GP van Saudi Arabië

Gestart door Mickey, 03 december 2021 - 15:33:34

« vorige - volgende »

C.G. de Beaufort

Nog wat meer :

Marko over het incident waarbij Hamilton op Max inreed : "No change in brake pressure can be seen on our data. Hamilton just miscalculated. Then we get a penalty and Max's tyres were damaged with two big cuts. "We had to be happy just to to cross the finish line."

https://www.grandprix.com/news/red-bull-will-push-for-hamilton-penalty-says-marko.html

Dat doet'ie vaker, de zgn. 'miscalculeted'

Groet,

C.G. de Beaufort


Mickey

Laten we vooral niet vergeten hoe we hier gekomen zijn. Als Hamilton in Silverstone Verstappen niet getorpedeerd had en Bottas dat in Hongarije niet deed, hadden alle betrokkenen niet de schemerige randjes hoeven opzoeken. Ik meen dat het eerdere onrecht het slechtste in Verstappen boven brengt.

gloudiesaurus

Citaat van: C.G. de Beaufort op 06 december 2021 - 13:33:54
Nog wat meer :

Marko over het incident waarbij Hamilton op Max inreed : "No change in brake pressure can be seen on our data. Hamilton just miscalculated. Then we get a penalty and Max's tyres were damaged with two big cuts. "We had to be happy just to to cross the finish line."

https://www.grandprix.com/news/red-bull-will-push-for-hamilton-penalty-says-marko.html

Dat doet'ie vaker, de zgn. 'miscalculeted'

Groet,

C.G. de Beaufort

Ik zie dit incident echt als misverstand tussen beide, en tel daarbij op dat ze beide niet voor de DRS-zone op kop wilden rijden.
Daarnaast had Hamilton nog niet door gekregen dat Verstappen een positie zou terug geven. Maar inderdaad wat een bizarre strijd!

Volgende week de climax, ik ben heel benieuwd.
Vorig jaar won Verstappen op Abu Dhabi maar toen was Mercedes en Hamilton al kampioen...

Maar wie had dat gedacht, na zoveel races, met gelijk aantal punten naar de eindstrijd.
Zet je wel aan het denken hoe de situatie zou zijn als Verstappen in Silverstone en Hongarije wel had gescoord. Of wanneer die band in Azerbeidzjan niet was geklapt...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Mickey

Had je een totaal ander kampioenschap gehad, zonder controverse. Dan had Verstappen zijn eerste titel al een race in de pocket.

As is verbrande turf. ;)

Fietser

#19
Citaat van: Breaktest op 05 december 2021 - 23:13:26
Ik dacht dat de kwalificatie al bizar was, de race was het in het kwadraat; ben er nog tureluurs van. Hoop dat Fietser de zaak enigszins kan duiden...
Ik heb de race gemist vanwege andere bezigheden. Maar heb begrepen dat de wellicht snelste en meest compromisloze coureur van het veld versus het snelste voertuig uit het peloton - bemand bovendien door een mogelijke even competitieve, maar zeker een van de meest ervaren coureurs -, mekaar het leven aardig zuur maakten, en wel zodanig dat na afloop iedereen boos was.
Nog één week te gaan. Het woord 'climax' krijgt een steeds diepere betekenis. Maar het voorvoegsel 'anti-' ligt voor zeer velen op de loer.

Jozef

#20
Citaat van: Breaktest op 06 december 2021 - 12:00:27Wat ik overigens graag beantwoordt zou zien is of Verstappen op de rem trapte om Hamilton voorbij te laten, of alleen van het gas ging (de actie die 10 strafseconden opleverde). Is sprake van het eerste, dan lijkt mij die straf terecht.

De verklaring van de stewards is duidelijk, Verstappen remde aan 2,4 g.

Citaat van: C.G. de Beaufort op 06 december 2021 - 13:33:54
Nog wat meer :

Marko over het incident waarbij Hamilton op Max inreed : "No change in brake pressure can be seen on our data. Hamilton just miscalculated. Then we get a penalty and Max's tyres were damaged with two big cuts. "We had to be happy just to to cross the finish line."

https://www.grandprix.com/news/red-bull-will-push-for-hamilton-penalty-says-marko.html

Dat doet'ie vaker, de zgn. 'miscalculeted'

Groet,

C.G. de Beaufort

En Helmut Marko is dus naar goede gewoonte weer vrolijk onzin uit z'n duim aan het zuigen. Waarom zijn er eigenlijk nog mensen die aandacht schenken aan die man?

Citaat van: gloudiesaurus op 06 december 2021 - 14:37:54Zet je wel aan het denken hoe de situatie zou zijn als Verstappen in Silverstone en Hongarije wel had gescoord. Of wanneer die band in Azerbeidzjan niet was geklapt...

Tja, zo kan iedereen beginnen... Hamilton die er in Monza moedwillig uit wordt geknald omdat hij de enige was op zachtere banden en dus favoriet voor de zege. Of de farce in Spa waar Verstappen punten kreeg zonder dat er een race heeft plaatsgevonden. Maar goed, ik ben het ermee eens dat Verstappen en Red Bull meer punten hebben laten liggen (door eigen toedoen of door externe factoren). Dat zal mede verklaren waarom Verstappen zo gefrustreerd rondloopt.

In elk geval is het een fantastische titelstrijd om mee te maken, alleen wou ik dat het iets minder vuil kon. Het mag een magere troost zijn dat Verstappen dit gedrag volgend jaar niet kan doortrekken omdat hij binnen de kortste keren aan 12 strafpunten zou komen (hij heeft er nu 7 verzameld in 8 weekends).

Breaktest

Citaat van: Fietser op 06 december 2021 - 17:29:21
Citaat van: Breaktest op 05 december 2021 - 23:13:26
Ik dacht dat de kwalificatie al bizar was, de race was het in het kwadraat; ben er nog tureluurs van. Hoop dat Fietser de zaak enigszins kan duiden...
Ik heb de race gemist vanwege andere bezigheden. Maar heb begrepen dat de wellicht snelste en meest compromisloze coureur van het veld versus het snelste voertuig uit het peloton - bemand bovendien door een mogelijke even competitieve, maar zeker een van de meest ervaren coureurs -, mekaar het leven aardig zuur maakten, en wel zodanig dat na afloop iedereen boos was.
Nog één week te gaan. Het woord 'climax' krijgt een steeds diepere betekenis. Maar het voorvoegsel 'anti-' ligt voor zeer velen op de loer.
Race gemist?  :o :o :o Hier vertellen je kleinkinderen nog van! "Martha, I'm coming!"
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

C.G. de Beaufort

"En Helmut Marko is dus naar goede gewoonte weer vrolijk onzin uit z'n duim aan het zuigen. Waarom zijn er eigenlijk nog mensen die aandacht schenken aan die man?"

Volgens de F1-kenner, 'Jozef'. Want, uhm, die heeft altijd 'gelijk'...

Groet,

C.G. de Beaufort


Fietser

Citaat van: Breaktest op 06 december 2021 - 21:31:22
Citaat van: Fietser op 06 december 2021 - 17:29:21
Citaat van: Breaktest op 05 december 2021 - 23:13:26
Ik dacht dat de kwalificatie al bizar was, de race was het in het kwadraat; ben er nog tureluurs van. Hoop dat Fietser de zaak enigszins kan duiden...
Ik heb de race gemist vanwege andere bezigheden. Maar heb begrepen dat de wellicht snelste en meest compromisloze coureur van het veld versus het snelste voertuig uit het peloton - bemand bovendien door een mogelijke even competitieve, maar zeker een van de meest ervaren coureurs -, mekaar het leven aardig zuur maakten, en wel zodanig dat na afloop iedereen boos was.
Nog één week te gaan. Het woord 'climax' krijgt een steeds diepere betekenis. Maar het voorvoegsel 'anti-' ligt voor zeer velen op de loer.
Race gemist?  :o :o :o Hier vertellen je kleinkinderen nog van! "Martha, I'm coming!"
:) Ik heb de race gemist juist vanwege mijn kleinkinderen. Ze hebben nml. niets met autoracen of met ene Max. (Net zoals de meeste schepsels op deze wereld.) En dus moest opa ze - in een vakantiehuisje in het grote bomenbos - bezig zien te houden met andere zaken, zeker op de avond van 5 december.  :-\

Breaktest

#24
Citaat van: Fietser op 07 december 2021 - 09:51:39
Citaat van: Breaktest op 06 december 2021 - 21:31:22
Citaat van: Fietser op 06 december 2021 - 17:29:21
Citaat van: Breaktest op 05 december 2021 - 23:13:26
Ik dacht dat de kwalificatie al bizar was, de race was het in het kwadraat; ben er nog tureluurs van. Hoop dat Fietser de zaak enigszins kan duiden...
Ik heb de race gemist vanwege andere bezigheden. Maar heb begrepen dat de wellicht snelste en meest compromisloze coureur van het veld versus het snelste voertuig uit het peloton - bemand bovendien door een mogelijke even competitieve, maar zeker een van de meest ervaren coureurs -, mekaar het leven aardig zuur maakten, en wel zodanig dat na afloop iedereen boos was.
Nog één week te gaan. Het woord 'climax' krijgt een steeds diepere betekenis. Maar het voorvoegsel 'anti-' ligt voor zeer velen op de loer.
Race gemist?  :o :o :o Hier vertellen je kleinkinderen nog van! "Martha, I'm coming!"
:) Ik heb de race gemist juist vanwege mijn kleinkinderen. Ze hebben nml. niets met autoracen of met ene Max. (Net zoals de meeste schepsels op deze wereld.) En dus moest opa ze - in een vakantiehuisje in het grote bomenbos - bezig zien te houden met andere zaken, zeker op de avond van 5 december.  :-\
Ah, u kent uw prioriteiten...
Mocht je er desondanks iets van willen vernemen, dan zou ik de samenvatting simultaan met de uitstekende analyse van Peter Windsor afdraaien.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond