Mag uw gulle gift voor Azië ook naar Darfur gaan?

Gestart door Ramses, 06 januari 2005 - 16:44:40

« vorige - volgende »

Ramses

Citaat,,We hebben genoeg geld ingezameld voor Tsunami-noodhulp'', liet Artsen Zonder Grenzen woensdag weten. De stroom gulle giften voor Zuid-Azië zwelt al even onhoudbaar aan als de vloedgolf van 26 december zelf. Andere rampgebieden dreigen daar het slachtoffer van te worden.

Mag het geld dat u voor Tsunami 1212 of AZG stortte, ook worden gebruikt om andere nood te lenigen, zoals in Congo of Darfour?

Alan Blues

Ik vind het toch een beetje raar hoe AZG reageert. Vooral het interview op de radio schokte me een beetje.

Achteraf hebben ze die pr-man zwaar bijgestuurd en het op een andere en begrijpelijke manieruitgelegd.

Nu begrijp ik wat ze bedoelen.

Racegirl

Ik heb niet via Artsen zonder Grenzen gestort dus het is niet toepastbaar op mijn 'geval'. Ik heb gestort via Foster Parent Plan

Maar ik zou het eigenlijk niet zo erg vinden, als ze nu genoeg geld hebben ingezameld om de eerste zorgen toe te dienen, en er anderen mee kunnen helpen, dan vind ik dat goed, want mijn geld is bedoeld om mensen te helpen.

De situatie in Darfur en Congo is ook verschrikkelijk, en onze hulp is voor die mensen meer dan welkom!

Mij maakt het dus niet uit, maar ik kan wel begrijpen dat vele mensen de situatie een beetje verwarrend vinden en dat ze willen dat hun geld gebruikt wordt voor het doel waarvoor ze gestort hebben.
You shoot me in a dream, you better wake up and apologize.

daan

beetje rare reactie: genoeg...
kan het ook wel een beetje begrijpen, maar toch, zo breng je het niet naar buiten.

Eric

Mij maakt het niet uit waar ze mijn donatie voor gebruiken, als het maar naar mensen gaat die er nood aan hebben...

Jakke Jr

Een maat van mij werkt voor AZG in Soedan.
Voor mij zeker geen probleem.
former Member of The Reservoir Dogs
"Are you gonna bark all day, little doggy, or are you gonna bite?"

Alan Blues

Citaat van: Jakke JrEen maat van mij werkt voor AZG in Soedan.
Voor mij zeker geen probleem.

Kim?

IVY440

Ik geef geen geld aan die slachtoffers en dus maakt het me geen bal uit waar JULLIE gift naar toe gaat.  :wink:

Ramses

Voor mij mag het zeker, want de andere rampen zijn ook erg en daar komt geen massale steun op actie. Het zijn eerder stille rampen, die geen honderdduizend en meer slachtoffers in 1 keer maken, maar wel maand na maand duizenden slachtoffers maken, en als je die samen telt...

FerrariMan

Citaat van: IVY440Ik geef geen geld aan die slachtoffers en dus maakt het me geen bal uit waar JULLIE gift naar toe gaat.  :wink:
Dus je reactie in dit topic is nutteloos.

Van mij mag dat geld zeker gebruikt worden voor andere doeleinden.
Een beetje hypocriet van mezelf maar mijn geweten is gesust.

Alan Blues

Citaat van: IVY440Ik geef geen geld aan die slachtoffers en dus maakt het me geen bal uit waar JULLIE gift naar toe gaat.  :wink:

Ik had niet anders verwacht van jou...  :?

Zolang jij het maar goed hebt...

Jakke Jr

Citaat van: Alan Blues
Citaat van: Jakke JrEen maat van mij werkt voor AZG in Soedan.
Voor mij zeker geen probleem.

Kim?
Yep.
former Member of The Reservoir Dogs
"Are you gonna bark all day, little doggy, or are you gonna bite?"

Ruud

Citaat van: Alan Blues
Citaat van: IVY440Ik geef geen geld aan die slachtoffers en dus maakt het me geen bal uit waar JULLIE gift naar toe gaat.  :wink:

Ik had niet anders verwacht van jou...  :?

Zolang jij het maar goed hebt...
Zoals jij er vrij in bent om geld te storten, hebben mensen ook het recht om NIET te storten :wink:

En ja, ik heb wel mijn morele plicht vervuld.

Alan Blues

Citaat van: Ruud
Citaat van: Alan Blues
Citaat van: IVY440Ik geef geen geld aan die slachtoffers en dus maakt het me geen bal uit waar JULLIE gift naar toe gaat.  :wink:

Ik had niet anders verwacht van jou...  :?

Zolang jij het maar goed hebt...
Zoals jij er vrij in bent om geld te storten, hebben mensen ook het recht om NIET te storten :wink:

En ja, ik heb wel mijn morele plicht vervuld.


Jammer dat je het in kleine lettertjes schrijft... Alsof je je er voor schaamt...

Ruud