Raar sportnieuws

Gestart door Martin, 27 augustus 2004 - 11:19:34

« vorige - volgende »

Ferrari 2010

Honkballer slaat cameraman ziekenhuis in

Werper Kenny Rogers van de Amerikaanse honkbalploeg Texas Rangers heeft een cameraman geslagen. Dat deed hij zo hard dat het slachtoffer naar een ziekenhuis moest worden afgevoerd.

Het incident gebeurde kort voor het duel in de professionele Major League tussen de Rangers en de Los Angeles Angels in Arlington.

De 40-jarige Rogers werd tijdens de voorbereidende oefeningen zo boos op een aantal cameramensen, dat hij begon te duwen en slaan. Larry Rodriquez kreeg er zo van langs, dat in het plaatselijke hospitaal belandde.

Rogers staat bekend als een heetgebakerd mannetje, dat vaker zijn beheersing verliest. Na het incident moest ploeggenoten de pitcher tot bedaren brengen. Rogers presteert overigens goed. Hij heeft van alle werpers in de American League de beste cijfers.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Ferrari 2010

Esten zijn wereldkampioen 'vrouwdragen'

In de wereldkampioenschappen vrouwdragen, die zaterdag plaatsvonden in Sonkajarvi, in Finland, werden de Esten voor een achtste keer op rij kampioen. Veertig koppels uit tien landen namen deel aan het evenement, waarbij mannen om ter snelts een hindernisparcours moeten afleggen van 235,5 meter met een vrouw (niet noodzakelijk hun echtgenote) op de rug.


Het spel heeft nog enkele extra regels: de vrouw moet minstens 49 kg wegen en alle deelnemers moeten plezier hebben. Margo Uusorg vervolledigde het parcours in 59 seconden met zijn vriendin Egle Soll, die zich op de Estse manier aan haar 'man' vastklemde, wat wil zeggen dat ze haar benen rond zijn nek klemde en zich onderstenboven liet hangen.


Uusorg won het gewicht van Egle in bier en de allernieuwste gsm. Het was zijn derde overwinning, en de vierde op rij voor zijn familie. Zijn broer Madis won de wedstrijd in 2004.

Ongeveer 9000 mensen volgden het evenement , dat diep tussen de Finse bossen en meren plaatsvond. De wedstrijd 'vrouwdragen' vind sinds 1992 plaats, ontstaan uit de plaatselijke traditie van een legende die vertelt over het ontvoeren van vrouwen.

Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Ferrari 2010

Hardloper geraakt door kogel jager

Een 55-jarige hardloper uit Steenwijk is zaterdagmiddag in een bos nabij Vledder gewond geraakt door een kogel uit het geweer van een jager. De 59-jarige jager uit Vledder wordt zware mishandeling ten laste gelegd en zijn geweer is in beslag genomen. Het slachtoffer was aanspreekbaar en werd overgebracht naar het ziekenhuis in Meppel.

De kogel heeft waarschijnlijk eerst iets anders geraakt en toen het hoofd van de man. De schutter maakte deel uit van een groep jagers die bezig was het jachtgeweer in te schieten en bij te stellen. De kogel had wel inmiddels snelheid verloren waardoor hij vermoedelijk niet diep in het hoofd doordrong, aldus de politie.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Ferrari 2010

Duitser beste boemerangwerper Europa

Een Duitser is de beste boemerangwerper van Europa. Hij won zondag de kampioenschappen in Keulen.

Fridolin Frost toonde zich in de belangrijkste disciplines als beste. Hij gold als een van de favorieten onder de 86 deelnemers uit Europa.

De kandidaten moesten hun boemerang zo ver mogelijk werpen en weer vangen. Ook de duur van de vlucht werd gemeten.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Ferrari 2010

Politie bekeurt 725 hardrijders bij rally

De politie heeft zaterdagmiddag en -avond 725 deelnemers en bezoekers van de BHV Exporally bekeurd. Zij hield tussen de klassementsproeven door snelheidscontroles op zeven locaties in West-Brabant.

Enkele tientallen bestuurders zullen zich bij de rechter moeten verantwoorden omdat ze meer dan vijftig kilometer te hard reden. Zij kunnen, naast een bekeuring, ook een ontzegging van de rijbevoegdheid tegemoet zien, zo liet de politie zondag weten.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Supermariobros

Barcelona-voorzitter gaat uit de kleren

Voorzitter van FC Barcelona Joan Laporta heeft zich geëxcuseerd voor de onverwachte striptease die hij uitvoerde in de luchthaven van de Spaanse stad. Laporta was geïrriteerd omdat het alarm bij de douane maar bleef afgaan.

Volgens ooggetuigen smeet de voorzitter zijn schoenen door de gang en trok hij zijn broek uit toen hij voor de zoveelste keer door de scanner diende te lopen. "Ik wil me excuseren als ik hiermee een Barcelona fan beledigd heb. Ik wilde het alarm het zwijgen opleggen. Ik wil nogmaals duidelijk maken dat ik niet gek werd of iemand beledigde... maar het spijt me dat het incident voor zoveel beroering heeft gezorgd," zei Laporta.

Ferrari 2010

Stripper moet voetballers inspireren

De voetballers van eerstedivisieclub FC Zwolle hebben komend seizoen een extra reden om er elke wedstrijd vol voor te gaan. De supporters van de Overijsselse club zijn niet tevreden over de prestaties van vorig jaar, toen de club als vierde eindigde. Daarom hebben ze een ludieke actie op touw gezet, die hun helden moet motiveren. Een stripper zal na elke overwinning een kledingstuk uittrekken.

Als FC Zwolle vaak genoeg wint, zal de vrouw naakt te zien zijn voor spelers en publiek in het Oosterenk-stadion. De supporters benadrukken 'dat het absoluut geen vulgaire actie is'. Het enige doel is om de spelers 'elke wedstrijd weer gemotiveerd aan de start te krijgen', zo meldt fczwolle.org.

Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Supermariobros

Indonesische tv's moeten 's nachts uit, behalve voor voetbal

JAKARTA - Om energie te sparen gaat de televisie in Indonesië op dringend verzoek van de overheid 's nachts vier uur op zwart. Maar omdat veel Indonesiërs dol zijn op Europees voetbal, wordt daarvoor een uitzondering gemaakt.

Het uitschakelen van de tv is een van de maatregelen waarmee de regering het energiegebruik probeert te beperken. Hoewel Indonesië zelf olie produceert, moet het steeds meer olie importeren. Vanwege de hoge olieprijs levert dat financiële problemen op.
De meeste tv-stations lijken bereid hun uitzendingen tussen 01.00 en 05.00 uur te staken, zeker nu de regering rekening houdt met hun belangen en de voetbaluitzendingen toestaat. De stations hebben al contracten afgesloten met de buitenlandse voetbalorganisaties en halen blijkbaar hoge kijkcijfers met de nachtelijke sportuitzendingen.

Supermariobros

Atleet die zich voor vrouw uitgaf moet de cel in

Een Zimbabwaanse atleet die bij de vrouwen verschillende prijzen won in regionale atletiekcompetities, is veroordeeld tot vier jaar gevangenisstraf wegens onzedig gedrag. De 18-jarige Samukeliso Sithole werd in februari aangehouden na een klacht van één van zijn concurrentes.

"Hij werd veroordeeld omwille van de schending van het respect tegenover de vrouwelijke atleten, die zich in zijn aanwezigheid uitkleedden", verklaarde procureur Tapfumanei Nkonde. Eén van de ooms van Sithole zou tegen hem getuigd hebben.

Bij het begin van het proces verklaarde Sithole dat hij als vrouw geboren werd, maar dat hij na een tijdje mannelijke geslachtsorganen kreeg. Dat was het werk van een plaatselijke wonderdokter. De laatste jaren nam Sithole deel aan verschillende juniorencompetities, onder meer in het hinkstapspringen, speerwerpen en hordenlopen. In juni 2004 won hij een gouden medaille voor Zimbabwe op een regionaal tornooi in Botswana.

Ferrari 2010

Controle auto's wielerteams in de Tour

De Franse douane heeft donderdag nabij Briançon meerdere volgauto's van Tour-wielerploegen gecontroleerd. De beambten hielden wagens van Phonak, Liberty Seguros, Davitamon-Lotto, Bouygues Telecom en AG2R aan. Na het doorzoeken van de auto's mochten de chauffeurs hun weg vervolgen.

De gecontroleerde auto's waren op weg naar de finishplaats van de twaalfde etappe in de Ronde van Frankrijk, tussen Briançon en Digne-les-Bains. De douane trof geen verdachte producten aan.

Dinsdagavond werd bij een routinecontrole de vrouw van de Italiaanse renner Dario Frigo aangehouden. Zij vervoerde in haar wagen tien ampullen met daarin een verboden middel, vermoedelijk EPO. Frigo verdween daarop woensdag uit de Tour.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Ferrari 2010

Robots strijden om voetbalcup

Vandaag is het startschot gegeven voor de RoboCup 2005 in het Japanse Osaka. Ruim 300 robotploegen uit 31 verschillende landen strijden gedurende een week om de felbegeerde cup.

De deelnemers zijn heel divers. Zo zijn er de vierbenige robots waaronder Sony's Aibo en tweebenigen zoals de humanoid robots Rope IV, VisiON NEXTA en Odoru! Wabot. De laatste lijkt zich echter meer om uiterlijkheden te bekommeren dan om sportieve prestaties.

Welke robot dit jaar het beste tegen een balletje trapt is op 17 juli bekend. De organisatoren verwachten veel van de jaarlijkse voetbalcompetitie voor robots. Elk jaar zijn de elektronische voetballers uitgerust met betere software. Ze gaan er zelfs vanuit dat in 2050 een ploeg autonoom functionerende robots kan winnen van de huidige Fifa wereldkampioen.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Ferrari 2010

'Ocean Fours halen recordpoging niet'

De Ocean Fours, de vier Nederlandse roeiers die in recordtijd van New York naar de Britse Scilly Islands hadden willen roeien, halen dit record niet. Dat heeft hun trainer Max Kloosterman donderdag gezegd.

,,Ze moeten nog 1080 kilometer roeien en daar hebben ze nog zeven dagen voor. Dat lukt ze niet'', aldus Kloosterman.

Het hoogste snelheid die de Ocean Fours de afgelopen 48 dagen hebben gehaald, was 175 kilometer in 24 uur, aldus Kloosterman. ,,Toen hadden ze de wind en de stroming mee. Nu is er geen stroming en hebben ze de wind tegen.''

Noorse vissers

De Nederlandse roeiers probeerden het oude record uit 1896 te breken. Destijds wisten twee Noorse vissers in 55 dagen van New York naar de Scilly Islands te roeien.

De roeiers liggen momenteel al twee dagen voor anker, te wachten op een betere wind. ,,De wind is nu zo hard, dat ze daardoor eerder achteruit dan vooruit zouden roeien.'' De roeiers hopen in de loop van donderdag weer aan de slag te kunnen. Verwacht wordt dat dan de wind af zal zwakken. Pas vanaf maandag wordt verwacht dat de wind van richting verandert.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Supermariobros

STEFAN EVERTS juicht te vroeg en valt waardoor Coppins wint

Stefan Everts had in Zuid-Afrika zijn 85ste GP-zege voor het grijpen. Een overmoedig gebaar in de slotronde deed hem echter de das om. Everts viel en zo kreeg Joshua Coppins zijn tweede zege op rij cadeau. ,,Ik ben diep teleurgesteld'', sakkerde Everts, die Coppins in de WK-stand tot op 39 punten ziet naderen.

De wedstrijd in het chique vakantieoord draaide uit op een duel tussen de nummers één en twee in het WK. Everts en Coppins vochten in de eerste reeks al een stevig robbertje uit. ,,Coppins was toen de sterkste'', gaf Everts toe. ,,Maar in de tweede manche was ik de beste. Ik voelde de hete adem van Coppins lang in mijn nek, maar op enkele ronden van het einde was de kloof meer dan groot genoeg.''

Everts voelde zich zegezeker en groette een halve ronde voor het einde het Zuid-Afrikaanse publiek.

,,Ik stak bij een sprong mijn linkerhand in de lucht'', deed de achtvoudige wereldkampioen het verhaal van zijn val. ,,Toen ik landde kwam ik te kort voor de volgende sprong en ging tegen de grond. Ik kreeg de motor snel weer aan de praat, maar mijn voorrem blokkeerde waardoor ik niet op snelheid kwam. Zonder dat euvel had Coppins mij nooit meer bijgehaald.''

,,Was het dom om al zo vroeg te juichen? Ik vind van niet. De finish lag in zicht en het gebeurt zo vaak dat ik een hand los van het stuur. Nee, het mocht gewoon niet zijn, zoals zo vaak al dit seizoen. Nu wil ik zo snel mogelijk naar België terugkeren. Om veel met de motor te rijden en hard te trainen. Ik ben enorm geprikkeld en gemotiveerd om er over veertien dagen in Nismes korte metten mee te maken.''

,,Ik schrok toen ik Everts daar zag sukkelen'', zei winnaar Coppins. ,,Ik had mij al neergelegd bij de tweede plaats. Zo zie je maar. Het WK blijft op die manier open. De kloof is weer kleiner en ik blijf in mijn kansen geloven.''

IVY440

Ik heb het gezien, bij ons thuis hebben ze het niet voor Everts en er klonk dus ook een redelijk gejuich :D

Supermariobros

Citaat van: IVY440 op 18 juli 2005 - 10:09:35
Ik heb het gezien, bij ons thuis hebben ze het niet voor Everts en er klonk dus ook een redelijk gejuich :D

Ook gezien, en ik vond het een enorme blunder van hem. Zeker voor zo'n ervaven rot.