Vreemd nieuws.

Gestart door Martin, 22 juni 2003 - 10:40:10

« vorige - volgende »

Fabian

Nice. Goede timing SDG!  :)

Franky R.

In Iowa mogen ook blinden een vuurwapen kopen :o :o :o [/color][/font][/color][/size]
CitaatNo one questions the legality of the permits, but some officials worry about public safety.

[/color]
[/font][/color]
http://www.usatoday.com/story/news/nation/2013/09/08/iowa-grants-gun-permits-to-the-blind/2780303/


No shit, Sherlock! Ik vind vuurwapens best leuk. Heb al meerdere keren met zo'n 9 mm van een neef geschoten op een schietclub, maar je gaat toch geen blinde met een pistool op straat laten lopen.


Wel aan, geef zo'n blinde dan ook een rijbewijs... ::)

Fabian

http://www.bd.nl/algemeen/binnenland/tilburgers-aangehouden-na-grap-met-nepbom-1.4062779

Dusssss. Was er getuige van en moet eerlijk zeggen dat ik de grap niet echt geslaagd vind...

Maikel0230

http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=dmf20131022_00803546

Of hoe de westerse wereld zal buigen voor enkele mensen die het niet willen begrijpen. Zwarte piet is zwart omdat hij door de schoorsteen kruipt, komaan zeg waar gaat het nog over, Sinterklaas zelf is zelfs van Turkse afkomst... >:(

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

KVDracer

Citaat van: Maikel0230 op 22 oktober 2013 - 18:59:22
http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=dmf20131022_00803546

Of hoe de westerse wereld zal buigen voor enkele mensen die het niet willen begrijpen. Zwarte piet is zwart omdat hij door de schoorsteen kruipt, komaan zeg waar gaat het nog over, Sinterklaas zelf is zelfs van Turkse afkomst... >:(

Het ergste van al is dat ze dan nog een "zwarte" medemens aan het hoofd van dit onderzoek zetten. Hoe kun je dan nog een fair onderzoek leiden? Ze moeten hun boeken eens goed lezen. Hij is een zwarte medemens omdat hij door de schoorsteen komt. En (in de liedjes zingen ze dit wel, das waar) maar eigenlijk is hij geen knecht maar een "stafmedewerker" ;)

Sabai

#9515
Citaat van: Maikel0230 op 22 oktober 2013 - 18:59:22
http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=dmf20131022_00803546

Of hoe de westerse wereld zal buigen voor enkele mensen die het niet willen begrijpen. Zwarte piet is zwart omdat hij door de schoorsteen kruipt, komaan zeg waar gaat het nog over, Sinterklaas zelf is zelfs van Turkse afkomst... >:(

;D Ze kunnen zich beter over andere dingen druk maken bij de VN.

Maikel0230

Syriƫ bijvoorbeeld, het ronselen van Europese Jongeren om daar hun leven te gaan geven voor de profeet zou een mooi begin zijn...

Maarja de VN springt alleen ergens op als ze iemand de les kunnen spellen natuurlijk

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Franky R.

Citaat van: KVDracer op 22 oktober 2013 - 20:00:57
Citaat van: Maikel0230 op 22 oktober 2013 - 18:59:22
http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=dmf20131022_00803546

Of hoe de westerse wereld zal buigen voor enkele mensen die het niet willen begrijpen. Zwarte piet is zwart omdat hij door de schoorsteen kruipt, komaan zeg waar gaat het nog over, Sinterklaas zelf is zelfs van Turkse afkomst... >:(

Het ergste van al is dat ze dan nog een "zwarte" medemens aan het hoofd van dit onderzoek zetten. Hoe kun je dan nog een fair onderzoek leiden? Ze moeten hun boeken eens goed lezen. Hij is een zwarte medemens omdat hij door de schoorsteen komt. En (in de liedjes zingen ze dit wel, das waar) maar eigenlijk is hij geen knecht maar een "stafmedewerker" ;)


Tja,


Als het een blank persoon zou zijn, dan was dat ook niet eerlijk...Maar kennelijk heeft men het goed in Nederland om helemaal lost gaan op dit onderwerp?

Schippers voorziet dat de zorgpremies gaan stijgen, maar Nederland is in de ban van Zwarte Piet.

Hoewel ik toch moet zeggen dat ik het 'naargeestig' vind, hoezeer mensen met een andere mening terzijde worden geschoven. Dat gebrek aan inlevingsvermogen zorgt voor de grootste shit!

Kijk, die Gario spoort ook niet met zijn 'Zwarte Piet is Racisme'-hempjes...Maar bestrijdt de mening c.q. geroep van Gario met feiten! en dan moet je niet aankomen met "Zwarte Piet is zwart van de roet", of Zwarte Piet is een Moor.

Zeg gewoon dat de oorsprong wellicht wat 'fout' was, maar dat de rol van Zwarte Piet tegenwoordig heel anders is. Zwarte Piet is nu juist populairder dan de Sint, undsoweiter.
Het valt wel op dat volwassen mensen keer op keer herhalen dat het een kinderfeest is. Net of ze zichzelf willen overtuigen.


Jammer, terwijl er belangrijkere zaken te bespreken zijn...Als die Gario tegenover mij zou zitten, dan was hij binnen vijf minuten uitgeluld. ::)

Fabian

Het hele zwarte pieten gedoe is een lachertje. Dit land gaat echt kapot. Sinterklaas wie kent hem niet, sinterklaas sinterklaas en natuurlijke zwarte piet. Wie kent m niet? Als het aan de VN ligt mijn kinderen.

Wat een belachelijk gedoe. Zwarte piet en Sinterklaas zijn een traditie in Nederland. De kinderen vinden het prachtig en als volwassene weet je verdomme dat het allemaal nep is dus waar maak je je druk om? Die ene maand! Kom op zeg.

Maikel0230

#9519
Het merkwaardige is dat een gelijkaardig feest in de regio die ooit PerziĆ« heette, waar de lokale mensen zich verkleden als knechten en zwart schminken, door de VN erkent is als werelderfgoed  ::)



@franky, ik snap je standpunt maar dat van die roet is nu eenmaal het feit waar ik mee ben opgegroeid (dat van die moor heb ik nog nooit gehoord om eerlijk te zijn). Ik snap ook de hele discussie niet want we vieren hier een feest van een Turkse heilige die zwarte medemensen heeft als medewerkers... hoe multicultureel wil je het hebben....

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Franky R.

Citaat van: Maikel0230 op 24 oktober 2013 - 15:34:25


@franky, ik snap je standpunt maar dat van die roet is nu eenmaal het feit waar ik mee ben opgegroeid (dat van die moor heb ik nog nooit gehoord om eerlijk te zijn). Ik snap ook de hele discussie niet want we vieren hier een feest van een Turkse heilige die zwarte medemensen heeft als medewerkers... hoe multicultureel wil je het hebben....


Dat is dan ook niet het probleem. Maar je bent toch geen kind meer?
Ook ik vierde Sinterklaas. Daar ben je kind voor en die kinderen vallen vanzelf van hun geloof als ze ouder worden.


Ik reed in de afgelopen twee jaar op de Biebbus [Mobiel Bibliotheek] en heb daar ook pepernoten uitgedeeld. De kinderen zagen mij niet als Zwarte Piet, maar als de Biebmeneer die snoep uitdeelde.


En kinderen kunnen soms verdomd logisch nadenken. Zo herinner ik mij een jochie, Joris, die zei dat Zwarte Piet een viezerik was. Wat bleek? Als hij zwart was van de roet, waarom ging hij dan niet douchen.


Nou, ik heb moeten praten als Brugman! Nml. dat ZP [kort het effe af] het heel, heel erg druk had met kadootjes en stoute kinderen. Pas als ZP terug naar Spanje ging met de boot, had hij tijd om te douchen... :P


Ik vroeg me af hoe Joris zo logisch kon nadenken, totdat hij een keer met zij vader kwam. Die bleek grondwerker te zijn, die man kwam op kousenvoeten de bus in, want zijn laarzen waren smerig. En die vent niet minder...


Toen moest ik wel grinniken.


Ik heb ooit eens bekeken hoe het nu zat. Het blijkt dus dat een onderwijzer en kinderboekenschrijver, Jan Schenkman de 'uitvinder' is van het 'moderne' Sinterklaasfeest. Hij heeft het moderne Sinterklaasfeest voor het eerst in een samenhangend verhaal in prentenboek weergegeven.


Jan Schenkman voegde de Stoomboot aan het verhaal toe [overigens alleen voor Amsterdam] en een knecht voor Sinterklaas. Zwarte Piet, dus.


Dat was in 1850. Daar kan men een hele boom over opzetten. Maar de rol van ZP is in de loop van de jaren veranderd. Van bijrol naar co-star, om het in filmtermen te omschrijven.


Veel mensen schijnen niet te weten, dat de Sint al ruim 400 jaar oud is! Zonder Zwarte Piet, die 'pas' 163 jaar geleden werd toegevoegd.

Zo simpel [in mijn ogen]!

Maar ja, er zijn inderdaad belangrijkere zaken te bespreken.

Maikel0230

Citaat van: Franky R. op 24 oktober 2013 - 17:05:47Maar ja, er zijn inderdaad belangrijkere zaken te bespreken.

Ga ik helemaal in mee, de constante onthullingen over hoe onze 'vrienden' de Amerikanen de wereld die ze willen bevrijden van het kwade zelf bespieden en inbraken plegen op andermans privacy bv.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Sabai

#9522
Het zal jullie niet ontgaan zijn dat er gisteren een aardbeving in Japan heeft plaatsgevonden nabij de al getroffen kerncentrale fukushima. Ik erger me dood aan het gebrek van informatie die wij hiervan krijgen aangezien we aan de vooravond staan van de grootste bedreiging ooit voor de gehele mensheid. Er staat daar een gebouw op instorten met daarin 1532 onbeschermde brandstof staven met op 50m een gebouw met 6000 brandstof staven. In totaal op het gehele terijn 11000 brandstof staven met celcium 137. Mocht unit 4 instorten dan betekent dit dat het gehele terein opgegeven moet worden omdat door de straling alles binnen seconden dood gaat.Japan zal als land onbewoonbaar worden net als de rest van het noordelijk halfrond. Als ik jullie was zou ik ook geen vis of iets dergelijks eten van wat uit de oceanen komt daar uit de buurt. Deze ramp kan 87 keer Tsjernobyl worden.En wij worden maar dom gehouden door overheden.

Franky R.

Citaat van: Sabai op 26 oktober 2013 - 13:52:25
Het zal jullie niet ontgaan zijn dat er gisteren een aardbeving in Japan heeft plaatsgevonden nabij de al getroffen kerncentrale fukushima. Ik erger me dood aan het gebrek van informatie die wij hiervan krijgen aangezien we aan de vooravond staan van de grootste bedreiging ooit voor de gehele mensheid. Er staat daar een gebouw op instorten met daarin 1532 onbeschermde brandstof staven met op 50m een gebouw met 6000 brandstof staven. In totaal op het gehele terijn 11000 brandstof staven met celcium 137. Mocht unit 4 instorten dan betekent dit dat het gehele terein opgegeven moet worden omdat door de straling alles binnen seconden dood gaat.Japan zal als land onbewoonbaar worden net als de rest van het noordelijk halfrond. Als ik jullie was zou ik ook geen vis of iets dergelijks eten van wat uit de oceanen komt daar uit de buurt. Deze ramp kan 87 keer Tsjernobyl worden.En wij worden maar dom gehouden door overheden.


Het is mij niet ontgaan inderdaad...Maar het is inderdaad zoeken naar informatie omtrent Fukushima. Overigens komt de vis die wij eten uit de Noordzee, Atlantische oceaan of Noordelijke IJszee... ;)

Franky R.

Overigens hoop ik niet dat Japan als land onbewoonbaar wordt. Het is mij een te leuk en intrigerend land... :-\ ...De Japanners hebben het westers leven flink verrijkt met hun vindingen.