Hockey: EK Barcelona

Gestart door Scuderia Ferrari, 01 september 2003 - 14:22:47

« vorige - volgende »

Scuderia Ferrari

Begint vandaag, er valt 1 ticket te verdienen voor de OS.
Nederland won 2 weken terug de Champions Trophy. In dat team ook een goed vriend van mn broertje, 19 jaar en supertalent.
Ook Belgie doet dit jaar mee ;)

Martin

Hockey, daar zijn we goed in.

Wie is dat vriendje :?:

Scuderia Ferrari

Citaat van: MartinHockey, daar zijn we goed in.

Wie is dat vriendje :?:
Nick Meyer, speelt bij Kampong ;) ;) ;)

Martin

Citaat van: Scuderia Ferrari
Citaat van: MartinHockey, daar zijn we goed in.

Wie is dat vriendje :?:
Nick Meyer, speelt bij Kampong ;) ;) ;)

Utrecht, had het moeten weten.

Scuderia Ferrari

Begint lekker, al wil de bondscosch niet te veel over de wedstrijd nabespreken. Zwitserland probeerde alleen maar de Nederlanders te raken met de stick, hockeyen konden ze niet. Vandaar de 8-2 uitslag :)
Morgen Engeland ;)

Jasper

Hou ons ook van de Belgische resultaten op de hoogte!

Scuderia Ferrari

Citaat van: JasperHou ons ook van de Belgische resultaten op de hoogte!
Belgie - Duitsland 1-4, geen schande voor de Belgen, Duitsland is met Nederland titelkandidaat

jw83

de Nederlandse vrouwen hebben er zin in tegen Azerbeidzjan  werdt het 12-1  :shock:
maar toch probeert bondscoach Marc Lammers  toch weer wat nieuws

   
 BARCELONA - Een doelvrouw hadden de Nederlandse hockeysters donderdag niet nodig om op de Europese kampioenschappen in Barcelona met dubbele cijfers te winnen van Azerbeidzjan (12-1). In de rust, bij de stand 6-0, haalde bondscoach Marc Lammers keepster Sinnige eruit voor een extra veldspeelster. Met Janneke Schopman als 'vliegende keep' liep Oranje uit naar 10-0. Pas toen Schopman was gepasseerd (10-1), zette Lammers Sinnige weer in.
Mijntje Donners (M) speelde in Barcelona haar 200ste interland en werd topscorer met vier doelpunten.
"Omdat de concentratie op dat moment wat weg was", verklaarde hij. " Ik wilde niet dat Azerbeidzjan nog meer corners zou krijgen en Janneke misschien geblesseerd zou raken." Bij de Azerbeidzjaanse strafcorner waaruit het doelpunt viel, moest Schopman á la Sinnige op de lijn haar werk doen. Ze was kansloos. "Daar baalde ik wel van", zei ze. " Maar ja, ik ben ook geen keepster, maar verdedigster."

Wel een verdedigster die niet bang is voor de bal, daarom gebruikt Lammers haar op deze wijze. "Ik vind het niet eng, ik gooi me altijd wel voor de bal", zei ze stoer. Op het veld, met speciale been- en gezichtsbeschermers, zorgde Schopman gedurende 25 minuten voor extra beleving bij haar ploeg.

"Daarvoor deed ik het", zei Lammers. "Om ook bij de stand 6-0 mijn team scherp te houden." Het hielp, zag hij. "Ze waren toch even bang dat er iets fout zou gaan achterin. Toen het 10-1 werd, was het uitgewerkt." Uiteindelijk maakte Nederland met Sinnige in haar vertrouwde cirkel nog twee goals. Mijntje Donners was topscoorster, met vier treffers. Zij zette daarmee haar jubileum luister bij. Donners, recordinternational, speelde sinds haar debuut in 1994 tweehonderd officiële interlands.

Lammers, die vorig jaar bij een vierlandentoernooi in een wedstrijd tegen Rusland eenmalig experimenteerde met Schopman als vliegende keep, sluit niet uit dat hij dit ook eens uitvoert in een belangrijk duel. "Ik kan me voorstellen dat ik hier naar teruggrijp op het moment dat we 2-0 achter staan met nog tien minuten op de klok. Dan moet je wel eens iets geks doen, zoals dit."

--------------
de mannen brachten het er iets minder goed vanaf


BARCELONA - Een groot pak slaag, noemde Joost Bellaart de tegenvaller die zijn hockeyers donderdag bij de Europese kampioenschappen in Barcelona tegen Engeland (0-3) moesten incasseren. "We kregen vandaag een les in efficiency", zo gebruikte de coach een Engels woord. "Dit is voor de spelers een leerproces", zei verdediger Jazet. "We hebben de afgelopen tijd te weinig tegenslagen gehad."

Teun de Nooijer duikelt over de Engelsman Martin Jones heen.
"Dit zijn we inderdaad niet gewend", keek Bellaart terug op het duel waarin tien Nederlandse strafcorners onbenut bleven. "Dat hebben we al jaren niet meer meegemaakt", groef hij in zijn geheugen. "We scoren sowieso bijna altijd wel een keer."

Donderdag dus niet. De titelfavoriet kwam snel op achterstand, omdat Martin Jones in de derde minuut een strafcorner benutte. Nederland, voor het laatst Europees kampioen in 1987, wilde dat volgens Jazet te snel rechtzetten. " We verloren de kop een beetje en hielden te weinig mensen achter de bal." Toch kreeg Oranje kansen en strafcorners, maar mede door uitstekend keepen van doelman Mason bleven doelpunten uit. Althans, aan die kant van het veld. Aan de overzijde strafte opnieuw Jones een verdedigingsfout van Nederland kort voor rust af, 0-2.

In de tweede helft ging het aanvallend bij Nederland niet veel beter en bleef het uitkijken voor Engelse tegenstoten. Jones, de absolute uitblinker, maakte zeven minuten voor tijd uit zo'n counter de derde goal. Zo werd het 3-0, een overwinning die Engeland één keer eerder tegen Oranje had behaald, in 1939. Van 1930 dateert de grootste Engelse zege ooit: 9-1.

De Nederlandse schoten gingen donderdag steevast net naast, net over, op de paal (strafcorner Taekema) of ze belandden op het lichaam van Mason, die tevreden constateerde dat hij al voor de tweede maal de 'nul' had gehouden tegen het grote Nederland. "De vorige keer was in 1997, toen we met 2-0 wonnen", glunderde de sluitpost.

Doelpuntenmaker Jones zat naast zijn teamgenoot zo mogelijk nog meer te stralen. Drie doelpunten in een interland, dat was hem nog nooit overkomen. Sterker nog: "Tot nu toe had ik nog maar vijf keer gescoord in 35 wedstrijden." Zijn coach, Mike Hamilton, prees zijn team voor het geduldige spel en sprak over een echte teamprestatie. "Dit past in de ontwikkeling die dit team de afgelopen twee tot drie maanden heeft doorgemaakt. We moeten alleen nog wat constanter worden."

Dat is inderdaad nodig, getuige de tegenvallende opening van het toernooi. Italië bleek voor Engeland een te grote hindernis, 1-1. "Toen moest Engeland het spel maken en dat kunnen ze niet", analyseerde Bellaart. Maar die remise had de ploeg wel duidelijk op scherp gezet voor een stunt tegen Nederland. Het eindresultaat was verdiend, vond natuurlijk ook de Engelse afvaardiging. "Ik denk gewoon dat we vandaag echt beter waren dan Nederland", stelde doelman Mason.

"Nou, in effectiviteit wel, maar verder niet", meende Bellaart, die er vanuit gaat dat het verlies een incident was. "Maar dat weet ik vrijdag pas zeker, na het duel met Polen. We hebben de laatste tijd vaker slecht gespeeld, maar meestal wonnen we dan gewoon." Van onderschatting was geen sprake, stelde de coach met klem. "Hou daar nu eens over op, dat is bij dit team gewoon niet aan de orde."

Aanvoerder Jeroen Delmee zei dat Nederland te aanvallend had gespeeld. " Lang geleden dat we geen goal hebben gemaakt", voegde hij eraan toe. " Ik beschouw dit als een goede les voor de jonge jongens in het team. Zij zijn even wakker geschud. Nu ondervinden zij dat het winnen van een Champions Trophy in Amstelveen niet gelijkgesteld kan worden met een EK. Dat is wel even wat anders, zo blijkt."

Martin

Geen doelvrouw.
Ik las het ook.
Je was me voor met het plaatsen.

Zegt wel iets over Nederlandse damesploeg.

Scuderia Ferrari

De heren herstellen zich moeilijk na de onverwachte nederlaag tegen Engeland. Eergisteren werd het maar 4-3 tegen Polen nu was het "maar" 5-1 tegen de Schotten.

De vrouwen is een heel ander verhaal. In de 4 wedstrijden die ze tot nu toe hebben gespeeld waren de uitslagen: 7-0, 12-1, 7-0, en vandaag weer 12-0 tegen Rusland. Enige tegenstand is niet te verwachten deze kampioenschappen blijkbaar :?

Scuderia Ferrari

Nederland zit dan toch in de halve finale. In de laatste groepswedstrijd werd Italie met 8-0 verslagen.
Met een doelpunt van NICK MEYER!!! :D :D :D :D :D

Scuderia Ferrari

Belgie heeft vandaag 3-3 gelijkgespeeld tegen Ierland, het geen betekent dat ze voor p5 gaan spelen