Met welke wagen rij jij?

Gestart door Ramses, 28 februari 2004 - 11:41:12

« vorige - volgende »

Victor Monza 2008

Koop sedert een 15tal jaar enkel BMW, nooit nieuw maar steeds bij de dealer met 2 jaar garantie, waarvan zelden gebruik diende gemaakt te worden. Gezien vadertje staat ons als melkkoe beschouwd ben ik tegen mijn zin overgeschakeld naar diesel. Nu de prestaties blijven quasi gelijk, het hogere koppel compenseert de pk's. Ik ondervond maar een probleem: bij gladheid is het net een bobslee. Beroepsmatig  ben ik ook bij nacht en ontij op  banen waar niet gestrooid wordt en daarom heb ik voor 2 jaar een X5 3.0D van 10 jaar en met +200k op de teller aangeschaft voor een prikje ( niet veel meer dan een set velgen met winterbanden ), de wagen staat nog strak in het pak en is mechanisch pico bello, verbruik 9 l/100km. Hij heeft ondertussen 250k op de teller, normaal blijft hij nog verschillende jaren als werkpaard in barre omstandigheden.

Jehoentelaar

Ik rijd op het moment een tweedehands Batavus Touring. 8)

Flying A

Oh dit is een lang lopend topic... Past wel bij mijn auto(s)

-Ik rijd (race) met de blauwe in mn avatar '57
-een groene oudje uit '62
-en een Benz 220 uit '12

Wings


Fabian


Enzo

Citaat van: Fabian op 09 februari 2013 - 12:54:50
Volkswagen Polo. Lesauto!  8) ;)

Leuk voor je, hoeveel lessen heb je gehad?

Fabian

Citaat van: Enzo op 10 februari 2013 - 13:06:29
Citaat van: Fabian op 09 februari 2013 - 12:54:50
Volkswagen Polo. Lesauto!  8) ;)

Leuk voor je, hoeveel lessen heb je gehad?
Ik heb nu drie lessen gehad. T gaat best lekker al zeg ik het zelf...

Enzo

Citaat van: Fabian op 10 februari 2013 - 13:08:29
Citaat van: Enzo op 10 februari 2013 - 13:06:29
Citaat van: Fabian op 09 februari 2013 - 12:54:50
Volkswagen Polo. Lesauto!  8) ;)

Leuk voor je, hoeveel lessen heb je gehad?
Ik heb nu drie lessen gehad. T gaat best lekker al zeg ik het zelf...

En hoeveel lessen moet je nog?

Fabian

Citaat van: Enzo op 10 februari 2013 - 13:25:31
Citaat van: Fabian op 10 februari 2013 - 13:08:29
Citaat van: Enzo op 10 februari 2013 - 13:06:29
Citaat van: Fabian op 09 februari 2013 - 12:54:50
Volkswagen Polo. Lesauto!  8) ;)

Leuk voor je, hoeveel lessen heb je gehad?
Ik heb nu drie lessen gehad. T gaat best lekker al zeg ik het zelf...

En hoeveel lessen moet je nog?
Dat weet ik niet. Dat is afhankelijk van hoe het gaat. Tegenwoordig heb je zo'n dertig lessen voordat je op examen gaat. Ik hoop natuurlijk dat ik er wat minder nodig heb....

Enzo

Wow, 30 is veel en zal wel wat kosten... :o
Ik mocht destijds na 10 lessen al afrijden en die waren slechts een formaliteit, want kon al rijden op me 16de... ;D

Fabian

Citaat van: Enzo op 10 februari 2013 - 13:34:07
Wow, 30 is veel en zal wel wat kosten... :o
Ik mocht destijds na 10 lessen al afrijden en die waren slechts een formaliteit, want kon al rijden op me 16de... ;D
Ja het kost tegenwoordig allemaal aardig wat centen. Vandaar ook dat ik hoop dat het wat sneller gaat. Met de snelheid zit het in ieder geval goed.... ;)

Franky R.

Citaat van: Enzo op 10 februari 2013 - 13:34:07
Wow, 30 is veel en zal wel wat kosten... :o
Ik mocht destijds na 10 lessen al afrijden en die waren slechts een formaliteit, want kon al rijden op me 16de... ;D
Ja, die kinders van tegenwoordig worden "lekker uitgeknepen"...Ik was 9 jaar toen ik voor het eerst zelfstandig kon rijden. Pa zat naast mij in een Datsun 120Y Coach.


Maar bij het lessen moest ik nog wel het eea afleren, voordat ik kon afrijden. Toch nog 18 lessen gehad. Maar wel alles in 1 keer behaald [theorie & praktijk]. En wat kostte het toen? Ik betaalde 40 gulden per les. Omgerekend ca. 18 euro... :P ...Daar hoef je vandaag de dag niet meer op te rekenen.


Ik neem aan dat je je theorie al op zak hebt, Fabian?

Fabian

Nog geen theorie op zak. Ga deze week leren en dan schrijf ik me in.

Franky R.

Citaat van: Fabian op 10 februari 2013 - 21:25:13
Nog geen theorie op zak. Ga deze week leren en dan schrijf ik me in.
Nog een tip van mij...


Leer je theorie en daarna koop of leen je zo'n duizend vragen boek. Maak alle of anders zoveel mogelijk examenvragen. Veel van die vragen komen terug op het echte examen, zo herken je veel situatie's en ben je minder tijd kwijt op een echte examen.


Of vraag aan je rijschool of ze ook proefexams doen en doe een paar, zodat je weet wat je kunt verwachten.

Fabian

Citaat van: Franky R. op 10 februari 2013 - 22:33:05
Citaat van: Fabian op 10 februari 2013 - 21:25:13
Nog geen theorie op zak. Ga deze week leren en dan schrijf ik me in.
Nog een tip van mij...


Leer je theorie en daarna koop of leen je zo'n duizend vragen boek. Maak alle of anders zoveel mogelijk examenvragen. Veel van die vragen komen terug op het echte examen, zo herken je veel situatie's en ben je minder tijd kwijt op een echte examen.


Of vraag aan je rijschool of ze ook proefexams doen en doe een paar, zodat je weet wat je kunt verwachten.
Thanks voor de tip. Leen de boeken van de rijschool. Daar zitten ook zat proefexamens bij dus dat moet goed gaan komen hoop ik!  :)