Bijzondere uitvoering luidt einde Volkswagen Kever in.

Gestart door Martin, 21 juli 2003 - 22:57:35

« vorige - volgende »

Martin

De Volkswagen Kever is na 66 jaar en 22 miljoen gebouwde wagens aan zijn laatste levensfase begonnen. Op woensdag 30 juli rolt in het Mexicaanse Puebla het aller-, allerlaatste exemplaar van de band. In de aanloop naar het afscheid heeft Volkswagen een speciale uitmonstering van de Kever uitgebracht, de Ultima Edición.



Hij komt slechts in een oplage van drieduizend exemplaren op de markt en is voor deze bijzondere gelegenheid aangekleed met verchroomde bumpers, spiegels, strips en wieldoppen. Eveneens onderscheidend zijn de wielen die in exact dezelfde kleur zijn gespoten als de carrosserie.
Dat is of de exclusieve tint Aquarius Blue of Harvest Moon Beige. Verder hebben de banden witte wangen. De standaarduitrusting is voor deze speciale gelegenheid uitgebreid met een cd-speler, vier geluidsboxen en -jawel- een hoedenplank!



Volkswagen biedt het model louter aan in Mexico, waar 17 miljoen stuks van de totaal 22 miljoen exemplaren zijn gebouwd. In Nederland zijn in de loop der jaren zo een half miljoen Kevers verkocht.


Eric

Dit kevertje is dus echt een stuk mooier dan dat nieuwe, veel te duur, geval.

Ik blijf dit een prachtig wagentje vinden. 8)

Schumi nr1

Citaat van: ericDit kevertje is dus echt een stuk mooier dan dat nieuwe, veel te duur, geval.

Ik blijf dit een prachtig wagentje vinden. 8)

Ik ook, en ooit zal er zeker één voor mijn deur staan! :)