Vreemd nieuws.

Gestart door Martin, 22 juni 2003 - 10:40:10

« vorige - volgende »

Jehoentelaar

Ik vind het bericht hierboven sowieso discutabel. "Noordelijk halfrond" is compleet uit de lucht gegrepen; er zijn een hoop gebieden op het zuidelijk halfrond dichterbij Japan dan veel gebieden van het noordelijk halfrond.

Sabai

Citaat van: Jehoentelaar op 27 oktober 2013 - 18:24:13
Ik vind het bericht hierboven sowieso discutabel. "Noordelijk halfrond" is compleet uit de lucht gegrepen; er zijn een hoop gebieden op het zuidelijk halfrond dichterbij Japan dan veel gebieden van het noordelijk halfrond.

Het heeft met de evenaar te maken en de windstreken. Maar Australië zal er vast ook last van hebben. Ook zullen wij niet meteen zichtbaar last krijgen maar in de komende decennia zullen we de gevolgen pas zien.Ik hoop natuurlijk dat het geen waarheid word. Maar na wat zoekwerk op internet en YouTube heeft me wel aan het denken gezet wat nu eigenlijk de gevolgen van kernenergie kunnen zijn.

Jehoentelaar

Als het helemaal verkeerd gaat met kernenergie zijn we de klos. Maar er kan ook zomaar een WOIII ontketend worden. Of we krijgen opeens een meteoriet op ons pad.

Franky R.

Citaat van: Jehoentelaar op 27 oktober 2013 - 18:24:13
Ik vind het bericht hierboven sowieso discutabel. "Noordelijk halfrond" is compleet uit de lucht gegrepen; er zijn een hoop gebieden op het zuidelijk halfrond dichterbij Japan dan veel gebieden van het noordelijk halfrond.


Discutabel?
Ik weet het niet, want ooit gelezen dat elk kind dat na 1960 is geboren...bepaalde isotopen in zijn of haar lichaam heeft [meestal de tanden], die niet zichtbaar zijn bij de ouders of grootouders.


Deze effecten zijn toegeschreven aan de talloze atoomproeven in oa. Nevada. Alleen al in de VS liep het precentage schildklierkanker fors op. John Wayne zou zelf, samen met een groot deel van de filmcrew, een slachtoffer zijn geweest, omdat hij in 1956 in Utah een film maakte op een locatie is benedenwinds lag ten opzichte van een atoombom-proef.


Alle filmmensen ter plaatse kregen de ernstigste vormen van kanker.


De radioactieve fall-out werd dan wel omhoog geblazen, maar kwam wel in de atmosfeer dan een eigen "klimaat" heeft. En bedenk dan dat er in totaal ruim 2000 atoomproeven zijn gedaan door de VS [1054 keer], Rusland [754], Frankrijk of de UK...








Franky R.

Niet echt vreemd, doch wonderbaarlijk, dat we een dergelijk bericht wonderbaarlijk vinden in deze tijd... ;)
http://frankyremtlaaaat.wordpress.com/2013/10/30/taxichauffeur-vindt-250-000-euro/

Franky R.


Sabai

#9531
Nog even terug komend op het zwarte pieten verhaal.Hebben jullie de reacties op de Facebook pagina van Anoek al gelezen. Te triest de reacties alleen omdat ze zich als voorstander van gekleurde pieten heeft uitgesproken. Gewoon duizenden discriminerende reacties. Nu kan ik best begrijpen dat er zijn mensen die zich gediscrimineerd voelen.En misschien word het toch maar tijd voor gekleurde pieten wtf zou dat uitmaken.

Kootje

dat zou alles uitmaken

zwarte piet is nu eenmaal zwart, deal with it !!!
dat gezeik ieder jaar over het vermeende racisme/discrimineren dat gepaard gaat met de Sinterklaasviering moet maar eens afgelopen zijn
wat 'n ontzettend gezeik zeg
moet je voor de grap eens gaan kijken bij de intocht vd Sint en dan eens de "zwarte" kindertjes gaan tellen die volop genieten van het spektakel dat dit met zich meebrengt, sterker nog .... die zelf ook roetzwart geschminkt zijn en in pietenoutfit rondlopen
die "zwarte" kinderen genieten net zoveel vd Sinterklaasviering als de "witte" die er zijn, en dat is toch waar het om gaat? de kids? offuh .... ben ik nu gek? is Sinterklaas geen kinderfeest?
maar nee, ieder jaar weer moeten 'n stelletje geitenwollensokken moeilijk gaan lopen doen, waarschijnlijk omdat ze nooit dat ene cadeau kregen dat ze echt wilden hebben
of er roepen 'n stelletje negroïden dat ze zich zooooo gekwetst voelen omdat het ze aan de tijd van de slavernij doet denken, alsof ze dit zelf meegemaakt hebben
flikker toch op zeg
laat die kids gewoon lekker genieten van hun feestje


de reacties op Anouk's anti-zwarte pieten stelling gaan echter veel te ver
je hoeft mensen niet met de dood te bedreigen of allerlei verschrikkelijke ziektes toe te wensen, simpelweg omdat ze 'n andere mening hebben dan jijzelf
ik vind daarentegen wel dat als je morele bezwaren hebt tegen de Sintviering, je ook gewoon kunt zeggen: "ik vier het niet", en dat geld dus ook voor Anouk Teeuwen
das niet zo moeilijk toch?
ik vier geen Halloween of Valentijnsdag en doe niet aan de Kerstman
ik ben namelijk Nederlander, geen Amerikaan
wij hebben al Sint Maarten en Sinterklaas, dat vind ik meer dan genoeg
maar daarom hoef ik 'n ander toch niet te verbieden deze feesten wel en/of hoe te vieren?

Sabai

Maar stel dat er een minderheids groep zich werkelijk gediscrimineerd voelt wat natuurlijk kan.Waarom zou je dan niet voor gekleurde pieten kunnen kiezen.Voor die kinderen maakt het niks uit want die zijn zo jong dat je ze alles kan wijsmaken. Het hele feest is een leugen toch.
Niet dat ik iets heb tegen sinterklaas of zwarte pieten.Ik vind het prima zoals het is en leuk voor de kinderen.

Kootje

Waarom moet de meerderheid zich aan de minderheid aanpassen?

Franky R.

Citaatzwarte piet is nu eenmaal zwart, deal with it !!!dat gezeik ieder jaar over het vermeende racisme/discrimineren dat gepaard gaat met de Sinterklaasviering moet maar eens afgelopen zijnwat 'n ontzettend gezeik zeg



Sabai heeft daar al op geantwoord. Tevens gaat het allang niet meer om Zwarte Piet, maar om het snoeren van andermans mond omdat deze niet meegaat met de 'grote stroming'...Zo liet men zien dat de 'vrijheid van meningsuiting' erg selectief werd toegepast?


Zelfs in Suriname of Ned. Antillen wordt er Sinterklaas gevierd [doch soms met een zwarte Sint-Suriname / Gekleurde Pieten-Curaçao], dus dat zal het probleem niet zijn?


En Zwarte Piet is de laatste jaren ook bruin, dus daar ga je al. Waarom dan geen Groene Piet? Die mensen werden bedreigd, wat van het zotte is...aangezien een Bruine Piet opeens wél mag?


En of Sinterklaas een kinderfeest is? Ik denk het niet, want het zijn juist de volwassenen die zich helemaal doldraaien vanwege een 'kinderfeest'...


Citaatik vind daarentegen wel dat als je morele bezwaren hebt tegen de Sintviering, je ook gewoon kunt zeggen: "ik vier het niet", en dat geld dus ook voor Anouk Teeuwendas niet zo moeilijk toch?
Citaatmaar nee, ieder jaar weer moeten 'n stelletje geitenwollensokken moeilijk gaan lopen doen, waarschijnlijk omdat ze nooit dat ene cadeau kregen dat ze echt wilden hebbenof er roepen 'n stelletje negroïden dat ze zich zooooo gekwetst voelen omdat het ze aan de tijd van de slavernij doet denken, alsof ze dit zelf meegemaakt hebbenflikker toch op zeg





En toch worden de 'tegenstanders' ermee geconfronteerd. Straks hangen de Blokkers, V&D en de supermarkten vol Pieten. Een karikatuur van een neger met zijn grote ogen, en dikke zwarte lippen...


Die vrijheid heeft men, maar dan kun je kritiek verwachten. En juist die kritiek pikt men niet? Dat is niet bepaald eerlijk, Kootje...

Kootje

1, Die minderheid die zich gediscrimineerd voelt zou ook eens bij zichzelf te rade kunnen gaan waarom dit zo is natuurlijk.

Vanwege het woordje zwarte? Allereerst vind ik dat al erg vreemd, aangezien het gros vd kleurlingen die ik ken elkaar wel liefkozend nigga noemt. Dat is een term die imo veel erger is omdat deze juist van de slavernij afstamt. Dit in tegenstelling van het woord zwarte wat puur op de donkere huidskleur gebaseerd is. Zo worden blanke mensen witte genoemd, of bleekscheet, kaaskop, sneeuwwitje etc. etc. Maar hoor je ons daarover? Daarbij noem ik hen toch niet zwart, slechts Zwarte Piet krijgt dat stempel opgelegd. Zo ken ik ook 'n Witte Peter (lelieblanke huid) en 'n Rooie Paultje (vuurrood haar). Is dat dan ook discriminatie? En waarom moet ik me als blanke roodharige daardoor gediscrimineerd voelen? Men noemt mij toch niet zo? En al deed men dit wel, ik ben toch wit met rood haar, net als dat Zwarte Piet toch zwart is?

2, Bruine pieten? Nooit gezien en imo nog veel fouter. Juist door bruine mensen nu zwarte te noemen help je die discriminatie in de hand.

3, Tsja ... die confromtatie in reclameuitingen en op tv. Daar ontkom je idd niet aan. Net zo min als dat 'n vegetariër/veganist er niet aan ontkomt dat er vlees in de supermarkt ligt. Ook maar verbieden dan? Ieder mens heeft wel ergens bezwaren tegen en wordt daar met regelmaat mee geconfronteerd. Alles maar verbieden dan?

4, Kritiek mag, maar hoeft niet altijd. Als je niet van voetbal houd omdat je vind dat het 'n stelletje overbetaalde snotneuzen zijn die maar wat tegen 'n balletje trappen, kijk dan niet. Als je Valentijnsdag 'n door de commersie bedachte feestdag vind die geen ene reet met romantiek te maken heeft (zoals ik), vier het dan gewoon niet. Maar ga niet met je gezeik het plezier van 'n ander verzieken. Sinterklaas is geen verplichting, je hoeft het niet te vieren.


Franky R.

#9537
Citaat van: Kootje op 31 oktober 2013 - 18:58:14
1, Die minderheid die zich gediscrimineerd voelt zou ook eens bij zichzelf te rade kunnen gaan waarom dit zo is natuurlijk.

Vanwege het woordje zwarte? Allereerst vind ik dat al erg vreemd, aangezien het gros vd kleurlingen die ik ken elkaar wel liefkozend nigga noemt. Dat is een term die imo veel erger is omdat deze juist van de slavernij afstamt. Dit in tegenstelling van het woord zwarte wat puur op de donkere huidskleur gebaseerd is. Zo worden blanke mensen witte genoemd, of bleekscheet, kaaskop, sneeuwwitje etc. etc. Maar hoor je ons daarover? Daarbij noem ik hen toch niet zwart, slechts Zwarte Piet krijgt dat stempel opgelegd. Zo ken ik ook 'n Witte Peter (lelieblanke huid) en 'n Rooie Paultje (vuurrood haar). Is dat dan ook discriminatie? En waarom moet ik me als blanke roodharige daardoor gediscrimineerd voelen? Men noemt mij toch niet zo? En al deed men dit wel, ik ben toch wit met rood haar, net als dat Zwarte Piet toch zwart is?

2, Bruine pieten? Nooit gezien en imo nog veel fouter. Juist door bruine mensen nu zwarte te noemen help je die discriminatie in de hand.

3, Tsja ... die confromtatie in reclameuitingen en op tv. Daar ontkom je idd niet aan. Net zo min als dat 'n vegetariër/veganist er niet aan ontkomt dat er vlees in de supermarkt ligt. Ook maar verbieden dan? Ieder mens heeft wel ergens bezwaren tegen en wordt daar met regelmaat mee geconfronteerd. Alles maar verbieden dan?

4, Kritiek mag, maar hoeft niet altijd. Als je niet van voetbal houd omdat je vind dat het 'n stelletje overbetaalde snotneuzen zijn die maar wat tegen 'n balletje trappen, kijk dan niet. Als je Valentijnsdag 'n door de commersie bedachte feestdag vind die geen ene reet met romantiek te maken heeft (zoals ik), vier het dan gewoon niet. Maar ga niet met je gezeik het plezier van 'n ander verzieken. Sinterklaas is geen verplichting, je hoeft het niet te vieren.


1. Hoezo? Waarom zou kritiek niet mogen? Als Wilders 'praat' over moslims heet het 'vrijheid van meningsuiting', als mensen ZP betwisten, dan moeten ze 'oprotten naar hun eigen land'? En welke aanpassingen heeft de gemiddelde autochtone Nederlander 'moeten' doen voor bijvoorbeeld Surinamers?


2. Bruine Pieten zie je inderdaad veel vaker. Nooit geen kritiek op gehoord. Laat staan bedreigingen.




http://www.photo-site.nl/forum/viewtopic.php?t=27964


3. Ik bedoel confrontatie in de vorm van een karikatuur. Aldus sommigen...
Hebben de kinderen het verzonnen, of de volwassenen, die daarmee de beeldvorming van kinderen bepalen?


4. In een vrije samenleving moet kritiek kunnen. Echter ontwaar ook ik een tendens, waarbij de kritiek erg eenzijdig lijkt te zijn.

Kootje

#9538
Citaat1. Hoezo? Waarom zou kritiek niet mogen? Als Wilders 'praat' over moslims heet het 'vrijheid van meningsuiting', als mensen ZP betwisten, dan moeten ze 'oprotten naar hun eigen land'? En welke aanpassingen heeft de gemiddelde autochtone Nederlander 'moeten' doen voor bijvoorbeeld Surinamers?

Waar zeg ik dat kritiek niet mag? Ik zeg alleen dat men ook weleens bij zichzelf te rade mag gaan waarom men zich hier nu eigenlijk door beledigd/gediscrimineerd voelt. Niet alles hoeft men namelijk als 'n persoonlijke aanval op te vatten.

Waar zeg ik dat je dan maar moet oprotten naar je eigen land? Ook niet echt nodig lijkt me, tenzij men zich hier echt niet thuis kan voelen. Tsja ... dan is dat altijd nog 'n keuze die veel allochtonen (dubbele nationaliteit) idd hebben. Als het in eigen land zoveel beter is, wat doet men hier dan nog? Maar goed ... dat is 'n keuze die ze zelf moeten maken.

Waar claim ik dat we ons aan de Surinaamse, Turkse, Chineze etc. etc.  bevolking alhier aan hebben moeten passen? Dat mag je niet van ons verwachten, net zomin als dat wij dat van hen mogen verwachten indien wij die kant op emigreren. De allochtone bevolking (welke kleur dan ook) dient zich aan te passen aan de autochtone, niet andersom. Enige wat de autochtone bevolking dient te doen, is de cultuur en bijbehorende tradities en gewoontes vd allochtoon te respecteren. Dit doen we dan ook volop, gezien de hoeveelheid moskeeën en andere exotische instellingen die ons land rijk is. Maar helaas, klaarblijkelijk is dit andersom niet nodig.


Franky R.

Citaat van: Kootje op 31 oktober 2013 - 20:48:58
Citaat1. Hoezo? Waarom zou kritiek niet mogen? Als Wilders 'praat' over moslims heet het 'vrijheid van meningsuiting', als mensen ZP betwisten, dan moeten ze 'oprotten naar hun eigen land'? En welke aanpassingen heeft de gemiddelde autochtone Nederlander 'moeten' doen voor bijvoorbeeld Surinamers?

Waar zeg ik dat kritiek niet mag? Ik zeg alleen dat men ook weleens bij zichzelf te rade mag gaan waarom men zich hier nu eigenlijk door beledigd/gediscrimineerd voelt. Niet alles hoeft men namelijk als 'n persoonlijke aanval op te vatten.

Waar zeg ik dat je dan maar moet oprotten naar je eigen land? Ook niet echt nodig lijkt me, tenzij men zich hier echt niet thuis kan voelen. Tsja ... dan is dat altijd nog 'n keuze die veel allochtonen (dubbele nationaliteit) idd hebben. Als het in eigen land zoveel beter is, wat doet men hier dan nog? Maar goed ... dat is 'n keuze die ze zelf moeten maken.

Waar claim ik dat we ons aan de Surinaamse, Turkse, Chineze etc. etc.  bevolking alhier aan hebben moeten passen? Dat mag je niet van ons verwachten, net zomin als dat wij dat van hen mogen verwachten indien wij die kant op emigreren. De allochtone bevolking (welke kleur dan ook) dient zich aan te passen aan de autochtone, niet andersom. Enige wat de autochtone bevolking dient te doen, is de cultuur en bijbehorende tradities en gewoontes vd allochtoon te respecteren. Dit doen we dan ook volop, gezien de hoeveelheid moskeeën en andere exotische instellingen die ons land rijk is. Maar helaas, klaarblijkelijk is dit andersom niet nodig.


1. Als men zich bij zichzelf ten rade zou moeten gaan, dan draai je eigenlijk de zaken om. En over aangesproken voelen; Veel autochtone Nederlanders voelden zich juist wel aangesproken c.q. aangevallen door het geschreeuw van Quincy Gario?


2. En ik had het over het algemene reactie van de pro-piet lui. Kijk maar naar de reacties op Anouk...Ik heb niet gezegd, dat dat jouw woorden waren, Kootje! ;)


3.
Citaat[size=78%]Waar claim ik dat we ons aan de Surinaamse, Turkse, Chineze etc. etc.  bevolking alhier aan hebben moeten passen?[/size]

[size=78%]Ik reageerde vraagstellend op je reactie van 1923 uur..[/size]

Geplaatst door: Kootje[size=0.85em]« Gepost op: Vandaag om 19:23:37 »[/size]
[size=0.85em]Voeg citaat toe[/r]
[/size]

       
  • [/l]
    Waarom moet de meerderheid zich aan de minderheid aanpassen?
    4.
    CitaatDe allochtone bevolking (welke kleur dan ook) dient zich aan te passen aan de autochtone, niet andersom.

    Daar heb je gelijk in. Dus de serieuze allochtoon spreekt de taal en houdt zich aan de wet.


    5.
    CitaatMaar helaas, klaarblijkelijk is dit andersom niet nodig



    Waar blijkt dat uit? Ja, dat er moskeeën in Nederland staan, komt voort uit de vrijheid van Godsdienst. Die wet was er al voordat er überhaupt Marokkanen en Turken in Nederland waren.
    Maar naar bijvoorbeeld Antillianen toe? Of Surinamers? Die hebben zo goed als hun eigen ding, zoals Kwakoe en Keti Koti. Een blanke is van harte welkom op beide evenementen.