2 of 3 daags GP weekend

Gestart door The Iceman, 14 oktober 2004 - 18:39:54

« vorige - volgende »

Twee of drie daags GP weekend ?

Tweedaags, aangezien die vrije trainingen op vrijdag toch geen bal voorstellen
4 (16.7%)
Driedaags, aangezien ik al genoeg betaal voor mijn F1 ticket
16 (66.7%)
Voor mij maakt het allemaal niets uit !
4 (16.7%)

Totaal aantal stemmen: 18

Poll gesloten: 14 oktober 2004 - 18:39:54

The Iceman

Door de weersomstandigheden werd er in Japan maar twee i.p.v. drie dagen geraced. Blijkbaar zijn er wel voorstanders voor dit concept en begint het er meer en meer op te lijken dat we in de toekomst met tweedaagse GP weekends gaan te maken hebben. Maar wat vind de gemiddelde F1pits.net forummer hiervan ?
Voor mij liefst drie dagen, aangezien je anders weer minder F1 voor je geld krijgt als je live gaat kijken.

Jasper

Maakt niets uit, ik ga kijk toch nooit naar de vrije trainingen maar ik kan de live-fans wel zéér goed begrijpen i.v.m. de ticketprijzen...

Bjorn

Ik heb voor 2-daags gestemd. Simpelweg omdat de vrijdag toch oersaai is. Zeker als je 'live' aanwezig bent. Ik zou voor 3-daags gaan als er meer actie is op de piste maar zoals het nu is dan mogen ze daar gerust 1 dag uitknippen.  :)
De Mens: In Het Gras![/color]

Eric

Citaat van: BjornIk heb voor 2-daags gestemd. Simpelweg omdat de vrijdag toch oersaai is. Zeker als je 'live' aanwezig bent. Ik zou voor 3-daags gaan als er meer actie is op de piste maar zoals het nu is dan mogen ze daar gerust 1 dag uitknippen.  :)

Bijna mee eens...maar dan moeten ze ook knippen in de prijs...die volgend seizoen weer duurder zal zijn. :?

Supermariobros

Citaat van: eric
Citaat van: BjornIk heb voor 2-daags gestemd. Simpelweg omdat de vrijdag toch oersaai is. Zeker als je 'live' aanwezig bent. Ik zou voor 3-daags gaan als er meer actie is op de piste maar zoals het nu is dan mogen ze daar gerust 1 dag uitknippen.  :)

Bijna mee eens...maar dan moeten ze ook knippen in de prijs...die volgend seizoen weer duurder zal zijn. :?

Idem, als ze de vrijdag weglaten zal er de zaterdag des te meer actie zijn  :wink:

Doefie

Bwa, live zal er wel meer te zien zijn als ze er 2 dagen van maken, maar de televisiekijker heeft er niet veel last van. Tenzij ze de kwalificaties om 9u 's morgens houden, dan waarschijnlijk wel...

Amateur

Ik verkies driedaags  :)
1. juist nu er 's vrijdags allerlei initiatieven genomen worden (in België en ook elders) om de fans meer kansen te geven om van de sfeer te proeven (ben dit jaar bijv. in Franchorchamps geweest op vrijdag) wil ik daarvan profiteren.
2. vooraleer het volgende seizoen start hebben we sateliet TV (Canvas rammelt niet meer met mijn voeten; gedaan met panieksituaties en huisgenoten die moeite hebben met Franse commentaar).  We nemen de vrije trainingen op DVD/Video op (terwijl we zelf aan het 'zwoegen' zijn) en genieten 's avonds al van de 'aperitief'.
3. Porche cup en consoorten zijn leuk; minder 'spannend' maar 'dichter bij huis'.
4. testsessies zijn interessant; je krijgt veel (technisch interpreteerbare) informatie, je krijgt het gevoel dat je de kansen van je favoriet(en) kunt inschatten en voorspellingen kunt maken.  Ze horen er gewoon bij én je moet de tijd krijgen om ervan te genieten.  Het is (naar mijn gevoel) veel verlangd om je zuurverdiende vakantie te besteden aan doordeweekse testsessies.  Als ze niet aan het race-weekend gekoppeld worden, verlies je er enorm veel van.    
5. 's vrijdags kun je héél mooie foto's maken (bewijs op de site geleverd!)
6. tickets worden NOOIT goedkoper; ook niet als er een dag afvalt.

JVA

Ik ben het volledig eens met 'Amateur'

Een 2-daagse GP geeft de topteams weer meer recht op testen, en net terwijl de kleinere teams op vrijdag wa meer kunnen testen.

Waarom op vrijdag niet een ganse dag laten testen? Zoals bij een gewone testdag?

En vanaf zaterdag een nieuwe motor.
Dat voorstel is al eens gelanceerd en is zeker het overwegen waard.

Mikacouli

3 dagen want ik vind het nu al veel te weinig. Zo halen ze de populariteit uit de F1.

Ruud

Drie dagen, en het oude format. Er gaat al zoveel van de traditie van Formule 1 verloren de laatste jaren en dat allemaal om het zogenaamd 'leuker' te maken. Ecclestone & co moeten gaan oppassen dat F1 niet verwordt tot een goedkoop cupkampioenschap. De wijzigingen die hij doorvoert - Tilke-circuits, one lap qualifying, de belachelijke penalty voor het opblazen van een motor in de vrije trainingen... - maken het er niet beter op. De Formule 1 is gewoon minder speciaal geworden, de romantiek van het racen in abnormaal snelle auto's (dat zijn ze gelukkig wel :) ) op levensgevaarlijke en bloedsnelle circuits ebt langzaam weg. Alleen op klassieke banen als Spa, Suzuka en Monza heb je dat nog, de rest van de banen oogt veel te clean.

Dus om een nog verdere verloedering van deze elitesport tegen te gaan, moet er zeker niet overgestapt worden op tweedaagse evenementen. Immers, alles hoort buitensporig en over the top te zijn. Daar is het nu eenmaal Formule 1 voor. Dus ook het evenement moet drie dagen duren. Stapje voor stapje moet er naar de race op zondag toegewerkt worden: 'wie zal de snelste zijn, zitten er verrassingen aan te komen'. Formule 1 behoort een soap opera van de bovenste plank te zijn, een verhaal, niet slechts een anderhalf uur durend evenement waarvoor je op zondag even de televisie aanzet. Er moet over gepraat worden, er moet met bewondering over gesproken worden...

Of drijf ik nu door? :lol:

phil69

ik stem voor 3 dagen

Citaat van: RuudDrie dagen, en het oude format. Er gaat al zoveel van de traditie van Formule 1 verloren de laatste jaren en dat allemaal om het zogenaamd 'leuker' te maken. Ecclestone & co moeten gaan oppassen dat F1 niet verwordt tot een goedkoop cupkampioenschap. De wijzigingen die hij doorvoert - Tilke-circuits, one lap qualifying, de belachelijke penalty voor het opblazen van een motor in de vrije trainingen... - maken het er niet beter op. De Formule 1 is gewoon minder speciaal geworden, de romantiek van het racen in abnormaal snelle auto's (dat zijn ze gelukkig wel :) ) op levensgevaarlijke en bloedsnelle circuits ebt langzaam weg. Alleen op klassieke banen als Spa, Suzuka en Monza heb je dat nog, de rest van de banen oogt veel te clean.

Dus om een nog verdere verloedering van deze elitesport tegen te gaan, moet er zeker niet overgestapt worden op tweedaagse evenementen. Immers, alles hoort buitensporig en over the top te zijn. Daar is het nu eenmaal Formule 1 voor. Dus ook het evenement moet drie dagen duren. Stapje voor stapje moet er naar de race op zondag toegewerkt worden: 'wie zal de snelste zijn, zitten er verrassingen aan te komen'. Formule 1 behoort een soap opera van de bovenste plank te zijn, een verhaal, niet slechts een anderhalf uur durend evenement waarvoor je op zondag even de televisie aanzet. Er moet over gepraat worden, er moet met bewondering over gesproken worden...

Of drijf ik nu door? :lol:

Nee, ga verder... :lol:

Bruno

Heb drie dagen gekozen, de meest voor de hand liggende keuze omdat er tijdens die drie dagen ook nog andere wedstrijden (cupraces, f3000, e.d.) verreden worden. Wil je een 2daags evenement dan gaan er zowieso al een paar van die races wegvallen en eigenlijk zijn die het bekijken ook best waard. Hoe het zou uitdraaien weet ik niet maar het kan best dat ofwel de tickets goedkoper worden als die races wegvallen of wel duurder omdat er dan een hoop mensen enkel en alleen voor de F1 zouden afkomen. Je zou verschieten hoeveel toeschouwers er enkel voor de randevenementen komen en als de F1 begint het terrein verlaten...

-----<
O O
-(_)-Ooo--- Bruno

The Iceman

Citaat van: BrunoJe zou verschieten hoeveel toeschouwers er enkel voor de randevenementen komen en als de F1 begint het terrein verlaten...
:?:  :?:  :?:  Is het niet juist andersom Bruno ?

Bruno

Citaat van: Snekuem
Citaat van: BrunoJe zou verschieten hoeveel toeschouwers er enkel voor de randevenementen komen en als de F1 begint het terrein verlaten...
:?:  :?:  :?:  Is het niet juist andersom Bruno ?

Nee hoor, er zijn echt wel mensen die na de fun cup's en aanverwanten het terrein verlaten.

Maar het is inderdaad ook andersom zo dat er F1 fans zijn die de cup races en aanverwanten het kijken niet waard vinden.


Best spijtig want daar zitten soms een pak goede piloten tussen die het in hun racetype goed doen.

-----<
O O
-(_)-Ooo--- Bruno

Draco

Citaat van: Bruno
Citaat van: Snekuem
Citaat van: BrunoJe zou verschieten hoeveel toeschouwers er enkel voor de randevenementen komen en als de F1 begint het terrein verlaten...
:?:  :?:  :?:  Is het niet juist andersom Bruno ?

Nee hoor, er zijn echt wel mensen die na de fun cup's en aanverwanten het terrein verlaten.


Ziedaar, er zijn nog echte rebellen in de wereld...