Met welke wagen rij jij?

Gestart door Ramses, 28 februari 2004 - 11:41:12

« vorige - volgende »

Wizard

P1 t/m P9. De Starlet werd in 1979 geïntroduceerd en was vanaf 1980 leverbaar. 5 Modellen welke tussentijds werden gefacelift zijn gebouwd tot eind 1999. Dus ja, er zijn meerdere modellen. ;) Van welk bouwjaar is de Starlet van je vriendin?

Enzo

Dat moet ik nakijken, maar zal begin jaren 90 zijn iig...

JimmySPA

Citaat van: Franky R. op 03 februari 2012 - 16:24:17
Citaat van: JimmySPA op 30 januari 2012 - 22:21:50
Citaat van: Franky R. op 30 januari 2012 - 20:36:01
@Jimmy,

Rij je nog steeds op je HD met dit weer? Of heb je al een pekelbak gevonden?

Hehe nee, staat al vanaf december in de schuur. 3 weken geleden heel kort gereden, had er een fotoshoot ermee :P
Voorlopig red ik het goed zonder, als ik een auto nodig heb staat er meestal wel wat klaar.

Is het al bijna zomer??
En jij dan met het kever en golf museum? :P


Heb een gratis Polootje uit 1993 als pekelwagentje... :)

Haha, achja zolang het je van a naar b(eter) brengt...
Maar de rest is weg??  ???

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"

Franky R.

Citaat van: JimmySPA op 04 februari 2012 - 17:24:44
Citaat van: Franky R. op 03 februari 2012 - 16:24:17
Citaat van: JimmySPA op 30 januari 2012 - 22:21:50
Citaat van: Franky R. op 30 januari 2012 - 20:36:01
@Jimmy,

Rij je nog steeds op je HD met dit weer? Of heb je al een pekelbak gevonden?

Hehe nee, staat al vanaf december in de schuur. 3 weken geleden heel kort gereden, had er een fotoshoot ermee :P
Voorlopig red ik het goed zonder, als ik een auto nodig heb staat er meestal wel wat klaar.

Is het al bijna zomer??
En jij dan met het kever en golf museum? :P


Heb een gratis Polootje uit 1993 als pekelwagentje... :)

Haha, achja zolang het je van a naar b(eter) brengt...
Maar de rest is weg??  ???


De Kever is verkocht...ik kreeg een bod wat wel erg goed was...Heb nu alleen nog mijn Golf uit 1981.


Maar ik ben al een tijdje aan het kijken voor een Amerikaan uit de jaren 1965 tot 1973. Maar wat ik tot nu toe heb gezien is te duur [voor het kwaliteit] of soms ronduit krakkemikkig...

Wizard

Citaat van: Enzo op 04 februari 2012 - 13:42:39
Dat moet ik nakijken, maar zal begin jaren 90 zijn iig...

Ok!! Heb nog niet gekeken omdat mijn collega mij heeft opgepikt dus je zult een dag moeten wachten. Maar afwijkende bandenmaten is bij dit soort auto's niet gebruikelijk.

Wizard

Citaat van: Franky R. op 05 februari 2012 - 21:19:20
De Kever is verkocht...ik kreeg een bod wat wel erg goed was...Heb nu alleen nog mijn Golf uit 1981.

Originele GTI? Heb er wel eens aan gedacht om zoiets erbij te nemen. Dan wel één die in Nederland geleverd is en compleet standaard. Dat zijn nog Volkswagens welke ik kan waarderen. Voor de rest heb ik er weinig mee op. Nou ja, t/m begin jaren 90.

Franky R.

Citaat van: Wizard op 06 februari 2012 - 01:09:07
Citaat van: Franky R. op 05 februari 2012 - 21:19:20
De Kever is verkocht...ik kreeg een bod wat wel erg goed was...Heb nu alleen nog mijn Golf uit 1981.

Originele GTI? Heb er wel eens aan gedacht om zoiets erbij te nemen. Dan wel één die in Nederland geleverd is en compleet standaard. Dat zijn nog Volkswagens welke ik kan waarderen. Voor de rest heb ik er weinig mee op. Nou ja, t/m begin jaren 90.

De Golf die ik heb, was een donor voor een originele GTI. Die GTI was nog van mijn vader geweest. De Golf die ik nu heb, heeft wel enkele GTI-onderdelen maar staat als Golf C 51 kW in de boeken.

Een originele Nederlandse GTI gaat je minimaal 3500 euro kosten. Maar je weet nooit wat er nou aan is versleuteld. Een Golf 2 GTI zou ik zelf nooit kopen. Spreekt niet zo aan als de Golf 1 en vooral de 16-klepper trekt je buers leeg.

Dan zou ik gaan voor een Golf 1 Cabrio.

Wizard

Oh, je hebt vlug genoeg door of deze versleuteld is. ;) De echte liefhebber zal op wat cosmetische details na -gegrepen uit de VW-schappen- weinig veranderen aan zijn bolide. En daar is inderdaad de prijs naar. Voor mij geen probleem. Verder durf ik een 16-klepper wel aan. Ben niet gauw bang voor onderhoudskosten en heb wel mijn adresjes mocht het uit de hand lopen. Bovendien ben ik niet vies van sleutelwerk.

Franky R.

Citaat van: Wizard op 07 februari 2012 - 00:54:13
Oh, je hebt vlug genoeg door of deze versleuteld is. ;) De echte liefhebber zal op wat cosmetische details na -gegrepen uit de VW-schappen- weinig veranderen aan zijn bolide. En daar is inderdaad de prijs naar. Voor mij geen probleem. Verder durf ik een 16-klepper wel aan. Ben niet gauw bang voor onderhoudskosten en heb wel mijn adresjes mocht het uit de hand lopen. Bovendien ben ik niet vies van sleutelwerk.

Zeg niet dat ik je niet gewaarschuwd heb [over de Golf 2 GTi 16v]... ;)
Heb je een eigen sleutelruimte dan? Ik hou wel van sleutelen, maar ik sinds mijn ouweheer een garagehok heeft, is het sleutelen veel leuker geworden.

Ik was het zat om in een lawaaiige doe-het-zelf-garage vol met beunhazen te werken...

Wizard

Sleutelen doe ik op straat. Vrij recent nog een schroefset bij een maat, op straat, gemonteerd. En wat is er mis met een 16V?

JimmySPA

Citaat van: Wizard op 08 februari 2012 - 00:57:06
Sleutelen doe ik op straat. Vrij recent nog een schroefset bij een maat, op straat, gemonteerd. En wat is er mis met een 16V?

Ik heb vorig jaar nog mn nokkenashuis-pakking staan vervangen van de Porsche met temperaturen rond de 0 graden en 1600 uur beginnen. Distributieriem los. Boutjes van nokkenashuis op cilkop die door het nokkenashuis vliegen (erg eng). Toen was het opeens donker, zet dan de nokkenas maar weer is op tijd. Nee, motoren gaan bij mij niet meer voor de deur open, tenminste niet in de kou en "ff snel"...

Gvd he, nooit meer.

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"

Wizard

Even snel is al een valse start. ;)

*Iets met een Wet en Murphy*

Franky R.

Citaat van: JimmySPA op 08 februari 2012 - 16:49:38
Citaat van: Wizard op 08 februari 2012 - 00:57:06
Sleutelen doe ik op straat. Vrij recent nog een schroefset bij een maat, op straat, gemonteerd. En wat is er mis met een 16V?

Ik heb vorig jaar nog mn nokkenashuis-pakking staan vervangen van de Porsche met temperaturen rond de 0 graden en 1600 uur beginnen. Distributieriem los. Boutjes van nokkenashuis op cilkop die door het nokkenashuis vliegen (erg eng). Toen was het opeens donker, zet dan de nokkenas maar weer is op tijd. Nee, motoren gaan bij mij niet meer voor de deur open, tenminste niet in de kou en "ff snel"...

Gvd he, nooit meer.

;D ;D ;D

En daarom sleutel ik graag in een garage. Ook al is de onze iets aan de kleine kant. Er passen net twee auto's van het formaat Golf 3 erin. Dus als die Amerikaan komt, dan moet er altijd een wagen eruit [die van mijn ouweheer dus].

@Wizard,

Het verschil tussen de GTi 8v en Gti 16v is groter dan het verschil tussen een Gti 16v met de motorcode PL en KR.

De KR is aan te raden, want de PL had te vaak last van lekkende keerringen, hoog olieverbruik (joh!) en zwakke plekken in het blok. Maar ga jij onder de kap duiken naar de motorcode?

De 8v is gewoon veel betrouwbaarder gebleken. Minder kwetsbare onderdelen. Het blok is bijna gelijk, maar de pijnpunten zitten in de cilinderkop van de 16v.

En dan heb ik het nog niet over afgeragte 16v exemplaren gehad... :P

Maar toegegeven, zo'n ramp is een 16v over het algemeen niet. Je moet wel een KR motorcode hebben en een normale voormalige eigenaar. ;)  Weet je wat het is? Sleutelen is leuk, maar het moeten sleutelen omdat er problemen zijn niet...

Wizard

Ja, ik ga onder de kap duiken. Doe ik sowieso als ik zoiets zou kopen. Heb al eerder vernomen dat ik moest opletten op bepaalde motorcodes. KR schijnt inderdaad de betrouwbaardere variant betreffen. Dat wordt in verkooptopics vaak genoeg onderstreept door de promintente vermelding.

Wizard

Citaat van: Wizard op 04 februari 2012 - 10:10:48
P1 t/m P9. De Starlet werd in 1979 geïntroduceerd en was vanaf 1980 leverbaar. 5 Modellen welke tussentijds werden gefacelift zijn gebouwd tot eind 1999. Dus ja, er zijn meerdere modellen. ;) Van welk bouwjaar is de Starlet van je vriendin?

Heb er eindelijk aan gedacht. Men zegt wel eens: Beter laat dan nooit! Bandenmaat 'voor + achter' zijn gelijk. Zoals ik al voorspelde. Bandenmaat: 175-70-13.