Raar sportnieuws

Gestart door Martin, 27 augustus 2004 - 11:19:34

« vorige - volgende »

Supermariobros

Boeren knutselen met rommel Formule 1-wagen in elkaar

Twee Chinese broers hebben twintig jaar van hun leven gespendeerd aan het bouwen van een Formule 1-wagen. Of de auto potten zal breken, valt te betwijfelen. Tenzij letterlijk dan, want het ding hangt enkel met kookpotten, fietsen en stalen deuren aaneen. Zhao Xiushan en Zhao Baoguo gebruikten immers enkel materialen die ze in de omgeving van hun boerderij terugvonden.

'Broer', zoals de gebroeders hun racewagen liefkozend noemen, trok alvast de aandacht op de autobeurs van Tangshan. De racebak haalt een topsnelheid van 160 km/u en is bedoeld als eerbetoon aan hun vader, die 32 jaar geleden bij een aardbeving omkwam. "Al onze kennis om een Formule 1-wagen te maken, hebben we uit tijdschriften en boeken gehaald. Onze pa zou deze wagen zeker en vast geweldig gevonden hebben", aldus nog Zhao.

Ferrari 2010

160 per uur, tzal dan toch niet echt een rammelbak zijn mag ik hopen :) Leuk, maar ik vind 20 jaar wel wat lang, of is er echt wel naar aerodynamica gekeken enzo? Bovendien zagen F1 wagens er 20 jaar terug helemaal anders uit en reden ze nog niet in China :)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Martin

Trainer (54) zelf op doel

Voetbalclub Nieuwendam heeft in vier wedstrijden al 48 tegendoelpunten moeten incasseren. Dat heeft geleid tot een opmerkelijke keuze van de 54-jarige trainer. Vanaf volgende week staat hij zelf onder de lat...

De zaterdagvierdeklasser verloor in de prille competitie al met de veelzeggende cijfers 11-1, 10-0, 8-4 en 19-0.

Vechtpartijen

Nadat het Nieuwendam van vorig seizoen uit de competitie werd genomen vanwege vele vechtpartijen, moesten er in één zomer twintig spelers aangetrokken worden die zich beschaafd kunnen gedragen...

"Dat is voor de club nu belangrijker dan winnen. Als de jongens zo hard blijven trainen, gaan we vanzelf punten pakken", aldus trainer Loek Holvast in Het Parool.

Keeper

De 54-jarige coach heeft tussen de nieuwe aanwinsten geen geschikte keeper kunnen vinden, maar vanaf volgende week zet hij geen veldspelers meer in het doel. De trainer, zelf ooit keeper, heeft besloten om zelf de handschoenen weer aan te trekken... "Dat kan ik nog best", zegt hij overtuigd.


Supermariobros

Scorende doelman: "Wilde niet scoren"

De naam van de Amerikaanse doelman Danny Cepero staat voor eeuwig in de geschiedenisboekjes van de Amerikaanse Major League Soccer (MLS).

De 18-jarige doelman van de New York Red Bulls mocht eindelijk eens opdraven, omdat eerste doelman Jon Conway geschorst was wegens dopinggebruik. Alsof dat niet volstond, wist Cepero te scoren. Hij schoot vanaf 80 meter een vrije trap uit alle macht naar voren en de bal botste over de keeper van tegenstander Columbus Crew. Het was pas de eerste goal van een doelman in de 13-jarige geschiedenis van de MLS.

Cepero: "Ik dacht helemaal niet aan scoren. Ik wilde gewoon één van mijn ploegmakkers bereiken."

Dankzij Cepero's goal en twee van kapitein Pablo Angel won New York de match met 3-1.

http://www.youtube.com/watch?v=4u0tNcq3SGY&eurl=http://www.voetbalkrant.com/index.php?comp=9&menu=Nieuws&pag=Lezen&nieuws=221868

Folkert

Hahaha,  mooie goal. En 80 meter is best heeel ver.
Trotse vader van Rosalie(L)

Supermariobros

Valère Billen sluit Desselse spelers op in kleedkamer

Valère Billen, die we nog kennen als coach van STVV maar nu aan de slag is bij derdeklasser Dessel, heeft een wel heel originele straf bedacht.

Omdat zijn ploeg tegen Verviers met 0-3 verloor en met zes punten uit negen matchen ver onder de verwachtingen blijft, besloot Billen om zijn spelers anderhalf uur in de kleedkamer op te sluiten. Hoewel de match al omstreeks 21.15 uur was afgelopen, liet Billen zijn spelers pas om 22.45 uur uit de kleedkamer.

Een snelle berekening leert dat de spelers van KV Mechelen het voorbije weekend ontsnapten aan een kleine drie uur eenzame opsluiting.

TimoGlockfan

Citaat van: Supermariobros op 20 oktober 2008 - 19:05:32
Scorende doelman: "Wilde niet scoren"

De naam van de Amerikaanse doelman Danny Cepero staat voor eeuwig in de geschiedenisboekjes van de Amerikaanse Major League Soccer (MLS).

De 18-jarige doelman van de New York Red Bulls mocht eindelijk eens opdraven, omdat eerste doelman Jon Conway geschorst was wegens dopinggebruik. Alsof dat niet volstond, wist Cepero te scoren. Hij schoot vanaf 80 meter een vrije trap uit alle macht naar voren en de bal botste over de keeper van tegenstander Columbus Crew. Het was pas de eerste goal van een doelman in de 13-jarige geschiedenis van de MLS.

Cepero: "Ik dacht helemaal niet aan scoren. Ik wilde gewoon één van mijn ploegmakkers bereiken."

Dankzij Cepero's goal en twee van kapitein Pablo Angel won New York de match met 3-1.

http://www.youtube.com/watch?v=4u0tNcq3SGY&eurl=http://www.voetbalkrant.com/index.php?comp=9&menu=Nieuws&pag=Lezen&nieuws=221868
Wel triest dat ze in Amerika niet een een echt voetbalveld hebben  :(
Timo's nieuwe helm.

Supermariobros

De 4x100meter rijstplanten

Olympische Spelen, Paralympics,... De Chinezen hebben de smaak te pakken. In Quanzhou opende de Chinese vice-premier Hui Liangyu zondag de 6de Nationale Boerenspelen. Aan die Spelen mag de plattelandsbevolking van de 32 Chinese provincies deelnemen.



'Deze organisatie bewijst dat China aandacht heeft voor de gezondheid en het welzijn van 900 miljoen plattelandsbewoners', zei Zhang Changping, ondervoorzitter van het organisatiecomité. En geld is blijkbaar geen probleem want er werden 15 nieuwe sportstadions gebouwd. In het grootste is plaats voor liefst 32.000 mensen. Die mogen bovendien allemaal gratis binnen. Totale kostenplaatje van de Plattelandsspelen: 100 miljoen euro.

Voor dat bedrag krijgen de Chinezen wel een gevarieerd programma met 15 verschillende sporttakken en 3.500 atleten, die echt als motto hebben dat deelnemen belangrijker is dan winnen.

Er staan zeer traditionele sporten op het programma, zoals basketbal, tafeltennis en schieten, maar ook iets minder voor de hand liggende sporttakken zoals touwtrekken, (Chinees) schaken, taiji (schaduwboksen), wushu en jianzi (tennisvoetbal met pluimpjes). En tot slot worden er ook ronduit exotische sporten beoefend als Yangko-dansen, drakenboten, vliegeren, voedsel-dragen, band-rollen en... rijst planten.

Het is gewoon wachten tot een of andere televisiezender op het idee komt om dit te vertalen naar Vlaanderen: boer zoekt sport met de 4 x 100 meter patatten planten of de 3.000 meter mais lopen met horden.

Jasper

Citaat van: TimoGlockfan op 28 oktober 2008 - 22:55:32
Citaat van: Supermariobros op 20 oktober 2008 - 19:05:32
Scorende doelman: "Wilde niet scoren"

De naam van de Amerikaanse doelman Danny Cepero staat voor eeuwig in de geschiedenisboekjes van de Amerikaanse Major League Soccer (MLS).

De 18-jarige doelman van de New York Red Bulls mocht eindelijk eens opdraven, omdat eerste doelman Jon Conway geschorst was wegens dopinggebruik. Alsof dat niet volstond, wist Cepero te scoren. Hij schoot vanaf 80 meter een vrije trap uit alle macht naar voren en de bal botste over de keeper van tegenstander Columbus Crew. Het was pas de eerste goal van een doelman in de 13-jarige geschiedenis van de MLS.

Cepero: "Ik dacht helemaal niet aan scoren. Ik wilde gewoon één van mijn ploegmakkers bereiken."

Dankzij Cepero's goal en twee van kapitein Pablo Angel won New York de match met 3-1.

http://www.youtube.com/watch?v=4u0tNcq3SGY&eurl=http://www.voetbalkrant.com/index.php?comp=9&menu=Nieuws&pag=Lezen&nieuws=221868
Wel triest dat ze in Amerika niet een een echt voetbalveld hebben  :(

Voetbal is daar een meisjessport die weinig aandacht krijgt (misschien ook terecht :P). Hier wordt toch ook veel rugby gespeeld op voetbalvelden volgens mij. De nationale rugbyploeg van België speelt ook in het Koning Bouwdewijnstadion...

Supermariobros

Toen Tubeke dinsdag 3-0 achter stond tegen Moeskroen ontplofte Tubeke-coach Albert Cartier. Aan de rust vernederde Cartier zijn spelers door ze in de middencirkel al roepend de les te spellen en na de match volgde nog een stratenloop in Tubeke.     

Tien bizarre straffen na wanprestaties

1. Co Adriaanse: te voet naar huis

De koning van de straftraining is de Nederlander Co Adriaanse. Toen hij met Willem II een oefenmatch met 6-1 verloor van AA Gent, liet hij zijn spelers de 26 kilometer naar huis te voet afleggen.

2. Universitatea: samen naar klassiek concert

Dinel Staicu, eigenaar van het Roemeense Universitatea Craiova had in 2004 het ultieme drukkingmiddel gevonden om zijn spelers tot betere resultaten te dwingen. Bij een nederlaag moesten ze met z'n allen naar een klassiek concert. 'Dat is een kwelling van twee uur voor profvoetballers', oordeelde Staicu.

3. Co Adriaanse: paaseieren zoeken

Bij AZ liet Adriaanse, weer hij, zijn spelers na een wanprestatie ooit zoeken naar paaseieren die hij verstopt zou hebben op het oefenveld. Pas na een lange zoektocht kregen de spelers van hun trainer te horen dat er eigenlijk niet eens paaseieren verstopt waren.

4. Giovanni Trapattoni: scheldtirade voor tv-camera's

Cartier vernederde de spelers van Tubeke voor de fans die in het stadion waren, de cholerieke Italiaan Giovanni Trapattoni ging in 1998 nog een heel stuk verder als trainer van Bayern München. Na een nederlaag tegen Schalke 04 maakte hij zijn spelers in een legendarische en vlammende speech op tv met de grond gelijk. 'Ze hebben gespeeld als lege flessen. Ze klagen meer dan ze voetballen', fulmineerde hij onder andere.

5. Felix Magath: buurtlawaai om half vier 's nachts

Toen Bayern München in 2005 in de beker maar nipt kon winnen bij tweedeklasser Erzgebirge Aue, liet coach Felix Magath zijn spelers bij de terugkeer om half vier 's nachts stevig trainen. De buren van het oefenveld belden de politie zelfs voor nachtlawaai. Enkele agenten kwamen ter plaatse en keken geamuseerd toe.

6. Valère Billen: vasthouden in kleedkamer

Toen derdeklasser Dessel vorige maand met 0-3 verloor van Verviers, liet coach Valère Billen zijn spelers na de match nog anderhalf uur lang nablijven in de kleedkamer. Als bezinningsmoment.

7. Erwin Koeman: twee dagen vakantie

Na een 0-4 pandoering tegen rivaal Ajax, had Feyenoord-coach Erwin Koeman in 2006 even genoeg van zijn eigen spelers. Hij stuurde ze twee dagen op verplichte vakantie.

8. Henk ten Cate: trainen op kerstdag

In 2006 verloor Ajax met 4-2 van Vitesse. Voor coach Henk ten Cate het sein om zijn spelers op kerstdag naar de club te halen voor een training. Bovendien moesten ze een boete betalen die naar het goede doel ging.

9. Van Veldhoven: spelers uit kleedkamer gejaagd

Wat Cartier dinsdag deed bij Tubeke, was zeker niet nieuw. In februari 2007 stond Cercle na elf minuten al 3-0 achter bij RC Genk. Toenmalige Cercle-coach Harm Van Veldhoven stuurde zijn spelers tijdens de rust na een korte donderpreek al meteen weer het veld op. Daar stonden ze tien minuten de bal naar elkaar te trappen in de middencirkel.

10. Ten Cate en anderen: spelers moeten tickets betalen

Na een krappe bekeroverwinning tegen de amateurs van Kozakken Boys liet Henk ten Cate de spelers van Ajax de tickets van de Ajax-fans betalen voor de volgende bekerronde. Onder andere ook de spelers van Feyenoord kregen al dezelfde straf opgelegd.

Supermariobros

Zes matchen schorsing voor speler die kaart afpakte

Andre Luis zal in het vervolg wellicht twee keer nadenken vooraleer hij nog eens een gele kaart van de scheidsrechter afpakt. De speler van Botafogo heeft van de Zuid-Amerikaanse voetbalbond een schorsing van zes matchen gekregen.

Mochten er categorieën bestaan van soorten rode kaarten die getrokken worden, dan verdient Andre Luis de eerste plaats in de categorie 'Domste rode rood'. Begin november kreeg de Botafogospeler geel in de terugmatch voor de halve finales van de Copa Sudamericana tegen Estudiantes de La Plata.

De boomlange speler pikte dit niet, nam de kaart van de verbouwereerde ref af en bedacht de fluitenier zelf met geel. Het gevolg was dat Luis zich mocht gaan douchen voor zijn ludieke actie. De wedstrijd eindigde op 2-2, waardoor Estudiantes de La Plata dankzij de 2-0-zege in de heenmatch naar de finale mocht.

Luis krijgt nu van de Zuid-Amerikaanse voetbalbond een schorsing van zes matchen opgelegd.

http://www.youtube.com/watch?v=6nG14Rcp3xo&eurl=http://www.nieuwsblad.be/video/videoPlayer.aspx?videoId=73562

Supermariobros

Ref trekt twee keer geel in één beweging

Een opmerkelijk feit afgelopen weekend in de Duitse tweede klasse. Ref Thomas Mentzen stak tegelijkertijd twee gele kaarten omhoog, één in elke hand.



In de wedstrijd tussen het Mainz van Peter Van der Heyden en St-Pauli besloot Mentzen dat zowel Miroslav Karhan als Florian Bruns geel verdienden.

Plots toverde de scheidsrechter twee kaarten uit zijn borstzak en stak ze parmantig omhoog.

Hilariteit alom en de coaches konden er achteraf ook wel om lachen. Maar de Duitse voetbalbond vond de ingeving minder geslaagd en overweegt Mentzen voor enkele wedstrijden te schorsen.

Ferrari 2010

Waarom die man schorsen? Wat heeft hij fout gedaan? Ik ken het voetbalregelement niet, maar ik zie het probleem hier toch niet echt :-\
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Supermariobros

Citaat van: Ferrari 2008 op 24 november 2008 - 21:00:16
Waarom die man schorsen? Wat heeft hij fout gedaan? Ik ken het voetbalregelement niet, maar ik zie het probleem hier toch niet echt :-\

Normaal gezien als twee spelers geel krijgen, toont de scheids eerst speler A geel en daarna speler B. Hier deed hij het andersom, ze overwegen het om hem enkele wedstrijden te schorsen. Mocht hij daadwerkelijk die schorsing krijgen, dan vind ik dat ook overdreven hoor.

Ferrari 2010

Citaat van: Supermariobros op 25 november 2008 - 09:03:39
Citaat van: Ferrari 2008 op 24 november 2008 - 21:00:16
Waarom die man schorsen? Wat heeft hij fout gedaan? Ik ken het voetbalregelement niet, maar ik zie het probleem hier toch niet echt :-\

Normaal gezien als twee spelers geel krijgen, toont de scheids eerst speler A geel en daarna speler B. Hier deed hij het andersom, ze overwegen het om hem enkele wedstrijden te schorsen. Mocht hij daadwerkelijk die schorsing krijgen, dan vind ik dat ook overdreven hoor.
Ja, dat weet ik, maar ik zie niet waarom dit een probleem is. Een straf lijkt mij er al idioot voor, een schorsing is idd overdreven.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.