Met welke wagen rij jij?

Gestart door Ramses, 28 februari 2004 - 11:41:12

« vorige - volgende »

Enzo

Citaat van: Jeroen op 01 december 2012 - 10:41:54
Opvallend veel Alfa liefhebbers altijd onder de racefans.

Tja, een echte poor man's ferrari...
Heb er zelf ook één, dus hak me niet om... ;D

Wings

De meeste racefans zijn tevens ook autoliefhebbers. Dan krijg je keuzes met het hart niet met het verstand. Dus, o.a Alfa Romeo. Hoewel deze hun imago te danken hebben aan het verleden en moeten oppassen deze niet helemaal in rook op te laten gaan.

Victor Monza 2008

Citaat van: Wings op 02 december 2012 - 17:18:21
De meeste racefans zijn tevens ook autoliefhebbers. Dan krijg je keuzes met het hart niet met het verstand. Dus, o.a Alfa Romeo. Hoewel deze hun imago te danken hebben aan het verleden en moeten oppassen deze niet helemaal in rook op te laten gaan.
Neen te fragiel en een van de duurste merken in onderhoud, tenslotte op dit moment niet meer dan een gepimpte Fiat. De enige alfa die mij zou kunnen bekoren is de Guilietta Coupe uit 1955 of een Veloce uit dezelfde periode; 8c, Guilietta SZ & TZ en vooroorlogse modellen niet te na gesproken, deze modellen zijn te exclusief en daar kan je alleen maar van dromen.

T.Nuvolari

Citaat van: Wings op 02 december 2012 - 17:18:21De meeste racefans zijn tevens ook autoliefhebbers. Dan krijg je keuzes met het hart niet met het verstand.

Ik zou wel willen, maar dat kan mijnen bruine niet trekken, vindt mijn baas niet goed en de klein mannen hebben ook plaats nodig vanachter. ;)

Mijn nieuw bedrijfsvoertuig is er één gekozen uit praktische overwegingen. Momenteel rijd ik met een BMW318 touring uit 2010, dat wordt een VW Touran Highline 2.0

Enzo

Citaat van: M@rc op 04 december 2012 - 09:16:42
Citaat van: Wings op 02 december 2012 - 17:18:21De meeste racefans zijn tevens ook autoliefhebbers. Dan krijg je keuzes met het hart niet met het verstand.

Ik zou wel willen, maar dat kan mijnen bruine niet trekken, vindt mijn baas niet goed en de klein mannen hebben ook plaats nodig vanachter. ;)

Mijn nieuw bedrijfsvoertuig is er één gekozen uit praktische overwegingen. Momenteel rijd ik met een BMW318 touring uit 2010, dat wordt een VW Touran Highline 2.0

Dan kan je beter de Beamer houden of ben ik nou gek?  ;D

Victor Monza 2008

Citaat van: Enzo op 04 december 2012 - 11:54:38
Citaat van: M@rc op 04 december 2012 - 09:16:42
Citaat van: Wings op 02 december 2012 - 17:18:21De meeste racefans zijn tevens ook autoliefhebbers. Dan krijg je keuzes met het hart niet met het verstand.

Ik zou wel willen, maar dat kan mijnen bruine niet trekken, vindt mijn baas niet goed en de klein mannen hebben ook plaats nodig vanachter. ;)

Mijn nieuw bedrijfsvoertuig is er één gekozen uit praktische overwegingen. Momenteel rijd ik met een BMW318 touring uit 2010, dat wordt een VW Touran Highline 2.0

Dan kan je beter de Beamer houden of ben ik nou gek?  ;D
Wat is het nu Beemer of Bimmer, de enen gebruiken ze door elkaar, volgens anderen zou een van beide op de moto's slaan en de andere op de wagens?

Enzo

Geen idee eigenlijk...
Maar zolang je me snapt ben ik happy. :)

Kootje

Beemer is iig de Amerikaanse benaming voor de auto's van BMW.
Bimmer heb ik eerlijk gezegd nooit eerder gehoord. :-\

Sphinx

Oh, op Alfaowner (brits Alfaforum) kom je die term geregeld tegen. Bimmer is blijkbaar de Britse benaming.

En over duur in onderhoud en fragiel: tja, de horrorverhalen kennen we allemaal van feestjes en kennissen van collega's enz.
In 2,5 jaar één storing in de electronica wat begon bij de ruitenwisser-sensoren (Bosch, dus wat nou Duitse degelijkheid), twee kapotte ventielen in een band (Dunlop) en twee koplampen die het begaven. Voor de rest gebruikelijk onderhoud.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Wings

De sceptici en critici zijn de mensen die een aloude conclusie doorpakken en ventileren. Ten tijden van de boxer, medio jaren 80, was het plaatwerk niet top. De boxertechnologie was onderhoudsgevoelig en duur. Onderhoud liet vaker de wensen over waardoor het spul stuk ging. Die tijden zijn reeds achthaald. Na de Alfa Romeo 75 had Alfa Romeo nauwelijks tot geen elektriciteits problemen. Althans, niet meer dan gemiddeld. Qua pechgevallen (ADAC) komen ze procentueel zelfs niet meer in de top van de lijsten voor en zijn ze zelfs gepaseerd door BMW. Toch zijn er nog steeds mensen die roepen dat het onderhoud duur is, Alfa Romeo roesten in de folders en het spul snel(ler) stuk gaat. Mag ik je dan verwijzen naar regel 1 van deze post? ;) Overigens, moederonderneming Fiat doet het statistisch beter maar heeft meer electronica problemen dat Alfa Romeo. Samen met Volkswagen en Skoda spannen ze de kroon. Volkswagen kent vooral problemen met de DSG-bak. Al diverse VAG-rijders hebben daarom afstand gedaan en zijn overgestapt naar Frans, Italiaans of een hoger segment (Audi, Mercedes, BMW).

Enzo

Er is eind jaren 90 ook een probleem geweest met de 156, deze zouden roesten bij de bodemplaten.
De oorzaak was dat de auto onzettend populair werd in een korte tijd. Lease-auto van jaar 98 als ik me niet vergis.

Alfa moest de productie opschroeven en toen slopen er wat slordigheidjes in. Het had iets te maken met het zinkbad voor het chassis wat niet goed werd gedroogd oid. Maar hoe dan ook, Alfa maakt verdomt mooie wagens met een geweldige afwerking en rijeigenschappen. Ik wil niks anders meer iig.

Wings

Nu wil ik mij niet als een alles-weter voordoen maar de bodemplaatproblemen voortvloeit uit een constructieve fout in de bodemplaat. En alleen bij de airco-modellen. Afwateringsgaten kunnen verstopt raken waardoor het water een andere weg zoekt en zich tussen de platen van de bodemplaat manifesteert. Hierdoor gaat de plaat na verloop van tijd roesten. De 145/6 had het probleem dat de auto verkeerd wordt opgekrikt. Onder de skirt. Hierdoor brak de hars waardoor vocht kon binnendringen en de bodem ging roesten. Ook zijn de bumpersteunen een aandachtspunt voor beiden modellen. De GTV916 en 147 hebben weer nergens last van. Maar als je dit weer kun je het voorkomen. Ik zou best een 156 durven te kopen. Zolang je weet waar het begint, hoe je er op moet letten en hoe je het kunt voorkomen is er niks aan de hand. Dat geldt ook voor de wielkasten van de Opel Vectra. De B-Vectra begon na 4-5 jaren al te roesten. Reden was dat vocht zich ophoopt onder de rubbers en de binnenkant is niet zo beschermt dan de buitenkant. Door vuil en vocht krijgt het de kans om binnen te dringen en te roesten. Als je dit weet, de rubbers verwijdert en het spul schoon houd is er echter niks aan de hand. Dat geldt voor meerdere exemplaren. Tenzij het een staat-kwaliteits probleem is of onderhuids en constructief.

Enzo

Zo is het ook, als je de auto goed verzorgd is er niks aan de hand.
Het blijven prachtwagens imo.  8)

T.Nuvolari

Citaat van: Enzo op 04 december 2012 - 11:54:38
Citaat van: M@rc op 04 december 2012 - 09:16:42
Citaat van: Wings op 02 december 2012 - 17:18:21De meeste racefans zijn tevens ook autoliefhebbers. Dan krijg je keuzes met het hart niet met het verstand.

Ik zou wel willen, maar dat kan mijnen bruine niet trekken, vindt mijn baas niet goed en de klein mannen hebben ook plaats nodig vanachter. ;)

Mijn nieuw bedrijfsvoertuig is er één gekozen uit praktische overwegingen. Momenteel rijd ik met een BMW318 touring uit 2010, dat wordt een VW Touran Highline 2.0

Dan kan je beter de Beamer houden of ben ik nou gek?  ;D

Je moest eens weten hoe onpraktisch die BMW's zijn als je 2 jonge kinderen hebt, echt geen doen. Mijn Opel Astra was praktischer dan dit vehicel. Dubbele kinderwagen en een verzorgingstas en we moeten onze kleren een heel weekend aanhouden moesten we er met die 3reeks op uittrekken. 4 jaar die bus en dan terug een 3 serie. Wel de Berline dan.

Wings

Citaat van: Enzo op 04 december 2012 - 20:27:16
Zo is het ook, als je de auto goed verzorgd is er niks aan de hand.
Het blijven prachtwagens imo.  8)

Dat zeker. Om terug te gaan naar hoe het begon, een auto die veelal met het hart wordt gekozen. Niet met het verstand. Toegegeven, die glans is er nu wel af met de huidige modellen maar dat verandert niks aan de basis van het gevoel. Iemand die degelijk wilt rijden koopt geen Alfa Romeo. Maar, het is ook op sterven na dood. Slechts 2 modellen worden op dit moment aangeboden. De 4C is een buitenbereikje en er staan geen livesafers (denk aan de 205) op het programma.