Nieuwe compacte Aston Martin heet V8 Vantage

Gestart door Martin, 07 mei 2003 - 19:36:09

« vorige - volgende »

Martin

De productieversie van de concept car Aston Martin AM V8 Vantage, zoals die op de autotentoonstellingen in Detroit en Genève is gepresenteerd, gaat volgens diverse Britse media DB8 of DB9 heten. De typenaam DB9 is inmiddels officieel vastgelegd, maar een medewerker van Aston Martin verzekert ons dat de naam Vantage gebruikt gaat worden voor de tegenhanger van de 911, Gallardo en 360 Modena. "De nieuwe Aston Martin heeft niets van doen met David Brown-tijdperk."




De letters DB staan voor de voormalige eigenaar David Brown en die heeft sinds de intrede van Ford in het beruchte sportwagenmerk Aston Martin niets met de ontwikkeling van de compacte sportwagen, die in 2005 komt, te maken. Wijzend naar de Vantage-uitvoering van de DB7 laat de medewerker weten, dat er voor dat model een facelift op stapel staat, waarbij direct de huidige naamsaanduiding zal veranderen. Over enkele jaren, na de lancering van de kleine Aston, komt een compleet nieuwe model voor de DB7 in de plaats. Die verschijnt wederom als coupé en als Cabriolet, Volante genaamd.


Wutputt

Die wagen is o zo om je vingers van af te likken. Heb Aston Martins altijd al mooie wagens gevonde, maar het design van deze overtreft de anderen toch wel.
Ik hoop dat ze het exterieur voor de productieversie zo gaan laten. Het interieur daar mag nog wat aan veranderd worden. Maar hete xterieur van het prototype staat op punt (tenzij misschien nog enkele kleine mistlampjes vooraan in de bumper).

Hier zijn nog enkele andere officiële foto's van deze fantasttisch uitziende wagen:








The greatest trick the devil ever pulled was convincing the world he didn't exist.

Racegirl

:shock:  :shock:  :shock:  :shock:  :shock:  :shock:  :shock:  :shock:  :shock:  :shock:  :shock:  :shock:  :shock:  :shock:  :shock:  :o  :o  :o  :o  :o  :o  :o  :o  :o  :o  :o  *kwijl* *kwijl* *kwijl*  :!:  :!:  :!:  :!:  :!:  :!:  :!:
You shoot me in a dream, you better wake up and apologize.

Schumi nr1

What a car! :shock:  :shock:  :shock:  :shock:  :shock:  :shock:

Wie wil er hem kopen voor mij? :) Plaats genoeg in men gerage, die Golf zal wel plaats maken indien niet :lol:

Anonymous


Wutputt

Meer nieuws over deze beauty:

De productieversie gaat DB8 heten en is voorzien voor eind 2004. Hij zou worden aangedreven door een 4.3 V8 van om en bij de 380pk. Later zal ook een Vantage versie volgen met dezelfde 4.3 V8 maar dan voorzien van een compressor, deze zou een vermogen moeten produceren in de buurt van de 500pk. Er bestaat ook de mogelijkheid dat er een Volante-versie (Aston Martins voor cabrio) komt.

Hier is de gecamoufleerde preproductieversie aan het werk op de Nordschleife:




Persoonlijk vrees ik ervoor dat die extreem sexy achterlichten niet op het productiemodel gaan zitten. Ik denk niet dat die makkelijk aan de wetten zullen voldoen, zeker niet aan de Amerikaanse wetten. De Maserati 3200GT heeft trouwens ook zijn sexy achterlichten moeten laten varen voor de Amerikaanse wetgeving.


Ik kan ook melden dat de huidige DB7 een opvolger krijgt tegen begin 2004, deze zou dan DB9 gaan heten.
The greatest trick the devil ever pulled was convincing the world he didn't exist.

Eric

Ferm schoon bakske...alleen spijtig dat er weer een straf prijskaartje aanhangt. :(

Mikacouli

Prachtige wagen.Er bestaan toch eigenlijk veel te veel schone wagens hé. :P

Lender

Prachtige wagen maar geen spek voor mijnen bek. Man, wat een voiture!!  :shock:
www.gamequarter.be -> Help de commnunity en registreer (je kan je account voor de site ook gebruiken voor het forum)

Wutputt

Idd een extreme schoonheid. Spijtig van de navenante prijs, anders had ik al lang m'n handtekening onder het bestelformulier gezet ;)
The greatest trick the devil ever pulled was convincing the world he didn't exist.

unknown

Citaat van: MikacouliPrachtige wagen.Er bestaan toch eigenlijk veel te veel schone wagens hé. :P
Het is maar da ge t weet.

Jasper

Inderdaad prachtige wagen.

Alleen de voorkant (dat radiatorrooster) kon voor mij nog wat beter, maar dat is dan ook alles. Man, zoiets wil ik hebben... :o

Kimi

Citaat van: JasperInderdaad prachtige wagen.

Alleen de voorkant (dat radiatorrooster) kon voor mij nog wat beter, maar dat is dan ook alles. Man, zoiets wil ik hebben... :o

Ik denk niet dat ze de radiatorrooster gaan veranderen, dat is typisch Aston Martin.
Maar wat een wagen  :shock:

Race


R van Hoof > G4q @ F1REM
Meld je nu aan op Sigforum.net!

Wutputt

is een filmpje van het preproductiemodel dat aan het werk is op de Nordschleife. Volgens het filmpje gaat hij DB5 heten, terwijl ik hiervoor zei DB8. We zullen zien wie gelijk heeft :D

Ook op het filmpje te zien: preproductiemodel DB9 (opvolger DB7).

bron: AutoExpress
The greatest trick the devil ever pulled was convincing the world he didn't exist.