Astarloa nieuwe Wereldkampioen!

Gestart door Raikkonen MASTER, 12 oktober 2003 - 21:54:53

« vorige - volgende »

Raikkonen MASTER

In het Canadese Hamilton is de Spanjaard Astarloa wereldkampioen geworden!
Hij sprong weg uit een groepje met onderandere favorieten Bettini, Van Petegem en Camenzind.
Net voor het groepje ingelopen zou worden, demarreerde hij en zorgde zo dat het groepje en vooral hij dan, uit de greep van een jagend peloton bleef.
De Spanjaard Valverde en de Italiaan Paolini konden nog aansluiten.
De laatste drie kilometer probeerde Paolini zijn boezemvriend en kopman Bettini nog tot bij Astarloa te brengen, maar dat mislukte.
Astarloa finishte met 5 seconden voorsprong op een spurtend groepje met Valverde die tweede werd, Van Petegem derde en Bettini vierde.

Voor Valverde is de tweede plaats nog maar eens een bewijs van zijn ijzersterke vorm in de ronde van Spanje.
Hij was er dé ontdekking en bevestigt dit nu op dit WK.

Van Petegem was zonder twijfel de sterkste man in koers, maar door de rivaliteit tussen hem en topfavoriet Bettini vergaten ze ene Astarloa.
Hij deed geen trap teveel en had energie over om het gaatje aan te houden.

Mooie wedstrijd ook van Jurgen Van Goolen, Tom Boonen en Axel Merckx.
Boonen werd nog 17de.

Jasper

Valverde, een Spanjaard? Want die naam heb ik nog nooit gehoord. :?

Racegirl

Citaat van: JasperValverde, een Spanjaard? Want die naam heb ik nog nooit gehoord. :?

Jaja een spanjaard!  :wink:
You shoot me in a dream, you better wake up and apologize.

bradge

Citaat van: JasperValverde, een Spanjaard? Want die naam heb ik nog nooit gehoord. :?

Valverde is vierentwintig en wordt algemeen beschouwd als de hoop voor het spaanse wielrennen. Deze hoop werd nog groter na zijn derde plaats in de laatste vuelta. Gij rijd bij kelme. Voila :wink:
Het falen van de Walen is duidelijk.Het Vlaams-nationalisme: De Oplossing.

Rippie

Citaat van: bradge
Citaat van: JasperValverde, een Spanjaard? Want die naam heb ik nog nooit gehoord. :?

Valverde is vierentwintig en wordt algemeen beschouwd als de hoop voor het spaanse wielrennen. Deze hoop werd nog groter na zijn derde plaats in de laatste vuelta. Gij rijd bij kelme. Voila :wink:

Valverde kan een hele grote worden. Hij is zeer sterk bergop, maar kan zich ook in de massasprint mengen. Won op indrukwekkende wijze twee bergetappes in de Vuelta. Aan het WK te zien kan hij ook goed mee in de klassiekers. Als hij dit niveau vast kan houden is hij een man om rekening mee te houden in de toekomst (die voorlopig Kelme heet, hij ligt tot 2007 vast bij die ploeg!).
Formerly known as MrF1 ;)

De geschiedenis is het heden, gezien door de toekomst

Raikkonen MASTER

Ik ga nog verder ;)
Valverde wint volgend jaar de Vuelta en gaat Heras vooraf.
US Postal zal ook de Tour verliezen aan  T-Mobile, nieuwe ploeg van Jan Ullrich.