Met wat ben je nu je trommelvliezen aan het teisteren?

Gestart door Lender, 20 juni 2003 - 18:35:59

« vorige - volgende »

Doefie

Knocking on Heaven's door - Guns'n'Roses (live-verise)


Supermariobros


Jasper

Hmmmmmm heerlijk! Beste solo die ik ken, 2 minuten lang. Beste liedje ooit gemaakt.

razzle_dazzle

Die van Slash in sweet child o mine is anders ook niet mis. :)

FerrariMan

Beste solo zit voor mij persoonlijk in Sultans of Swing van Dire Straits. Knopfler kan er wat van met zijn vingers.

Jasper

Yup, dat is de beste gitarist denk ik. Maar ik vind de solo van Child in Time beter dan die van Sultans of Swing. ;)

razzle_dazzle

Comfortably Numb - Pink Floyd (david Gilmour Solo)

McChouffe

Kirk Hammet (Metallica) kan er anders ook wat van. Wijlen Randy Rhoads ook (vooral bekend van zijn periode met Ozzy Osbourne), het nummer "Mr Crowley" is daar een mooi bewijs van, of nog beter: de live versie van Suicide Solution.
Maar om nu zomaar de beste solo aan te duiden ... pfff ... das ni simpel.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

FerrariMan

Citaat van: Jasper op 08 augustus 2005 - 20:45:01
Yup, dat is de beste gitarist denk ik. Maar ik vind de solo van Child in Time beter dan die van Sultans of Swing. ;)
Persoonlijk het beste omdat ik het het liefste hoor, maar beste gitarist bestaat niet. Elk heeft een eigen stijl.
Bijvoorbeeld Gary Moore en Scott Gorham van Thin Lizzy destijds, de gitarist van U.F.O., telkens een andere manier van spelen en klank en telkens super om te beluisteren. Ook de geluiden van Tom Morello (ex Rage Against The Machine en nu bij Audioslave) zijn indrukwekkend. Een hele hoop pedalen maar enig in zijn soort!

Momenteel:

Unwritten Law - Save Me

Doefie

#1240
Nothing else matters - Metalica

Slash (Guns'n'Roses) is voor mij een van de beste gitaristen ooit hoor. De solo's van Sweet Child O'Mine, Knocking on Heaven's Door (live versie), Paradise City, November Rain, ... schitterend gewoon. Brian May kon ook erg zuiver spelen, en dan vergeten we hier ook nog Jimmy Hendrickx, Bob Dylan, en nog veel andere grote namen.

Doefie

Heb iets teruggevonden: de beste 100 gitaarsolo's (zegt de titel toch, zijn der een pak meer)

Persoonlijk vind ik Slash erg laag staan (15de pas ???)


FerrariMan

#1243
Citaat van: Doefie op 09 augustus 2005 - 23:50:27
Heb iets teruggevonden: de beste 100 gitaarsolo's (zegt de titel toch, zijn der een pak meer)

Persoonlijk vind ik Slash erg laag staan (15de pas ???)
Dat is omdat de solo's van Slash bij Guns nu niet echt technisch zwaar in elkaar staken. Let op, in vergelijking met de anderen die hoger staan he. Niet altijd het geval natuurlijk. En daar zullen ze zich op hebben willen baseren gok ik.

edit: Criteria: - Guitar solos are the best display of talent by these musicians. Each solo was ranked mainly for the overall quality of its composition. Originality, complexity, influence, and lasting appeal are also considered.


Solo's is toch iets moeilijks, je hebt gevoel voor ritme, oren naar muziek, timing, concentratie en snelle vingers nodig.

Maar Alan zal hier wel een heel pak meer over weten.

Nu: Green Day - Welcome To Paradise.

Doefie

Gorki - Punk is dood

Citaat van: Benedictus XXX op 10 augustus 2005 - 15:58:41
Dat is omdat de solo's van Slash bij Guns nu niet echt technisch zwaar in elkaar staken. Let op, in vergelijking met de anderen die hoger staan he. Niet altijd het geval natuurlijk. En daar zullen ze zich op hebben willen baseren gok ik.

edit: Criteria: - Guitar solos are the best display of talent by these musicians. Each solo was ranked mainly for the overall quality of its composition. Originality, complexity, influence, and lasting appeal are also considered.


Solo's is toch iets moeilijks, je hebt gevoel voor ritme, oren naar muziek, timing, concentratie en snelle vingers nodig.

Maar Alan zal hier wel een heel pak meer over weten.

Ik ken er vrij weinig van, maar je moet eens 'Theme of the Godfather' beluisteren dat Slash gespeeld heeft, met de solo erna... er zijn weinigen die het zouden kunnen...