Vreemd nieuws.

Gestart door Martin, 22 juni 2003 - 10:40:10

« vorige - volgende »

Supermariobros

Zuigeling uit vuilnis gered

In het zuiden van Polen is in de koude nacht van woensdag op donderdag een pasgeboren baby gered van een wisse dood in een vuilniscontainer.

Een vrouw die het afval doorzocht op nog bruikbare zaken vond het jongetje gewikkeld in een bloedige handdoek en een plastic zak. Zij waarschuwde direct de politie die het kindje naar een ziekenhuis bracht.

Hoewel de temperatuur in de stad Walbrzych 's nachts onder het nulpunt was gezakt, maakt de baby het volgens ziekenhuisbronnen goed.

dj Peter

Citaat van: Supermariobros op 23 december 2005 - 11:12:29
Kerstmis in Carvin: geldautomaat verwart briefjes

Een onverwacht gulle pinmachine heeft in de Franse stad Carvin een grote kerstaankoopwoede veroorzaakt.

Het pinapparaat verstrekte 50-eurobiljetten in plaats van 20-euroflappen, waarop zich onmiddellijk een lange rij voor de machine vormde.

De bank heeft de dankbare ontvangers donderdag echter gemaand het teveel ontvangen geld terug te geven. Een medewerker van de Caisse d'Epargne had de 50-eurobiljetten bij het vullen van de machine per ongeluk in de verkeerde gleuf gedaan. Volgens een winkelier in Carvin veroorzaakte die fout 'euforie' in de stad.

De politie kwam uiteindelijk af op de opwinding, sloot de pinmachine af en waarschuwde de bank.
Teruggeven? Ik zou er nog niet aan denken!  :D

Supermariobros

Konijnendieven slaan slag voor Kerstmis

Onbekenden hebben deze week alle konijnen gestolen van een zorgboerderij in Sittard. Voor het derde jaar op rij worden vlak voor kerst konijnen weggenomen bij zorgboerderij Ophovenerhof, waar mensen met beperkingen als dagbesteding dieren verzorgen en ,,erg gehecht zijn aan de knuffelkonijntjes''.

,,In en in triest'', noemt beheerder L. Moers de diefstal. ,,Dat mensen met kerst graag een konijn in de pan hebben, is tot daar aan toe. Maar de mensen die hier gehecht zijn aan hun konijntje lopen nu met de ziel onder hun arm'', zegt Moers.

Moers deed donderdag aangifte van diefstal. Pogingen van dieven om in de nacht van woensdag op donderdag ook de dwergvarkentjes te stelen, mislukten. ,,Die hadden we toevallig woensdag al weggehaald'', aldus Moers. ,,Uit voorzorg.'' De dieven richtten bovendien veel schade aan in hokken en afzettingen.

Martin

Citaat van: SaffierFM op 23 december 2005 - 11:14:57
Citaat van: Supermariobros op 23 december 2005 - 11:12:29
Kerstmis in Carvin: geldautomaat verwart briefjes

Een onverwacht gulle pinmachine heeft in de Franse stad Carvin een grote kerstaankoopwoede veroorzaakt.

Het pinapparaat verstrekte 50-eurobiljetten in plaats van 20-euroflappen, waarop zich onmiddellijk een lange rij voor de machine vormde.

De bank heeft de dankbare ontvangers donderdag echter gemaand het teveel ontvangen geld terug te geven. Een medewerker van de Caisse d'Epargne had de 50-eurobiljetten bij het vullen van de machine per ongeluk in de verkeerde gleuf gedaan. Volgens een winkelier in Carvin veroorzaakte die fout 'euforie' in de stad.

De politie kwam uiteindelijk af op de opwinding, sloot de pinmachine af en waarschuwde de bank.
Teruggeven? Ik zou er nog niet aan denken!  :D

De bank weet precies wie er hoe laat een transactie heeft gedaan.
Ze krijgen al het teveel betaalde geld terug.
Neem dat maar van mij aan.

Een ander verhaal is het volgende.
Enkele jaren geleden was een pomphouder in Utrecht vergeten zijn pompen af te sluiten.
Het was toen gratis bezine tanken. Tot de politie er achter kwam.
De pomphouder plaatste een oproep in de krant of iedereen zo vriendelijk wou zijn om de 'gestolen' benzine alsnog te betalen.
Verrassend veel mensen kwamen achteraf toch betalen.

Supermariobros

Citaat van: Martin op 23 december 2005 - 11:44:00
Citaat van: SaffierFM op 23 december 2005 - 11:14:57
Citaat van: Supermariobros op 23 december 2005 - 11:12:29
Kerstmis in Carvin: geldautomaat verwart briefjes

Een onverwacht gulle pinmachine heeft in de Franse stad Carvin een grote kerstaankoopwoede veroorzaakt.

Het pinapparaat verstrekte 50-eurobiljetten in plaats van 20-euroflappen, waarop zich onmiddellijk een lange rij voor de machine vormde.

De bank heeft de dankbare ontvangers donderdag echter gemaand het teveel ontvangen geld terug te geven. Een medewerker van de Caisse d'Epargne had de 50-eurobiljetten bij het vullen van de machine per ongeluk in de verkeerde gleuf gedaan. Volgens een winkelier in Carvin veroorzaakte die fout 'euforie' in de stad.

De politie kwam uiteindelijk af op de opwinding, sloot de pinmachine af en waarschuwde de bank.
Teruggeven? Ik zou er nog niet aan denken!  :D

De bank weet precies wie er hoe laat een transactie heeft gedaan.
Ze krijgen al het teveel betaalde geld terug.
Neem dat maar van mij aan.

Een ander verhaal is het volgende.
Enkele jaren geleden was een pomphouder in Utrecht vergeten zijn pompen af te sluiten.
Het was toen gratis bezine tanken. Tot de politie er achter kwam.
De pomphouder plaatste een oproep in de krant of iedereen zo vriendelijk wou zijn om de 'gestolen' benzine alsnog te betalen.
Verrassend veel mensen kwamen achteraf toch betalen.

Ik was toch ook niet teruggeweest hoor, 'k had de benzine niet gestolen hé.

Supermariobros

Automobilist ingehaald door eigen voertuig

Een 78-jarige man uit Goedereede stond verbaasd te kijken, toen zijn eigen auto hem inhaalde en in het water plonsde.

De man had even daarvoor zijn Citroën C3 weggezet bij de visafslag in Stellendam. Hij liep net de steiger op, toen er plotseling een auto voorbijreed en in het water terechtkwam.

Toen de Goedereedenaar nog eens goed keek, bleek het zijn eigen auto te zijn. De politie vermoedt dat de handrem niet goed werkte of niet was aangetrokken. De auto is door de brandweer uit het water getakeld.

Supermariobros

Kerstsmoezen Top-10

Kerstavond naar de nachtmis. Eerste kerstdag je netste kleren aan, gezellig met zijn alle spelletjes doen terwijl op de achtergrond 'oh denneboom' klinkt. 's Avonds met de hele familie aan tafel genieten van het kerstdiner. Volgevreten je bed in om er de volgende dag uit te komen en na een heerlijke kerstbrunch op weg te gaan naar opa & oma. Uitwaaien op het strand of gezellig naar de meubelboulevard kan natuurlijk ook.

Veel mensen zouden er heel wat voor over hebben om gewoon twee dagen lang lekker lui op de bank te liggen met een paar goeie dvd's.

Hier 10 smoezen om onder de kerstverplichtingen uit te komen:

1. Ik ben vanmorgen met mijn blote voeten op een kerstbal gaan staan. 2. De hond heeft mijn nette kleren ondergepiest.
3. Ik heb me vorige week bekeerd tot de Islam.
4. Ik ben allergisch voor naaldbomen.
5. Ik heb de kerstcadeaus in de trein laten liggen.
6. Heb ik niet verteld dat ik veganistisch ben?
7. Ik heb koorts (thermometer (niet te lang) bij gloeilamp houden) .
8. Ik kan niet komen, moet het hele weekend zelf voor kerstman spelen.
9. Ik ben dit jaar vrijwilliger bij de Depressielijn.
10. Oma kan toch niet tegen al die drukte, dan blijf ik dit jaar wel weg.

Supermariobros

Spanjaarden breken Belgisch record op Zuidpool

Een Spaanse expeditie heeft op één dag 311 kilometer afgelegd in het Zuidpoolgebied op een "poolcatamaran". Het team breekt daarmee het vorige record van 271 kilometer, dat de Belg Alain Hubert in 1997 vestigde.

Vliegende slee
De drie Spanjaarden haalden het nieuwe record op 16 december in het hart van het witte continent, niet ver van de Russische basis Vostok, zo maken de organisatoren bekend op de website "www.tierraspolares.es". Ramon Larramendi, Juanma Viu en Ignacio Oficaldegui gebruiken voor de oversteek een slee die is ontworpen als een catamaran en die voortgesleept wordt door vliegers in de vorm van valschermen. Op de dag van hun record hebben ze voordeel gehaald uit het gunstige terrein en een wind die die dag uitzonderlijk hevig was. De Spaanse expeditie is op 12 november vertrokken op de Russische basis Novo. De bedoeling is om het oosten van Antarctica te doorkruisen, een verlaten gebied van ongeveer 5.000 kilometer, dat nog maar weinig verkend is.

Alain Hubert
Alain Hubert vestigde zijn record in 1997. Hij maakte gebruik van skis en zeilen in de vorm van vliegers. Hubert heeft samen met zijn landgenoot Dixie Dansercoer de Zuidpool te voet en met skis overgestoken van het noorden naar het zuiden in 98 dagen. Dat gebeurde tussen eind 1997.

Supermariobros

Glas doet druiven sneller rijpen

Een Nieuw-Zeelands wijnbedrijf heeft een originele techniek ontwikkeld om wijndruiven beter te laten rijpen met glasscherven tussen de ranken. Voor de techniek worden oude wijnflessen gebruikt.

Onkruid
De Sandihurst Winery, in de provincie Canterbury in het zuiden van het eiland, verspreidde vrijdag tonnen glassplinters langs de rijen wijnstokken in de hoop dat die het zonlicht zullen weerspiegelen en zo de rijping van de druiven zullen stimuleren. Eigenares Celia Bosman vertelde de krant dat het glas ook de groei van onkruid tegengaat, er door het glas minder chemicaliën nodig zijn en de techniek efficiënt is tegen vorst. Het experiment werd uitgewerkt met Richard Lloyd van recyclagebedrijf TerraNova, die op zoek was naar een manier om oud glas te verwerken.

Supermariobros

Spaanse koningshuis verstuurt 'valse' kerstkaarten

De Spaanse koning Juan Carlos en koningin Sofia zijn bij het versturen van kaarten voor kerst en oud en nieuw wel erg creatief te werk gegaan. Een woordvoerder van het vorstenhuis gaf vrijdag toe dat de foto op de kaart is bewerkt.

Op de foto staan het koninklijk echtpaar met hun zeven kleinkinderen. Door tijdsgebrek was het onmogelijk om ze allemaal bij elkaar te brengen voor een fotosessie in het koninklijk Zarzuela-paleis in Madrid, aldus de zegsman. Daarom is de groepsfoto maar gemonteerd met foto's uit het plakboek.


Supermariobros

Begraafplaats vol: sterfteverbod

De burgemeester van de Braziliaanse stad Arraial do Cabo heeft de inwoners per decreet verboden om dood te gaan. De begraafplaats is vol en er is nog geen nieuwe plek om lichamen ter aarde te bestellen.

Volgens Braziliaanse media gaat het om het eerste sterfteverbod in de Braziliaanse geschiedenis. Het decreet van de burgemeester is vooral bedoeld als een protest om de autoriteiten te wijzen op een probleem dat veel Braziliaanse gemeenten hebben. Ze kunnen de lijken niet meer kwijt. In Arraial do Cabo is er al wel een nieuwe plek voor een begraafplaats aangewezen, maar de nationale overheid heeft die afgewezen omdat het een natuurgebied betreft.

Andere plaatsen kampen met soortgelijke problemen.


Supermariobros

'Kerstman' al in zestiende eeuw overleden

Kerkgangers in het Engelse dorpje Dedham hebben een 'schokkende' ontdekking gedaan. Volgens een grafsteen op het plaatselijke kerkhof is daar op 30 mei 1564 'Father Christmas', ofwel de Kerstman begraven. Dat berichtte het dagblad The Daily Telegraph zaterdag.

Volgens de hoofdarchivaris van het graafschap Essex, waar Dedham ligt, is er een logische verklaring. ,,Christmas was in die periode een veel voorkomende naam in die contreien'', verklaarde hij. Bovendien was het in de zestiende eeuw niet ongebruikelijk dat mensen de bijnamen als Old Father kregen.


Supermariobros

Vrouw slikt gsm in na ruzie

Een ruzie tussen tussen een man en zijn vriendin kreeg een onverwacht vervolg toen de vrouw de gsm helemaal inslikte. De politie van Blue Springs in de Amerikaanse staat Montana kreeg vrijdag een oproep van een man wiens vriendin met ernstige ademhalingsproblemen kampte. Toen de agenten ter plaatse kwamen, troffen ze een 24-jarige vrouw aan die de gsm helemaal in haar keel had steken.

"Het incident gebeurde tijdens een ruzie over de gsm. Zij wou de mobiele telefoon niet aan haar vriend afstaan. Daarom probeerde ze de gsm in te slikken", zei Steve Decker van de politie van Blue Springs.

De vrouw werd per ambulance overgebracht naar het ziekenhuis. Het ziekenhuis heeft nog niets bekendgemaakt over haar huidige gezondheidstoestand. De politie maakte ook de identiteit van de man en de vrouw niet bekend.

Supermariobros

Vluchtauto van dief raakt vast in het ijs

Een inbreker liep tegen de lamp nadat zijn wagen was vastgeraakt in het ijs van een oprit. Even voordien had hij in het huis ingebroken. De 29-jarige Shawn Tarr werd donderdag gearresteerd in Scarborough in de Amerikaanse staat Maine.

Toen de bewoonster naar haar huis terugkeerde, merkte ze op haar oprit een onbekende wagen op. Tarr maakte de vrouw wijs dat hij op de oprit wou keren, en dat hij vast was geraakt in het ijs. De inbreker kon de nietsvermoedende vrouw zelfs overtuigen om mee de wagen te duwen, maar dat lukte niet. Pas dan zag de vrouw haar laptop in zijn wagen liggen.

De vrouw wandelde daarna haar huis binnen en belde daar de politie. Toen de politie even later arriveerde, was Tarr nog steeds aan het proberen om zijn wagen los te krijgen. Tarr werd gezocht voor verschillende feiten, waaronder een eerdere inbraak. Ook zijn wagen bleek gestolen. Volgens de politie had Tarr zelfs enkele kerstkaarten uit het huis meegenomen. De man is aangehouden voor inbraak en verschijnt binnenkort voor de rechter.

Supermariobros

Naakte tiener verstoort middernachtmis

Kerkgangers die een kerstviering bijwoonden in Australië traden snel op toen een jonge tiener naakt door hun kerk liep. Dat stond vandaag te lezen in een Australische krant.

Zo'n 150 mensen woonden de middernachtmis bij in het stadje Alice Springs toen een 18-jarige jongeman door het middenpad liep voordat hij op het altaar sprong om er provocerend te dansen.

,,Hij moet het voorbereid hebben'', zei priester Brian Healy tegen de journalist van the Northern Territory News. ,,Toen hij in de kerk binnenliep, riep hij iets, daarna liep hij een beetje rond en sprong op het altaar''.

De politie loofde de inspanningen van de kerkgangers die de jongeman gevangen hielden tot de politie arriveerde. De dader wordt aangeklaagd wegens exhibitionisme en het verstoren van een religieuze eredienst.