Vreemd nieuws.

Gestart door Martin, 22 juni 2003 - 10:40:10

« vorige - volgende »

Martin

Hoofddoekenverbod in Gent

In de Belgische stad Gent treedt vanaf 1 september een hoofddoekenverbod in werking. Deze geldt voor alle ambtenaren die in de stad werken.



Op 26 november 2007 jaar werd het hoofddoekverbod al goedgekeurd met een nipte meerderheid van Open VLD, CD&V/N-VA en Vlaams Belang. Aanstaande maandag gaat de regel in.

Het verbod gaat verder dan de islamitische hoofddoek en geldt voor alle uitingen van bijvoorbeeld religieuze, ideologische, filosofische of politieke overtuiging. Het verbod geldt dus ook voor partijsymbolen, een keppel of een kruisteken, schrijft De Morgen.

Tja, wat moet je hier van denken?

Ferrari 2010

Terecht. Een ambtenaar hoort zich niet te uiten, vind ik. Een ambtenaar moet er zijn voor iedereen en zoals een gewone mens. Geen kruis, geen keppel, geen hoofddoek, niets. Gewoon mens. Het verbod op partijsymbolen erbij is eveneens een goede zaak. Het zou immers nogal een raar zicht zijn als je iemand in zen cd&v hemd (of van eender welke partij) op het stadhuis achter de balie ziet zitten.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Citaat van: Ferrari 2008 op 26 augustus 2008 - 12:14:06
Terecht. Een ambtenaar hoort zich niet te uiten, vind ik. Een ambtenaar moet er zijn voor iedereen en zoals een gewone mens. Geen kruis, geen keppel, geen hoofddoek, niets. Gewoon mens

Ik vind dat belachelijke argumenten... Waarom zou een vrouw met hoofddoek of een man met een kruisje rond zijn nek geen stempels op mijn formulieren kunnen zetten?

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 26 augustus 2008 - 13:26:58
Citaat van: Ferrari 2008 op 26 augustus 2008 - 12:14:06
Terecht. Een ambtenaar hoort zich niet te uiten, vind ik. Een ambtenaar moet er zijn voor iedereen en zoals een gewone mens. Geen kruis, geen keppel, geen hoofddoek, niets. Gewoon mens

Ik vind dat belachelijke argumenten... Waarom zou een vrouw met hoofddoek of een man met een kruisje rond zijn nek geen stempels op mijn formulieren kunnen zetten?
Het kruis zou ik nog vinden kunnen. Een hoofddoek verbergt een deel van het hoofd, een deel dat ik wil zien. Ik wil weten tegen wie ik bezig ben, anders kan je in een bank bijvoorbeeld ipv glas even goed een muur er tussen plaatsen. Overigens, zou je een boerka ook accepteren? Om alle religies dan gelijk voor de wet te zetten, begrijp ik dat je de rest ook verbiedt. Overigens, ik zou het ook niet kunnen vinden dat er iemand met een muts of een pet op achter de balie zou zitten. Het gaat me niet enkel om het uiten van de religie, ook om hoe die personen dan over komen.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Een deel dat je wil zien? ;D Waarom moet jij weten welke haarkleur de mevrouw heeft die een stempeltje op jouw formulier zet?

Een boerka zou ik niet toelaten, om duidelijke redenen. Pet of muts ook niet. Dat is zoals dat een bedrijf aan zijn medewerkers vraagt om 'casual' gekleed te zijn, niet met gescheurde jeans, vuile T-shirts of mutsen en petten. Een hoofddoek is echter geen vrijetijdskleding en is dus niet hetzelfde als een pet of muts.

Ferrari 2010

Mja, ik wil een hoofd zien, niet enkel een facade. Een mens, dat is eigenlijk wat ik wil zien, en ik ben gewend om minstens het volledige hoofd te zien. Voor jouw is er een onderscheid tussen wat jij vrijetijdskleding noemt, zoals een pet of muts (en zonnebril bijv.), en een hoofddoek. Voor mij is dat onderscheidt er niet. Als morgen een groot bedrijf van deftige merkkledij een muts uitbrengt, zou het volgens jouw redenering dan wel kunnen? In de veronderstelling dat die muts dan niet dient als vrije tijd kledij. En een boerka kan dan weer niet? Veel verschilt het niet van een hoofddoek, je ziet alleen nóg wat linder mens.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Ik denk dat jij eens dringend een hoofddoek moet bekijken en zien wat dat is...

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 26 augustus 2008 - 14:55:30
Ik denk dat jij eens dringend een hoofddoek moet bekijken en zien wat dat is...
Ne lap stof.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Martin

Als de meerderheid van de gemeenteraad het beslist moet je je er maar aan houden.
Je kan zelf kiezen wie er daar zetelen. Ga je niet stemmen moet je achteraf niet klagen zeg ik altijd maar.
Daarom stem ik op alles waar ik een oproep voor krijg. Parlement, gemeente, waterschap en provincie.
Dan kan je later nooit zeggen dat je het niet geprobeert hebt.

Jasper

In België is er stemplicht. ;) (of beter, opkomstplicht, het is wel een recht om blanco te stemmen)

Martin

Nog steeds? Dat is niet meer van deze wereld. :(

Jasper

Bwa, er zijn wel geldige argumenten voor hoor, al zou ik het ook niet erg vinden om de stemplicht af te schaffen.

Martin

Britse pers zit Gary Glitter op de hielen

Waar de pedofiele rocker Gary Glitter ook heen gaat, verstoppen is vrijwel onmogelijk.



De Britse tabloid The Sun heeft de voor kindermisbruik veroordeelde Glitter gevonden. 'You can run, but you can't hide', schreeuwen de koppen in de Britse kranten.

Ondanks het feit dat Glitter zijn baard heeft afgeschoren en vermomd met hoed de straat over gaat, lukt het hem niet om aan de pers te ontsnappen.

The Sun kwam hem in het zuiden van Engeland op het spoor. Op de vraag van de pers of hij Gary Glitter was, antwoordde de vermomde man zenuwachtig: 'Gary Glitter? Ik weet niet waar u het over heeft.'

Nadat Glitter zijn straf voor het misbruik van twee meisjes in Vietnam had uitgezeten, bleek hij in zuidoost Azië niet meer welkom,. Hij werd vervolgens op het vliegtuig naar Londen gezet. In Groot-Brittannië wordt de meerdere malen voor kindermisbruik veroordeelde Glitter uitgekotst. Hij woont momenteel in het zuiden van Engeland in Hampshire.

Viezerik


Martin

Kate Moss poedelnaakt in magazine

Waarom ook niet? Het Britse topmodel Kate Moss ging voor een interview helemaal uit de kleren.



Kate staat in het volgende nummer van het Amerikaanse Interview Magazine. Hierbij is ze ook nog eens erg openhartig over haar seksleven... 'Ik denk dat vrouwen van 30 veel beter in bed zijn. Vooral omdat we meer ervaring hebben', grapt de Britse.

En ook over mannen heeft Kate haar mening klaar. 'In vergelijking tot vrouwen zijn mannen veel duivelser. Het zijn allemaal klootzakken.'

Ferrari 2010

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/article/detail/397043/2008/08/28/Vervotte-bestudeert-antwoord-van-Bellens.dhtml

Vervotte bestudeert antwoord van Bellens
Er is nog altijd geen duidelijkheid of Belgacom-topman Didier Bellens bij het Belgische telecombedrijf blijft of niet. "We zullen communiceren als er nieuws is", zo laat de woordvoerster van minister van Overheidsbedrijven Inge Vervotte vanochtend weten.

Volgens de VRT-nieuwsredactie heeft Bellens een schriftelijk antwoord overgemaakt aan Vervotte, maar blijft dat laatste nogal vaag. De minister wil het eerst grondig bestuderen voor iets bekend te maken.

Intussen schrijven de Coreliokranten dat Bellens naar een ja zou neigen. De Tijd meldt dan weer dat als Bellens toch niet bereid zou zijn loon in te leveren, er dan zeker een Franstalige topman als vervanger moet komen. Dat zou het kernkabinet beslist hebben, toen de Franstalige regeringspartijen MR, PS en cdH daar een breekpunt van maakten. (belga/sps)


Onze regering laat precies graag met zen voeten spelen. Kan die man niet gewoon met ja of neen antwoorden? Buiten, zou ik zeggen!!
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.