Raar sportnieuws

Gestart door Martin, 27 augustus 2004 - 11:19:34

« vorige - volgende »

Martin

Citaat van: Supermariobros op 05 september 2008 - 08:30:14
Zatte Rus duikt onder de lat

De Rus Ivan Ukhov, een van de toppers in het hoogspringen, verscheen dinsdagavond zo zat aan de start op de meeting in Lausanne dat hij halfweg zijn dronken aanloop in de lucht sprong en niet over maar onder de lat belandde.

Op de mat sliep hij net niet zijn roes uit. Ukhov werd laatste...

http://www.youtube.com/watch?v=oZq-6PL8L6A&eurl=http://www.nieuwsblad.be/video/videoPlayer.aspx?videoId=14292

IAAF roept dronken hoogspringer op het matje

De internationale atletiekfederatie IAAF heeft de Russische hoogspringer Ivan Oetsjov om opheldering gevraagd over zijn optreden dinsdag tijdens een toernooi in Lausanne. De 22-jarige atleet leek zwaar onder invloed van drank en kon geen enkele geldige poging produceren.



Bij het uittrekken van zijn trainingspak moest Oetsjov zich aan een horde vasthouden om niet om te vallen. De Rus deed bovendien minutenlang over zijn voorbereiding op een sprong. Oetsjov kwam bij de afzet bijna niet van de grond en liet zich op de mat achter de lat vallen.

"We wachten op een verklaring van de atleet over zijn gedrag", liet het IAAF vrijdag weten. Volgens concurrenten van Oetsjov zou de Rus zich tijdens de wedstrijd rijkelijk hebben gelaafd aan de wodka. Oetsjov werd drie jaar geleden wereldkampioen bij de junioren.

Heeft die gozer geen trainer of begeleider naast hem die daar op let?

Martin

Pussycat Dolls willen Hamilton als chauffeur

De Pussycat Dolls gaan op tournee en willen een chauffeur. Dus waarom niet F1-coureur Lewis Hamilton?



De vijf dames gaan op tournee om hun nieuwste album 'Doll Domination' te promoten. En daar hoort natuurlijk een chauffeur bij, 'Waarom zou Lewis niet achter het stuur van ons tourbus kruipen? Hij is zeker welkom, want hij is heel lief", zegt Pussycat Melody Thornton.



De Britse Formule 1 Coureur heeft op dit moment een relatie met 'een van andere poezen': Nicole Scherzinger. Sinds hun ontmoeting op de MTV Music Awards in Duitsland is het dik aan, meldt HLN.


Supermariobros

Citaat van: Martin op 06 september 2008 - 10:01:24
Citaat van: Supermariobros op 05 september 2008 - 08:30:14
Zatte Rus duikt onder de lat

De Rus Ivan Ukhov, een van de toppers in het hoogspringen, verscheen dinsdagavond zo zat aan de start op de meeting in Lausanne dat hij halfweg zijn dronken aanloop in de lucht sprong en niet over maar onder de lat belandde.

Op de mat sliep hij net niet zijn roes uit. Ukhov werd laatste...

http://www.youtube.com/watch?v=oZq-6PL8L6A&eurl=http://www.nieuwsblad.be/video/videoPlayer.aspx?videoId=14292

IAAF roept dronken hoogspringer op het matje

De internationale atletiekfederatie IAAF heeft de Russische hoogspringer Ivan Oetsjov om opheldering gevraagd over zijn optreden dinsdag tijdens een toernooi in Lausanne. De 22-jarige atleet leek zwaar onder invloed van drank en kon geen enkele geldige poging produceren.



Bij het uittrekken van zijn trainingspak moest Oetsjov zich aan een horde vasthouden om niet om te vallen. De Rus deed bovendien minutenlang over zijn voorbereiding op een sprong. Oetsjov kwam bij de afzet bijna niet van de grond en liet zich op de mat achter de lat vallen.

"We wachten op een verklaring van de atleet over zijn gedrag", liet het IAAF vrijdag weten. Volgens concurrenten van Oetsjov zou de Rus zich tijdens de wedstrijd rijkelijk hebben gelaafd aan de wodka. Oetsjov werd drie jaar geleden wereldkampioen bij de junioren.

Heeft die gozer geen trainer of begeleider naast hem die daar op let?

Dronken hoogspringer riskeert schorsing

Rusland wil de dronken hoogspringer Ivan Oechov een seizoen schorsen, maar zijn manager vraagt om begrip. "Hij is nog jong en heeft zijn lesje wel geleerd", zegt die.

Vorige week slaagde de 22-jarige Ivan Oechov er in Lausanne in om op de openingshoogte onder de lat te springen. Oechov was duidelijk boven zijn theewater en moest, ondersteund door zijn coach, het stadion verlaten.

"Hij heeft alle Russische atleten ten schande gebracht. Ik zal de federatie vragen om hem een seizoen te schorsen", zegt atletencoach Valentin Maslakov.

Oechovs manager verdedigt zijn poulain. "Hij had geruzied met zijn vriendin en was daarom dronken."

"Hij heeft erg veel spijt en heeft de organisatie vergoed. Hij is nog jong en heeft zijn lesje wel geleerd. Een schorsing zou hem kraken."

Supermariobros

Spits breekt been bij het vieren van (afgekeurde) goal

De Argentijnse spits Fabian Espindola behoort sinds zaterdag tot het rijtje van hilarische sportblessures. Toen Espindola in de Amerikaanse Major Soccer League net tegen het LA Galaxy van David Beckham al na zes minuten scoorde, pakte hij uit met zijn routineuze dubbele achterwaartse salto. Die liep evenwel niet zoals gepland: bij het landen brak Espindola een been. Om de dingen nog erger te maken voor de Argentijn van Real Salt Lake, werd de goal ook nog afgekeurd.

"Ik schaam me diep", sprak Espindola. "Al jaren vier ik mijn goals op deze manier. Maar na dit incident ga ik me er nooit meer aan wagen. Ik zou niet weten wat er net gebeurd is. Ik heb de salto al duizenden keren gedaan." Tijdens de match zelf strooide Bryan Jordan, middenvelder van de Galaxy, nog wat zout in de wonde door na zijn 2-2 wel een perfecte salto uit te voeren.

Supermariobros

Grapje leidt tot huiszoeking

De Britse 10.000-meter loopster Kate Reed zal voortaan wel twee keer nadenken voor ze nog eens een grapje maakt over doping tijdens de Olympische Spelen. Reed zakte geblesseerd af naar Peking en raakte pas op het laatste nippertje fit voor de wedstrijd - ze zou uiteindelijk 23ste worden.

Enkele dagen voor de wedstrijd grapte ze dat ze nog zoveel pijn had dat ze blij was dat ze wat morfine had meegebracht naar de Spelen. Morfine is een pijnstiller die op de verboden lijst staat. Twee officials van de Britse olympische delegatie namen de zaak serieus en hielden een huiszoeking in de kamer van Reed in het olympische dorp. 'Je moet wel gek zijn om te denken dat een atleet openlijk zou verklaren dat hij doping neemt', vertelde Reed dit weekend in een Britse krant.

Martin

Citaat van: Supermariobros op 09 september 2008 - 18:20:51
Spits breekt been bij het vieren van (afgekeurde) goal

De Argentijnse spits Fabian Espindola behoort sinds zaterdag tot het rijtje van hilarische sportblessures. Toen Espindola in de Amerikaanse Major Soccer League net tegen het LA Galaxy van David Beckham al na zes minuten scoorde, pakte hij uit met zijn routineuze dubbele achterwaartse salto. Die liep evenwel niet zoals gepland: bij het landen brak Espindola een been. Om de dingen nog erger te maken voor de Argentijn van Real Salt Lake, werd de goal ook nog afgekeurd.

"Ik schaam me diep", sprak Espindola. "Al jaren vier ik mijn goals op deze manier. Maar na dit incident ga ik me er nooit meer aan wagen. Ik zou niet weten wat er net gebeurd is. Ik heb de salto al duizenden keren gedaan." Tijdens de match zelf strooide Bryan Jordan, middenvelder van de Galaxy, nog wat zout in de wonde door na zijn 2-2 wel een perfecte salto uit te voeren.


Jasper

Wat een lomperik die zijn hoofd nog tegen de bal zet na het schot, waardoor de goal wordt afgekeurd. ;D

Martin

Madonna sloopt gras Eintracht Frankfurt

Een concert van Madonna is verantwoordelijk voor de afgelasting van het bundesligaduel Eintracht Frankfurt tegen Karlsruhe SC, dat vrijdagavond zou plaatsvinden.

Van het veld in de Commerzbank-ArenA was kennelijk weinig over na het concert van de Amerikaanse popdiva op dinsdag. De grasmat werd weliswaar deels vervangen, maar vrijdag waren er nog te veel slechte plekken om te kunnen spelen.

Supermariobros

Een golfspeler met een handicap

Golf spelen op één been. U moet het eens proberen. Zonder uw evenwicht te verliezen, lukt het nooit. Manuel de Los Santos kan het wel. Hij is de eerste golfspeler met een handicap die meedraait in het internationale circuit.

Zeventien is Manuel de Los Santos en een beloftevol baseball-speler in de Dominicaanse Republiek. Hij is goed, want in 2003 wordt hij geselecteerd voor het opleidingscentrum van de Toronto Blue Jays. Zijn droom om ooit in de Noord-Amerikaanse profcompetitie te spelen, wordt stuk geprikt wanneer een auto hem van zijn brommertje rijdt. Hij wordt zowat voor dood achtergelaten in de gang van een openbaar ziekenhuis in Santiago.

Met de hulp van een vriend raakt hij drie dagen later toch in een privé-ziekenhuis, maar de artsen weigeren hem te opereren als er niet fors wat geld op tafel komt. Manuel neemt contact op met Elena, zijn vriendin - een Française met Spaanse roots - die op dat ogenblik in Frankrijk verblijft. Zij verzekert de artsen telefonisch dat zij zal betalen bij haar terugkeer.

De operatie komt echter te laat, Manuels linkerbeen is geïnfecteerd en moet geamputeerd worden. Op zijn humeur blijkt dat weinig invloed te hebben. Als hij buitenkomt danst hij de salsa omdat hij blij is dat hij nog leeft. Manuel kan blijkbaar veel op een been en dat zal hij de daaropvolgende jaren bewijzen. Hij trouwt met Elena, verhuist in 2004 naar Frankrijk en begint na het zien van een golffilm met Will Smith zelf ook golf te spelen.

Bij een van zijn eerste trainingen, staat een oudere golfspeler toe te kijken. 'Toen hij mijn eerste vier slagen zag, kon hij niet geloven dat ik geen professioneel golfer was. Hij stimuleerde me om zeker voort te doen', vertelt Manuel de Los Santos in L'Equipe Magazine.

Zes uur per dag traint de Franse Dominicaan en al vrij snel wint hij alles wat er te winnen valt in het Handigolf. In 2006 is hij de eerste golfer met een handicap die deelneemt aan een Grote Prijs in Frankrijk. Nu droomt hij van meer. 'Ik wil de strijd aangaan met de beste gehandicapte golfspelers, maar terzelfder tijd wil ik ook deelnemen aan GP's met valide golfers.'



Respect!

Supermariobros

Engelse tweedeklasser krijgt goal cadeau van ref

Een goal, een vrije trap of een kaart voor een ander lospeuteren bij de scheidsrechter terwijl het er geen was: het is dagelijke kost in het voetbal. Een doelpunt zomaar cadeau krijgen is dat helemaal niet. De Engelse tweedeklasser Reading was dit weekend de gelukkige.

In het duel tegen Watford kreeg Reading een vrije trap op rechts, die door Watford-speler John Eustace ei zo na in eigen doel werd gewerkt. Of dat hadden toch de supporters, de spelers en de coaches van beide teams gezien. Maar scheidsrechter Stuart Atwell en zijn lijnrechter Nigel Bannister dachten daar anders over: zij keurden het doelpunt - onder uiteraard hevig protest van de Watford-spelers - prompt goed. De wedstrijd eindigde uiteindelijk op 2-2.

Na afloop moest ook Reading-coach Steve Coppell toegeven dat er van een goal geen sprake was. Hij liet dan ook weten bereid te zijn om de wedstrijd opnieuw te spelen. De autoriteiten gaan de zaak onderzoeken.

http://www.youtube.com/watch?v=ZLTz2U9RfmM&eurl=http://www.nieuwsblad.be/video/videoPlayer.aspx?videoId=14998

The REAL BUTTON Freak

België-Polen is niet verdacht voor UEFA

di 23/09/08 - De UEFA voert géén onderzoek naar de interland België-Polen van november 2006 (0-1). Volgens enkele media stond die wedstrijd op een lijst van "verdachte" matchen.
Volgens het Duitse aktualiteitenprogramma Fakt (op ARD) zou de interland België-Polen (0-1), eind 2006, samen met 25 andere duels onderzocht worden.

Het gaat om wedstrijden waarvan de uitslag zou beïnvloed zijn door een netwerk rond de Duitse "gokchinees" Bee Wah Lim.

Kort na die match raakte al bekend dat de Poolse verdediger Jacek Bak benaderd werd om zijn land te doen verliezen.

Bak kreeg 10.000 euro aangeboden om een penaltyfout te veroorzaken, maar hij legde het aanbod naast zich neer.

Aan Sporza bevestigt UEFA-woordvoerder William Gaillard dat er geen onderzoek gevoerd wordt naar interlands.

De Europese voetbalbond bekijkt wel 25 matchen van de voorbije jaren waarop verdacht veel gegokt werd. In één geval is ook een onderzoek geopend.

Bron: Sporza

Uiteraard is er hier niets vreemd, mocht België gewonnen hebben, dan was er wat aan de hand.

Supermariobros

Citaat van: Supermariobros op 23 september 2008 - 08:42:39
Engelse tweedeklasser krijgt goal cadeau van ref

Een goal, een vrije trap of een kaart voor een ander lospeuteren bij de scheidsrechter terwijl het er geen was: het is dagelijke kost in het voetbal. Een doelpunt zomaar cadeau krijgen is dat helemaal niet. De Engelse tweedeklasser Reading was dit weekend de gelukkige.

In het duel tegen Watford kreeg Reading een vrije trap op rechts, die door Watford-speler John Eustace ei zo na in eigen doel werd gewerkt. Of dat hadden toch de supporters, de spelers en de coaches van beide teams gezien. Maar scheidsrechter Stuart Atwell en zijn lijnrechter Nigel Bannister dachten daar anders over: zij keurden het doelpunt - onder uiteraard hevig protest van de Watford-spelers - prompt goed. De wedstrijd eindigde uiteindelijk op 2-2.

Na afloop moest ook Reading-coach Steve Coppell toegeven dat er van een goal geen sprake was. Hij liet dan ook weten bereid te zijn om de wedstrijd opnieuw te spelen. De autoriteiten gaan de zaak onderzoeken.

http://www.youtube.com/watch?v=ZLTz2U9RfmM&eurl=http://www.nieuwsblad.be/video/videoPlayer.aspx?videoId=14998

Geen replay na 'spookdoelpunt' 

De wedstrijd tussen Watford en Reading wordt niet herspeeld. Dat heeft de Football League bekend gemaakt.

Watford en Reading speelden dit weekend 2-2 gelijk, maar het eerste doelpunt had nooit gevalideerd mogen worden. De arbitrage stelde vast dat John Eustace (Watford) het leer over de eigen doellijn werkte. De bal ging echter duidelijk naast. De treffer wordt in Groot-Brittanië omschreven als Phantom Goal, spookdoelpunt.

Reading-trainer Coppell liet na de wedstrijd weten dat hij de wedstrijd wou herspelen. "Wij willen niet gezien worden als profiteurs", aldus Coppel.

De Football League liet echter weten dat er geen replay komt. "De beslissing van een scheidsrechter over een doelpunt is bindend", zei woordvoerder Andy Williamson. "Daar kunnen we niets aan doen."

Martin

Wayne Rooney aan de kant gezet

Voetballer Wayne Rooney reed met de auto van zijn vrouw Coleen en besloot de wagen vol te gooien. Even later moest hij van de snelweg worden gered met pech, omdat hij benzine in plaats van diesel in de dure bolide had gegooid...

De 23-jarige voetbalprof moest hulp inschakelen toen de splinternieuwe auto dienst weigerde. Rooney reed terug naar huis in Prestbury na een familiebezoek in Liverpool.

De Range Rover van ruim een ton stond stil langs de snelweg. Automobilisten hadden door het langzame verkeer -het gebeurde tijdens spitsuur- goed zicht op de pechvogel. "Hij keek schaapachtig om zich heen", vertelt een getuige.

De benzine moest uit de auto worden gepompt. Het geintje zal zo'n 1300 euro gaan kosten.


Martin

Schatkist voor Feyenoord?

Minister Wouter Bos (financiën) heeft op zijn website (BosBlog) zaterdag een opvallende opmerking. Of het serieus is?



Bos meldt in zijn dossier over de kredietcrisis en de overname van bank-verzekeraar Fortis in de laatste alinea nog even het laatste nieuws: ,,Met de directie van Feyenoord heb ik overeenstemming bereikt over het feit dat op de shirts niet langer Fortis, maar schatkist vermeld staat."



Bekend is dat de minister fan is van de Rotterdamse club. De staat nam vrijdag de Nederlandse tak van Feyenoords hoofdsponsor Fortis over.

Supermariobros

Robert Kubica haalt bowlingfinale

F1-rijder Robert Kubica, derde in WK-tussenstand, is gek op bowlen. Neen, geen gevolg van zijn bowlingbalimitatie tijdens de GP van Canada 2007, Kubica's liefde voor het spelletje dateert al van 2003. 'Sport, geen spelletje', corrigeert Kubica onmiddellijk. 'Ik zocht een manier om mijn tijd tussen de races door te brengen. Een vriend van me werkt op een bowlingbaan in Krakau en van het een kwam het ander.'

Dat is nog zacht uitgedrukt. Kubica neemt nu zelfs deel aan de European Bowling Tour, voor zover zijn activiteiten als BMW F1-rijder dat toelaten. Zo startte Kubica vorig weekend in de Vienna Open in Wenen en hoewel het enige moeite kostte, wist de Pool zich in extremis te plaatsen voor de finalefase. Daar werd hij echter onmiddellijk uitgeschakeld. 'F1 en bowling hebben veel gemeen', aldus de Pool. 'Ervaring, kennis en vooral precisie.'

In de F1-paddock vindt Kubica nog weinig kandidaat-sparringpartners. 'Alonso speelt ook wat, maar durft het niet tegen me op te nemen. Maar ik heb gehoord dat Michael Schumacher twee bowlingbanen in zijn huis heeft. Misschien wil hij wel.'