Vreemd nieuws.

Gestart door Martin, 22 juni 2003 - 10:40:10

« vorige - volgende »

Martin

Bekeuringen voor brugspringers

De politie van Lelystad heeft zeven bekeuringen uitgedeeld aan jongeren in de leeftijd van 12 tot 19 jaar die van de brug in de Oostervaart sprongen.

Eerder deze week meldde de politie zich zorgen te maken over het toenemend aantal jongeren dat van bruggen springt. Dit laatste is niet geheel zonder gevaar. Zo kunnen er voorwerpen onder het wateroppervlak liggen, bestaat er gevaar voor stroming en wordt regelmatig vlak naast pleziervaartuigen in het water gesprongen.

In Zeewolde zijn woensdagmiddag vier jongeren uit Ermelo en Harderwijk, in de leeftijd van 14 tot 16 jaar, bekeurd. Zij zwommen in de Aanloophaven in Zeewolde nadat ze van het podium nabij het gemeentehuis in het water sprongen. Daarbij gedroegen zij zich dusdanig dat gevaar of hinder kon ontstaan voor de scheepvaart.

Ferrari 2010

Ik dacht dat je geen tijd had om berichten dubbel te posten?  ;D
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Martin

Citaat van: Schumi 2005 op 15 juli 2005 - 15:12:48
3126.
En ik ben goed onderweg, komende week zal er niets bijkomen, maar ik loop hard in sinds ik terug volop actief ben. ben dan ook de derde actiefste persoon op het forum  8)

Dan moet je wel heeeeeeeeel veel gaan schrijven. :P :P ;D ;D

Martin

Citaat van: Schumi 2005 op 15 juli 2005 - 15:14:34
Ik dacht dat je geen tijd had om berichten dubbel te posten?  ;D

Dagje vrij.  8)

Ferrari 2010

Citaat van: Martin op 15 juli 2005 - 15:16:55
Citaat van: Schumi 2005 op 15 juli 2005 - 15:12:48
3126.
En ik ben goed onderweg, komende week zal er niets bijkomen, maar ik loop hard in sinds ik terug volop actief ben. ben dan ook de derde actiefste persoon op het forum  8)

Dan moet je wel heeeeeeeeel veel gaan schrijven. :P :P ;D ;D
De dagen dat ik er voor het vreemd nieuws alleen instond hier heb ik er meer dan honderd posts op 3 dagen ofzo gedaan. En gewoon, als je veel actief bent kan je op elke post een reactie geven als je dat nodig vindt, als je enkel een uur online bent per dag geef je reactie op de laatste posts, je kan de vorige wel es lezen maar reageren doe je er toch niet meer op normaal. ;)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Martin

Citaat van: Schumi 2005 op 15 juli 2005 - 15:34:02
Citaat van: Martin op 15 juli 2005 - 15:16:55
Citaat van: Schumi 2005 op 15 juli 2005 - 15:12:48
3126.
En ik ben goed onderweg, komende week zal er niets bijkomen, maar ik loop hard in sinds ik terug volop actief ben. ben dan ook de derde actiefste persoon op het forum  8)

Dan moet je wel heeeeeeeeel veel gaan schrijven. :P :P ;D ;D
De dagen dat ik er voor het vreemd nieuws alleen instond hier heb ik er meer dan honderd posts op 3 dagen ofzo gedaan. En gewoon, als je veel actief bent kan je op elke post een reactie geven als je dat nodig vindt, als je enkel een uur online bent per dag geef je reactie op de laatste posts, je kan de vorige wel es lezen maar reageren doe je er toch niet meer op normaal. ;)

Veel van die posts waren een makkie voor je. ;D ;D 8) ;D

Alan Blues

Citaat van: Martin op 15 juli 2005 - 15:11:27
Citaat van: Alan Blues op 15 juli 2005 - 14:36:44
Citaat van: Martin op 15 juli 2005 - 12:07:20
Dat was bericht 6250, zijn er Forumbezoekers met meer posts?
Hmm, dat weet ik eigenlijk niet.


5833

Ik ben je aan het inhalen. ;)

Helaas heb ik de laatste tijd te veel werk om op de site te komen... :(

Waneer kom je eens op ons Forum????
Ik zal er wel eens geraken. Maar ik heb het echt zeer druk sinds de fusie van Sony en BMG. :(

Ferrari 2010

Citaat van: Martin op 15 juli 2005 - 15:39:31
Citaat van: Schumi 2005 op 15 juli 2005 - 15:34:02
Citaat van: Martin op 15 juli 2005 - 15:16:55
Citaat van: Schumi 2005 op 15 juli 2005 - 15:12:48
3126.
En ik ben goed onderweg, komende week zal er niets bijkomen, maar ik loop hard in sinds ik terug volop actief ben. ben dan ook de derde actiefste persoon op het forum  8)

Dan moet je wel heeeeeeeeel veel gaan schrijven. :P :P ;D ;D
De dagen dat ik er voor het vreemd nieuws alleen instond hier heb ik er meer dan honderd posts op 3 dagen ofzo gedaan. En gewoon, als je veel actief bent kan je op elke post een reactie geven als je dat nodig vindt, als je enkel een uur online bent per dag geef je reactie op de laatste posts, je kan de vorige wel es lezen maar reageren doe je er toch niet meer op normaal. ;)

Veel van die posts waren een makkie voor je. ;D ;D 8) ;D
kmoest ze maar kopieren van bij jouw of van een site, maar toch, ik lees ze ook altijd hoor. Want vaak kom je dubbels tegen met een totaal andere tittel. Kruipt best veel tijd in. Maar nu is het aan jullie, ik knijp er vanaf 18u30 voor een dikke week tussenuit, amuseer jullie!
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Supermariobros

Citaat van: Schumi 2005 op 15 juli 2005 - 17:20:54
Citaat van: Martin op 15 juli 2005 - 15:39:31
Citaat van: Schumi 2005 op 15 juli 2005 - 15:34:02
Citaat van: Martin op 15 juli 2005 - 15:16:55
Citaat van: Schumi 2005 op 15 juli 2005 - 15:12:48
3126.
En ik ben goed onderweg, komende week zal er niets bijkomen, maar ik loop hard in sinds ik terug volop actief ben. ben dan ook de derde actiefste persoon op het forum  8)

Dan moet je wel heeeeeeeeel veel gaan schrijven. :P :P ;D ;D
De dagen dat ik er voor het vreemd nieuws alleen instond hier heb ik er meer dan honderd posts op 3 dagen ofzo gedaan. En gewoon, als je veel actief bent kan je op elke post een reactie geven als je dat nodig vindt, als je enkel een uur online bent per dag geef je reactie op de laatste posts, je kan de vorige wel es lezen maar reageren doe je er toch niet meer op normaal. ;)

Veel van die posts waren een makkie voor je. ;D ;D 8) ;D
kmoest ze maar kopieren van bij jouw of van een site, maar toch, ik lees ze ook altijd hoor. Want vaak kom je dubbels tegen met een totaal andere tittel. Kruipt best veel tijd in. Maar nu is het aan jullie, ik knijp er vanaf 18u30 voor een dikke week tussenuit, amuseer jullie!

Goeie reis, wij zullen wel werken  ;)

Supermariobros

Jongeren rammen express bijenkolonie

Enkele jongeren hebben een niet al te slim doelwit gekozen voor hun 'kattenkwaad'. Ze vroegen zich af wat er zou gebeuren als ze met hun auto een imkerij inreden. Het resultaat was te verwachten: enkele van hen liggen in het ziekenhuis.

"Er zijn elk jaar wel enkele jongeren die hetzelfde proberen," zegt imker David Miksa. "Spijtig, want je weet toch dat het slecht afloopt. En voor ons is het een hels werk alles terug op orde te maken."

Honderduizenden bijen
De vier jongeren uit het Amerikaanse South Lake, Florida, reden met hun truck tussen bijenkorven – er wonen tot 30.000 bijen in één korf – en kwamen vast te zitten. Twee bijenkorven werden met de grond gelijk gemaakt. De bijen, waarschijnlijk naarstig op zoek naar hun ineengestortte huis, vielen vervolgens de jongeren aan.

Omcirkeld door honderduizenden bijen belden ze in paniek naar de hulpdiensten. Alle jongens werden een aantal keer gestoken, twee van hen zo erg dat ze naar het ziekenhuis moesten. Volgens Miksa mogen de tieners van geluk spreken: voor hetzelfde geld hadden ze de aanval niet overleefd.

Supermariobros

Britse 'gangsta grannies' tegen baseball caps

Een aantal Britse oma's hebben een goed idee bedacht om de asociale hangjeugd tegen te werken. Ze dragen nu net als de jongeren sweaters met capuchons en baseball caps onder het motto 'het is niet cool meer als wij het ook doen'. De naam die ze geven aan hun nieuwe look is 'gangsta granny'. Capuchons en baseball caps worden in Groot-Brittannië algemeen geassocieerd mat asociaal gedrag bij jongeren. Enkele winkelcentra hebben ze daarom reeds verboden.

De 'gangsta grannies' kwamen tot stand op initiatief van Mari Savage, een bejaarde vrouw uit Margate. De bedoeling is dat jongeren zich anders gaan kleden. Of het plan bij alle jongeren werkt is nog niet duidelijk, maar Savage beweert dat ze op straat toch wel jaloerse reacties krijgt. Volgens Mari willen de tieners de kledingstijl uitsluitend voor zichzelf hebben. Het grappige van de zaak is dat Savage de kleren nu zelf graag draagt, en het dus niet meer enkel uit principe doet. "Eigenlijk vind ik het wel prettig om 'hoodjes' te dragen, want ze zijn lekker warm op koude dagen", zegt de grootmoeder.

Supermariobros

Stiefmoeder vergiftigde meisje met chocoladepudding

In Duitsland is het proces begonnen tegen een vrouw die haar vierjarig stiefdochtertje vergifitgd heeft met een dodelijke dosis tafelzout in een chocoladepudding.

Zes volle lepels
Volgens de onderzoekers deed de 22-jarige vrouw zes volle lepels zout in de pudding, en dwong ze het kind vervolgens om het goedje op te eten. Het meisje werd met ernstige vergiftigingsverschijnselen naar het ziekenhuis gevoerd, waar ze op 27 maart overleed.

Natriumchloride
Een autopsie wees uit dat het bloed van het slachtoffertje grote hoeveelheden natriumchloride, het hoofdbestanddeel van tafelzout bevatte.

Valse bewering
Toen de stiefmoeder met deze feiten werd geconfronteerd, beweerde ze dat het meisje het zout moest hebben genomen buiten haar medeweten om. Speurders verklaarden echter dat enkel de stiefmoeder bij het zout kon.

Ondenkbaar
Een forensisch expert vertelde de rechter vrijdag dat het meisje minstens 30 gram zout had binnengekregen. "Het is zeker mogelijk dat een kind zout voor suiker neemt, maar het is ondenkbaar dat eender welk kind vrijwillig zoveel zout zou opeten zonder het uit te spuwen."

Afkeer
Daarnaast was de stiefmoeder de enige persoon die thuis was op het ogenblik van de vergiftiging. De vader was toen op zijn werk.
De natuurlijke moeder van het meisje getuigde in tranen dat de nieuwe vrouw van haar ex-man geen geheim had gemaakt van haar afkeer voor het kind. "Ik kwam in het ziekenhuis aan op het moment dat de dokters mijn klein meisje dood verklaarden. Ik wist dat het moord was," aldus de moeder.

Supermariobros

Hond vergeet dat baasjes verhuisd zijn

In Duitsland wilde een hond die het gewoon was om uit het raam te springen van de flat van zijn baasjes op het gelijkvloers, dat ook doen in hun nieuwe flat. Die bevond zich echter op de zesde verdieping. Gelukkig landde het dier op en balkon van een ander appartement drie verdiepingen lager.

De eigenaars van de hond, Udo en Angela Baecker, belden de brandweer toen ze hun boxer hoorden huilen vanop het balkon iets lager. Ze konden de hond zelf niet gaan halen omdat de bewoners op vakantie waren.

De baasjes van TJ verklaarden dat ze nog maar een week in het appartement waren, maar dat ze niet dachten dat TJ het trucje van in hun vroegere woonst ook zou toepassen in de nieuwe flat. Ze veronderstelden dat hij de trappen wel gewoon was geworden. Volgens brandweerman Enno Berg is de hond letterlijk op zijn pootjes terecht gekomen.

Supermariobros

Postkaartje komt 21 jaar te laat aan in Izegem ^

De familie Holvoet-Boone uit Izegem heeft een vakantiekaart in de bus gekregen die haar in 1984 door vrienden was toegestuurd vanuit Noord-Italië. Ook een zus van de afzenders, de familie De Jaeghere-Goethals uit Izegem, heeft een gelijkaardige kaart gekregen.     

Hoe het komt dat de kaarten pas 21 jaar na datum de bestemmelingen bereiken, is niet duidelijk. Op de kaart van de familie Holvoet-Boone staat een Duitse poststempel. Er is ook een vermelding dat de kaart in een kelder is blijven liggen, maar blijkbaar heeft iemand nu toch de moeite gedaan om de ansichtkaart alsnog aan de bestemmeling te sturen. Evident was dat niet, want de familie Holvoet-Boone verhuisde twaalf jaar geleden.

Supermariobros

Man schiet postbode neer om niet dakloos te worden

Een 60-jarige elektricien heeft zijn postbode neergeschoten omdat hij levenslang wilde krijgen. William Crutchfield bewoonde een oud huis met overwoekerde tuin en een sticker van de vereniging van wapenbezitters op zijn deur geplakt. Postbode Earl Lazenby vond de elektricien best een aardige man. Er was dus geen sprake van problemen tussen hen. Twee weken geleden echter stapte Crutchfield op de postbode af met een pistool in de hand. Hij nam de post aan van Lazenby en joeg hem vervolgens maar liefst zeven kogels door het lijf.

Schulden
Het motief van Crutchfield om zijn postbode neer te schieten is niet alledaags. De man zat zwaar in de schulden door het gebruik van dure medicijnen. Hij dreigde dan ook op straat terecht te komen. Om dat te vermijden redeneerde de man dat hij best een federaal misdrijf pleegde om zo levenslang in de gevangenis terecht te komen. Daar zou hij drie maaltijden per dag krijgen en een dak boven zijn hoofd hebben.

Federaal misdrijf
Crutchfield inspireerde zich op Eric Rudolph, de man die onlangs tot levenslange gevangenisstraf veroordeeld werd omwille van een bomaanslag tijdens de Olympische Spelen in Atlanta. Hij merkte dat Rudolph een goed leven leidde in de gevangenis na het plegen van een federaal misdrijf. Dat hij daarvoor evengoed een bank kon overvallen met een ongeladen pistool in plaats van een ambtenaar in functie neer te schieten, was bij Crutchfield blijkbaar niet in het hoofd opgekomen. Postbode Earl Lazenby overleefde de schietpartij, maar hij zal nooit meer voedsel kunnen verteren of insuline aanmaken.