Met wat ben je nu je trommelvliezen aan het teisteren?

Gestart door Lender, 20 juni 2003 - 18:35:59

« vorige - volgende »

Mikacouli

As the rush comes - motorcycle
Enorm zalige trance-plaat. heel rustgevend.

Supermariobros


razzle_dazzle


Mikacouli


FerrariMan

Citaat van: Doefie op 10 augustus 2005 - 16:55:39
Gorki - Punk is dood

Citaat van: Benedictus XXX op 10 augustus 2005 - 15:58:41
Dat is omdat de solo's van Slash bij Guns nu niet echt technisch zwaar in elkaar staken. Let op, in vergelijking met de anderen die hoger staan he. Niet altijd het geval natuurlijk. En daar zullen ze zich op hebben willen baseren gok ik.

edit: Criteria: - Guitar solos are the best display of talent by these musicians. Each solo was ranked mainly for the overall quality of its composition. Originality, complexity, influence, and lasting appeal are also considered.


Solo's is toch iets moeilijks, je hebt gevoel voor ritme, oren naar muziek, timing, concentratie en snelle vingers nodig.

Maar Alan zal hier wel een heel pak meer over weten.

Ik ken er vrij weinig van, maar je moet eens 'Theme of the Godfather' beluisteren dat Slash gespeeld heeft, met de solo erna... er zijn weinigen die het zouden kunnen...
Heeft hij voor het eerst in Brazilië gespeeld tijdens een live concert, trust me, is helemaal niet zo moeilijk als je denkt :)
Die van November Rain is op dat gebied pakken moeilijker om te spelen.

Beste solo van Slash zit voor mij in de Knocking on Heavens door cover. Klinkt super!

Nu: Guns N' Roses - Coma

Doefie


Tim C

Admiral Freebee's laatste cd Songs, daarvoor Grand van Monza

Rippie

Heb momenteel cd-tje opstaan: Queen - Greatest Hits II

Favoriet nummer: Innuendo
Formerly known as MrF1 ;)

De geschiedenis is het heden, gezien door de toekomst

Alan Blues

Citaat van: Benedictus XXX op 10 augustus 2005 - 15:58:41
Citaat van: Doefie op 09 augustus 2005 - 23:50:27
Heb iets teruggevonden: de beste 100 gitaarsolo's (zegt de titel toch, zijn der een pak meer)

Persoonlijk vind ik Slash erg laag staan (15de pas ???)
Dat is omdat de solo's van Slash bij Guns nu niet echt technisch zwaar in elkaar staken. Let op, in vergelijking met de anderen die hoger staan he. Niet altijd het geval natuurlijk. En daar zullen ze zich op hebben willen baseren gok ik.

edit: Criteria: - Guitar solos are the best display of talent by these musicians. Each solo was ranked mainly for the overall quality of its composition. Originality, complexity, influence, and lasting appeal are also considered.


Solo's is toch iets moeilijks, je hebt gevoel voor ritme, oren naar muziek, timing, concentratie en snelle vingers nodig.

Maar Alan zal hier wel een heel pak meer over weten.

Nu: Green Day - Welcome To Paradise.

Ik vind het steeds heel moeilijk om zo'n lijstje te maken. Net hetzelfde als een lijstje maken met je favoriete nummer of favoriete film.

Ik vind het vooral moeilijk omdat er zo veel verschillende stijlen van muziek zijn.

Simpel voorbeeld: ik ben grote fan van Jimi Hendrix, Stevie Ray Vaughan en Eric Clapton. Maar ik ben ook gek van Django Reinhardt (Jazz). Jimi, Stevie en Eric zullen nooit kunnen spelen als Django en vice versa. Niet alleen omdat zowel Django, Jimi en Stevie al dood zijn, maar omdat het zo'n andere stijl is.

Enkele jaren geleden was ik bij m'n overbuur, een professioneel gitarist die muziekhumaniora en daarna conservatorium heeft gedaan. Daarna is hij zich in de USA nog gaan bijscholen voor Jazz. Hij had me voorgesteld eens te komen 'jammen'. Met een ei in m'n broek ben ik er naartoe gegaan. Ik wist dat hij me zonder 1 probleem onder tafel zou spelen. Mijn verwondering was groot dat hij me niet kon volgen toen ik begon te fingerpicken (speciale bluesstijl uit de jaren '30). Klinkt misschien pretentieus, maar ik was er toch fier op. En toch weet ik dat ik qua techniek, snelheid, inventiviteit, enz... niet aan zijn hielen kom.

Onlang vroeg een leerling van me (12 jaar) om iets te komen bekijken op z'n pc. Hij toonde me een filmpje van Steve Vai of zo. Ik sloeg achterover van de snelheid en de techniek van die kerel. Toen zei m'n leerling: 'hij kan wel spelen, hé, maar echt mooi vind ik het niet'. Hij haalde me de woorden uit de mond.

Wat mij betreft gaat het niet om de snelheid en de juiste techniek van het soleren, maar een straffe solo is een solo die het publiek raakt. Sommige mensen raken ontroerd bij een solo van Clapton, anderen krijgen rillingen als ze Satriani of Vai horen...

Dus: ieder zijn smaak. En ik geloof niet in die lijstjes...  :P

By the way, FerrariMan, ik ben momenteel 'Lenny' van Stevie Ray Vaughan aan het instuderen...  8) 8)

Doefie

Citaat van: Alan Blues op 11 augustus 2005 - 14:48:28
Dus: ieder zijn smaak. En ik geloof niet in die lijstjes...  :P

Dat is wel zo, maar het is handig om het eens allemaal te beluisteren... zeker van gitaristen ofzo waar je anders nooit zo opkomen. ;)

FerrariMan

#1255
Citaat van: Tim C op 11 augustus 2005 - 13:42:44
Admiral Freebee's laatste cd Songs, daarvoor Grand van Monza
Schitterende cd's heeft de man. Optreden op werchter was memorabel!

@Alan

Veel plezier, daar ben je niet snel klaar mee neem ik aan :) Dan zit je toch al op een serieus niveau om daaraan te beginnen. Op het eerste zicht lijkt het alsof het veel toonladders zijn die gevolgd worden maar ik kan me hier gemakkelijk in missen.
Ikzelf ben momenteel bezig met heel veel Thin Lizzy te spelen, niet gemakkelijk maar waarom zou het makkelijk moeten :)

Muziek is eigen aan karakters denk ik altijd. Ik kan van alle soorten rock/blues/pop/punk genieten, zolang er maar werk in gestoken is door de artiesten zelf. Daarom zal ik een 'idool' en al die dingen nooit als artiesten bestempelen.
Zij krijgen hun teksten, krijgen hun muziek en krijgen hun choreografie. Met andere woorden, het zijn poppen en het management heeft een hele hoop touw.

Daarnet was ik in de free record shop, ik had 2 cd's uit andere werelden voor me staan:

Eén was een cdbox van 3 cd's, best of van Hendrix, prijs: 7,50 euro.
Daarnaast promoten ze dan singles en albums van 'homemade idols' die veel meer kosten. Belachelijk.
Maar ja de markt moet draaien he...

Nu opstaan: Lynyrd Skynyrd - Free Bird (intro van dit nummer is te gek en de solo van drie minuten halverwege is belachelijk goed)

McChouffe


His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Ferrari 2010

Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Supermariobros


Ferrari 2010

Citaat van: Supermariobros op 12 augustus 2005 - 10:53:18
Citaat van: Schumi 2005 op 12 augustus 2005 - 10:25:38
Donder - De Wolken

Hier schijnt nochtans de zon hoor  :)
Nu hier ook weer, maar deze morgen aanhoudende een regbui. Dan de bewuste donderwolk met de nodige liters regen waarna het langzaam maar zeker ging opklaren. Wees maar niet bang, straks is het jullie beurt, wanneer het hier lekker opwarmt  :P ;D
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.