Pedro Ruyzing terug in Nederland.

Gestart door Martin, 24 januari 2004 - 22:14:56

« vorige - volgende »

Wat te doen met drugs smokkelaars?

Lekker in Thailand hun straf laten uitzitten.
4 (44.4%)
In Nederland of Belgie hun straf uitzitten.
4 (44.4%)
De doodstraf als de rechtbank dat oplegd.
1 (11.1%)

Totaal aantal stemmen: 7

Poll gesloten: 24 januari 2004 - 22:14:56

Martin

De Nederlanders Pedro Ruyzing en George Ofosuhene zijn zaterdagochtend even voor 09.00 uur aangekomen op Schiphol. Ruyzing en Ofosuhene zijn donderdag vrijgelaten uit de Bangkwang-gevangenis in Thailand nadat de Thaise koning Bhumibol hen onverwacht gratie had verleend. De twee Nederlanders zaten in Thailand lange gevangenisstraffen (40 en 50 jaar) uit voor drugssmokkel.

De vrijlating van de twee gevangenen kwam deze week in een stroomversnelling door het bezoek van koningin Beatrix aan Thailand en de bemoeienis van minister Bot van Buitenlandse Zaken met de kwestie van Nederlanders in Thaise gevangenissen.

sledge

Ik mis de optie "gerust laten". Indien ze in Thailand beslissen om ze te laten gaan, dan is dat zo. Wat moeten we er hier dan nog aan doen?
Ik vind het gewoon wat een rare vraag  :?
Mischien is het wel beter zo. Zulke landen zijn nu niet bepaald mensvriendelijk. Kijk maar naar de film Return to paradise (malesiƫ), en Midnight express (turkije).
Ik leef ook nog (een (heel klein) beetje)

Schumi nr1

Dunno, drugssmokkel en dealing komt voor mij overeen met massamoord. Voor de doodstraf zou ik niet gaan (misschien dat ze het wel verdienen), dat is niet meer van deze tijd en daarmee komen al die slachtoffers van hun daden niet terug. Laat ze maar lekker daar in de bak blijven, hier in de Benelux zouden ze enkel een luxeleventje krijgen in de gevangenis en dat verdienen ze zeker niet!

McChouffe

40 en 50 jaar voor drugssmokkel?  :roll:
En ik volg Sledge. Die mensen zijn vrijgelaten, laat ze gerust. Misschien hebben ze hun lesje wel geleerd. En als het niet zo is, zullen ze vroeg of laat wel terug tegen de lamp lopen.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

McChouffe

Ik zie het nu pas staan:

De doodstraf als de rechtbank dat oplegd.



:wink:

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

sledge

Er is volgens mij ook een verschil tussen drugs het land insmokkelen, of drugs het land uitsmokkelen. Naar mijn bescheiden mening is drugs het land uitsmokkelen minder erg als het proberen binnen te smokkelen. Helaas is het in dat artikel niet duidelijk wat er gebeurd is.
Ik leef ook nog (een (heel klein) beetje)

Martin

Citaat van: sledgeEr is volgens mij ook een verschil tussen drugs het land insmokkelen, of drugs het land uitsmokkelen. Naar mijn bescheiden mening is drugs het land uitsmokkelen minder erg als het proberen binnen te smokkelen. Helaas is het in dat artikel niet duidelijk wat er gebeurd is.

Dat zal komen omdat je niet in Nederland woont.
Maar de coke werd het land binnengesmokkelt.
De straffen zijn daar, terecht, heel hoog.
Tot de doodstraf toe.
Er zijn 14 Nederlanders daar in de cel voor drugs smokkel.
Na acht jaar celstraf mogen ze nu naar Nederland komen om hun straf uit te zitten.
De straf word dan omgezet naar Nederlandse maatstaven.
Dat houd in gelijk vrij. In Nederland krijg je geen 40 of 50 jaar voor dit vergrijp. Hooguit 5 of 6 jaar. En dan sta je na 2 - 2 1/2 jaar weer buiten.

McChouffe

Citaat van: MartinDe straffen zijn daar, terecht, heel hoog.
Tot de doodstraf toe.

Jij vindt 40-50 jaar voor drugssmokkel terecht? Of interperteer ik dat verkeerd?
Overlaatst las ik een bericht waarin stond dat een 26-jarige Roemeen 3-15 jaar celstraf zou kunnen krijgen. Hij had een virus geschreven en er waren 27 computers op het universiteitsnetwerk besmet geraakt. Absurd gewoon zo'n straffen  :roll:

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Martin

Je kan de gok nemen en rijk worden.
Je kan ook 50 jaar achter de tralies belanden.
Het is je eigen keus.
Van mij geen medelijden.
Je weet dat je met dertig man in een kleine cel komt.
Je hebt 50 % kans.
Ik kom goed door de douane, of je wordt gepakt.
Geen pardon voor dit soort mensen.
Ze verdienen hun straf.

SDG

Citaat van: Schumi nr1Dunno, drugssmokkel en dealing komt voor mij overeen met massamoord. Voor de doodstraf zou ik niet gaan (misschien dat ze het wel verdienen), dat is niet meer van deze tijd en daarmee komen al die slachtoffers van hun daden niet terug. Laat ze maar lekker daar in de bak blijven, hier in de Benelux zouden ze enkel een luxeleventje krijgen in de gevangenis en dat verdienen ze zeker niet!

Ja, en dat luxeleventje mogen wij belastingbetalers dan nog financieren! :evil:

Alan Blues

Ik ben er voor dat criminelen hun straf uitzitten in het land van herkomst. Als we hier een (bvb) Roemeense crimineel oppakken zou die hier berecht moeten worden en die straf gaan uitzitten in Roemeniƫ. Op die manier moeten wij de kosten niet dragen van zijn opsluiting, zullen ze in Roemeniƫ beter opletten wie ze de grens over laten en die persoon zou pas kunnen vrijkomen mits toelating van onze ambassade in dat land (uiteraard in samenspraak met onze minister van justitie.