Laraki

Gestart door JVA, 07 januari 2005 - 19:21:23

« vorige - volgende »

JVA

Deze Marokkaanse (!) wagen is prachtig!!


Racegirl

Mooi beestje, nog nooit eerder gezien, Marrokaans zegt U ?
You shoot me in a dream, you better wake up and apologize.

JVA

Citaat van: RacegirlMooi beestje, nog nooit eerder gezien, Marrokaans zegt U ?
Yep.

Marokko is niet bepaald een land waarvan je verwacht dat er een sportautomerk vandaan komt. Marokko wordt meer geassocieerd met ruige woestijn en dikke terreinwagens. Toch zag de Marokkaan Laraki Abdeslam na zijn studie autodesign brood in een sportautomerk in zijn land. Daarom is hij met familiekapitaal aan de slag gegaan en in de Laraki Fulgara ontstaan. In Casablanca loopt de Fulgara van de band.

De Fulgara werd als conceptcar gepresenteerd tijdens de Salon van Genève in 2002. Een jaar later stond het productiemodel van de Fulgara in Genève in de spotlights. Het onderstel is grotendeels gebaseerd op de Lamborghini Diablo en de motor is afkomstig van Mercedes-AMG. De V8 levert een vermogen van 600 pk en maakt het mogelijk om binnen 3,8 seconden naar 100 km/h te sprinten.

Abdeslam Laraki heeft de Fulgara geheel naar eigen creativiteit ontworpen. De sportauto straalt één brok geweld uit. Met name de achterkant met de verticaal boven elkaar geplaatste uitlaatpijpen is erg dik. De deuren scharnieren omhoog en een blik in de cockpit geeft je het gevoel van eenvoud maar tegelijk ook van luxe. De materialen zijn van een hoge kwaliteit.

Motorisch

Motorinhoud 6.0 liter
Aantal cilinders 8
Aantal kleppen per cilinder 4
Vermogen 600 pk @ ... tpm
Koppel 750Nm @ ...tpm


Prestaties

Acceleratie 0-100 km/h 3,7 sec
Topsnelheid 330 km/h

Diversen

Gemiddeld verbruik n.b.
Leeg gewicht 1350 kg

Prijzen

Prijs vanaf  n.b.

Nog een fotootje om te watertanden:



JVA

En de achterkant:


Ruud

Niet heel zwaar, veel vermogen, gigantisch koppel: ik ben benieuwd wat The Stig ermee kan...

Behalve die achterkant (erg stoer!) vind ik de rest van het uiterlijk niet echt overdonderend, dat is wel wat je moet hebben bij zo'n supercar. De zijkant is te Ferrari.

En nog een klein minpuntje: voordat ik dit topic opende dacht ik dat het om een nieuwe Lada ging. Andere naam dus :lol:

Racegirl

Mooi kontje trouwens  :wink:
You shoot me in a dream, you better wake up and apologize.

KVDracer

Bangelijk. Juist de voorkant is vrij braaf, mar de zijkant en de achterkant is echt knap. De zijkant heeft zo wat van een lambo vind ik. Ben wel eens benieuwd naar het prijskaartje.

Luca

Nog een van die Afrikaanse schone: Laraki Fulgura.
Prototype?



I would kill for this job, but the people I want to kill are the people offering me the job.

daan

Mooi wagentje :)
En ik had zeker niet verwacht dat het een Marokaanse is :shock:

Ruud

Ook hier weer een overdaad aan Ferrari-kenmerken, een 360 in een ander jasje. Weinig origineel :roll:

Luca

Je kan in alle supercars wel een Ferrari zien.
Maar deze zijn wagens op zich.
I would kill for this job, but the people I want to kill are the people offering me the job.