Met welke wagen rij jij?

Gestart door Ramses, 28 februari 2004 - 11:41:12

« vorige - volgende »

Franky R.

Alfa's zijn leuk, maar dan zou ik een 75 willen...Een twin spark of nog lekkerder...3 liter V6.
Helaas zie ik veel 75's met rotte dorpels/wielkasten, kriksteunen en vermoeide stuurhuizen/versnellingsbaksteunen e.d.
:-\


En nee, ik heb mijn Amerikaan nog niet gevonden... :'( ...Wat zijn die dingen duur, man! En dan zit er nog werk aan, iets waar ik helaas geen tijd voor heb.

Wizard

Dat oud spul heeft geen eeuwig leven. Met Amerikaanse wagens is het niet veel anders, helaas. :(

meatball

Citaat van: Wizard op 17 juni 2011 - 22:39:26
Citaat van: meatball op 16 maart 2011 - 18:47:14
Citaat van: JimmySPA op 15 maart 2011 - 21:06:55
Is dit ook die Ferrari Edition, die heb ik wel eens gezien dacht ik? Of haal ik nu iets door elkaar :P
Nette auto!! Helaas het verkeerde merk  ;)
Als een auto uit Italie komt is het voor mij al ok.Natuurlijk ben ik nog meer Alfist dan Fiatfan maar toch vind ik deze wel mmoi.

Welke Alfa('s) heb je gereden?
Vele jaren geleden gereden met een 33 van een vriend en sindsdien was ik verkocht.
Ik heb jarenlang met een prachtige 146 gereden ,wat was dat toch een topwagen.
Doordat iemand die voor mij vervoer van mij toestellen deed mij plots in de steek liet en ik op 2 dagen tijd groter transport moest voorzien ben ik zo dom geweest (tijdsdruk en de klanten moeten geholpen worden) mijn 146 in te ruilen voor een VW sharan  :-[.
Nu ik al wat jaren verder sta met mijn zaak heb ik mij een Fiat Ducato en een Dacia Van gekocht voor het vervoer en voor mijn plezier een Alfa 147   :)
Mijn zoon van 18 is trouwens ook Alfist en rijd met een zeer mooie 159,lekker om die twee Alfa's samen op de oprit te zien staan.
Rijden is nog beter natuurlijk  ;)
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Senergy

Citaat van: Wizard op 18 juni 2011 - 23:00:45
Dat oud spul heeft geen eeuwig leven. Met Amerikaanse wagens is het niet veel anders, helaas. :(

Mja als je hem een beetje onderhoud gaat het wel hoor.

Ik rij met een Toyota MR2 van '92 dus nog 4 jaartjes en hij kan als oldtimer verder blijven bestaan.

Het enigste wat ondertussen stuk is gegaan is de alternator, wat eigenlijk normaal is met een wagen die momenteel 230.000 km op de teller heeft staan. Ook is er onderaan aan het chassis een klein scheurtje gelast.

Voor de rest haalt hij nog steeds vrij gemakkelijk de 180 km/u. Heb ooit de 210 gehaald maar dan zat ik echt wel zeer dicht tegen het rood. (lang leve de autobahn).

dus met wat onderhoud kan een wagen wel tegen een stootje.
You don't have to be smart to be fast, but you have to be smart to stay fast!!

Enzo

Ook wel een mooie auto, tijdloos ontwerp en kan je nu nog steeds mee aankomen.  8)
Hoe is het rijgedrag ?

Senergy

#260
Citaat van: Enzo op 30 juni 2011 - 11:08:33
Ook wel een mooie auto, tijdloos ontwerp en kan je nu nog steeds mee aankomen.  8)
Hoe is het rijgedrag ?

Best wel netjes, enkel zoekt hij spoor, wat dus wil zeggen op de Belgische wegen heb je soms van die geulen die door vrachtwagens gereden worden en als je door in komt wil hij er moeilijk terug uit. Voor de rest magnifiek en echt rijplezier.

Heeft alle opties die hij moet hebben op servo na  :-\, dus het is werken in de wagen.
En als het een beetje nat is en je vind wat kasseien in een bocht kan je hem lekker laten uitbreken achteraan.

De mensen hun gezicht is dan hilarisch.

De achterwielaandrijving heeft slechts een minpunt, bij sneeuw kan je het vergeten dan sta je meer in de verkeerde richting dan je lief is.

Om het kort te verwoorden het is een goedkope Ferrari  :D (daarom zie je hem veel met een testarossa-kit onder)
You don't have to be smart to be fast, but you have to be smart to stay fast!!

Enzo

Leuk!  8)
Achterwielaandrijving vond ik juist wel prettig in de sneeuw, je kan hem met je gaspedaal de bocht door sturen.
Maar met TC is het prettiger idd.

Vieze baas


Enzo

Citaat van: Vieze baas op 04 juli 2011 - 11:00:34
Ik rijd op een fiets !!

Is toch ook prima, als je geen auto nodig hebt.  :)

Vieze baas

Citaat van: Enzo op 04 juli 2011 - 13:37:30
Citaat van: Vieze baas op 04 juli 2011 - 11:00:34
Ik rijd op een fiets !!

Is toch ook prima, als je geen auto nodig hebt.  :)

je hoort me ook niet klagen toch? :p alles binnen 5 mins fietsafstand. heerlijk

Franky R.

Citaat van: Vieze baas op 04 juli 2011 - 11:00:34
Ik rijd op een fiets !!


Ook achterwielaandrijving? Leuk... ;)
;D


Ik rij met een Toyota MR2 van '92 dus nog 4 jaartjes en hij kan als oldtimer verder blijven bestaan
Citaat


Betaal je dan minder voor je auto in Belgie? In Nederland heeft de overheid in al haar wijsheid besloten om auto's van na 31 december 1986, geen belastingvrije status toe te kennen... ::)

Senergy

Citaat van: Franky R. op 11 juli 2011 - 13:36:37

Ik rij met een Toyota MR2 van '92 dus nog 4 jaartjes en hij kan als oldtimer verder blijven bestaan
Citaat


Betaal je dan minder voor je auto in Belgie? In Nederland heeft de overheid in al haar wijsheid besloten om auto's van na 31 december 1986, geen belastingvrije status toe te kennen... ::)

Ja, maar dan moet je ook wel een nieuwe nummerplaat aanvragen (een oldtimer-plaat zoals wij dat noemen)

wat dus wil zeggen je mag er niet meer dagelijks mee rijden
max 25 km van je woonplaats
en verdere verplaatsingen enkel voor meetings en om onderdelen te halen, te laten monteren.

ohja je moet dan ook niet meer naar de controle (iets wat ik eigenlijk totaal niet snap)

dus dat ga ik vooral NIET doen, is gewoon te leuk om mee rond te rijden.

alhoewel nu ik net de rekening van de garage heb gekregen voor een stomme haperende rem.  :-\
had wel geluk dat de onderdelen nog beschikbaar waren, want ik wil hem volledig origineel, dus enkel originele Toyota-stukken mogen er op.

Kost mij dan iets meer, maar je hebt iets uniek.
You don't have to be smart to be fast, but you have to be smart to stay fast!!

Wizard

Citaat van: Franky R. op 11 juli 2011 - 13:36:37
Betaal je dan minder voor je auto in Belgie? In Nederland heeft de overheid in al haar wijsheid besloten om auto's van na 31 december 1986, geen belastingvrije status toe te kennen... ::)


De doodsteek voor leuke eind jaren 80 modellen. Voor het besluit hadden ze nog enige waarde, nu hebben ze de waarde van oudijzer. Zeker de wat grotere auto's als de 164 3.0, om maar een voorbeeld te noemen.

Wizard

Citaat van: Senergy op 29 juni 2011 - 15:37:16
Mja als je hem een beetje onderhoud gaat het wel hoor.

Ik rij met een Toyota MR2 van '92 dus nog 4 jaartjes en hij kan als oldtimer verder blijven bestaan.

Het enigste wat ondertussen stuk is gegaan is de alternator, wat eigenlijk normaal is met een wagen die momenteel 230.000 km op de teller heeft staan. Ook is er onderaan aan het chassis een klein scheurtje gelast.

Voor de rest haalt hij nog steeds vrij gemakkelijk de 180 km/u. Heb ooit de 210 gehaald maar dan zat ik echt wel zeer dicht tegen het rood. (lang leve de autobahn).

dus met wat onderhoud kan een wagen wel tegen een stootje.

Alternator als in dynamo? Ben een beetje thuis in het Belgse maar in vakjargon is het zo nu en dan wat moeilijker. Wat betreft je eerste zin, er zijn maar weinig oude exemplaren wat in goede staat verkeren en heb een hoop de revue zien passeren. Natuurlijk bestaans ze, zelfs in gebruikauto's maar de meeste goede exemplaren zijn de exemplaren welke zijn gekoesterd en/of binnen hebben gestaan. Zo'n MR2'tje heb ik altijd wel leuk gevonden. Kennis van me heeft ook zo'n apparaat. Er is erg veel voor te krijgen in Japan en zelfs de turbokitjes zijn betaalbaar. Ook is deze Toyota redelijk betrouwbaar mits je een onverprutst exemplaar tegenkomt dan wel bezit. Heb zelf bij Toyota gewerkt, medio jaren 90, maar de MR2 stond zelden binnen met mechanische of technische problemen. Totdat deze betaalbaar wordt en 'andere mensen' deze kunnen rijden. De Fast and the Furious hype werd enorm doorgetrokken naar deze auto's. Striping, verlichting, plastic bumpers, steigerpijpen als uitlaat, je kent het wel. Erg jammer want het heeft de MR2 een verkeerd imago bezorgt, terwijl het in de basis niet alleen een leuke auto is, ook een goede. Hoe dan ook, veel plezier ermee!!

Senergy

Citaat van: Wizard op 11 juli 2011 - 19:41:10

Alternator als in dynamo? Ben een beetje thuis in het Belgse maar in vakjargon is het zo nu en dan wat moeilijker. Wat betreft je eerste zin, er zijn maar weinig oude exemplaren wat in goede staat verkeren en heb een hoop de revue zien passeren. Natuurlijk bestaans ze, zelfs in gebruikauto's maar de meeste goede exemplaren zijn de exemplaren welke zijn gekoesterd en/of binnen hebben gestaan. Zo'n MR2'tje heb ik altijd wel leuk gevonden. Kennis van me heeft ook zo'n apparaat. Er is erg veel voor te krijgen in Japan en zelfs de turbokitjes zijn betaalbaar. Ook is deze Toyota redelijk betrouwbaar mits je een onverprutst exemplaar tegenkomt dan wel bezit. Heb zelf bij Toyota gewerkt, medio jaren 90, maar de MR2 stond zelden binnen met mechanische of technische problemen. Totdat deze betaalbaar wordt en 'andere mensen' deze kunnen rijden. De Fast and the Furious hype werd enorm doorgetrokken naar deze auto's. Striping, verlichting, plastic bumpers, steigerpijpen als uitlaat, je kent het wel. Erg jammer want het heeft de MR2 een verkeerd imago bezorgt, terwijl het in de basis niet alleen een leuke auto is, ook een goede. Hoe dan ook, veel plezier ermee!!

inderdaad de dynamo, sorry daarvoor  ;D
Ik heb hem overgekocht van mijn schoonmoeder die er zo'n 10 jaar mee heeft gereden en niet echt snel om maar niet te overdrijven  ;)

Zij heeft hem van iemand gekocht die er echt niets maar dan ook niets aan heeft laten verprutsen en zo ook zij dus niet.
Daarom heb ik hem gekocht, omdat hij nog steeds in originele staat is. +- een paar kleine blutsen die ik er nog moet laten uithalen. Maar elke keer hij naar de garage moet druk ik hen op het hart dat ze geen stukken mogen plaatsen die niet origineel zijn. Kan me niet schelen dat ik dan meer moet betalen ik wil een volledig originele MR2.

en wat het plezier betreft, wees maar zeker dat ik er van geniet om ermee te rijden  ;)
You don't have to be smart to be fast, but you have to be smart to stay fast!!