De Belgische GP, gewoon een hele grote puinhoop !!!

Gestart door The Iceman, 30 augustus 2004 - 19:01:46

« vorige - volgende »

The Iceman

Hoera, het was weer zover, de Grote Prijs van België stond terug op de kalender, dus allen daarheen !
Wat heb ik me weer zitten ergeren dit weekend daar in Francorchamps.
Het begon al op donderdag met die gratis pitswalk. Helemaal moeten rondlopen om in de pits te geraken. In plaats van iedereen gewoonweg rechtdoor te laten lopen aan die grote rotonde (vlakbij de ingang aan het Total benzinestation ) hadden ze het er niet beter op gevonden om iedereen linksaf te sturen met als gevolg dat je een groot stuk moest rondlopen om op het circuit te geraken.
Vrijdag was het nog leuker ! Meer dan 50 min staan wachten om binnen te geraken ( allemaal door een smal gangetje waar er slechts twee mensen stonden om je kaart te scannen en er een stukje af te scheuren, hetgeen nogal vrij moeilijk leek te gaan precies ). 's Avond's opnieuw aanschuiven richting uitgang waar je door een heel smal gaatje naar buiten moest.
Dan top of the bill zaterdagmorgen, vrije training, elke keer weer een delay van 15 min met als gevolg het afgelasten van zo goed als beide sessies. Toch nog tien minuten vrije training gezien, leuk als je 345 EURO hebt betaald voor een heel weekend F1 en je maar tien minuten vrije training en one lap qualifying ervoor in de plaats krijgt. En dan maar het excuus zoeken dat de heli niet kon opstijgen omwille van het slechte weer.
Ben zondag enkele ronden voor het einde vertrokken om zo de urenlange files te vermijden, want blijkbaar moet het vrijdag ook serieus hebben dichtgezeten in de omgeving daar.
Voor de rest, is het circuit volledig verouderd, vind je er zo goed al geen "proper" toilet en zijn de weggetjes omgetoverd in een ware modderpoel als het geregend heeft.
Vermoed dat Defourny volgend jaar nog minder kaarten zal verkopen als hij dit jaar heeft gedaan. Misschien kan hij er weer een hele boel gratis weggeven, dan sta je 2 uur aan te schuiven aan de inkom.  :cry:

FerrariMan

Op sommige punten moet ik je gelijk geven.

Wij zaten op Silver 7 en hadden elke dag een hele wandeling voor de boeg. Vrijdag was chaos, waarschijnlijk door al die gratis kaarten...

Om naar onze tribune te gaan moesten we over een brugje, stond ook altijd blank van het water. Elke keer opnieuw balanceren over de rand om over die brug te geraken. Met alle kans op een duik in dat riviertje uiteraard. Voor dat geld mag het wel wat beter daar...

Maar ik ben vooral tevreden van onze tribune, zich op de pit-ingang, zicht op de Ferrari-box, zicht op de busstop..

In het installatierondje voor de warm-up zondag kwamen ook enkele piloten een start oefenen voor onze plek.

Iemand op de camping geweest? Nu, ik heb al ravage gezien maar dit sloeg alles! Wij hebben voor 2 mobilhomes, 1 caravan en 1 auto (totaal 9 personen) ongeveer 13.000 frank moeten afdokken op die camping. Schandalig veel geld, wetende dat we GEEN electriciteit in de buurt hadden en alle toiletten eruit zagen alsof iemand al een jaar lang elke dag was komen schijten zonder door te spoelen.  8)

Ferrari 2010

toffe berichten om te weten hoe het daar was zonder dat ik erbij was. :)  Alleen 1 opmering(kje) hoort dit niet een beetje thuis in "Uw F1-ervaringen"?
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

FerrariMan

Citaat van: Schumi 2002toffe berichten om te weten hoe het daar was zonder dat ik erbij was. :)  Alleen 1 opmering(kje) hoort dit niet een beetje thuis in "Uw F1-ervaringen"?
Eigenlijk wel  :lol:

The Iceman

Citaat van: FerrariMan
Citaat van: Schumi 2002toffe berichten om te weten hoe het daar was zonder dat ik erbij was. :)  Alleen 1 opmering(kje) hoort dit niet een beetje thuis in "Uw F1-ervaringen"?
Eigenlijk wel  :lol:
Ja misschien had ik deze topic beter daar gepost, maar heb hem speciaal hier gepost om eens te polsen wat andere forummers van de Grote Prijs van België dachten en dit evenement nog maar juist voorbij is !

Race

Ik geef je groot gelijk ermee :). Ben donderdag en vrijdag dan niet geweest, maar het was nu niet bepaald een top infrastructuur naast de baan en als je je dan ook nog bedenkt dat je door een gat in het hek zo de paddock op kan... eigenlijk is het gewoon schandalig dat het kan, maar je hoort mij over het laatste niet klagen :lol:.

R van Hoof > G4q @ F1REM
Meld je nu aan op Sigforum.net!

Amateur

CitaatVrijdag was chaos, waarschijnlijk door al die gratis kaarten...
Op weg naar het circuit was het enorm druk, duidelijk véél mensen, zoals wij, met gratis kaarten op weg naar Francorchamps.  Aan de kassa viel het wachten enorm mee.  Zalig om zoveel Ferrari/Schumacher fans, van allerlei nationaliteiten, bij elkaar te zien.  Had ik eigenlijk niet verwacht.
Goede zitplaats gevonden (in Bronze), het bleef net lang genoeg mooi droog weer; toiletten waren vrijdag nog prima in orde.  's Avonds inderdaad geen mogelijkheid om de autoweg op te gaan, we zijn binnendoor via Verviers gereden en daar rechtstreeks de A40 op.  Met een paar extra files vanwege ongevallen was het al bij al een lange dag.
Ik weet niet of ik de race zelf in Bronze zou willen volgen.  Dan moet je echt wel een héél goede plaats hebben en dicht bij een TV-scherm (nu verrekijker gebruikt om info te lezen).    Dit jaar hebben we alleszins de gratis kaarten met korting aanbod te laat gekregen om nog mee aan boord te springen.
Wat me ook opviel: zowel veiligheidspersoneel van het circuit als locale politie waren héél vriendelijk en hulpvaardig.  Parking was wel duur en hamburgers, drankjes en derg. ook.  Ik was blij dat er op het forum voor verwittigd werd, zodat we het nodige zelf bij hadden en de uitgaven binnen de perken bleven.  Als je alles op het circuit moet kopen, ... dure grap!

Olav18

Wat betaal je voor een biertje?

Ik kan mij herinneren dat ik twee jaar geleden in Spanje schrok hoeveel ik moest betalen voor een biertje in een plastic bekertje. Maar dit jaar op de Nurburgring vond ik het weer erg meevallen wat ik moest betalen voor een blikje.
http://www.insidef1.nl

F1REM: G3B (Ralph Lammertink)

Redboelleke

Voor ons was de organisatie echt klote!!!!!!
We zijn met een 6 tal collega's naar spa geweest van vrijdagmorgen tot zondagavond.
Een campingplaats vinden was geen probleem.
We waren in het bezit van Gold 2 Tickets.
De eerste problemen deden zich voor vrijdagmorgen om op het circuit te komen. Het was ook +/- 1 uurtje aanschuiven om binnen te komen.
Eens aan de gold2 tribune aangekomen en na de contole van het ticket is onze zitplaats BEZET!!!!!!!
Toen hebben we de steward aangesproken en was er ineens beslist dat iedereen met een goldkaartje op alle goldtribunes mocht komen.
Waar halen ze in godsnaam zo een beslissing vandaan. Je betaalt meer dan 345 euro voor een kaartje en dan is je zitplaats bezet.
Nadat er enige harde woorden gevallen waren tussen ons en de bezetters van onze plaats hebben we toch onze plaats gekregen. (zonder tussenkomst steward)
Na de vrije trainingen van vrijdag hebben we terug de steward aangesproken en vertelde ons dat dit zaterdag wel in orde zou komen.
Zaterdag:
- Toegang tot het circuit ok
- Toen we bij onze zitplaatsen van de Gold2 tribune aankwamen waren onze plaatsen weer bezet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- Uitleg Steward: te weinig controlerend personeel maar zondag zal het in orde komen.
- Na weer een deel harde woorden gesproken te hebben met de bezetters van onze plaats hebben we ons zitje terug bekomen.
Na de kwalificatie heb ik me direct tot de steward begeven en heb ik om uitleg gevraagd hoe het kwam dat er zo een wanorde was. De reden was de volgende: De organisatie had geen enkele vrijwilliger gevonden voor ticket controle, de mensen die er nu stonden moesten betaald worden en wegens budgetaire redenen konden er niet meer personeel aangewend worden.
Maar hij probeerde ons weer te sussen dat het zondag in orde zou zijn.
Zondag uiteindelijk was dan de spannenste dag! Niet wie de winnaar zou worden maar wel of we ons zitje zouden hebben!
En gelukkig dat we waren onze 6 zitjes waren vrij. Vraag me niet hoe het kwam maar we konden rechtstreeks op ons genummerd plaatsje gaan zitten. Maar toch zaten er in de tribune nog mensen die er niet thuishoorden, zelfs met een brons kaartje.

Dit zou toch niet mogen gebeuren, je betaalt je al rot aan een gold ticket en dan kan je niet op je toegewezen nummer gaan zitten.
Nee ik denk nog wel eens een paar keer na voordat ik nog eens een GP volg te Spa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

geraldo

ik begrijp wel dat dit allemaal een beetje ambetant is maar als je uw kaartjes toont aan de "bezetters" gaan ze toch wel plaats maken zeker?
en dan nog dit...i.p.v. aan te schuiven aan de hoofdingang kon je makkelijk opzij binnen(aan het ronde punt naar links)behalve zaterdag was die ingang gesloten.langs daar kon je binnen zonder één minuut aanschuiven

Eric

Citaat van: Olav18Wat betaal je voor een biertje?

Ik kan mij herinneren dat ik twee jaar geleden in Spanje schrok hoeveel ik moest betalen voor een biertje in een plastic bekertje. Maar dit jaar op de Nurburgring vond ik het weer erg meevallen wat ik moest betalen voor een blikje.

Als Hollander zal dit je niet bevallen  :lol:

Koffie 2.5€  :shock:
Biertje-cola en aanverwanten: 3€  :shock:
redBull 4€  :shock:

Eten is echt waanzinnig...
Hamburger 5€  :shock:
Broodje: 5€  :shock:
Frieten: 4€ + 1€ voor saus (Mayo, Ketchup...)  :shock:
Vlees: 2€ (Frikandel, Boulette...)  :shock:
Wafel: 3€  :shock:
Koek: 2€ (croissant, boterkoek...)  :shock:

dat is het zo een beetje... :evil:  :twisted:  :evil:  :twisted:  :evil:  :twisted:  :evil:

Anonymous

Citaat van: Snekuem
En dan maar het excuus zoeken dat de heli niet kon opstijgen omwille van het slechte weer.

Ze gaan echt geen excuus zoeken om de vrije training toch maar niet te laten doorgaan hoor..echt niet,
en stel: de vrije trainingen gaan toch niet door: er gebeurt een zwaar accident met een piloot, die dringend naar het ziekenhuis moet...
hoe gaan ze die piloot daar snel krijgen ZONDEr helicopter?

Maar voor de rest kan ik er wel inkomen hoor, de voorbije jaren in spa was het ook altijd overdreven aanschuiven..zucht...

Race

Citaat van: RedboellekeToen hebben we de steward aangesproken en was er ineens beslist dat iedereen met een goldkaartje op alle goldtribunes mocht komen.
Waar halen ze in godsnaam zo een beslissing vandaan. Je betaalt meer dan 345 euro voor een kaartje en dan is je zitplaats bezet.
Ik snap niet echt wat hier nu erg aan is? Dan kan je toch ook een keer op een andere tribune gaan zitten bij Start/Finish ofzo? Tuurlijk, Gold 2 bij Eau Rouge is prachtig, maar als het op vrijdag 'vrije plaatsen' (in dit geval voor alle Gold-tickets op de Gold-tribunes - beter als dat alle Bronze tickets er kunnen zitten...) is betekent het op dat moment dat je eigenlijk ook niet een gereserveerde plaats hebt, maar overal mag zitten waar je wilt...

R van Hoof > G4q @ F1REM
Meld je nu aan op Sigforum.net!

razzle_dazzle

Citaat van: Race
Citaat van: RedboellekeToen hebben we de steward aangesproken en was er ineens beslist dat iedereen met een goldkaartje op alle goldtribunes mocht komen.
Waar halen ze in godsnaam zo een beslissing vandaan. Je betaalt meer dan 345 euro voor een kaartje en dan is je zitplaats bezet.
Ik snap niet echt wat hier nu erg aan is? Dan kan je toch ook een keer op een andere tribune gaan zitten bij Start/Finish ofzo? Tuurlijk, Gold 2 bij Eau Rouge is prachtig, maar als het op vrijdag 'vrije plaatsen' (in dit geval voor alle Gold-tickets op de Gold-tribunes - beter als dat alle Bronze tickets er kunnen zitten...) is betekent het op dat moment dat je eigenlijk ook niet een gereserveerde plaats hebt, maar overal mag zitten waar je wilt...

Dat laatste leidt juist tot puinhoop, iemand die bereidt is een ticket voor pakweg € 350 te betalen zal dit wel doen omdat hij juist daar wil gaan zitten en dit de beste plaats vindt, ik ben vrijdag ook heel even op gold 4 gaan zitten (tijdens mini-challenge) en tviel me toen al op dat de plaatsen uiterst rechts onmiddelijk bezet waren terwijl links nog heel wat gaten over waren.

KVDracer

Ben vrijdag ook geweest. Amaai, 15 euro voor een parking in een wei, als het te fel regent dat je er niet weggeraakt is eigenlijk wel overdreven.
De dure prijzen en de files waren het lastigst. 4uur om naar ginder te rijden, 4uur om weer te komen, was wel redelijk lastig.
Maar met onze bronze tickets tot op Silver1 geraakt. Daar stond geen bewaking en zat vol met mensen met een bronze ticket. Dat waren echt wel goede plaatsen met zicht op een reuzescherm. En dan Bricoe die voor onze neus crasht. En Wurz die een interview gaf en daarna handtekeningen uitdeelde. Echt fantastisch.