SINGAPORE, wat gaat dat worden?

Gestart door Robbert65, 18 september 2022 - 11:54:56

« vorige - volgende »

Robbert65

We kijken uit naar Singapore, de avondrace in Azië. Deze race luidt de derde fase van het seizoen in, eindspel. De vraag is waar, wanneer het kampioenschap gepakt wordt, niet door wie. Verstappen is dit jaar oppermachtig. Als hij deze wint, Leclerc slecht of niet scoort (achtste of lager) en Perez gewoon doet wat hij altijd doet, vijfde of lager finishen, tsja, dan is het kampioenschap 2022 al gestreden. Eerst zien, dan pas juichen. En De Vries dan, De Vries, wat gaat dat worden?


30 SEP FP1  12:00
30 SEP FP2 15:00
01 OCT FP3 12:00
01 OCT QU 15:00
02 OCT Race 14:00
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Mickey

Het gaat denk ik pas in Suzuka lukken. Mooi voor Honda wel dan.

Maar het zal hier dichter bij elkaar liggen dan de laatste races en daarmee belooft het al de nodige spanning.

Sabai


gloudiesaurus

Citaat van: Sabai op 18 september 2022 - 15:29:43Het zou mooi zijn voor Honda.

Precies, ik denk dat ook dat het Suzuka wordt.

Ben benieuwd ook of Honda en Red Bull weer langer met elkaar doorgaan. Nu de Porsche deal ook is geklapt.
Een unieke kans voor Honda om die deal in Japan aan te kondigen. Want het is voor Honda nu toch wel zonde, nu ze eindelijk succes hebben, ze niet groot op de auto staan.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Sabai

Citaat van: gloudiesaurus op 19 september 2022 - 09:35:17
Citaat van: Sabai op 18 september 2022 - 15:29:43Het zou mooi zijn voor Honda.

Precies, ik denk dat ook dat het Suzuka wordt.

Ben benieuwd ook of Honda en Red Bull weer langer met elkaar doorgaan. Nu de Porsche deal ook is geklapt.
Een unieke kans voor Honda om die deal in Japan aan te kondigen. Want het is voor Honda nu toch wel zonde, nu ze eindelijk succes hebben, ze niet groot op de auto staan.

Ik had het interview met Horner gezien. Daaruit kon je wel opmaken dat Honda wel een rol gaat spelen op het gebied van de hybride techniek.

Robbert65

De Vries gaat in Singapore aanwezig zijn bij Williams, voor je kennie weten.
Zou er dat weekend ook iets bekend worden over zijn toekomst?
Plooij beweert bij Ziggo Racecafe gister het volgende:
1. RIC EN HULK maken kans bij Haas, Schumi out.
2. GIO naar Williams
3. GAS naar Alpine
4. DEV naar Alfa Tauri

Eerste gedachte: plooi is gek, GIO naar Williams, no way.

Maar ik las een tijd geleden al dat Mercedes een klant minder wil. Als Williams niet een Renault maar een Ferrari achterin de wagen wil is het wel plausibel dat GIO een laatste kans krijgt van Ferrari bij Williams.

Als Plooij beweert dat Hulkenberg en Ricciardo kans maken bij Haas ben ik geneigd dat toch te geloven. Plooij zit dicht op dat team en is min of meer bevriend met der Günter.

Dus, hoewel ik vrijdag nog dacht, dronkemanspraat, rare Plooij, zeg ik nu:
Is misschien zo gek nog niet?

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

gloudiesaurus

Citaat van: Robbert65 op 24 september 2022 - 23:50:42De Vries gaat in Singapore aanwezig zijn bij Williams, voor je kennie weten.
Zou er dat weekend ook iets bekend worden over zijn toekomst?
Plooij beweert bij Ziggo Racecafe gister het volgende:
1. RIC EN HULK maken kans bij Haas, Schumi out.
2. GIO naar Williams
3. GAS naar Alpine
4. DEV naar Alfa Tauri

Eerste gedachte: plooi is gek, GIO naar Williams, no way.

Maar ik las een tijd geleden al dat Mercedes een klant minder wil. Als Williams niet een Renault maar een Ferrari achterin de wagen wil is het wel plausibel dat GIO een laatste kans krijgt van Ferrari bij Williams.

Als Plooij beweert dat Hulkenberg en Ricciardo kans maken bij Haas ben ik geneigd dat toch te geloven. Plooij zit dicht op dat team en is min of meer bevriend met der Günter.

Dus, hoewel ik vrijdag nog dacht, dronkemanspraat, rare Plooij, zeg ik nu:
Is misschien zo gek nog niet?



Ik heb niet zo'n hoge pet op van Plooij. Maar op zich klinkt het plausibel. Al geloof ik niet dat Ricciardo voor Haas zal gaan kiezen.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Breaktest

Ik mag dat wel als iemand zijn nek uitsteekt met 'malle' beweringen.
Ik denk overigens niet dat Plooij over inside information beschikt, maar gewoon aan deductie doet.
Nr 3 en 4 lijken me vrij onomstreden als DEV niet met Williams in zee gaat.
Van de nieuwe lichting hemelbestormers lijkt niemand een gouden randje a la  Piastri te bezitten, dus kijk je wat op de reservebank zit, lees: GIO en Kvyat (maar Russen liggen de laatste tijd niet zo goed).
Wel goed van Plooij dat ie geen Mazepin heeft genoemd.
Mijn inschatting overigens is dat RIC zijn neus voor de hekkensluiters ophaalt en een jaartje gaat Nascarren.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

gloudiesaurus

Citaat van: Breaktest op 26 september 2022 - 01:02:37Ik mag dat wel als iemand zijn nek uitsteekt met 'malle' beweringen.
Ik denk overigens niet dat Plooij over inside information beschikt, maar gewoon aan deductie doet.
Nr 3 en 4 lijken me vrij onomstreden als DEV niet met Williams in zee gaat.
Van de nieuwe lichting hemelbestormers lijkt niemand een gouden randje a la  Piastri te bezitten, dus kijk je wat op de reservebank zit, lees: GIO en Kvyat (maar Russen liggen de laatste tijd niet zo goed).
Wel goed van Plooij dat ie geen Mazepin heeft genoemd.
Mijn inschatting overigens is dat RIC zijn neus voor de hekkensluiters ophaalt en een jaartje gaat Nascarren.

Plooij komt nu ook niet meer in de paddock he, dus denk niet dat hij zoveel connecties heeft.
Zie Ricciardo nog wel als reserve bij Mercedes instappen, jaartje aan de zijlijn toekijken.

Of wellicht is Alpine een goede optie voor hem.

Behalve Piastri zie ik qua talenten zie ik ook niet veel doorbreken. Drugovich had meerdere jaren nodig voor F2. Doohan is oke maar niet top. Victor Martens is misschien erg goed maar moet eerst nog Formule 2 rijden.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

Overigens om terug te komen op Singapore, het is voor het eerst sinds 2019 dat Formule 1 daar rijdt.
Ben benieuwd wat dit met de nieuwe auto's doet.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Robbert65

Mja, het is daarom ook een lastig jaar voor de spelletjes...   hoe meer ik aan t rekenen sloeg hoe verder ik van de waarheid uitkwam.

Tweede seizoenshelft er maar een slag naar slaan, serieus gokwerk doen, misschien wordt het dan nog wat....
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

BMW.WilliamsF1

Die Plooij zit wel vaker te zeveren ja, maar Zhou had ie goed iig :)

Williams met Ferrari motoren zie ik eigenlijk niet gebeuren. Dan zouden er 4 Ferrari teams zijn. Das misschien wat veel. Of er moet een team afhaken, maar dat zal dan pas in 2026 met die nieuwe motoren gebeuren.

Singapore ben ik wel benieuwd naar. Ze voorspellen wel regen voor zaterdag en zondag, hopelijk niet te veel :)

Breaktest

Citaat van: BMW.WilliamsF1 op 27 september 2022 - 23:38:05Die Plooij zit wel vaker te zeveren ja, maar Zhou had ie goed iig :)
Een kapotte klok heeft ook twee keer per dag gelijk.

Wat vinden we overigens van de uitbreiding van het aantal sprintraces?
Her en der wordt nogal negatief gereageerd, maar de argumenten vind ik niet sterk, en de races zelf vind ik best vermakelijk - dus ik ben voor.
In ieder geval voorlopig met 6 als maximum - ik hou wel van het contrast. Of dit ook het nieuwe standaard format moet worden, weet ik niet. Komt tijd, komt raad.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

FolkertE

Grote kans op regen. Hopeb dat het niet te erg word.

1.58,333
Gok de pole. Voor dat ik het vergeet.

Robbert65

Citaat van: Breaktest op 28 september 2022 - 10:21:18
Citaat van: BMW.WilliamsF1 op 27 september 2022 - 23:38:05Die Plooij zit wel vaker te zeveren ja, maar Zhou had ie goed iig :)
Een kapotte klok heeft ook twee keer per dag gelijk.

Wat vinden we overigens van de uitbreiding van het aantal sprintraces?
Her en der wordt nogal negatief gereageerd, maar de argumenten vind ik niet sterk, en de races zelf vind ik best vermakelijk - dus ik ben voor.
In ieder geval voorlopig met 6 als maximum - ik hou wel van het contrast. Of dit ook het nieuwe standaard format moet worden, weet ik niet. Komt tijd, komt raad.


Ik kijk ook uit naar die afwisseling. Drie is niet veel, 6 lijkt me prima, mag misschien naar de helft van alle races in de toekomst.

Ik vind het erg leuk dat de Qualy dan op vrijdag is, met een puntenrace op zaterdag en de volledige race op zondag.

Argumenten tegen zijn er wel: nog meer belasting op rijders, materiaal en monteurs en ja, het worden wel erg veel kijkbuisuren zo, want je wilt dan alle drie de dagen liever niets meer missen.

Wat je tegelijk ziet is dat de vrije trainingen dan ook een stuk interessanter worden, omdat er meer gebeuren moet in de beperkte trainingstijd.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel