Raar sportnieuws

Gestart door Martin, 27 augustus 2004 - 11:19:34

« vorige - volgende »

Supermariobros

Griekse cafébaas verliest oren tijdens voetbalmatch

De eigenaar van een Griekse taverne heeft zijn beide oren verloren tijdens de voetbalwedstrijd tussen Griekenland en Turkije. Dimitris Tsibibakis probeerde de gemoederen te bedaren toen enkele Bulgaren de Griekse supporters kwamen uitdagen.

De Bulgaren kozen openlijk de kant van de Turken, toen die hun derde doelpunt scoorden. Griekenland verloor de voetbalmatch met 1-4 van hun aartsrivalen uit Turkije. Het was een wedstrijd in het kader van de kwalificatieronde voor het EK 2008. "Ik probeerde de twee groepen uit elkaar te halen, maar plots werd ik tegen de grond geduwd", vertelt Tsibibakis. Twee Bulgaren beten toen zijn oren af. De man moet nu plastische chirurgie ondergaan, omdat de dokters de oren niet konden vastnaaien.

Supermariobros

Cafébaas mag meedoen bij Harelbeke
                           
   Cafébaas Michaël Callewier kan zijn 
   geluk niet op. De fervente supporter
   van Harelbeke (3e klasse A) verkocht
   in zijn café meer dan 100 abonnemen-
   ten en mag als tegenprestatie 45 mi-
   nuten met zijn favoriete team spelen.
                                       
   Vorig seizoen verkocht Harelbeke am-
   per 45 stuks. Callewier nam contact 
   op met het bestuur: "Wedden dat ik er
   meer dan 100 verkoop? Maar dan wil ik
   dit seizoen wel 45 minuten spelen." 
                                       
   "Waarom niet?" dacht Harelbeke. "Dat
   haalt hij toch nooit." Niet dus. Er 
   is wel een probleem: de club staat   
   pas 14e en vecht tegen de degradatie.
   Callewier (36) in HLN: "Dat is niet 
   erg, de coach speelt me voorin uit."

Supermariobros

Gokmaffia schiet met gifpijltjes

In het land van de gokchinees heeft de maffia een wel zeer originele manier gevonden om paardenraces naar hun hand te zetten.

Vorige week werd op de Hongkongse racebaan Happy Valley (!) een toestel ontdekt dat gifpijltjes kan afvuren. Het vanop afstand bestuurbare toestel was langs het parcours begraven en kon van daaruit passerende paarden raken. De pijltjes waren met een snel werkend verdovingsmiddel gevuld wat de snelheid van de paarden niet bevorderde. De politie onderzocht de zaak en denkt dat de Chinese goktriades iets te maken hebben met deze race-manipulatie.

meatball

Citaat van: Supermariobros op 30 maart 2007 - 11:17:32
Gokmaffia schiet met gifpijltjes

In het land van de gokchinees heeft de maffia een wel zeer originele manier gevonden om paardenraces naar hun hand te zetten.

Vorige week werd op de Hongkongse racebaan Happy Valley (!) een toestel ontdekt dat gifpijltjes kan afvuren. Het vanop afstand bestuurbare toestel was langs het parcours begraven en kon van daaruit passerende paarden raken. De pijltjes waren met een snel werkend verdovingsmiddel gevuld wat de snelheid van de paarden niet bevorderde. De politie onderzocht de zaak en denkt dat de Chinese goktriades iets te maken hebben met deze race-manipulatie.
en nu maar hopen dat er niemand met pijltjes in de f1 banden gaat schieten ;D ;D
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Supermariobros

Merkwaardige trainerswissel bij Messina

De Italiaanse eersteklasser Messina heeft een opmerkelijke trainerswissel doorgevoerd. Alberto Cavasin werd bedankt voor bewezen diensten en vervangen door Bruno Giordano.

Cavasin stond slechts twee maanden aan het roer bij Messina. Op 30 januari had hij het overgenomen van... Bruno Giordano. Messina strijdt om het behoud in de Serie A. Met 24 punten uit 29 wedstrijden staat de Siciliaanse club pas achttiende op twintig. De laatste drie degraderen.

Supermariobros

Voetballers in het roze

Sinds heden speelt er in belgië een voetbalploeg in het Roze. Het begon als een grap, maar nu woensdag worden de truitjes officieel voorgesteld op het veld van 1st provencialer Koksijde. De Tictacboys zullen u van harte verwelkomen in hun nieuwe uitrusting.

Supermariobros

Voetbalsters delen rake klappen uit

Een voetbalwedstrijd voor vrouwen is zaterdag uit de hand gelopen in het Utrechtse dorp 't Goy. Een man en een vrouw zijn na een gevecht aangehouden. Verschillende getuigen worden nog ondervraagd. Mogelijk leidt dit tot meer aanhoudingen, want ook anderen zouden klappen hebben uitgedeeld.

Het rumoer ontstond nadat twee speelsters het verbaal met elkaar aan de stok hadden gekregen. Een van hen sloeg erop los toen woorden blijkbaar niet meer genoeg waren. Daarna bemoeiden meer mensen zich met het opstootje. De arrestanten zijn een 44-jarige man uit Houten, de gemeente waar 't Goy deel van uitmaakt, en een twee jaar jongere plaatsgenote.

Supermariobros

Voetbalfan wil schadevergoeding omdat hij nat werd

Een kwade voetbalsupporter heeft de AFL, de Australische voetballiga, gedagvaard. Hij eist een schadevergoeding van zo'n 1500 Australische dollar (922 euro) omdat hij en zijn vrouw nat werden tijdens een wedstrijd in Cairns. Ben Bain is een van de 6380 fans die tijdens de wedstrijd tussen Brisbane Lions en St Kilda een zondvloed over zich heen kregen. Hij mocht geen paraplu opendoen tijdens de match en kon geen poncho kopen. "Kan niet", vindt de man en dus dagvaardde hij de AFL.

Verloren gokje
In zijn schadeclaim vraagt hij onder meer twee tickets voor een andere match, vervoerskosten en 50 dollar (30 euro) die hij niet heeft kunnen inzetten om te gokken. De AFL heeft het koppel twee zitjes beloofd voor een wedstrijd naar keuze als compensatie.

Supermariobros

Rivalen graven middenstip op     

Geen derby dat in de provinciale reeksen zo hard kan leven als die uit de derde provinciale. KFC Meerle ontving op eigen veld vorig weekend de geburen uit KFC Meer. Voor de wedstrijd uit de heenronde werden de doelpalen van Meer nog voorzien van de kleuren groene kleuren van de bezoekers, deze keer nam Meer zijn revanche.

De Meer-aanhang groef de nacht voor de partij de middenstip uit, voorzag de reservenbank van een berg zand en legde een grote paal op een van de doelen. De schade valt al bij al goed mee, poets wederom poets dus. Of hoe vijanden, zelfs tot in de derde provinciale, elkaar op ludieke wijze weten te bestoken.   

Supermariobros

Rokende cafébaas (36) speelt zondag mee in derde klasse

Na een uit de hand gelopen tooggrap wordt de droom van cafébaas Michaël Callewier werkelijkheid. Hij mag zondag meespelen bij derdeklasser SW Harelbeke. De verstokte roker is vastbesloten om het niet op een pijnlijke Belgenmop te laten uitdraaien.

Belofte maakt schuld. ,,VRT, VTM, WTV: allemaal komen ze me zondag filmen. Zelfs de Nederlandse radio belde me al. En een plaatselijke politicus zei dat hij onlangs in het parlement door een collega uit Genk over mij was aangesproken'', grijnst Michaël Callewier.

Zijn verhaal is dan ook opzienbarend. Hij beloofde dat hij voor derdeklasser Sporting West Harelbeke honderd abonnementen kon verkopen. Een boude voorspelling, want vorig seizoen kon de gewezen eersteklasser er in totaal maar veertig slijten. In ruil wilde de uitbater van café The Comix dan wel een helft meespelen.

Niemand die dacht dat Callewier in zijn opzet zou slagen. Maar hij verkocht 114 abonnementen. Een kwart van de gemiddeld goed 400 toeschouwers bij de thuismatchen, mag Callewier zijn verdienste noemen.

,,Ik ben daar blij mee. Mensen die hadden afgehaakt, gaan nu terug naar het voetbal kijken'', zegt hij. ,,Ik heb er niet eens echt veel moeite voor moeten doen om die abonnementen te verkopen. Drie goede vrienden hebben er wel elk tien gekocht. Zelf kocht ik er gewoon twee: een voor mijn vrouw en een voor mezelf. Het moet de club toch zo'n 8.000 euro hebben opgebracht. En nu komt de club eindelijk nog eens op een positieve manier in het nieuws.''

Zondag zit Callewier niet als supporter in de tribune maar speelt hij een helft mee tegen nummer drie Geel. ,,Ik weet nog niet of het de eerste of de tweede zal zijn. Ik ben nog niet echt zenuwachtig.Uiterlijk toch zeker niet'', zegt Callewier.

Om eventuele opkomende zenuwen de kop in te drukken, steek hij voor alle zekerheid toch nog maar een sigaretje op. ,,Ik heb geprobeerd om te stoppen met roken. Maar het is me niet gelukt. Ik probeer het nu wel te beperken. En ik ben gaan lopen om aan mijn conditie te werken. Ik wil me niet belachelijk laten maken. Door die trainingen ben ik wel een beetje stijf, maar het valt allemaal best mee.''

Supermariobros

Adriano geschorst na schwalbe die penalty opleverde

Inter-spits Adriano liep een hoogst ongewone schorsing van twee speeldagen op. De Italiaanse voetbalbond bestrafte de Braziliaan omdat hij woensdag tegen AS Roma met een schwalbe een strafschop had uitgelokt. Ondanks die omgezette elfmeter verloor Inter wel met 1-3.

Adriano ging in het duel spectaculair neer zonder contact met doelman Doni (zie foto). Scheidsrechter Trefoloni floot strafschop. De Italiaanse bond noemde het een ,,verwerpelijk toneelstukje'' en bestrafte Adriano op basis van de tv-beelden.

Zijn schorsing na een schwalbe is geen primeur, maar wel hoogst uitzonderlijk. In België is een dergelijke sanctie volgens de bondsreglementen niet mogelijk. Inter gaat in beroep tegen de schorsing voor Adriano.

Ze zouden dat beter in België ook invoeren, er zouden nogal wat spelers tegen de lamp lopen.

Supermariobros

Scheidsrechter kussen kost gele kaart 
   
De Braziliaanse scheidsrechter Ubiraci Damosio had waarschijnlijk nooit gedacht ooit de wereldpers te kunnen halen. Dat dit gebeurde heeft hij de danken aan Cleberson van het Braziliaanse Cabofriense.

De verdediger trakteerde de arbiter op een zoen nadat hij een overtreding op zijn persoontje met een vrije trap zag betraft. De speler liep promt naar de ref en gaf hem een zoen. De verbaasde Damosio trokt vervolgens de gele kaart.

"Je kan me toch niet zoenen'', aldus Damosio, maar Cleberson wist naar eigen zeggen niet dan kussen tegen de regels is.

Supermariobros

Elf trainers in vijftien maanden

Fluminense is klaar om in het Guinness Book of Records te komen. De club uit Rio de Janeiro maakte de aanstelling bekend van Renato Gaucho als coach voor het volgend seizoen. Hij is meteen de elfde trainer in vijftien maanden. Hij komt over van Vasco de Gama.


Hij mocht er een contract tekenen voor twee jaar. Beide partijen, club en trainer, zijn van plan om dit contract na te leven. "Wij moeten de koers veranderen die we momenteel hanteren en de trainer meer mogelijkheden en tijd geven," aldus de voorzitter.

Supermariobros

Supporter wil Dida verkopen voor 71 euro

Een boze supporter van AC Milan heeft tevergeefs geprobeerd om Dida, de Braziliaanse doelman van zijn ploeg, te verkopen. Dida, sinds 2000 bij Milan, is normaal gezien een van de sterkhouders van de ploeg.

In de Champions League-finale van 2003 tegen Juventus was hij bijvoorbeeld de held van de penaltyreeks.

Maar de laatste weken heeft de 33-jarige Dida zich op enkele foutjes laten betrappen. Na de match tegen Manchester United was de fan het beu.

Dida ging niet vrijuit op een kopbal van Cristiano Ronaldo en bij de 3-2 van Wayne Rooney. De fan zette Dida op eBay, maar populair was die niet. 25 mensen brachten een bod uit, 71 euro was het hoogste.

Supermariobros

Dood paard rukt op naar de eerste plaats

De vorig jaar overleden Belgische hengst Darco is postuum opgerukt naar de eerste plaats in de ranking van de World Breeding Federation for Sporthorses. Darco werd onder Ludo Philippaerts onder meer zevende op de Olympische Spelen in Barcelona (1992) en won twee wereldbekerwedstrijden. Na zijn sportieve carrière was Darco een veel gevraagde dekhengst. Meer dan vijftig zonen en dochters van Darco stonden in de top 500 van de wereldranglijst van de springpaarden.