Hakkinen rijdt DTM in 2005

Gestart door Roel, 27 oktober 2004 - 22:22:26

« vorige - volgende »

Roel

Het zij zo.

Van mij had het niet gehoeven.
Ik had Mika liever gehad als de legende die Schumacher twee (anderhalve) maal wist te verslaan.

Hij zou een jaarsalaris van 2 miljoen euro gaan verdien en dat maakt hem meteen de best verdienende DTM-piloot.

The Flying Fin is back.

lekker om dat te zeggen hoor...
God save Mclaren

blaarontjes

Citaat van: RoelHet zij zo.

Van mij had het niet gehoeven.
Ik had Mika liever gehad als de legende die Schumacher twee (anderhalve) maal wist te verslaan.

Hij zou een jaarsalaris van 2 miljoen euro gaan verdien en dat maakt hem meteen de best verdienende DTM-piloot.

The Flying Fin is back.

lekker om dat te zeggen hoor...

Ik ga nu volop de dtm volgen  :D
MiKa Is BaCk !!! www.freewebs.com/byron-f1 bezoek het eens !!!

Juan Pablo

ik ben wel benieuwd of hij het er beter afbrengt van Frentzen.
maare wie moet er dan weg??

schneider ???
Alesi?
Albers?
Paffet?

O look a bunny
(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Juan Pablo

ik ben wel benieuwd of hij het er beter afbrengt van Frentzen.
maare wie moet er dan weg??

schneider ???
Alesi?
Albers?
Paffet?

O look a bunny
(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Supermariobros

Leuk dat Mika terug in de autosport is, maar ik had hem toch liever in de F1 zien terugkeren  :cry:

IVY440

Als je er 3 jaar bent uitgeweest, is het te moeilijk om terug te keren. Kijk naar Villeneuve, amper een jaartje niet gereden en fysiek kan hij niet meer mee.

Over wie er weg moet:  :?
Schneider is het nog niet verleerd (kijk naar de laatste race)
Alesi, zou kunnen. Laat niet echt superdingen zien
Albers en Paffett zeker niet: die strijden mee om de titel, die gooi je niet buiten.

bogie

Kan de redactie nu mss in 2005 de datums geven van de dtm ook, met de uren en de zenders. Want op de 1 of andere manier mis ik het steeds.

Zou albers al een contract hebben in de f1 mss?

Geheim: Jordan heeft z'n motor Toyota en Albers is coureur met Briscoe? :D
1 man -> Montoya

IVY440

Al enkele data gevonden:

08.-10. April 2005 Hockenheim      
29. April-01. Mai 2005 EuroSpeedway   
10.-12. Juni 2005 Oschersleben   
08.-10. Juli 2005 Norisring      
05.-07. August 2005 Nürburgring      

Zijn spijtig genoeg alleen de Duitse races. Ben op zoek naar de rest.

*edit: zijn blijkbaar maar voorlopige data: de kalender zou in januari/februari bekend worden.

En de zenders is afwisselend WDR en ZDF, dus kijk om 13.45 op alle 2 eens en je ziet wel ergens beelden.

Alan Blues

Citaat van: IVY440Als je er 3 jaar bent uitgeweest, is het te moeilijk om terug te keren. Kijk naar Villeneuve, amper een jaartje niet gereden en fysiek kan hij niet meer mee.
Over wie er weg moet:  :?
Schneider is het nog niet verleerd (kijk naar de laatste race)
Alesi, zou kunnen. Laat niet echt superdingen zien
Albers en Paffett zeker niet: die strijden mee om de titel, die gooi je niet buiten.

Niki Lauda?

Doefie

Citaat van: bogieKan de redactie nu mss in 2005 de datums geven van de dtm ook, met de uren en de zenders. Want op de 1 of andere manier mis ik het steeds.

We zullen het in het oog houden  :wink:

IVY440

Citaat van: Alan Blues
Citaat van: IVY440Als je er 3 jaar bent uitgeweest, is het te moeilijk om terug te keren. Kijk naar Villeneuve, amper een jaartje niet gereden en fysiek kan hij niet meer mee.
Over wie er weg moet:  :?
Schneider is het nog niet verleerd (kijk naar de laatste race)
Alesi, zou kunnen. Laat niet echt superdingen zien
Albers en Paffett zeker niet: die strijden mee om de titel, die gooi je niet buiten.

Niki Lauda?

Dat is 20 jaar geleden, de f1 is ondertussen fysiek een pak zwaarder geworden.  :wink:

Doefie

Citaat van: IVY440
Citaat van: Alan Blues
Citaat van: IVY440Als je er 3 jaar bent uitgeweest, is het te moeilijk om terug te keren. Kijk naar Villeneuve, amper een jaartje niet gereden en fysiek kan hij niet meer mee.
Over wie er weg moet:  :?
Schneider is het nog niet verleerd (kijk naar de laatste race)
Alesi, zou kunnen. Laat niet echt superdingen zien
Albers en Paffett zeker niet: die strijden mee om de titel, die gooi je niet buiten.

Niki Lauda?

Dat is 20 jaar geleden, de f1 is ondertussen fysiek een pak zwaarder geworden.  :wink:

Zou ik niet durven zeggen hoor. Formule 1 was 20 jaar geleden een pas zwaarder dan nu. Veel zwaardere wagens, veel meer "sleurwerk" door de bochten, plus bovendien het handmatig schakelen, dat doet er ook veel aan.  :wink:

Mikacouli

Bij deze wordt ik per direct DTM fan :P

Ruud

Citaat van: DoefieF1
Citaat van: IVY440
Citaat van: Alan Blues
Citaat van: IVY440Als je er 3 jaar bent uitgeweest, is het te moeilijk om terug te keren. Kijk naar Villeneuve, amper een jaartje niet gereden en fysiek kan hij niet meer mee.
Over wie er weg moet:  :?
Schneider is het nog niet verleerd (kijk naar de laatste race)
Alesi, zou kunnen. Laat niet echt superdingen zien
Albers en Paffett zeker niet: die strijden mee om de titel, die gooi je niet buiten.

Niki Lauda?

Dat is 20 jaar geleden, de f1 is ondertussen fysiek een pak zwaarder geworden.  :wink:

Zou ik niet durven zeggen hoor. Formule 1 was 20 jaar geleden een pas zwaarder dan nu. Veel zwaardere wagens, veel meer "sleurwerk" door de bochten, plus bovendien het handmatig schakelen, dat doet er ook veel aan.  :wink:
Ja, fysiek was het toen misschien wel even zwaar als nu. Maar vergeet niet dat de G-krachten en vooral de snelheid in al die tijd ontzettend zijn toegenomen.

Maar iets misschien minstens zo belangrijk belangrijk is, is de handling van moderne raceauto's, vooral bij Formule 1. Die zijn ontzettend tricky met het aan-/inremmen door de carbonremmen, veel directer sturend en daarom is het heel lastig om te pushen. Het goed kunnen finetunen is daarom ontzettend belangrijk, om dat laatste beetje eruit te kunnen halen. En daar moet je de auto heel goed voor kennen en er veel ritme mee opdoen.

Vroeger stuurden Formule 1 wagens volgens Lauda veel meer als normale personenauto's, vooral omdat men toen nog gebruik maakte van metalen remschijven, die veel beter doseerbaar waren. Relatief is het daarom makkelijker om op korte termijn die auto tot de limiet te pushen.

Raikkie

Begin juni is er een DTM-race in Francorchamps  :wink:  En waarschijnlijk in september eentje in Zandvoort.

Volgens mij zal Albers mogen vertrekken, het boterde niet echt meer tussen hem en Herr Haug omdat Albers met zijn hoofd meer bij de F1 dan bij de DTM zat  :)

Volgens mij is Hakkinen zeker een aanwinst voor de DTM, maar ik vrees dat de serie binnenkort als rusthuis voor F1-piloten gaat worden gezien en dat lijkt mij niet echt positief voor de serie.

Ik vraag me trouwens ook af wat er na volgend jaar met de DTM gaat gebeuren, want Opel stopt er daarna mee (door besparingen). Er waren al geruchten over Alfa (een Schumi-team zelfs...) of Toyota, maar dit zijn niet echt Duitse merken  :wink:  Het is te hopen dat ze bij BMW het geweldige idee krijgen om terug mee te doen, dat zou super zijn !!!