GP van Saudi Arabië

Gestart door Mickey, 03 december 2021 - 15:33:34

« vorige - volgende »

Mickey

Nou, circuitje hoor. Als het misgaat wordt het een flipperkast. Smalle baan!

Sabai


Mickey


Sabai

Gisteren de vrije training gekeken en ik vind het een flut baan. Doet mij denken aan valencia.  Ik hoop ook dat rbr ervoor kiest om voor de Mercedessen naar buiten te gaan in de kwalificatie sessies anders kunnen ze weer gepiepeld worden.

Breaktest

Misschien onthulde deze kwalificatie het kernverschil tussen de heren: Lewis is voornamelijk bezig met zijn volgende kampioenschap, Max is voornamelijk bezig met aantonen dat ie beter is dan Lewis.
Als afgeleide kijken ze ook net ietsje anders tegen de fysieke grens van de auto aan. (Voor beide, en elke andere coureur, geldt overigens dat ze misschien wel een vermoeden hebben, maar 't pas echt weten als ze eroverheen zijn gegaan.) Hamilton: who cares dat er nog 0,2 sec in zat als mijn tijd goed genoeg is voor poleposition. Max: who cares überhaupt over de fysieke grens zo lang ik niet sneller ben dan Ham.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Mickey

Kweet niet Break. Het zou wel weer Max Verstappen vier jaar geleden zijn. Hoe dan ook weer een leermoment voor hem. Met 0,4 marge had hij die laatste bocht gewoon met marge moeten pakken. Voordeel van de twijfel: hij zei dat hij echt niks anders deed dan de ronden ervoor.

Mickey


Sabai

Wat een race. Maar wat max allemaal deed kan eigenlijk niet door de beugel.. Maar dat Hamilton zo achterop hem reed vind ik dan ook weer strafwaardig . Dus het is voor mij goed zo. Kijk uit naar volgende week  :D  ;D

Mickey

Vergeet eigenlijk mijn vorige tegel. Ik heb er oprecht geen lol meer in.

Arthur

Bizar werkelijk! Het lijkt wel een koehandel met dat 'aanbod'... In al die jaren [en dat zijn er veel] dit nog nooit mee gemaakt! Het lijkt er hier om te gaan om het kampioenschap tot de laatste race in leven te houden. Ik ben er onderhand wel klaar mee als ik dit gezien heb. Gaat toch werkelijk nergens meer over qua spelregels? Te triest voor woorden...... Ik kan Max helemaal volgen.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Jozef

Verstappen haalt gewoon keer op keer op keer de bocht niet wanneer hij in duel is met Hamilton, en dwingt Hamilton telkens weer de baan af. Dit is al het hele seizoen bezig. Hij is er altijd mee weggekomen, maar in Brazilië lag het er zo vingerdik op dat zelfs de andere coureurs op de grid zich luidop vragen begonnen te stellen, en vandaag had ook de raceleiding er dus genoeg van. Eindelijk.

De grootste blunder van de raceleiding was wel de rode vlag nadat ze eerst de safety car buiten hadden geroepen. Even leek het erop dat Verstappen een cadeau van 17 punten had gekregen in de titelstrijd. Gelukkig kregen we aan de finish toch het resultaat dat iedereen wellicht verdiende.

Breaktest

Ik dacht dat de kwalificatie al bizar was, de race was het in het kwadraat; ben er nog tureluurs van. Hoop dat Fietser de zaak enigszins kan duiden...
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Breaktest

#12
Na een nachtje slapen moet ik toch erkennen dat Verstappen cruciale fouten maakt. Ik had het hele weekend al de indruk dat ie niet zichzelf was. Verstappen verhardt, verkrampt zou ik bijna zeggen, en er lijkt niemand in zijn omgeving die dat signaleert en 'm helpt weer losjes te worden - de blinde vlek van deze haantjeswereld. Het zal vast iets te maken hebben met dat de Red Bull net iets onder doet en hij op zijn tenen moet lopen om Hamilton voor te blijven, maar dat is geen rechtvaardiging. Wellicht dat ook plaagstootjes die Hamilton uitdeelt, zoals vertragen bij de line-up voor de herstart, een rol bij zijn keuzes speelde.
En dan, niet in de laatste plaats, ook nog dat onvoorstelbaar zwakke, arrogante interview na afloop "They don't deserve any word coming out of my mouth". 

Wat ik overigens graag beantwoordt zou zien is of Verstappen op de rem trapte om Hamilton voorbij te laten, of alleen van het gas ging (de actie die 10 strafseconden opleverde). Is sprake van het eerste, dan lijkt mij die straf terecht. En waarom Red Bull die laatste stint voor een medium band koos, terwijl Mercedes ervan overtuigd was dat hard de beste optie was. (Trouwens ook weer typisch Hamilton om over de boordradio de keuze van zijn team in twijfel te trekken. Hij mag graag een 'told you so' in de achterzak houden, mocht het misgaan).

En dan kwam er nog een derde issue aan het licht, een ogenschijnlijk gemis in de regelgeving: wat te doen als de voorligger de achterligger de gelegenheid geeft om in te halen, maar deze weigert omdat de plek hem niet uitkomt? Het kan toch niet zo zijn dat de achterligger het waar en wanneer bepaalt?!?! En als ie weigert, is zijn kans dan voorbij? En hoe bepaal je wat een kans is?
De huidige regelgeving gaat kennelijk blind uit van gentlemens sportmensship, maar dat stadium zijn we allang voorbij.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Sabai

Citaat van: Breaktest op 06 december 2021 - 12:00:27
Na een nachtje slapen moet ik toch erkennen dat Verstappen cruciale fouten maakt. Ik had het hele weekend al de indruk dat ie niet zichzelf was. Verstappen verhardt, verkrampt zou ik bijna zeggen, en er lijkt niemand in zijn omgeving die dat signaleert en 'm helpt weer losjes te worden - de blinde vlek van deze haantjeswereld. Het zal vast iets te maken hebben met dat de Red Bull net iets onder doet en hij op zijn tenen moet lopen om Hamilton voor te blijven, maar dat is geen rechtvaardiging. Wellicht dat ook plaagstootjes die Hamilton uitdeelt, zoals vertragen bij de line-up voor de herstart, hier een rol in speelt. 

Wat ik overigens graag beantwoordt zou zien is of Verstappen op de rem trapte om Hamilton voorbij te laten, of alleen van het gas ging (de actie die 10 strafseconden opleverde). Is sprake van het eerste, dan lijkt mij die straf terecht. En waarom Red Bull die laatste stint voor een medium band koos, terwijl Mercedes ervan overtuigd was dat hard de beste optie was. (Trouwens ook weer typisch Hamilton om over de boordradio de keuze van zijn team in twijfel te trekken. Hij mag graag een 'told you so' in de achterzak houden, mocht het misgaan).

En dan kwam er nog een derde issue aan het licht, een ogenschijnlijk gemis in de regelgeving: wat te doen als de voorligger de achterligger de gelegenheid geeft om in te halen, maar deze weigert omdat de plek hem niet uitkomt? Het kan toch niet zo zijn dat de achterligger het waar en wanneer bepaalt?!?! En als ie weigert, is zijn kans dan voorbij? En hoe bepaal je wat een kans is?
De huidige regelgeving gaat kennelijk blind uit gentlemens sportmensship, maar dat stadium zijn we allang voorbij.

Goed samengevat.  Denk zelf dat Verstappen remde omdat hij de drs wilde hebben. Maar man wat gaat dit volgende week worden. Ik verwacht zomaar dat ze er samen bij de start afvliegen. Ik vind ook dat Verstappen Schumacher trekjes heeft en dat vind ik wel wat minder. Maarja hij doet er alles aan wat hij kan.

C.G. de Beaufort

#14
Citaat van: Breaktest op 06 december 2021 - 12:00:27
Na een nachtje slapen moet ik toch erkennen dat Verstappen cruciale fouten maakt. Ik had het hele weekend al de indruk dat ie niet zichzelf was. Verstappen verhardt, verkrampt zou ik bijna zeggen, en er lijkt niemand in zijn omgeving die dat signaleert en 'm helpt weer losjes te worden - de blinde vlek van deze haantjeswereld. Het zal vast iets te maken hebben met dat de Red Bull net iets onder doet en hij op zijn tenen moet lopen om Hamilton voor te blijven, maar dat is geen rechtvaardiging. Wellicht dat ook plaagstootjes die Hamilton uitdeelt, zoals vertragen bij de line-up voor de herstart, een rol bij zijn keuzes speelde.
En dan, niet in de laatste plaats, ook nog dat onvoorstelbaar zwakke, arrogante interview na afloop "They don't deserve any word coming out of my mouth". 

Wat ik overigens graag beantwoordt zou zien is of Verstappen op de rem trapte om Hamilton voorbij te laten, of alleen van het gas ging (de actie die 10 strafseconden opleverde). Is sprake van het eerste, dan lijkt mij die straf terecht. En waarom Red Bull die laatste stint voor een medium band koos, terwijl Mercedes ervan overtuigd was dat hard de beste optie was. (Trouwens ook weer typisch Hamilton om over de boordradio de keuze van zijn team in twijfel te trekken. Hij mag graag een 'told you so' in de achterzak houden, mocht het misgaan).

En dan kwam er nog een derde issue aan het licht, een ogenschijnlijk gemis in de regelgeving: wat te doen als de voorligger de achterligger de gelegenheid geeft om in te halen, maar deze weigert omdat de plek hem niet uitkomt? Het kan toch niet zo zijn dat de achterligger het waar en wanneer bepaalt?!?! En als ie weigert, is zijn kans dan voorbij? En hoe bepaal je wat een kans is?
De huidige regelgeving gaat kennelijk blind uit van gentlemens sportmensship, maar dat stadium zijn we allang voorbij.

Ik vind van niet. Bij de 1e pacecar ging ineens Hamilton voor een honderd meter achter Max aanrijden om zijn banden op te warmen, terwijl de afstand 3 tot 5 wagenlengte mocht zijn. Red Bull reageerde er niet op. Na de start ging Hamilton er voorbij, waarbij Max de bocht afsneed. Bij de 2e pacecar had Max voor de gele band (of RB) gekozen, startte vanaf de 3e plaats (penalty) en nu ging het goed. Maar na enige tijd op nieuw zo'n kwestie. Hij hield in om Hamilton er voorbij te laten (wederom een omdat'ie inderdaad een bocht afsneed), maar nu reed Hamilton in de RB. Op het laatst was de gele band versleten en moest'ie Hamilton er voorbij laten. Hij heeft de meeste tijd voorop gereden en z'n penalties geïncasseerd. Op naar de laatste race. Ik hoop dat'ie nu ineens voorop rijdt en niet zoals weer als 2e moet eindigen want dit gebeurde al 3 keer.

Groet,

C.G. de Beaufort