Vreemd nieuws.

Gestart door Martin, 22 juni 2003 - 10:40:10

« vorige - volgende »

Ferrari 2010

Citaat van: Supermariobros op 04 juni 2005 - 09:02:35
81-jarige zit 6 dagen hulpeloos in bad

Een 81-jarige Amerikaanse vrouw voel vorige week in haar badkuip. Het duurde maar liefst 6 (!) dagen voordat een ongeruste buur en een politieagent haar uit haar benarde positie kwamen verlossen.

De vrouw was nog bij bewustzijn toen ze bevrijd werd. Volgens de politie kon ze zich in leven houden door water te drinken uit de kraan.
Het was een krantenjongen die de buur van de vrouw gealarmeerd had, omdat hij merkte dat de post niet werd afgehaald.

Ik denk dat dit al een vreselijk oud bericht is. Ik heb dat bericht een paar maanden nog al eens gezien. Kan zijn dat het nogmaals is voorgevallen, maar vindt het vrij raar, toevallig 2 keer 6 dagen en dat ze konden drinken van de kraan en dat de krantenjongen er tussenzat  :-\ :-\ :-\
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Supermariobros

Citaat van: Schumi 2005 op 04 juni 2005 - 09:42:24
Citaat van: Supermariobros op 04 juni 2005 - 09:02:35
81-jarige zit 6 dagen hulpeloos in bad

Een 81-jarige Amerikaanse vrouw voel vorige week in haar badkuip. Het duurde maar liefst 6 (!) dagen voordat een ongeruste buur en een politieagent haar uit haar benarde positie kwamen verlossen.

De vrouw was nog bij bewustzijn toen ze bevrijd werd. Volgens de politie kon ze zich in leven houden door water te drinken uit de kraan.
Het was een krantenjongen die de buur van de vrouw gealarmeerd had, omdat hij merkte dat de post niet werd afgehaald.

Ik denk dat dit al een vreselijk oud bericht is. Ik heb dat bericht een paar maanden nog al eens gezien. Kan zijn dat het nogmaals is voorgevallen, maar vindt het vrij raar, toevallig 2 keer 6 dagen en dat ze konden drinken van de kraan en dat de krantenjongen er tussenzat  :-\ :-\ :-\

Tja, het was vandaag in "Het Nieuwsblad" te lezen

Ferrari 2010

Citaat van: Supermariobros op 04 juni 2005 - 10:03:26
Citaat van: Schumi 2005 op 04 juni 2005 - 09:42:24
Citaat van: Supermariobros op 04 juni 2005 - 09:02:35
81-jarige zit 6 dagen hulpeloos in bad

Een 81-jarige Amerikaanse vrouw voel vorige week in haar badkuip. Het duurde maar liefst 6 (!) dagen voordat een ongeruste buur en een politieagent haar uit haar benarde positie kwamen verlossen.

De vrouw was nog bij bewustzijn toen ze bevrijd werd. Volgens de politie kon ze zich in leven houden door water te drinken uit de kraan.
Het was een krantenjongen die de buur van de vrouw gealarmeerd had, omdat hij merkte dat de post niet werd afgehaald.

Ik denk dat dit al een vreselijk oud bericht is. Ik heb dat bericht een paar maanden nog al eens gezien. Kan zijn dat het nogmaals is voorgevallen, maar vindt het vrij raar, toevallig 2 keer 6 dagen en dat ze konden drinken van de kraan en dat de krantenjongen er tussenzat  :-\ :-\ :-\

Tja, het was vandaag in "Het Nieuwsblad" te lezen
lol  ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Martin

Jongen doodgebeten door eigen pitbulls

Een 12-jarige jongen in San Francisco is door zijn eigen pitbulls aangevallen en gedood. Zijn moeder vond de jongen toen ze vrijdag thuiskwam, meldde de San Francisco Chronicle zaterdag.

Waarom Rex en Ella hun baasje aanvielen, is niet duidelijk. De moeder durfde het pand niet te betreden omdat de honden door het dolle waren. Een te hulp geschoten man schoot een van de beesten dood. Buren toonden zich geschokt. " Ze deden anders nooit wat", reageerden ze verbaasd.

Martin

Foutje: vrouw met twee pacemakers

Een Belgische vrouw is met spoed geopereerd, omdat ze twee actieve pacemakers in haar lichaam bleek te hebben. Door de twee apparaten ging haar hart vreselijk te keer.

Het duurde even voordat artsen de unieke situatie ontdekten. "De dokter zei dat het allemaal zo erg niet was. Ik had een beetje overslag. Daar moest ik me maar niet te veel van aantrekken", vertelt An Penders uit Dilsen-Stokkem zaterdag in krant Het Belang van Limburg.

Het ziekenhuis van Leuven ontdekte vervolgens wel de oorzaak. Een oude pacemaker, die in 2003 was uitgeschakeld, bleek opnieuw op gang gekomen. Het werkte naast de nieuwe, die destijds was ingebracht.

Dat artsen een oude pacemaker laten zitten, komt vaker voor. Maar in de wereld is maar een geval bekend van een uitgeschakelde pacemaker die vanzelf weer actief wordt.

Martin

Dieven stelen 80 kilo goud in Rusland

Vier gewapende mannen hebben in de Russische regio Irkoetsk een sieradenwinkel beroofd en 79,8 kilo goud meegenomen. De gemaskerde overvallers sloegen volgens het Russische persbureau Interfax zaterdagochtend eerst de beveiliger neer. De politie van het Siberische gebied wist binnen enkele uren na de overval twee overvallers te arresteren. De twee anderen, die het gestolen goud bij zich hadden, zijn nog voortvluchtig.

Ferrari 2010

Dronken student in cel na 'homofobe opmerking' over politiepaard

Een Engelse universiteitsstudent heeft een boete van 80 pond gekregen voor het maken van 'homofobe opmerkingen' over een politiepaard.

De 21-jarige Sam Brown strompelde in de vroege uurtjes uit een bar, waarna hij oog in oog kwam te staan met twee agenten van de bereden politie.

Sam, die Engels studeert aan de universiteit van Oxford, benaderde één van de agenten en vroeg "wat vindt u ervan dat uw paard homo is?".

Openbare ordeverstoring
Hij moest mee naar het politiekantoor, waar hij in de cel werd gehouden tot 's morgens, toen hij een boete van 80 pond kreeg voor openbare ordeverstoring.

Een woordvoerder van de politie verklaarde: "Een man werd gearresteerd toen hij in dronken toestand homofobe opmerkingen riep naar een politiepaard."

Sam zelf vond het allemaal heel overdreven: "Voor zover ik weet zijn paarden hierover niet zo gevoelig."
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Ferrari 2010

Mislukte postzegel levert 427 duizend euro op

(Novum) - Een misdruk van een Amerikaanse postzegel van 24 cent is voor ruim 427 duizend euro verkocht. Op de zegel staat een vliegtuig ondersteboven afgebeeld. Volgens de veilingmeester is het de hoogste prijs die ooit voor een postzegel uit de twintigste eeuw is betaald.

De 'Jenny' postzegel uit 1918 is één van de honderd overgebleven misdrukken. Van de zevenhonderd mislukte zegels werden er destijds zeshonderd teruggehaald. Op de zegel staat het trainingsvliegtuig Curtiss JN-4 'Jenny' uit de Eerste Wereldoorlog, dat later werd gebruikt om post mee te vervoeren.

Een postzegelverzamelaar kocht in 1918 alle overgebleven zegels en verkocht ze later aan verschillende mensen door. De meeste zegels verkeren in slechte staat.

Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Ferrari 2010

'Grof' Limburgs bier geboycot in Australië

SYDNEY (ANP) - De flesjes bier met de merknaam Shag van de Limburgse familiebrouwerij Alfa gaan er niet langer in bij Australiërs. Minister Grant McBride is zo geschokt door het biermerk dat hij het laat boycotten. Een shag betekent in het Engels onder meer een nummertje maken.

McBride, onder meer verantwoordelijk voor het toezicht op kansspelen, beroept zich op de alcoholwet, die hem in staat stelt om de verkoop van het bier te verbieden. De Australische minister valt niet alleen over de merknaam, maar ook over de reclameslogan - Fancy a Shag? (Zin in een nummertje) - die de brouwer wereldwijd gebruikt.

Seks en alcohol


,,Het is een schandaal'', aldus McBride. Het is volgens de bewindsman onverantwoord om ,,zo schaamteloos'' een verband te leggen tussen seks en alcohol. ,,Dit product spoort jonge mensen aan tot roekeloos gedrag via smakeloze, aan seks gerelateerde advertenties. Dat kan gewoon niet. Het druist in tegen alle campagnes voor veilig vrijen en verantwoord drinken die diverse regeringen in Australië de afgelopen twintig jaar hebben gevoerd.''

In een van de advertenties 'zit' een flesje Shag-bier, met een alcoholpercentage van 5, op de achterbank van een auto, met daarboven de vraag: 'Fancy a Shag?' (zin in een nummertje?). Andere reclames met dezelfde vraag laten het pijpje pils liggend op een tafel en leunend tegen een muur zien. Er zijn ook deurborden in omloop met het opschrift: Do not disturb, having a shag. (Niet storen, ik maak een nummertje.)

McBride, een geheelonthouder en vader van acht kinderen, heeft de distributeur in Australië van Shag, The Kollaras Group, geschreven om hem één reden te geven waarom hij het biermerk niet direct zou moeten verbieden. Een woordvoerder van The Kollaras Group toonde zich zondag verbaasd dat het merk Shag voor zoveel opschudding zorgt. ,,Het bier is genoemd naar een shag, een vogel, die ook op het label te zien is.''

Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Supermariobros

Vrouw verkoopt friet van 20 cm op eBay

De Amerikaanse Mindy Marland heeft een friet van zo maar eventjes 20 cm op eBay verkocht voor 160 euro. Ze had de curiositeit ontdekt in het restaurant The Checkered Flag Bar, waar ze aan het werk was.

,,Er wandelde een serveerster voorbij, en ik zag de friet bovenaan een bord liggen. Ik nam het ding van het bord en ik kon mijn ogen niet geloven'', verklaarde Marland.

Ze besloot de friet te verkopen op internet, aan een startwaarde van minder dan een euro. ,,Ik had nooit gedacht dat ik er zo veel geld voor zou krijgen'', aldus Marland.

De Amerikaanse heeft intussen ook contact opgenomen met het Guinness Book of records, omdat het vorige record maar op 17 cm zou staan.

Ferrari 2010

Citaat van: Supermariobros op 05 juni 2005 - 18:39:58
Vrouw verkoopt friet van 20 cm op eBay

De Amerikaanse Mindy Marland heeft een friet van zo maar eventjes 20 cm op eBay verkocht voor 160 euro. Ze had de curiositeit ontdekt in het restaurant The Checkered Flag Bar, waar ze aan het werk was.

,,Er wandelde een serveerster voorbij, en ik zag de friet bovenaan een bord liggen. Ik nam het ding van het bord en ik kon mijn ogen niet geloven'', verklaarde Marland.

Ze besloot de friet te verkopen op internet, aan een startwaarde van minder dan een euro. ,,Ik had nooit gedacht dat ik er zo veel geld voor zou krijgen'', aldus Marland.

De Amerikaanse heeft intussen ook contact opgenomen met het Guinness Book of records, omdat het vorige record maar op 17 cm zou staan.

ik heb al grotere aardappelen gezien denk ik hoor  ::)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Supermariobros

Nablijven of bloed geven

Enkele kinderen van de Los Alamitos middelbare school in de Amerikaanse staat Californië geven bloed om aan straffen te ontsnappen. De school biedt leerlingen de keuze: nablijven of bloed geven.

Student Steven Butler is alvast zeer te spreken over het initiatief. Hij vindt bloed geven veel minder pijnlijk dan moeten nablijven. In de studiezaal mogen de leerlingen immers niet spreken en moeten ze stilzitten. Daarmee vergeleken is een kleine prik niets.

Het 'bloed-voor-nablijven' is nieuw voor Aura Spencer van het Amerikaanse Rode Kruis. "Ik wou dat meer scholen dit deden" zei ze. "Je kan je zaterdag opgeven of een beetje bloed om levens te redden."

Supermariobros

Britten overwegen magnetische trein tussen Londen en Glasgow

De Britse regering overweegt om magneetzweeftreinen in te voeren die met een snelheid van bijna 500km per uur tussen Londen en Glasgow rijden.

Dat schrijft de Guardian maandag. De "Maglev", een Duits concept dat momenteel dienst doet in Shanghai heeft volgens de krant indruk gemaakt op de Britse ministers. Het toestel zweeft ongeveer een centimeter boven een spoor.

Het overwogen traject zou door de economische wervelkolom van het land" trekken, "van Londen naar Glasgow via Birmingham, Manchester, Leeds, Newcastle en Edinburgh. Premier Tony Blair heeft een studiedag gehouden over het project. Zijn adviseurs zouden een duidelijk ecologisch voordeel zien aan het project. De snelheid van de trein zou bijna het volledige netwerk van binnenlandse vluchten overbodig maken.


Supermariobros

Eerste kaart met Amerika erop te koop voor 740.000 €

De eerste geografische kaart waarop de naam "Amerika" staat, wordt woensdag verkocht door het veilinghuis Chritie's. Het gaat tevens om de eerste gedrukte weergave van de aarde als bol.

Het document dateert van 1507. Dat is vijftien jaar na de "ontdekking" van de nieuwe wereld door Christoffel Colombus. De kaart maakt een onderscheid tussen Noord- en Zuid-Amerika en vermeldt ook voor het eerst een Stille Oceaan. Er zijn vier exemplaren geïnventariseerd.

De kaart die in Londen wordt aangeboden, werd ontdekt in de verzameling van een Europese liefhebber die een krantenartikel over het onderwerp had gelezen. De kaart is getekend door Martin Waldseemuller en wordt geschat tussen de 740.000 tot 1.184.000 euro.

Supermariobros

Man vermoordde vrouw omdat ze televisie aan liet staan

Een 60-jarige Australiër die vorig jaar zijn 42-jarige huisgenote vermoordde, deed dat omdat zij weigerde de televisie of stereo-installatie uit te zetten terwijl hij probeerde de slaap te vatten. Dat heeft de man vandaag voor de rechtbank in Sydney verklaard.

De Australiër zei dat hij zijn huisgenote herhaaldelijk had gewaarschuwd. Hij wilde geen schuld bekennen aan moord, maar wel aan doodslag onder verzachtende omstandigheden. Beide huisgenoten, die geen relatie met elkaar hadden, waren stevige drinkers, aldus Australische media.