De nieuwe Opel Astra.

Gestart door Martin, 16 juli 2003 - 09:21:19

« vorige - volgende »

Martin

Dit is hem dan, de compleet nieuw ontwikkelde Opel Astra. Het is de derde generatie alweer, wederom stukken moderner van lijn en met de nodige dynamiek in het design. De verkoop start nog eind dit jaar in Duitsland. De vijfdeurs-variant bijt het spits af.


Met de Astra vervolgt Opel de nieuwe design-stijl die het met de Vectra is ingeslagen. Echter, de Astra ziet er weer een stuk beter uit. Hij heeft een veel dynamischer voorkomen met kloeke lichtunits, veel afgeronde lijnen, een terugdraaiende achterportierstijl en uitgeklopte spatschermverbreders. Zo op het eerste gezicht beschikt de nieuweling over een totaal eigen gezicht, iets dat ook van de twee vorige edities Astra gezegd kan worden. Ga er overigens maar vanuit dat de carrosserielijn van de driedeurs-versie, die later komt, anders zal worden. Diens achterzijde zal vlakker aflopen. Als derde variant verschijnt ook een stationcar, maar over een coupé en cabriolet niet gesproken worden. Laatstgenoemden komen zeker, zij het niet voor 2006.


De nieuwe Astra, hier als Vauxhall afgebeeld,
komt begin 2004 op de markt
.


Fors langer

Het kersverse ontwerp is een groter dan het huidige type, waarbij met name de lengte een enorme groei heeft doorgemaakt. Die bedraagt nu 4,11 meter, maar komt bij de nieuwkomer uit op maar liefst veertien centimeter extra. Dat is een hoop! De breedte en hoogte nemen met achtereenvolgens 2 en 4 cm toe. De afstand tussen de voor- en achteras blijft met 2,61 nagenoeg gelijk.


De Vauxhall Astra heeft alleen een
afwijkende grille ten opzichte van
de Opel-versie.


Opel zet de nieuwe Astra begin volgend jaar op de Nederlandse markt. Liefhebbers kunnen de nieuwkomer al eerder bewonderen. Net als de Vectra Stationwagon, gefacelifte Corsa en splinternieuwe roadster (waarvoor de naam Tigra wordt genoemd) debuteert de Astra vijfdeurs in september op de komende IAA in Frankfurt.

Eric

De eerste foto deed me direkt denken aan de Peugeot 307, de voorkant is al niet veel beter.
Ik vind hem niet mooi, het vorige model was al niet veel soeps, maar dit model is zodanig nog slechter. :(

Lender

Ik dacht ook dat het een Peugeot 306 was, vooral op de 1e foto, de vorm is juist hetzelfde. Maar voor de rest wel een mooie wagen.
www.gamequarter.be -> Help de commnunity en registreer (je kan je account voor de site ook gebruiken voor het forum)

Eric

Ik begrijp niet waarom Opel zoveel verandert is ten opzicht van hun prototype.

Dit prototype moest de basis vormen van de nieuwe Astra.

Martin

Dat zal de coupe gaan worden.

Jasper

Citaat van: ericIk begrijp niet waarom Opel zoveel verandert is ten opzicht van hun prototype.

Dit prototype moest de basis vormen van de nieuwe Astra.
Die is ten minste mooi! :)

IVY440

Lijkt achteraan wat op de Ford Focus.

Kimi

Citaat van: IVY440Lijkt achteraan wat op de Ford Focus.

Ik vind eerser op de Peugeot 307.

Die coupé vind ik wel origineler en mooier.