Met wat ben je nu je trommelvliezen aan het teisteren?

Gestart door Lender, 20 juni 2003 - 18:35:59

« vorige - volgende »

Jasper

Citaat van: FerrariMan op 23 december 2005 - 16:39:20
Citaat van: The REAL Freak op 22 december 2005 - 17:03:11
Citaat van: Doefie op 22 december 2005 - 10:12:26
Citaat van: Schumi 2005 op 21 december 2005 - 22:23:16
Citaat van: Jasper op 21 december 2005 - 19:25:39
Idd Gorki. Wie staat er bij Donna op 1?

...

Ah, Queen. Bohemian Rhapsody neem ik aan? Da's toch ni slecht? :)
idd, Queen. Oké, is niet slecht, maar na zoveel jaren mag het wel eens iets anders zijn. das daar altijd hetzelfde liedje :P
Gewoon, een goed liedje moet het zijn, niet altijd hetzelfde ;)

Voor mij geen kwaad ... ik hoor ze beiden heel graag :)

Bohemian Rhapsody is gewoon het beste nummer ooit gescherven, die plaat heeft echt alles.

Het is inderdaad voorspelbaar, maar tercht. Net zoals de groep zelf, wat erger is, is het feit dat op Stu Bru Smells like teen spirit altijd zo hoog staat. Dan is One (van Metallica uiteraard) een pak beter hoor.
De impact van Smells like teen spirit lag destijds dan ook pakken hoger dan die van One. Cultuurgericht dan. En ook, dead guys zijn altijd populair...

Blijft het feit (nu ja, feit, het gegeven) dat Smells like teen spirit toch niet zo'n supergoed nummer is. Vind ik toch. Met een gitarist die geen gitaar kan spelen en toch eigenlijk meer geschreeuw dan gezang (in het refrein alleszins, de strofes zijn wel vrij goed gezongen)...


daan

Rage against the machine - Killing in the name of

Jasper



Jasper

Underworld - Born Slippy. Op P27 of zo geloof ik.

Jasper

Queen - Bohemian Rhapsody. Op P25. Veel te laag! :(

daan

Neehoor, lekker laten staan :P

Dream Theater - A Change Of Seasons

FerrariMan

#1583
Citaat van: Jasper op 23 december 2005 - 20:14:01
Citaat van: FerrariMan op 23 december 2005 - 16:39:20
Citaat van: The REAL Freak op 22 december 2005 - 17:03:11
Citaat van: Doefie op 22 december 2005 - 10:12:26
Citaat van: Schumi 2005 op 21 december 2005 - 22:23:16
Citaat van: Jasper op 21 december 2005 - 19:25:39
Idd Gorki. Wie staat er bij Donna op 1?

...

Ah, Queen. Bohemian Rhapsody neem ik aan? Da's toch ni slecht? :)
idd, Queen. Oké, is niet slecht, maar na zoveel jaren mag het wel eens iets anders zijn. das daar altijd hetzelfde liedje :P
Gewoon, een goed liedje moet het zijn, niet altijd hetzelfde ;)

Voor mij geen kwaad ... ik hoor ze beiden heel graag :)

Bohemian Rhapsody is gewoon het beste nummer ooit gescherven, die plaat heeft echt alles.

Het is inderdaad voorspelbaar, maar tercht. Net zoals de groep zelf, wat erger is, is het feit dat op Stu Bru Smells like teen spirit altijd zo hoog staat. Dan is One (van Metallica uiteraard) een pak beter hoor.
De impact van Smells like teen spirit lag destijds dan ook pakken hoger dan die van One. Cultuurgericht dan. En ook, dead guys zijn altijd populair...

Blijft het feit (nu ja, feit, het gegeven) dat Smells like teen spirit toch niet zo'n supergoed nummer is. Vind ik toch. Met een gitarist die geen gitaar kan spelen en toch eigenlijk meer geschreeuw dan gezang (in het refrein alleszins, de strofes zijn wel vrij goed gezongen)...
Cobain kon meer dan genoeg goed spelen hoor. Ik weet niet of je in het bezit bent van alle Nirvana cd's? Zeker zijn laatste optreden, de unplugged... Cobain heeft een hele hoop aanstekelijk magistrale riff bedacht en zijn geluid was in die tijd uniek.

Nirvana was een fenoneem. Ze kwamen van nergens, vernieuwden een genre zoals Green Day dat met de punkrock deed en werden pioniers van hun generatie. De nummers zaten gemakkelijk in elkaar maar hadden een heel nieuw geluid. En zijn stem was geweldig, vooral in het einde van 'Where did you sleep last night' op unplugged hoor je alle emotie. En daar zong hij ook mee, met al zijn emoties.

Ik heb het niet graag wanneer mensen zeggen dat het eigenlijk geen goede nummers zijn, want dat is misschien je eigen mening, daarom nog niet die van een ander.

Maar je hebt de Nirvana periode niet meegemaakt Jasper, dus ik zou er niet te snel over oordelen, hun impact op de jeugd en het genre was immens groot. Er is meer dan smells like teen spirit.

Nirvana, Green Day, Pearl Jam, Therapy, Dog Eat Dog, Bodycount, Pennywise, The Smashing Pumpkins,..... :) Lang leve de nineties!

Jasper

Cobain was doorgaans zo stoned dat hij naast de bedoelde snaar ook nog eens de snaren ernaast aansloeg, wat dan zijn zo speciale klank opleverde...

Doefie

Citaat van: Jasper op 26 december 2005 - 18:17:59
Cobain was doorgaans zo stoned dat hij naast de bedoelde snaar ook nog eens de snaren ernaast aansloeg, wat dan zijn zo speciale klank opleverde...

Is beginnen met alle zangers die stoned optreden? ;) Dan ben je hééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééél lang bezig hoor. En als je dan de zatte zangers er nog is gaat bijnemen ben je volgend jaar nog niet klaar...

FerrariMan

Citaat van: Jasper op 26 december 2005 - 18:17:59
Cobain was doorgaans zo stoned dat hij naast de bedoelde snaar ook nog eens de snaren ernaast aansloeg, wat dan zijn zo speciale klank opleverde...
Door verkeerde snaren aan te slaan krijg je dat geluid niet Jasper, simple as that.

dj Peter

Donna's Top 2005 met op dit moment : Mike Oldfield- Shadow on the wall

daan

Nirvana - Where did you sleep last night (unplugged) ;)

Alan Blues