Vlaanderen, België/Nederland, of Europa?

Gestart door Tim C, 24 september 2003 - 16:05:32

« vorige - volgende »

Ik voel me meer

Vlaming
12 (48%)
Belg/Nederlander
11 (44%)
Europeaan
2 (8%)

Totaal aantal stemmen: 21

Poll gesloten: 24 september 2003 - 16:05:32

Tim C

Heeft de Vlaamse beweging nog wel zin?
Gaan we beter uiteen of blijven we beter samen?
Vlaanderen onafhankelijk, of de Verenigde Staten van Europa?

Stof voor een leuke discussie, wie doet er mee?

beffie

Citaat van: Tim CHeeft de Vlaamse beweging nog wel zin?
Gaan we beter uiteen of blijven we beter samen?
Vlaanderen onafhankelijk, of de Verenigde Staten van Europa?

Stof voor een leuke discussie, wie doet er mee?

ik ben vlaming en daar ben ik fier op :)  :)
Beffie and it's not my real name

Back in F1REM - G4V
Hattrick - de scoorders IV.29

Tim C

Hoever gaat dat Vlaming zijn, tot de onafhankelijkheid? En zoja, waarom onafhankelijk als de EU steeds meer vorm begint te krijgen?

Roel

Vlaanderen,puur vanuit economische overweging...

en het punt is dan: zijn we geen economische solidariteit verplicht? als we afhankelijk zijn, zullen we economisch sterker groeien en kunnen wel wat financiële steun verlenen  :twisted:
ik heb wel geen idee van cijfers over economie in vlaanderen en wallonië, want op het moment gaat het ook hier niet zo best (al is er weer een heropleving dacht ik?) schiet me ni af als blijkt da wallonië op het moment productiever is...
God save Mclaren

Schumi nr1

Ik voel vooral Belg, Vlaanderen apart vind ik niet goed, België is al niet groot, dus zie ik het nut niet in om België te splitsen en nog minder op te vallen op wereldvlak. Laat België maar zoals het is, het is in orde zo!

beffie

Citaat van: Schumi nr1Ik voel vooral Belg, Vlaanderen apart vind ik niet goed, België is al niet groot, dus zie ik het nut niet in om België te splitsen en nog minder op te vallen op wereldvlak. Laat België maar zoals het is, het is in orde zo!

we hebben die discussie al eens gehad over vlaanderen versus wallonie, ik blijf er bij dat we veel te veel geld overdragen naar wallonie
Beffie and it's not my real name

Back in F1REM - G4V
Hattrick - de scoorders IV.29

Racegirl

Ik ben Vlaming want woon in Vlaanderen en mijn moedertaal is Nederlands, ik ben Belg want ik woon in België en ik ben 3-talig want België heeft 3 officiële talen.
You shoot me in a dream, you better wake up and apologize.

Schumi nr1

Citaat van: beffie
Citaat van: Schumi nr1Ik voel vooral Belg, Vlaanderen apart vind ik niet goed, België is al niet groot, dus zie ik het nut niet in om België te splitsen en nog minder op te vallen op wereldvlak. Laat België maar zoals het is, het is in orde zo!

we hebben die discussie al eens gehad over vlaanderen versus wallonie, ik blijf er bij dat we veel te veel geld overdragen naar wallonie

Tjah, maar wat zullen we te betekenen hebben zonder Wallonië, denk dat we hen nog nodig kunnen hebben in de toekomst. Dus zie ik het nut van een splitsing niet in.

beffie

Citaat van: Schumi nr1
Citaat van: beffie
Citaat van: Schumi nr1Ik voel vooral Belg, Vlaanderen apart vind ik niet goed, België is al niet groot, dus zie ik het nut niet in om België te splitsen en nog minder op te vallen op wereldvlak. Laat België maar zoals het is, het is in orde zo!

we hebben die discussie al eens gehad over vlaanderen versus wallonie, ik blijf er bij dat we veel te veel geld overdragen naar wallonie

Tjah, maar wat zullen we te betekenen hebben zonder Wallonië, denk dat we hen nog nodig kunnen hebben in de toekomst. Dus zie ik het nut van een splitsing niet in.

voor wat dan nodig hebben?
Beffie and it's not my real name

Back in F1REM - G4V
Hattrick - de scoorders IV.29

Rippie

Formerly known as MrF1 ;)

De geschiedenis is het heden, gezien door de toekomst

JVA

Ik ben en blijf heel mijn leven een Vlaming.

Van mij mag de Federale regering ophouden te bestaan en alle bevoegdheden overhevelen naar Vlaanderen of Wallonië

De Walen hebben een heel andere mentaliteit dan de Vlamingen.

En Europa???? Eén grote geldklopperij, uitgevonden door de politiekers voor de politiekers.

Schumi nr1

Citaat van: beffie
Citaat van: Schumi nr1
Citaat van: beffie
Citaat van: Schumi nr1Ik voel vooral Belg, Vlaanderen apart vind ik niet goed, België is al niet groot, dus zie ik het nut niet in om België te splitsen en nog minder op te vallen op wereldvlak. Laat België maar zoals het is, het is in orde zo!

we hebben die discussie al eens gehad over vlaanderen versus wallonie, ik blijf er bij dat we veel te veel geld overdragen naar wallonie

Tjah, maar wat zullen we te betekenen hebben zonder Wallonië, denk dat we hen nog nodig kunnen hebben in de toekomst. Dus zie ik het nut van een splitsing niet in.

voor wat dan nodig hebben?

Ge weet nooit, nu is't Vlaanderen die Wallonië steunt, der zegt niemand dat dit niet kan veranderen in de toekomst, ge weet maar nooit, samen staan we sterk!

beffie

Citaat van: MrF1Ik voel me gewoon Nederlander  :roll:

ik voel met gewoon Lander lol
"mijn echte naam ter info"
Beffie and it's not my real name

Back in F1REM - G4V
Hattrick - de scoorders IV.29

JVA

Citaat van: beffie
Citaat van: MrF1Ik voel me gewoon Nederlander  :roll:

ik voel met gewoon Lander lol
"mijn echte naam ter info"

Is lol dan je voornaam???  :lol:  :lol:  :lol:

Eric

Ik voel me gewoon Belg.

We laten ons allemaal teveel opnaaien door de politiekers.
We zitten hier bezig dat Vlaanderen teveel geld pompt in Wallonië... :roll:

We geven jaarlijks miljarden uit aan derde wereldlanden, politiekers hun loon, de koninklijke konijnenkwekerij, enzovoort.
Vlaanderen verspilt ook geld met hopen, de Walen ook, maar wij discimineren hier ons eigen volk (Walen).

We kunnen hier in Vlaanderen nog leren van de Walen (andersom ook hoor)...Vlamingen zijn gejaagd en stressvolle tijdbommen, terwijl men in Wallonië eerder het rustige leven verkiest.

Ik ben Belg...geen Vlaming. 8)