Uitbarsting Völler op televisie

Gestart door Martin, 07 september 2003 - 16:29:36

« vorige - volgende »

Martin

Bondscoach Rudi Völler van Duitsland is zaterdagavond in een rechtstreekse tv-uitzending in woede uitgebarsten. Hij kon de kritiek op de 'Mannschaft' na de 0-0 in Reykjavik tegen IJsland voor de EK-kwalificatie niet langer verdragen. "Onzin", schreeuwde hij, "ik wil die onzin niet meer horen. Zulke stront is wel het allerlaatste."



Völler was te gast bij de publieke zender ARD en vernam onder meer de commentaren van oud-international Günther Netzer. Völler zei niet te schromen zijn functie op te zeggen. "Ik ben geen Erich Ribbeck of Berti Vogts die aan hun stoel gekleefd zaten. Zij lieten zich alles welgevallen."

De Duitse bondscoach, vorig jaar nog tweede in het wereldkampioenschap, ligt in Duitsland voortdurend onder vuur, omdat de kwalificatie voor het EK in Portugal stroef verloopt. Dat IJsland na de wedstrijd van zaterdag nog steeds koploper in de groep is, wordt als een schande ervaren.

Netzer zei zaterdag na de wedstrijd: "Vroeger speelden wij met het Duitse elftal ook wel eens slecht, maar daarna volgde altijd een serie van tien klassewedstrijden. Maar zo'n miserabel optreden als de Mannschaft van Völler liet zien, kwam bij ons niet voor."

Na deze uitspraken fulmineerde Völler: "Het voetbal dat Netzer vroeger speelde, was stront. Stilstaand voetbal. Die tien topwedstrijden wil ik zien. Dat moet voor de Tweede Wereldoorlog zijn geweest. Je kunt alles wel in de grond boren, maar ik accepteer dat niet. Ik ben het ermee eens dat het elftal iets meer had kunnen brengen, maar de tegenstander was wel de koploper in de groep."

™the_master

Ik herinner me nog dat Duitsland het voor het WK 2002 ook zeer moeilijk had zich te kwalificeren. En zie daar, ze werden vice-wereldkampioen. Zolang ze zich kwalificeren heeft mijnheer Netzer weinig te zeggen, ookal is hij voetbal-expert van dienst bij de ARD

Jakke Jr

Wanneer ik Rudi Völler zie, moet ik steeds terugdenken aan dat heen-en-weer gespuw (= gespuug) tussen hem en Rijkaard.
Volgens mij heeft hij bovendien nog altijd dezelfde nektapijt als toen ...  8)
former Member of The Reservoir Dogs
"Are you gonna bark all day, little doggy, or are you gonna bite?"

Scuderia Ferrari

Citaat van: Jakke JrWanneer ik Rudi Völler zie, moet ik steeds terugdenken aan dat heen-en-weer gespuw (= gespuug) tussen hem en Rijkaard.
Volgens mij heeft hij bovendien nog altijd dezelfde nektapijt als toen ...  8)
Meneer Valler, tja die vent zal bij mij nooit iets goed kunnen doen.

Martin

Zag je Voller bij Studio Sport.
Echt een lul.

Raikkonen MASTER

Duitsland zou toch echt wel iets meer kunnen brengen.
Verdedigers als Metzelder, Frings, Ramelow zijn wereldklasse vind ik.
Michael Ballack, Sebastian Deisler ook wereldtop van Bayern Munchen.
Ze moeten echt meer vertrouwen hebben in hun eigen spelers.

Laat ik even een Prononstiek maken, Portugal wint het EK.
Binnen twee WK's wordt Yugoslavië wereldkampioen.
Rare voorspelling misschien, maar lukt wel :)

Alan Blues

Ik heb die Völler nooit gemogen en ik denk niet dat dat zal veranderen.

De arrogante Duitser!  :roll:  :roll:  :wink:  :wink:

™the_master

Ik wil de slechte prestaties niet goedpraten, maar Völler heeft toch wel gelijk als hij ook eens uitvliegt. Ribbeck en Vogts hadden gewoon het lef niet om iets te durven zeggen, en hun prestaties waren er dan ook niet naar, totdat Völler kwam in 2000 of 2001, en de ploeg weer wat bovenop hielp.

Völler is volgens sommige meningen arrogant. Maar dat kan je van iedereen zeggen. Michael Schumacher (volgens sommigen), Montoya, Villeneuve, en noem maar op... in alle sporttakken gewoon.

Arrogant zijn is naar mijn weten doen alsof je beter bent, en ja, Völler doet langs één kant arrogant, maar ik begrijp die man volkomen. Ik wil jullie wel eens zien, moesten jullie een nationale ploeg die wereldkampioen en/of vice-wereldkampioen is, trainen. Wat zou er gebeurd zijn had België tijdens het WK (terecht) tegen Brazilië gewonnen? Dan moet je het eens zien.

bradge

Citaat van: Raikkonen MASTERDuitsland zou toch echt wel iets meer kunnen brengen.
Verdedigers als Metzelder, Frings, Ramelow zijn wereldklasse vind ik.
Michael Ballack, Sebastian Deisler ook wereldtop van Bayern Munchen.
Ze moeten echt meer vertrouwen hebben in hun eigen spelers.

Laat ik even een Prononstiek maken, Portugal wint het EK.
Binnen twee WK's wordt Yugoslavië wereldkampioen.
Rare voorspelling misschien, maar lukt wel :)

ramelow is geen wereldklasse meer frings evenmn, gewoon te oud. Die twee middenvelders zijn echt wereldklasse en die zouden het efltal moeten dragen samen met jeremies zouden zij een prachtig middenveld worden in een systeem met drie spitsen. Ook daar loopt genoeg talent rond.

Italie wint het EK in een finale tegen engeland. Ireland wordt samen met Wales de revelatie van het tornooi. Portugal zou er iets van moeten kunnen maken als en alleen als figo goed speelt rui costa assists uitdeelt en ronaldo er het voetbalplezier in de ploeg krijgt.

Wat brengt je trouwens tot uitspraken als Yuguslavia word wereldkampioen. Er is NIETS dat erop wijst dat dat land goed bezig is, het talent komt er niet door hun nationaal voetbal is door en door corrupt, ...
Het falen van de Walen is duidelijk.Het Vlaams-nationalisme: De Oplossing.

Raikkonen MASTER

Citaat van: bradge
Citaat van: Raikkonen MASTERDuitsland zou toch echt wel iets meer kunnen brengen.
Verdedigers als Metzelder, Frings, Ramelow zijn wereldklasse vind ik.
Michael Ballack, Sebastian Deisler ook wereldtop van Bayern Munchen.
Ze moeten echt meer vertrouwen hebben in hun eigen spelers.

Laat ik even een Prononstiek maken, Portugal wint het EK.
Binnen twee WK's wordt Yugoslavië wereldkampioen.
Rare voorspelling misschien, maar lukt wel :)

ramelow is geen wereldklasse meer frings evenmn, gewoon te oud. Die twee middenvelders zijn echt wereldklasse en die zouden het efltal moeten dragen samen met jeremies zouden zij een prachtig middenveld worden in een systeem met drie spitsen. Ook daar loopt genoeg talent rond.

Italie wint het EK in een finale tegen engeland. Ireland wordt samen met Wales de revelatie van het tornooi. Portugal zou er iets van moeten kunnen maken als en alleen als figo goed speelt rui costa assists uitdeelt en ronaldo er het voetbalplezier in de ploeg krijgt.

Wat brengt je trouwens tot uitspraken als Yuguslavia word wereldkampioen. Er is NIETS dat erop wijst dat dat land goed bezig is, het talent komt er niet door hun nationaal voetbal is door en door corrupt, ...

Bradge, Ronaldo speelt voor Brazilië, niet voor Portugal ;)
Ramelow blijft wel top van Europa dan, wereld niet maar wel van Europa.
Pauleta moet ook wel iets kunnen brengen.
Of bedoelde je die Ronaldo van Manchester?!? Die hebben het ook wel weer goed getroffen met die kerel :)
Wales zou idd wel kunnen stunten, Hartson, Giggs, wereldtop!
Zien hoe de verdedigers van Anderlecht het aanpakken tegen Hartson :)
Ierland misschien, ze spelen in elk geval altijd met enorm veel inzet.
Van Zweden verwacht ik toch ook wel een knal-prestatie.
Ik ga voor deze volgorde--> Italië wint voor Portugal, Zweden derde en Engeland vierde.

Zweden wordt revelatie denk ik :) Hebben leuke aantrekkelijke ploeg, ik ben vurige van van Allback :)

Raikkonen MASTER

Ik snap Völler voor 200%
Er is altijd kritiek, en ben blij dat hij heeft gewonnen dit weekend tegen de schotten met 2-1.
Voor zijn taalgebruik heeft hij zijn excuses aangeboden op een pers-conferentie maar zijn standpunt blijft hetzelfde.
Zeer duidelijk is wel dat de publieke opinie uitwijst dat meer dan 80% van de supporters achter der Rudi staat.
De spandoeken voor hem waren wel duidelijk in de match tegen de schotten.
Rudi is een goede trainer, niet arrogant vind ik alhoewel hij er wel zo uitziet. Als iedereen commentaar op je werk heeft en dat door de "stront" trekt zoals hij het bondig zei, dan snap ik zijn reactie wel.