Vreemd nieuws.

Gestart door Martin, 22 juni 2003 - 10:40:10

« vorige - volgende »

Supermariobros

Colombiaanse baby weegt 28 kilo

In Colombia leeft een baby van elf maanden die nu al 28 kilo weegt. Al twee maanden na zijn geboorte was duidelijk dat er iets mis was. Artsen weten dat er een probleem is met de schildklier van het kind, maar ze zijn nog op zoek naar de precieze oorzaak. De jongen heeft de botten van een 8-jarige.

Normaal weegt een baby op zijn leeftijd ongeveer zes kilo. De jongen past dan ook niet in normale luiers of kinderkleding, zo meldt de Telegraaf.

http://www.telegraaf.nl/video/1798072/__11_maanden_oude_baby_weegt_28_kilo__.html

Supermariobros

Boete voor ondergoed aan waslijn

Inwoners van het centrum van de Roemeense stad Timisoara riskeren een boete van bijna 300 euro als ze hun ondergoed buiten aan de waslijn te drogen hangen. Dat meldde de Roemeense televisiezender TVR zaterdag.

Het gemeentebestuur vindt de wapperende onderbroeken en beha's een aanfluiting voor de binnenstad.

Volgens de gemeente is Timisoara een echte moderne Europese stad. Waslijnen vol met onderbroeken en andere soorten ondergoed passen daar niet bij, aldus de stad.

Timisoaranen die het verbod negeren worden direct door de politie op de bon geslingerd.

De buurtbewoners spreken er schande van. Volgens hen hebben zij geen andere mogelijkheid om hun was te drogen, dan die buiten aan hun balkon aan een lijn te hangen.

Folkert

Citaat van: Supermariobros op 29 augustus 2008 - 17:12:59
Colombiaanse baby weegt 28 kilo

In Colombia leeft een baby van elf maanden die nu al 28 kilo weegt. Al twee maanden na zijn geboorte was duidelijk dat er iets mis was. Artsen weten dat er een probleem is met de schildklier van het kind, maar ze zijn nog op zoek naar de precieze oorzaak. De jongen heeft de botten van een 8-jarige.

Normaal weegt een baby op zijn leeftijd ongeveer zes kilo. De jongen past dan ook niet in normale luiers of kinderkleding, zo meldt de Telegraaf.

http://www.telegraaf.nl/video/1798072/__11_maanden_oude_baby_weegt_28_kilo__.html
Dat word dan wel heel groot probleem later als dit doorblijft gaan.
Trotse vader van Rosalie(L)

Supermariobros

Zwitser verkoopt getatoeëerde huid op zijn rug

De 31-jarige Tim Steiner uit Zurich is de eerste man ter wereld die zijn eigen getatoeëerde huid zal verkopen. Een verzamelaar heeft 150.000 euro betaald voor het kunstwerk van de Belgische kunstenaar Wim Delvoye dat op de rug van de Zwitser pronkt.



Volgens het contract dat vrijdag is ondertekend heeft de koper het recht om het werk drie tot vier weken per jaar tentoon te stellen of om de jonge dertiger naar allerlei evenementen te sturen om zijn tatoeage te showen. De koper mag het werk ook in een privé-setting tentoonstellen meldde Stephanie Schleiffer, van de galerij De Pury & Luxembourg.

Het bedrag van de verkoop wordt verdeeld onder de artiest, de galerij en de geatoeëerde man. De nieuwe eigenaar heeft ook het recht om het te verkopen of om het werk over te dragen. Na de dood van Tim Steiner kan de koper de getatoeëerde huid ook krijgen. De regeling is erg delicaat op juridisch niveau omdat contracten die na de dood nog gelden verboden zijn.

Alan Blues

Citaat van: Martin op 11 augustus 2008 - 17:51:23
Euromunt met Homer Simpson

Een Spaanse winkelier heeft een euromunt gevonden met een afbeelding van Homer Simpson...



Jose Martinez telde zijn geld toen hij plots zag dat op een van de munten de afbeelding van koning Juan Carlos was vervangen door Homer Simpson.

"Het moet wel een professional zijn geweest," vertelt hij in de Dominon Post. "De afbeelding is indrukwekkend."

Tot nu toe zijn er nog geen andere Homer-munten gevonden. Een belangstellende heeft de winkelier al twintig euro geboden voor de munt. Dat meldt Fox.



Om effe verder te gaan op dit onderwerp...
Let er goed op, als je denkt een stuk van 2€ te ontvangen, dat het geen stuk van 10Bath is. Ik heb het onlangs meegemaakt.
Ineens zag ik de afbeelding van Koning Boumibol van Thailand op mijn 2€-stuk... 10Bath is 10 Belgische Frank...  ???

De munten zijn nog niet zolang indevoerd in Thailand. Vroeger waren het briefjes...

Helemaal rechts op de foto:



McChouffe

Citaat van: Ferrari 2008 op 26 augustus 2008 - 14:17:19
Een hoofddoek verbergt een deel van het hoofd, een deel dat ik wil zien. Ik wil weten tegen wie ik bezig ben,

Dus jij stuurt nooit e-mails of belt nooit met mensen die je nog nooit hebt gezien?

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Ferrari 2010

Citaat van: McChouffe op 02 september 2008 - 17:54:36
Citaat van: Ferrari 2008 op 26 augustus 2008 - 14:17:19
Een hoofddoek verbergt een deel van het hoofd, een deel dat ik wil zien. Ik wil weten tegen wie ik bezig ben,

Dus jij stuurt nooit e-mails of belt nooit met mensen die je nog nooit hebt gezien?
Bij een email of telefoontje boeit mij dat niet. Als ik naar een loket oid ga, wil dat zeggen dat ik dat verkies boven de telefoon en mail, omdat ik persoonlijk contact wil, persoonlijker dan een draadje tussen ons. Overigens, met wat jij zegt, mag ik daaruit opmaken dat jij een boerka wel ok zou vinden?
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Citaat van: Alan Blues op 02 september 2008 - 17:13:12
Citaat van: Martin op 11 augustus 2008 - 17:51:23
Euromunt met Homer Simpson

Een Spaanse winkelier heeft een euromunt gevonden met een afbeelding van Homer Simpson...



Jose Martinez telde zijn geld toen hij plots zag dat op een van de munten de afbeelding van koning Juan Carlos was vervangen door Homer Simpson.

"Het moet wel een professional zijn geweest," vertelt hij in de Dominon Post. "De afbeelding is indrukwekkend."

Tot nu toe zijn er nog geen andere Homer-munten gevonden. Een belangstellende heeft de winkelier al twintig euro geboden voor de munt. Dat meldt Fox.



Om effe verder te gaan op dit onderwerp...
Let er goed op, als je denkt een stuk van 2€ te ontvangen, dat het geen stuk van 10Bath is. Ik heb het onlangs meegemaakt.
Ineens zag ik de afbeelding van Koning Boumibol van Thailand op mijn 2€-stuk... 10Bath is 10 Belgische Frank...  ???

De munten zijn nog niet zolang indevoerd in Thailand. Vroeger waren het briefjes...

Helemaal rechts op de foto:




Is ook zo met de stukken van een halve en een hele Turkse lire of zoiets. Die lijken ook op onze 1- en 2-eurostukken maar zijn wel lichter van gewicht (om ze niet in automaten te kunnen gebruiken).

Supermariobros

Mannen hebben liever speelgoedje dan blote vrouw

Playboy.tv zendt sinds kort een nieuwe show uit waarin mannen mogen kiezen tussen een bloedmooie vrouw voor één nacht of een hypermoderne gadget. Daaruit blijkt dat een mp3-speler van amper 100 euro voor heel wat mannen aantrekkelijker is dan een naakt meisje in een zwembad. Soms springt er wel eens een kandidaat in het zwembad, maar de meeste deelnemers laten het vrouwelijk schoon voor wat het is en gaan liever met het elektronisch speeltje naar huis.

http://www.youtube.com/watch?v=WkJH7alpFuc&eurl=http://www.hln.be/hln/nl/959/Bizar/article/detail/412195/2008/09/11/Mannen-hebben-liever-speelgoedje-dan-blote-vrouw.dhtml

Folkert

Citaat van: Jasper op 03 september 2008 - 17:11:55
Citaat van: Alan Blues op 02 september 2008 - 17:13:12
Citaat van: Martin op 11 augustus 2008 - 17:51:23
Euromunt met Homer Simpson

Een Spaanse winkelier heeft een euromunt gevonden met een afbeelding van Homer Simpson...



Jose Martinez telde zijn geld toen hij plots zag dat op een van de munten de afbeelding van koning Juan Carlos was vervangen door Homer Simpson.

"Het moet wel een professional zijn geweest," vertelt hij in de Dominon Post. "De afbeelding is indrukwekkend."

Tot nu toe zijn er nog geen andere Homer-munten gevonden. Een belangstellende heeft de winkelier al twintig euro geboden voor de munt. Dat meldt Fox.



Om effe verder te gaan op dit onderwerp...
Let er goed op, als je denkt een stuk van 2€ te ontvangen, dat het geen stuk van 10Bath is. Ik heb het onlangs meegemaakt.
Ineens zag ik de afbeelding van Koning Boumibol van Thailand op mijn 2€-stuk... 10Bath is 10 Belgische Frank...  ???

De munten zijn nog niet zolang indevoerd in Thailand. Vroeger waren het briefjes...

Helemaal rechts op de foto:




Is ook zo met de stukken van een halve en een hele Turkse lire of zoiets. Die lijken ook op onze 1- en 2-eurostukken maar zijn wel lichter van gewicht (om ze niet in automaten te kunnen gebruiken).
DE turkse 50 lira cent lijkt inderdaad erg op de 2 euro munt.
Trotse vader van Rosalie(L)

Supermariobros

Streaken: hoe het níet moet

U kent ze wel: de streakers die bij sportmanifestaties te pas en te onpas in hun blote flikker het veld oprennen. Dat dat niet altijd even eenvoudig is, bewees een Australische man afgelopen weekend nog. Alle begin is moeilijk natuurlijk, maar het moet gezegd dat hij zich onsterfelijk belachelijk maakte.

De man kroop tijdens een wedstrijd Australian Football even buiten Adelaide over een hek en liep het veld op. Toen hij halverwege het veld een 'raar' sprongetje maakte, landde hij keihard op zijn hoofd en bleef vervolgens bewusteloos liggen. Hulpverleners liepen meteen het veld op en voerden de streaker op een draagberrie af. Volgens de website AdelaideNow hield de man er geen verwondingen aan over. Een nominatie voor 'loser van de week' was dan weer dubbel en dik verdiend.

http://publish.vx.roo.com/adelaidenow/anflashvidplayer/index-popup.html?vxChannel=frontPagePicks&vxClipId=1383_380551&bitrate=300&Format=flash

;D ;D

Ferrari 2010

Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Folkert

Letter en figuurlijk voor paal staan dus ;D
Trotse vader van Rosalie(L)

Supermariobros

1.001 manieren om op een belachelijke manier het loodje te leggen

Twee Britse auteurs doorploegden alle mogelijke archieven op zoek naar 's werelds meest bizarre sterfgevallen. 1.001 bevreemdende overlijdens hebben ze opgelijst. Eén ervan wordt zelfs aan de Belgische luchtmacht toegeschreven.

Volgens auteurs David Southwell en Matt Adams liep een voedseldropping van het Belgische leger per C130-vrachtvliegtuig enkele jaren geleden af op een trieste begrafenis. Toen de piloten boven het door oorlog en hongersnood verscheurde Soedan enkele pakketten voedselhulp dropten, zou een zwaar pak met voedsel bovenop drie nietsvermoedende Soedanezen zijn terechtgekomen. Het drietal zou volgens de auteurs op slag dood zijn geweest. 'Het idee was anders de bevolking met eten te redden, niet hen te doden', grappen de auteurs.

Defensie in ons land herinnert zich het voorval niet meteen, luidt het op de persdienst. In onze archieven vonden we niettemin berichten terug dat er in 1998 incidenten waren toen het Belgische leger voedselpakketten boven Soedan dropte. Daarbij vielen enkele doden.

De Notenkraker

Arbeider Willie Murphy overleed in 1993 toen hij in een Amerikaanse verwerkingsfabriek voor noten bedolven raakte onder een lawine van geroosterde pindanootjes. De man raakte niet levend van onder de notenberg vandaan.

Niets vergeten?

De ervaren parachutist Ivan McGuire besluit in 1988 een van zijn vele sprongen op camera vast te leggen, op dat moment technisch nog niet zo vanzelfsprekend. Blijkbaar vergde zijn filmavontuur heel veel van zijn concentratie. Want toen hij uit het vliegtuig sprong, was hij dan wel perfect in beeld te brengen, maar hij had zijn parachute vergeten om te gorden.

Kiplekker

Wie in Kameroen een kip steelt, vraagt om problemen, zeker wanneer hij ook nog eens wordt betrapt. Henri M'Bongo werd in 1998 door een uitzinnige menigte verplicht de kip die hij had ontvreemd op te eten. Hij stikte toen bleek dat de veren en kippenbotjes niet zo eenvoudig te verorberen waren.

Dodelijke job

De Franse begrafenisondernemer Marc Bourjade werd in 1982 dood teruggevonden in zijn atelier. De man lag onder een stapel doodskisten die vermoedelijk bovenop hem waren gevallen toen hij een van de kisten wilde afladen van een hoogopgestapelde palet. De begrafenisondernemer zou volgens zijn collega's zijn begraven in een van de kisten die zijn dood veroorzaakten.

Heet debat

Twee Engelsen die in 2007 aan hun plaatselijke toog een boom opzetten over de eigenschappen van white spirit, raakten het vervolgens zo oneens dat een van hen zijn punt moest én zou bewijzen. De man overgoot zich met een bus white spirit en stak zichzelf in brand. Hij overleed later aan de zware brandwonden die hij daarbij opliep. Wat hij wilde bewijzen? Dat white spirit een licht ontvlambaar product is (wat trouwens op de fles staat)...

Droog gepakt

Ray Washbrook - zijn familienaam doet het vervolg al enigszins vermoeden - kroop in 1996 in een industriële droogkast omdat een laken in de trommel was vastgeraakt. Om een nog onbekende reden sloeg de machine plots aan, waarna Washbrook twintig minuten lang werd rondgezwierd bij een temperatuur van 110 graden. Voor de man kwam alle hulp te laat.

Full frontal

Roger Wallace speurde in 2001 in het Amerikaanse Arizona de horizon af naar zijn drie kilogram zwaar radiobestuurde modelvliegtuigje. Hij was het kwijtgeraakt toen hij verblind raakte door de zon. Een fractie van een seconde later dook het toestel weer op en botste tegen het hoofd van Wallace. De man overleefde de klap niet.

Serpentine

Een adelaar die tijdens een duikvlucht een cobraslang had buitgemaakt, veroorzaakte de dood van twee Iraniërs toen de adelaar de cobra stoemelings uit zijn klauwen liet glippen. De slang viel pardoes in een passerende, open wagen. Vooraleer de chauffeur en zijn passagier van de schok waren bekomen, hadden ze al een beet te pakken van de dodelijke slang.

Folkert

Das soms best lullig.

Vooral van die cobra slang dan.
Trotse vader van Rosalie(L)