandstalige kwalificaties...

RTBF zou dit normaal gezien wel hebben, neem ik aan...

Is de weekend-indeling nu eigenlijk veranderd, of is dat weer veel geblaat van de zogenaamde vernieuwers om uiteindelijk alles toch weer bij het oude te laten?

De nieuwe regels zijn daarenboven ook weeral omhuld in een mistgordijn. Alleen die hele motorenkwestie is het enige wat me spontaan te binnen schiet.

En hoe zit het nu met die befaamde TV-beelden. Ging de FOCA nu instaan voor de televisie-beelden zoals ze twee jaar geleden hadden aangekondigd of blijft het nog altijd in handen van de nationale zenders?

Misschien zou het handig zijn om eens een overzicht te geven van alles wat (daadwerkelijk) veranderd is tijdens de winter.

Sept

Ik dacht dat de VRT net méér kwalifs zou uitzenden..
1991 - 2004 = 7

Doefie

Citaat van: DracoVRT heeft de rechten voor de GP's maar niet voor de Kwalifs. Klopt? Dus geen Nederlandstalige kwalificaties...

RTBF zou dit normaal gezien wel hebben, neem ik aan...

Is de weekend-indeling nu eigenlijk veranderd, of is dat weer veel geblaat van de zogenaamde vernieuwers om uiteindelijk alles toch weer bij het oude te laten?

De nieuwe regels zijn daarenboven ook weeral omhuld in een mistgordijn. Alleen die hele motorenkwestie is het enige wat me spontaan te binnen schiet.

En hoe zit het nu met die befaamde TV-beelden. Ging de FOCA nu instaan voor de televisie-beelden zoals ze twee jaar geleden hadden aangekondigd of blijft het nog altijd in handen van de nationale zenders?

Wat de VRT gaat uitzenden weten we nog niet, maar waarschijnlijk gaan ze binnenkort een bericht rondsturen wat ze nu gaan uitzenden en wat niet.

Weekendverdeling nog niets bekend qua veranderingen, alleen vergaderingen en geruchten.

Bekijk de foto's --> veel grotere achtervleugel, diffuser is anders, de neusvleugel is (weeral  :roll: ) een centimeter of 2-3 naar boven gezet.

TV-beelden blijven in handen van de nationale zenders. De FOM gaat misschien, net als de voorbije 3 jaar, af en toe eens een race zelf uitzenden (zoals China vorig seizoen), maar voor de rest de nationale zenders (dus weer een hele race Sato in Japan, Schumacher in Duitsland, Barrichello in Brazilië, Button in Engeland, ...)

Draco

Kortom, weer veel onduidelijkheid als ik het goed begrijp.

Nu is het dus nog altijd niet bekend of er kwalifs komen op de VRT (zes weken voor de start van het seizoen)?

Ook de weekend-verdeling blijft maar aanmodderen. Ik denk dat het voor vele fans die kaartjes willen bestellen wel interessant is om te weten wat ze nu eigenlijk te zien gaan krijgen.

En die TV-beelden, daar had ik inderdaad voor gevreesd.
Had Ecclestone nochtans twee jaar geleden niet gezegd dat er grote veranderingen stonden aan  te komen voor 2005.
Dat is dus echt iets wat ik niet versta. Alles wat ook maar van ver met de F1 te maken heeft, wordt strikt in de gaten gehouden en krijgt restricties opgelegd.

De Tv-beelden echter, het uitzicht van de sport zeg maar, worden zomaar aan derden overgelaten. Dat ze de middelen niet hebben om zelf met camera's rond het circuit te staan tot daar aan toe (de F1 is immers 's werelds armste sport, mijnheer), maar dat ze dan zelf geen regisseur aanstellen, dat gaat er bij mij niet in.

Een race kan soms volledig verprutst worden door slechte regie (en we kennen allemaal de GP's waarvoor we dus zullen moeten oppassen).

En ondertussen maar zeuren dat de sport te saai is.

Ruud

Citaat van: Draco
Een race kan soms volledig verprutst worden door slechte regie (en we kennen allemaal de GP's waarvoor we dus zullen moeten oppassen).

En ondertussen maar zeuren dat de sport te saai is.
Dat klopt, inhaalacties worden gemist, om vervolgens even een herhaling in een flits te doen.

Maar wat me vooral stoort is dat de snelheid helemaal niet overkomt op televisie. Die camera's staan veel te ver van de baan. Ik zag laatst BBC's Top Gear, waarin The Stig de Renault F1 van 2004 uitprobeerde. Ik was werkelijk met stomheid geslagen. Wat een geweld, wat een grip! Het was echt spectaculair en het kwam over in de huiskamer. Zo kan het dus ook.

Ximi

Citaat van: Ruud
Citaat van: Draco
Een race kan soms volledig verprutst worden door slechte regie (en we kennen allemaal de GP's waarvoor we dus zullen moeten oppassen).

En ondertussen maar zeuren dat de sport te saai is.
Dat klopt, inhaalacties worden gemist, om vervolgens even een herhaling in een flits te doen.

Maar wat me vooral stoort is dat de snelheid helemaal niet overkomt op televisie. Die camera's staan veel te ver van de baan. Ik zag laatst BBC's Top Gear, waarin The Stig de Renault F1 van 2004 uitprobeerde. Ik was werkelijk met stomheid geslagen. Wat een geweld, wat een grip! Het was echt spectaculair en het kwam over in de huiskamer. Zo kan het dus ook.

Als ze die camera's dichter zouden zetten, dan zouden ze ofwel nie lang leven, ofwel zouden ze alle actie missen, want het gaat dan gewoon te vlug voor hen  :roll:
Official Website Kimi Raikkonen  Official Website Team Mclaren Mercedes
Kimi's new playmobil: the mp4-20 :twisted:

cookie

Citaat van: Ximi

Als ze die camera's dichter zouden zetten, dan zouden ze ofwel nie lang leven, ofwel zouden ze alle actie missen, want het gaat dan gewoon te vlug voor hen  :roll:

nooit beelden van de digitale TV gezien zeker? Die camera's stonden veel beter geplaatst dan de locale TV ploegen doen. En de dicht geplaatste camera's waren bestuurd vanop afstand en konden zonder cameraman automatisch de gekozen wagen volgen, zeer geavanceerde techniek werd daar voor gebruikt.

Voor 2005 staan er meer races gepland op de FOM lijst, ik dacht de volgende: Melbourne, Sepang, Bahrein, Spa, Frankrijk en indy is een samenwerking tussen FOM en SpeedTV (was dit jaar ook en was toen vrij goed). China was in 2004 door de FOM gedaan maar vanaf dit jaar laten ze het over aan CCTV (chinese zender), zeer stom om de top van de autosport te laten verprutsen door amateur TV ploegen. Enkel de duitse ploeg met oostenrijks regiseur Fritz Melchert snapt hoe het gedaan moet worden.

MS Fan

Ze moeten eens gaan kijken bij de DTM, daar zenden ze altijd spectaculaire beelden uit. Zowel van de duels tijdens de race, als tijdens de pitstops. Dat moet toch ook haalbaar zijn in de F1!  :?  :roll:
A sick mind is a true delight ...

bluelite

Citaat van: MS FanZe moeten eens gaan kijken bij de DTM, daar zenden ze altijd spectaculaire beelden uit. Zowel van de duels tijdens de race, als tijdens de pitstops. Dat moet toch ook haalbaar zijn in de F1!  :?  :roll:

Duels? in de F1? Wanneer waren er voor het laatste nog duels waarvan je kon zeggen dat ze de moeite waard waren?

MS Fan

Citaat van: bluelite
Citaat van: MS FanZe moeten eens gaan kijken bij de DTM, daar zenden ze altijd spectaculaire beelden uit. Zowel van de duels tijdens de race, als tijdens de pitstops. Dat moet toch ook haalbaar zijn in de F1!  :?  :roll:

Duels? in de F1? Wanneer waren er voor het laatste nog duels waarvan je kon zeggen dat ze de moeite waard waren?

Daar hebt ge wel gelijk, hoe triestig dat ook is ...  :cry:  :?
A sick mind is a true delight ...

dj Peter

Zou David Coulthard weer kampioen worden komend seizoen?  :lol:  :lol:

Eric

Citaat van: SaffierFMZou David Coulthard weer kampioen worden komend seizoen?  :lol:  :lol:

neenee, deze keer zal het Rubens Barrichello zijn  :lol:  :wink:

dj Peter

Citaat van: eric
Citaat van: SaffierFMZou David Coulthard weer kampioen worden komend seizoen?  :lol:  :lol:

neenee, deze keer zal het Rubens Barrichello zijn  :lol:  :wink:
Lach maar niet te hard hé! Als Michael zijn been breekt...   :roll:

Doefie

Citaat van: SaffierFM
Citaat van: eric
Citaat van: SaffierFMZou David Coulthard weer kampioen worden komend seizoen?  :lol:  :lol:

neenee, deze keer zal het Rubens Barrichello zijn  :lol:  :wink:
Lach maar niet te hard hé! Als Michael zijn been breekt...   :roll:

... nemen ze een vervanger in dienst  :wink:

Bruno

Citaat van: DoefieF1
Citaat van: SaffierFM
Citaat van: eric
Citaat van: SaffierFMZou David Coulthard weer kampioen worden komend seizoen?  :lol:  :lol:

neenee, deze keer zal het Rubens Barrichello zijn  :lol:  :wink:
Lach maar niet te hard hé! Als Michael zijn been breekt...   :roll:

... nemen ze een vervanger in dienst  :wink:

Natuurlijk, er moeten toch steeds 2 wagens rijden hé. Maar DC valt als vervanger al af, 2 wereldkampioenen in spé in hetzelfde team laten rijden lijkt me te gevaarlijk.  :wink:  :lol:

-----<
O O
-(_)-Ooo--- Bruno