Olympische spelen

Gestart door viperke82, 14 augustus 2004 - 12:27:15

« vorige - volgende »

viperke82

een topic over de spelen.

wie volgt het zoal en welke sporten volg je?

hoeveel medailles winnen de belgen en welke kleur hebben ze?

razzle_dazzle

De Olympische Spelen hebben me nooit echt kunnen boeien. Doch zal ik sporadisch wat sporten zoals tennis, zwemmen, atletiek en wielrennen volgen. Voorts hoop ik op enkele medailles voor ons Belgenlandje.

Jasper

Turnen en trampolinespringen volg ik (vandaag was er al landencup turnen), verder kijk ik ook graag naar het atletiek (vooral de springnummers, zowel hoog, ver, hinkstap als polsstok), en het zwemmen kan mij soms ook wel wat boeien.

Schandalig dat de VRT geen OS uitzendt in de voormiddag trouwens. Moeten we altijd naar de Hollandse commentatoren luisteren. :(

Ik stel wel voor om commentaar over aparte sporten ook in aparte topics te geven, waarvan de titels dan beginnen met "OS:".

cookie

Ik vind er geen zak aan, zit nu wel efkes wielrennen te kijken, das nog 1 van de fatsoenlijkste sporten die er bij zijn.

En heeft SPorza wel live rechten? want ze hebben vandaag nog niks live uitgezonden, van 13 tot 14 uur was er een samenvattingsprogramma en na de F1 zitten ze gewoon te lullen in de studio terwijl er belgen aan het coursen zijn. Ik snap daar dus echt niks van hé, eerst nen hele tam tam erover maken dat sporza een hele zomer volle dagen sport gaan uitzenden en dan hebben ze de meesten tijd van den dag testbeeld opstaan op die zender.

Schumi nr1

Citaat van: cookieIk vind er geen zak aan, zit nu wel efkes wielrennen te kijken, das nog 1 van de fatsoenlijkste sporten die er bij zijn.

En heeft SPorza wel live rechten? want ze hebben vandaag nog niks live uitgezonden, van 13 tot 14 uur was er een samenvattingsprogramma en na de F1 zitten ze gewoon te lullen in de studio terwijl er belgen aan het coursen zijn. Ik snap daar dus echt niks van hé, eerst nen hele tam tam erover maken dat sporza een hele zomer volle dagen sport gaan uitzenden en dan hebben ze de meesten tijd van den dag testbeeld opstaan op die zender.

Idd, de zoveelste blunder. 'k vind dit toch wel schandalig, ze bewijzen nogmaals dat ze de naam sportzender niet waardig zijn!

Tijdens de Olympische spelen volg ik zoveel mogelijk sporten waar onze Belgen aan deelnemen. Maar 'k denk dak er zal mogen naar fluiten.

cookie

Citaat van: Schumi nr1
Citaat van: cookieIk vind er geen zak aan, zit nu wel efkes wielrennen te kijken, das nog 1 van de fatsoenlijkste sporten die er bij zijn.

En heeft SPorza wel live rechten? want ze hebben vandaag nog niks live uitgezonden, van 13 tot 14 uur was er een samenvattingsprogramma en na de F1 zitten ze gewoon te lullen in de studio terwijl er belgen aan het coursen zijn. Ik snap daar dus echt niks van hé, eerst nen hele tam tam erover maken dat sporza een hele zomer volle dagen sport gaan uitzenden en dan hebben ze de meesten tijd van den dag testbeeld opstaan op die zender.

Idd, de zoveelste blunder. 'k vind dit toch wel schandalig, ze bewijzen nogmaals dat ze de naam sportzender niet waardig zijn!

Tijdens de Olympische spelen volg ik zoveel mogelijk sporten waar onze Belgen aan deelnemen. Maar 'k denk dak er zal mogen naar fluiten.

andere zenders genoeg. NED2, BBC1, ZDF, RTBF

Martin

Ik ga vooral naar de atletiek kijken.
100 – 200 meter sprint, steeple.
Verspringen, hoogspringen, polstokspringen.
En natuurlijk het zwemmen met v.d. Hoogeband en Inge de Bruin.
En waterpolo, mijn ex is bij het team als begeleider.

Wat ik niet ga kijken:
Wielrennen, voetbal en judo.

Nederland gaat voor 25 plakken.

Jasper

Citaat van: cookieIk vind er geen zak aan, zit nu wel efkes wielrennen te kijken, das nog 1 van de fatsoenlijkste sporten die er bij zijn.

En heeft SPorza wel live rechten? want ze hebben vandaag nog niks live uitgezonden, van 13 tot 14 uur was er een samenvattingsprogramma en na de F1 zitten ze gewoon te lullen in de studio terwijl er belgen aan het coursen zijn. Ik snap daar dus echt niks van hé, eerst nen hele tam tam erover maken dat sporza een hele zomer volle dagen sport gaan uitzenden en dan hebben ze de meesten tijd van den dag testbeeld opstaan op die zender.
Dat "testbeeld" (bij ons thuis is het in de voormiddag altijd mozaiek) komt omdat de VRT het mozaiekkanaal niet mocht huren voor de hele dag. Anders hadden ze dat wel gedaan.

Supermariobros

Ik volg enkel de prestaties van de Belgen, echt naar een specifieke sport op de OS kijk ik niet

cookie

Citaat van: Jasper
Dat "testbeeld" (bij ons thuis is het in de voormiddag altijd mozaiek) komt omdat de VRT het mozaiekkanaal niet mocht huren voor de hele dag. Anders hadden ze dat wel gedaan.

nee dat bedoel ik niet, wij hebben sporza hier op een appart kanaal. Met testbeeld bedoel ik dat ze na 23 uur 's avonds stoppen met uitzenden en dan verschijnt er een scherm in de groene kleuren van sporza met daarop een lijstje met wat ze de volgende dag uitzenden. Dat is zo de hele nacht en volgende morgend tot een uur of 13 's middags. Ze zenden per dag maar 10 uurkes uit terwijl ze eigenlijk 's nachts gewoon herhalingen kunnen geven ofzo (ik sta in shiften dus dat zou handig zijn om na de late shift nog wat te kunnen bekijken op TV)

Martin

Ik kijk op Eurosport met verbazing naar het schoonspringen.
Simultaan voor mannen op de 10 meter plank.
De Chinezen maken schroeven en salto's, en die twee komen tegelijk in het water, en er spat amper een druppel water op.
Terecht een gouden plak.

Jasper

Schoonspringen, dat deed mijn vader vroeger. Maar niet zo vaak van de 10 meter.

Ik heb in de week een docu gezien over de spelen in L.A. (1984?). Greg Louanis deed daar drie en een halve auerbach uit stilstand (=op de rand van de plank gaan staan met je gezicht naar het zwembad gericht, springen en 3,5 salto achterwaarts maken). :shock:

Martin

Citaat van: JasperSchoonspringen, dat deed mijn vader vroeger. Maar niet zo vaak van de 10 meter.

Ik heb in de week een docu gezien over de spelen in L.A. (1984?). Greg Louanis deed daar drie en een halve auerbach uit stilstand (=op de rand van de plank gaan staan met je gezicht naar het zwembad gericht, springen en 3,5 salto achterwaarts maken). :shock:

Greg Louanis kreeg de plank tegen zijn kanis.
Hij dook een sprong te dicht bij de plank.
Zijn achterhoofd schampte de springplank.
Er was een heftige hoofdwond.
Nadien heb ik niets meer van vernomen.

Martin

Ik kijk veel waar Nederland aan meedoet.
Volleybal.
Nederland - Rusland - Die moeten OS kampioen worden.
3 - 2, lange neus naar de Russen.
Het was wel heeeeeeeel spannend.
1ste set Nederland (25 -23), 2de (19 -25) en 3de set (17 - 25) Rusland, 4de Nederland.(27 -25)
De 5de set was echt actie, gaat tot 15, (18 -16)

cookie

TIP: wie een schotel heeft kan op astra 19.2 oost 4 OS kanalen van ARD en ZDF vinden: athens 1, 2, 3 en 4 (verschijnen als je opnieuw kanalen laat zoeken). Hele dag live en 's avonds de hoogtepunten van sporten die ze niet live hebben kunnen geven. Wel grappig om schermen, schieten, roeien en al die andere minder bekende sporten eens live te bekijken.