Vreemd nieuws.

Gestart door Martin, 22 juni 2003 - 10:40:10

« vorige - volgende »

Supermariobros

Veel brandwonden door barbecue

Ruim 20 procent van de Nederlanders steekt hun barbecue nog aan met onveilige brandstoffen als spiritus, brandgel en petroleum. Dat heeft een woordvoerder van de Brandwondenstichting donderdag gezegd. Verder gebruikt ruim 60 procent van de Nederlanders geen blusmiddelen bij de barbecue. Daarom begint de stichting een actie om het publiek te wijzen op de risico's van onveilig barbecueën.

Dit soort onbezonnenheid kan volgens de zegsman ernstige brandwonden veroorzaken. Vaak loopt een gezellig avondje uit op een drama, terwijl dat vaak makkelijk is te vermijden. Vooral het opstoken van smeulende kolen met onveilige brandstoffen is erg gevaarlijk, zegt de woordvoerder. In het Brandwondencentrum in Beverwijk komen naar zijn zeggen vooral 's zomers veel slachtoffers met steekvlamwonden binnen. "Die hebben nooit hun barbecue opgestookt met aanmaakblokjes."

Hoeveel mensen precies jaarlijks met dit soort wonden in ziekenhuizen terecht komen, kan hij niet zeggen. De woordvoerder legt uit dat steekvlammen zelden degene verwonden die de onveilige brandstoffen op het vuur gooit. Meestal zijn familieleden of vrienden het slachtoffer van de onbezonnen actie. "Dat leidt vaak tot grote schuldgevoelens bij de 'dader"'.

De campagne zal volgens de woordvoerder vooral bestaan uit kleine advertenties in kranten en tijdschriften.

Supermariobros

Huifkar slaat om: 5 kinderen gewond

Vijf kinderen zijn woensdagavond gewond geraakt toen de huifkar waarin zij zaten omsloeg. Het ongeval vond plaats op een rotonde in Nijkerk.

Op de huifkar die door een tractor werd voortgetroken, bevonden zich 36 jongeren in de leeftijd van circa 13-15 jaar. De groep kinderen was onderweg van het Strand de Horst naar een camping in Ermelo, waar de groep verblijft.

Een technisch defect is de vermoedelijke oorzaak van het het ongeval. De tractor werd bestuurd door een 68-jarige man. De kinderen raakten gewond doordat zij gedeeltelijk onder de huifkar terechtkwamen. Zij werden per ambulance naar een ziekenhuis gebracht.


Supermariobros

Rare jongens...

Een man verkleed als Romein - compleet met bijbehorende speer - blijkt op de Ugchelseweg in Apeldoorn mensen de schrik op het lijf te hebben gejaagd.,

De man zou omstanders met de speer bedreigd hebben. Bij aankomst van de politie bleek te zijn vertrokken, maar hij kon op aanwijzen van omstanders later gevonden worden.

Hij bleek zeer verward; in zijn woning werd de bewuste speer gevonden. Verder werd er een hennepplantage met zo'n 70 planten aangetroffen die later op de middag is ontmanteld.

De man werd met enig verzet aangehouden en naar het politiebureau gebracht. Hier heeft de crisisdienst hem bezocht, waarbij de man in zag, dat hij professionele hulp nodig had.



Ferrari 2010

Citaat van: Supermariobros op 11 augustus 2005 - 18:09:06
Recordpoging langste broodje gesaboteerd volgens Palestijnen

Een Palestijnse poging om het wereldrecord van het langste besmeerde broodje ter wereld te breken is woensdag mislukt. De initiatiefnemers moesten hun poging om een 750 meter lang broodje te besmeren staken, omdat de gezondheidsinspectie bang was dat het zou gaan rotten in de brandende zon.

"We waren van plan om de vulling pas op het allerlaatste moment toe te voegen om bederf te voorkomen", aldus kok Ahmed Nazzal. "Dit moet een samenzwering zijn van onze concurrenten."

Door het mislukken van de Palestijnse poging houdt Portugal het record in handen. Daar werd in 2004 een broodje van 634 meter gesmeerd.

Ook bleven woensdag 180 kilo worst, 350 kilo tomaten en 250 kilo groene pepers onbenut.

Citaat van: Supermariobros op 11 augustus 2005 - 19:56:05
Rare jongens...

Een man verkleed als Romein - compleet met bijbehorende speer - blijkt op de Ugchelseweg in Apeldoorn mensen de schrik op het lijf te hebben gejaagd.,

De man zou omstanders met de speer bedreigd hebben. Bij aankomst van de politie bleek te zijn vertrokken, maar hij kon op aanwijzen van omstanders later gevonden worden.

Hij bleek zeer verward; in zijn woning werd de bewuste speer gevonden. Verder werd er een hennepplantage met zo'n 70 planten aangetroffen die later op de middag is ontmanteld.

De man werd met enig verzet aangehouden en naar het politiebureau gebracht. Hier heeft de crisisdienst hem bezocht, waarbij de man in zag, dat hij professionele hulp nodig had.



Weer ziek geweest? Ochja, deze namiddag afwezig. Ik had die 2 al gepost, die eerste kan ok zijn dat jij die had gepost  ;) ;D ;D ;D Dat maakt zoiets van 10-4-0-1 Je bent verloren  :D :D :D
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Supermariobros

Proficiat met je overwinning, ik ben een sportieve jongen  ;)

Ferrari 2010

Citaat van: Supermariobros op 11 augustus 2005 - 20:10:43
Proficiat met je overwinning, ik ben een sportieve jongen  ;)
dank je   :D :D :D :D :D Eigenlijk was er geen getal opgeplakt om te winnen ofzo, maar anders ben ik over een paar maanden men tel kwijt hé, ik kan niet veel verder dan een paar miljard tellen  ;)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Supermariobros

Jeugdige toeristen dood na stunts op balkons

Op Mallorca zijn donderdag twee jonge buitenlandse toeristen doodgevallen toen zij stunts uithaalden met balkons. Dat is momenteel op het Spaanse vakantie-eiland een populair tijdverdrijf bij jongeren die in de vroege uurtjes uit de disco naar hun hotel terugkomen.

Een jonge Duitser kwam om het leven toen hij probeerde van een balkon van zijn hotel naar een ander balkon te springen. Een jonge Franseman maakte een dodelijke val toen hij over de balustrade van zijn balkon op de zevende verdieping liep en uitgleed.

Een jonge Brit liep donderdag verwonding aan armen en benen op bij een soortgelijk spelletje, aldus de Spaanse politie.



Ferrari 2010

Naakte man belaagt ambulance

Een naar eigen zeggen 'over zijn toeren' zijnde naakte man uit Wassenaar heeft donderdag vroeg in de ochtend een ambulance belaagd. De ziekenwagen, niet op weg naar een spoedgeval, reed over de President Rooseveltlaan, toen de man voor de koplampen opdook. Hij werd door de bestuurder omzeild, maar wist een steen naar de achterdeur te werpen. Daarbij sneuvelde een ruit.

Een toevallig passerende politiesurveillancewagen heeft de 29-jarige man aangehouden. Hij had geen verklaring voor zijn gedrag, maar zei 'wegens omstandigheden' overstuur te zijn geraakt. De politie vermoedt dat meer auto's door trefzekere man zijn beschadigd, maar er zijn nog geen meldingen binnengekomen.

Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Ferrari 2010

Journalist in tuin van Brad Pitt gearresteerd

Een journalist van het Amerikaanse People-magazine is gearresteerd omdat hij de tuin van acteur Brad Pitt in het Californische Santa Barbara was binnengedrongen. Journalist Jeffrey Weiss zou getracht hebben een glimp op te vangen van het verjaardagsfeestje dat Pitt organiseerde voor de zoon van Angelina Jolie, die sinds kort bijzonder close is met Pitt.

"Het veiligheidspersoneel had de journalist opgemerkt toen die van op een heuvel het huis van de acteur bespiedde. Blijkbaar had de journalist de bordjes met 'privé-domein - niet betreden' genegeerd", zo verklaarde een politiewoordvoerder van Santa Barbara.

Het hoofd van Pitt's veiligheidsploeg hield de indringer vast en belde de politie. Die leidde de journalist weg. "Hij had een verrekijker bij zich en in zijn wagen lag een mail van People Magazine waarin stond dat de journalist de opdracht had gekregen om het huis van Pitt te inspecteren en alle interessante zaken te noteren", aldus de politiewoordvoerder. Weiss wordt beschuldigd van het binnendringen van privé-domein en moet op 8 september voor de rechter verschijnen.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Ferrari 2010

Friends-acteur uit de bocht in striptent
Matt LeBlanc.Matt LeBlanc, de populaire Joey uit Friends, schaamt zich na een dronken nachtje uit in een stripclub. De acteur verontschuldigt zich vlug bij zijn vrouw Melissa, omdat hij handtastelijk werd bij een stripper. LeBlanc, wiens spin-off Joey een echte flop is in de States, was met enkele vrienden op een tiendaagse doortocht in Canada met de motor. Op een avond dook het gezelschap de striptent in, waar een danseres de acteur benaderde.

Lapdance
Het duurde niet lang voor de stripper, die 40 euro vroeg voor een privé-lapdance, een duidelijk dronken LeBlanc kon overhalen naar een apart kamertje te gaan. Daar ging ook haar slipje uit en de naakte danseres zat snel op de schoot van de acteur, vader van de 18 maanden jonge Marina.

Dronken
"Ik had snel door dat de vrouw veel verder ging dan een normale stripper", zei LeBlanc. "Ze drukte haar borsten in mijn gezicht en pakte mijn handen vast om er heel haar lichaam mee te betasten. Als ik niet dronken was geweest, kon ik ongetwijfeld sneller reageren en de kamer verlaten. Maar dat deed ik niet. Achteraf besefte ik dat ik mijn boekje te buiten ben gegaan. Ik schaam me er diep voor dat ik me zo heb laten gaan."
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Ferrari 2010

Topfilm 'The Island' plagiaat?

De filmstudio's Dreamworks en Warner Bros. zijn beschuldigd van plagiaat bij het maken van de film The Island. Clonus Associates, dat de klacht indiende, eist dat de film met onder meer Ewan McGregor en Scarlett Johansson uit de bioscopen wordt gehaald. Bij ons komt de topfilm normaal gezien volgende week in de zalen.

Volgens Clonus Associates is The Island duidelijk geïnspireerd op de film Parts: The Clonus Horror, die zij in 1979 maakten. Volgens de advocaat werden negentig gelijkenissen tussen beide films in de klacht beschreven, "gaande van de plot en de scènes tot de personages". Volgens de klacht "heeft de beschuldigde (de twee studio's) vrijwillig en bewust Clonus geïmiteerd, geparafraseerd en geplagieerd om The Island te maken".
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Ferrari 2010

"Baby Donna illegaal bij Nederlands echtpaar"

Baby Donna, het Belgische meisje dat zowel in Nederland als in België inzet is van een juridische strijd, verblijft in strijd met internationale verdragen bij een Nederlands echtpaar.
Ook de manier waarop het kind naar ons land is gekomen, gaat tegen die verdragen in. Dat stelt de Nederlandse minister van Justitie Piet Hein Donner in antwoorden op schriftelijke vragen in het parlement.

Uit onderzoek van de Belgische justitie is volgens Donner gebleken dat Donna door de Belgische draagmoeder en haar echtgenoot aan het Nederlandse stel is afgestaan om te worden verzorgd en opgevoed, met als doel het kind te adopteren.
Maar van adoptie is volgens Donner geen sprake, omdat de juridische procedures daarvoor niet zijn gevolgd. Ook is er geen procedure geweest om het gezag aan het Nederlandse echtpaar over te dragen. De Nederlandse autoriteiten hebben het stel geen toestemming gegeven om het kind te adopteren, aldus Donner. Ook wijst hij erop dat in België niet is onderzocht of Donna in aanmerking kwam voor adoptie.

De zaak rond de baby begon in februari. De draagmoeder had het kind aanvankelijk toegezegd aan een Belgisch stel. Later probeerde ze het te verkopen aan een homo-paar in Hasselt. Uiteindelijk gaf ze het voor een vergoeding aan het echtpaar in het Nederlandse Leusden, dat zegt volgens afspraak alleen de onkosten van 5.000 euro aan de draagmoeder te hebben betaald. De politie onderzoekt of de draagmoeder strafbaar is wegens verkoop van haar zuigeling.
Bij de vermoedelijke biologische vader, die in België woont, is inmiddels DNA-materiaal afgenomen. Over de uitslag daarvan kon een woordvoerder van het ministerie van Justitie in Den Haag donderdag niets zeggen. De draagmoeder heeft altijd beweerd dat haar echtgenoot en niet de aanvankelijke wensvader Donna heeft verwekt.
Een Nederlandse rechter plaatste de baby eind mei onder voorlopige voogdij. Het Nederlandse stel had eerder aan de rechtbank gevraagd de Belgische draagmoeder uit de ouderlijke macht te ontzetten. De rechtbank bepaalde dat de pleegouders Donna in elk geval tot de uitspraak in die zaak kunnen houden.

Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Supermariobros

Franse brandweerman stak bosbranden aan

Een Franse brandweerman heeft bekend zeven bosbranden te hebben aangestoken. Dat meldde een bron binnen het brandweerkorps donderdag. De verdachte spuitgast was de favoriete zegsman voor veel verslaggevers die recentelijk berichtten over de bosbranden in de regio Var.

De politie trof in het huis van de verdachte belastend materiaal aan. Hij werd al enige tijd door de politie in de gaten gehouden, aldus de bron. De man is aangehouden hangende het onderzoek. De politie onderzoekt of de brandweerman voor nog meer bosbranden verantwoordelijk is.



Supermariobros

Plan om begluren van mensen te verbieden

De gemeente Veere in Zeeland wil het bespieden van mensen in de Algemene Plaatselijke Verordening (APV) gaan verbieden. De politie kan dan optreden tegen mensen die gluren of ongewenst opnamen maken, zei wethouder J. Bostelaar donderdag.

Aanleiding voor de aanpassing van de verordening is een voorval begin mei dit jaar in Oostkapelle. De politie trof daar 's nachts een man aan in een auto met een videocamera. De man had toegegeven dat hij aan het gluren was en met de camera erotische beelden hoopte te kunnen maken.

De politie kon de man niet aanhouden omdat hij geen strafbaar feit had gepleegd. Met de aanpassing van de APV kan dat in de toekomst wel.



Supermariobros

Tijgertje uit kookpot gered

Een Maleisische zakenman heeft een drie maanden oud tijgertje gered uit de kookpot van een Chinees restaurant in de hoofdstad Kuala Lumpur. De kok van het restaurant stond op het punt het dier te slachten en te verwerken in gerechten, vertelde S.H. Foo aan de krant The Star van vrijdag.

Foo zei dat hij van vrienden had gehoord dat het dier in de staat Pahang was gevangen en dat het naar het restaurant was gestuurd. "Ik was geschokt te horen dat zo'n prachtig dier als een tijger zou kunnen eindigen als niets meer dan een maaltijd. Het dier moet ten minste de kans krijgen om te leven en op te groeien in een natuurpark of een dierentuin, zeker omdat de diersoort bedreigd wordt."

Hij betaalde het restaurant een bedrag dat hij niet wilde noemen en kreeg het tijgertje mee. Hij droeg het dier over aan de dierenbescherming. Deskundigen daar zeiden dat het diertje was uitgedroogd en besmet met parasieten. Na herstel krijgt het tijgertje onderdak in een centrum voor wilde dieren.