Met welke wagen rij jij?

Gestart door Ramses, 28 februari 2004 - 11:41:12

« vorige - volgende »

Wizard

Citaat van: Franky R. op 12 juli 2012 - 12:50:45
Citaat van: Wizard op 11 juli 2012 - 17:39:36
De puinbak is nu in mijn bezit. Wat kunnen mensen toch vetzakken zijn. De auto was zo verschrikkelijk vies, zo heb ik ze zelden gezien. Écht BAH! Nu dus aan het polijsten geslagen. Hopen dat het weer gaat meezitten want iedere keer gedwongen moeten stoppen zet geen zoden aan de dijk...


Dat moet je even uitleggen, Wizard!

Ik zie dat het multi-intrepetabel is. Uitleg: ik ben bezig met de auto uit te mesten. Naden te verwijderen van een groente tuin en te ontdoen van een sahara. Kunststofdelen 'voeden' zodat ze hun natuurlijke kleur weer krijgen en al de aanslag/teer van de lak te clayen/polijsten. Als ik dan iedere keer moet stoppen omdat er een moesson over het land raast wordt een daginvulling een weekplan.

Wat foto's:




Het resultaat na een rondje APC:



Na het openen van het kofferdeksel, trof ik het volgende aan (is hier wel al ingespoten waardoor het minder erg lijkt):





Na:





En om een idee af te geven wat er uit de naden kwam:



Jullie kunnen dus wel indenken dat de motorruimte niet veel beter was. Ook hier heb ik een start gemaakt:



Overigens, zo ziet een emmer water eruit na 1 naad. Ja, écht 1!!



Zo ziet de clay uit na een stukje motorkap clayen:



Zoals je ziet, de Clio is niet in het bezit geweest van een poetsfreak!

De eerste shots van het gepolijste gedeelte (slechts 2 hits gedaan):




Dus, nu weer verder. De zon schijnt.... :) Ik zal het eindresultaat wel plaatsen voor eventuele geïnteresseerde.

Franky R.

@Wizard,


Idd. een smeerboel. Dat moeten echt een stel viezerikken geweest zijn. Het doet mij denken aan die test van Top Gear, waar JC en May de stoelen door een lab lieten testen. Ze kwamen zelfs sporen van vaginale vloeistof en cocaïne tegen!!! :-X


Ik mag hopen dat je een fikse korting hebt kunnen bedingen, want poetsen was blijkbaar ook geen hobby van het bedrijf waar je de auto hebt gekocht?


Tenminste, ik neem aan dat je de auto via de handel hebt gekocht?

Enzo

Lekker bezig Wizard! Wanneer kan ik mijn bella langsbrengen??  ;D
Enne...quanto costa?

Wizard

Citaat van: Franky R. op 12 juli 2012 - 15:01:42
@Wizard,


Idd. een smeerboel. Dat moeten echt een stel viezerikken geweest zijn. Het doet mij denken aan die test van Top Gear, waar JC en May de stoelen door een lab lieten testen. Ze kwamen zelfs sporen van vaginale vloeistof en cocaïne tegen!!! :-X


Ik mag hopen dat je een fikse korting hebt kunnen bedingen, want poetsen was blijkbaar ook geen hobby van het bedrijf waar je de auto hebt gekocht?


Tenminste, ik neem aan dat je de auto via de handel hebt gekocht?

Dealer. Particulier/handelaren, scheelt je nauwelijks. En het blijft een groter risico. Een dealer heeft nog naam hoog te houden hoewel de aflevering van de Clio geen visitekaartje mag zijn.

Wizard

Citaat van: Enzo op 12 juli 2012 - 18:22:40
Lekker bezig Wizard! Wanneer kan ik mijn bella langsbrengen??  ;D
Enne...quanto costa?

Kunnen het er altijd eens over hebben. ;)

Enzo

Citaat van: Wizard op 13 juli 2012 - 14:39:30
Citaat van: Enzo op 12 juli 2012 - 18:22:40
Lekker bezig Wizard! Wanneer kan ik mijn bella langsbrengen??  ;D
Enne...quanto costa?

Kunnen het er altijd eens over hebben. ;)

Doe je ook schadeherstel? Heb onlangs een te krap bochtje gemaakt in de P-garage... :(

Wizard

Krassen? Meestal zijn deze dusdanig diep dat er niks meer aan valt te polijsten en spuiten de enige remedie is.

Enzo

Citaat van: Wizard op 13 juli 2012 - 15:08:25
Krassen? Meestal zijn deze dusdanig diep dat er niks meer aan valt te polijsten en spuiten de enige remedie is.

Yep, fikse krassen. Zo diep dat je het wit onder de lak ziet...
Vervangen is eigenlijk de beste oplossing, maar ik wil het eerst proberen te herstellen dmv een lakstift in de juiste kleurcode en dan polijsten tot je een ons weegt.

Wizard

Dat kan. Maar doe dat zelf. Daar gaan zoveel uren inzitten met een niet gegarandeerd gewenst resultaat. Je kunt ook nog proberen om na het vullen van de kras, de bumper af te schuren met een fijn schuurpapier. Korrel 6000 ofzo. Daarna proberen om alles weer op te polijsten; Inizio, Mezzo, Final. Een hit of 5,6 moet afdoende zijn. Maar, nogmaals, een bumper in de kleur van de auto zoeken (mits rood/geel/wit) is de goedkoopste oplossing. Zeker als je zwart, grijs of met blauw hebt.

Enzo

Citaat van: Wizard op 13 juli 2012 - 15:35:39
Dat kan. Maar doe dat zelf. Daar gaan zoveel uren inzitten met een niet gegarandeerd gewenst resultaat. Je kunt ook nog proberen om na het vullen van de kras, de bumper af te schuren met een fijn schuurpapier. Korrel 6000 ofzo. Daarna proberen om alles weer op te polijsten; Inizio, Mezzo, Final. Een hit of 5,6 moet afdoende zijn. Maar, nogmaals, een bumper in de kleur van de auto zoeken (mits rood/geel/wit) is de goedkoopste oplossing. Zeker als je zwart, grijs of met blauw hebt.

Het is niet de bumper waar de krassen op zitten. Maar op m'n passagierdeur linksachter en de wielfender. Vervangen, spuiten en opnieuw richten zal zeker boven de €1000,- uitkomen. Daarom wil ik het zelf proberen...

Thanks voor de tips, is commandant 4 niet voldoende denk je?

Wizard

Sommige mensen zweren erbij, ik vervloek het!! Net als veel poetsfreaks. En, je moet de krassen opvullen. Dat is het voornaamste. Kijk anders eens op carclean. Daar zitten een paar gozerts die er tutorials over hebben geschreven. Misschien dat het je op weg helpt.

Enzo

Citaat van: Wizard op 13 juli 2012 - 15:52:05
Sommige mensen zweren erbij, ik vervloek het!! Net als veel poetsfreaks. En, je moet de krassen opvullen. Dat is het voornaamste. Kijk anders eens op carclean. Daar zitten een paar gozerts die er tutorials over hebben geschreven. Misschien dat het je op weg helpt.

Ok, zal ik doen.  :)

Franky R.

Plaatwerk? Opvullen?? Schuren?!?
Man, wat heb ik een broertje dood aan plaatwerk. Bij mijn Kevers en Golf liet ik het voorbereidend werk voor het spuiten door mijn jongere broer doen. Die heeft een eindeloos geduld voor dat soort dingen. Hij is ook huisschilder geweest. Mss. daardoor... :P


Nee, geef mij maar sleutelwerk aan de motor of bak. Desnoods elektriek! Spuitwerk kan ik wel weer goed, vreemd genoeg. Helaas is het bedrijf waar ik een spuitcabine kon huren failliet gegaan. Heb eigenlijk nog wel wat spuitwerk aan de Golf.

Wizard

Spuiten is ook niet moeilijk hé. ;) Sleutelen zelf vind ik ook het leukst, alleen zit tegenwoordig alles volgebouwd dat de lol je vanzelf wel vergaat.

Franky R.

Citaat van: Wizard op 16 juli 2012 - 16:21:13
Spuiten is ook niet moeilijk hé. ;) Sleutelen zelf vind ik ook het leukst, alleen zit tegenwoordig alles volgebouwd dat de lol je vanzelf wel vergaat.

Niet moeilijk? Je wilt toch een sinaasappelhuid voorkomen of druipers...Of onvoldoende dekking. En geen hoekjes e.d. vergeten.

En sleutelen is idd. het leuks in oudere auto's. Hoewel bij de Kever stuit je soms ook op moeilijkheden omdat de motor achterin is ingebouwd. Moet je wel een brug hebben, wat veel makkelijker werkt.

En het is niet echt dat een motorruimte tegenwoordig zo vol is [Jaguar V12 uit 1980 FYI?!?  :P :P :P ], maar het is meer gebrek aan herkenning. In mijn Golf zie ik de ontsteking, bobine, carburateur, benzinepomp, waterpomp, dynamo...De onderdelen zijn defineerbaar.

Probeer dat in een nieuwe BMW of Peugeot voor elkaar te krijgen.