Met welke wagen rij jij?

Gestart door Ramses, 28 februari 2004 - 11:41:12

« vorige - volgende »

janke

Citaat van: JimmySPA op 20 juni 2010 - 20:47:44
Citaat van: janke op 20 juni 2010 - 17:58:14
Het motorblok is van Audi volgens mij. Die onderdelen kun je nog krijgen. Maar niet voor 15 euro. En ik zou het ook niet door een beunhaas laten doen. Een tip van een BMW elec. monteur. ;)

924 2 liter had een audi 100 motor. Dit blok is een halve 928 V8. Zelf door Porsche ontworpen. En helaas behoorlijk duuur.
Die beunhaas ben ik zelf. Vanmiddag heb ik hem uitelkaar gehaald. Morgen naar revisiebedrijf en Porsche onderdelen halen...
Oké, je hebt dus de 2,5 ltr-4 cil. motor onder de kap. Veel succes met de reparatie. En inderdaad kostbaar.
Some things are too important to be left in the past.

Enzo

Ok, het is dus een grotere klus dan ik had verwacht, succes ermee!
Laat even weten of het gelukt is. :)

janke

Citaat van: JimmySPA op 20 juni 2010 - 20:47:44
Citaat van: janke op 20 juni 2010 - 17:58:14
Het motorblok is van Audi volgens mij. Die onderdelen kun je nog krijgen. Maar niet voor 15 euro. En ik zou het ook niet door een beunhaas laten doen. Een tip van een BMW elec. monteur. ;)

924 2 liter had een audi 100 motor. Dit blok is een halve 928 V8. Zelf door Porsche ontworpen. En helaas behoorlijk duuur.
Die beunhaas ben ik zelf. Vanmiddag heb ik hem uitelkaar gehaald. Morgen naar revisiebedrijf en Porsche onderdelen halen...
Hoe is het, heb je de cilinderkop al weer terug?? Gelijk wat aan de kleppen gedaan?? Ben benieuwd. Geen grote klus zo'n cilinderkop. Maar het moet wel goed gebeuren. Ik als monteur walg van half werk.
Some things are too important to be left in the past.

JimmySPA

Nee het is druk bij de revisieboer, dus helaas moet ik nog ff wachten dat het Targa dak eruit kan. Kleppen sloten nog perfect af. Wel nieuwe kleprubbers erin. Ik hoop dat ik die kop nog voor het weekend krijg. Vrijdagavond ga ik alle keerringen, wasserpomp en rolletjes vna de distributie doen...

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"

Wizard

Heb je de kop meteen laten flowen? Voor de rest zeker een fraaie bak!

meatball

Vandaag mijn Audi A6 vervangen door Alfa 147 eindelijk weer een Alfa  :)
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Enzo

Wel een slag kleiner dan de Audi, maar Alfa is altijd goed.  8)
Gefeliciteerd!!

meatball

Citaat van: Enzo op 10 juli 2010 - 02:42:41
Wel een slag kleiner dan de Audi, maar Alfa is altijd goed.  8)
Gefeliciteerd!!
Ach ja de twee zonen hebben allebei zelf een auto gekocht,de oudste een Vw Golf en de jongste een Honda Civic ,dus ik kon eindelijk weer met een wat minder grote wagen rijden.Ik had vroegen toen de kinderen nog jonger waren een Alfa 146 en dat beviel enorm,maar de oudste werd zo groot dat hij met zijn benen altijd klem zat :),dus moest de Alfa wijken voor een Vw Sharan en later de Audi A6,maar ergens vanbinnen ben ik toch meer een Alfaman.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Enzo

Je kan Wizard een PBtje sturen, hij heeft/beheert een alfa 146/147? forum/club.(als ik me niet vergis)
Is handig voor advies m.b.t. de auto, zeker als er wat mis is.  8)

janke

Citaat van: meatball op 09 juli 2010 - 21:41:35
Vandaag mijn Audi A6 vervangen door Alfa 147 eindelijk weer een Alfa  :)
Een A6 voor een Alfa boodschappen auto?? ;)
Some things are too important to be left in the past.

meatball

Citaat van: janke op 10 juli 2010 - 18:00:05
Citaat van: meatball op 09 juli 2010 - 21:41:35
Vandaag mijn Audi A6 vervangen door Alfa 147 eindelijk weer een Alfa  :)
Een A6 voor een Alfa boodschappen auto?? ;)
Ja en met veel plezier moet ik zeggen,de a6 was best goed en fulloption ,leder,verwarmde zetels,sportophanging de hele mikmak,maar al bij al best saai na een tijdje,de Alfa microbe bleef opspelen.Ik heb dan nu ook bijna met gesloten beurs een nieuwe 147 gekocht en ben maar wat blij met mij aankoop. :) :)
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

JimmySPA

Laat ik nou net gisteren een sticker gekocht hebben voor op de Porsche met een mannetje die op Italie pist.  ;)
Sorry! Maar wel een mooie auto :P

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"

meatball

Citaat van: JimmySPA op 11 juli 2010 - 10:45:31
Laat ik nou net gisteren een sticker gekocht hebben voor op de Porsche met een mannetje die op Italie pist.  ;)
Sorry! Maar wel een mooie auto :P
Dat is nu net het verschil een Italiaanse wagen heeft geen stickertjes nodig  ;)
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

JimmySPA

@Meatball
Op een italiaan kan geeneens een sticker, want een sticker blijft niet echt plakken op roest!!!  ;)

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"

janke

Citaat van: JimmySPA op 11 juli 2010 - 16:34:02
@Meatball
Op een italiaan kan geeneens een sticker, want een sticker blijft niet echt plakken op roest!!!  ;)
Wat roesten aangaat was dat bij de oudere Porsche-types hetzelfde als bij Alfa.  ;) Maar dat is bij beide merken allang achterhaald.
Some things are too important to be left in the past.