Banaan van de race

Gestart door Sabai, 18 juli 2021 - 18:47:04

« vorige - volgende »

JS JTD

Ik had ook niet anders verwacht...

Arthur

Dezelfde stewards..... ik had al geen verwachtingen... Wij van WC Eend.....?
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Jozef

Tja, als de regel is dat je nieuw bewijs moet aandragen, en je draagt geen nieuw bewijs aan, wat verwacht je dan? Het was een schertsvertoning van Red Bull. Wellicht hebben ze gemerkt dat dit verhaal het erg goed doet in de media, dus het is een effectieve en zo goed als gratis marketingstunt.

Mickey

Schertsvertoning? Ze hebben een aantal zaken aangedragen, die zijn gewogen en te licht bevonden. Part of the game. Je kan als azijnpisser natuurlijk ook óveral wat achter zoeken.

Jozef

Ze zijn niet gewogen, ze zijn onontvankelijk verklaard, dat is wat anders. En Red Bull wist natuurlijk goed genoeg dat ze met een paar PowerPoint-slides nooit een kans hadden op een andere uitkomst.

De azijnpissers zitten overigens duidelijk in het kamp dat zich twee weken na datum nog steeds niet kan neerleggen bij de feiten.

Breaktest

Citaat van: Mickey op 29 juli 2021 - 23:22:24
Schertsvertoning? Ze hebben een aantal zaken aangedragen, die zijn gewogen en te licht bevonden. Part of the game. Je kan als azijnpisser natuurlijk ook óveral wat achter zoeken.
In dit geval ben ik 't wel met Josef eens. Dit hele exercitie voelde vanaf het begin al kansloos aan.
Er zijn in de F1 historie ik weet niet hoeveel soortgelijke incidenten geweest, maar niemand heeft het ooit in zijn hoofd gehaald daar een zaak van te maken - dus 0 jurisprudentie. Dan moet je wel zeer overtuigend materiaal in huis hebben om daar verandering in brengen. Dan denk ik meer aan emailtjes van Hamilton aan zijn vriend waarin ie zijn snode plannen vooraf kenbaar maakt.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Mickey

Soit, er was onvoldoende nieuw materiaal om de zaak te heropenen. Maar in het verleden zijn wel vaker beslissingen teruggedraaid of bijgesteld en de mogelijkheid tot protest bestaat eenmaal. Het is de term 'schertsvertoning' die me stoort, versterkt met de suggestie dat men slechts uit is op media-aandacht. Dit komt uit niets anders voort dan zijn persoonlijke afkeur van team RBR. Of zijn Verstappenhaat, wie zal het zeggen.

Ik wens je vooral een wat luchtigere kijk op het leven en vooral meer plezier toe Jozef, het lijkt me dat je dat goed kan gebruiken.

BMW.WilliamsF1

Het is natuurlijk wel zo dat het raar is als je iemand de race uitkegelt, een straf krijgt, dus schuldig bevonden wordt door de stewards, en dan alsnog de race kunt winnen en de straf dus achteraf helemaal geen straf was.

Maar dit is niet het probleem van Mercedes of Lewis, maar een gebrek in de reglementen. Lewis heeft zelf in een post race persco gezegd in Frankrijk dat het eigenlijk niet zou moeten kunnen dat je voor degene finisht die je hebt aangetikt. Ze zouden misschien net als een 3 grid place penalty een 3 plekken straf na de race toe kunnen kennen om te voorkomen dat men alsnog een race kan winnen, nadat je de leider er uit hebt getikt.

Breaktest

Citaat van: BMW.WilliamsF1 op 30 juli 2021 - 11:02:54
... Lewis heeft zelf in een post race persco gezegd in Frankrijk dat het eigenlijk niet zou moeten kunnen dat je voor degene finisht die je hebt aangetikt...
Ik kijk nooit pre race persco's, maar dit was natuurlijk de gelegenheid bij uitstek om Hamilton met deze opmerking te confronteren. Is natuurlijk niet gebeurd (neem ik aan), precies daarom heb ik een gezonde afkeer van F1 journalisten.

Wat oplossingen betreft zijn er al diverse interessante voorstellen voorbijgekomen. Het zou mooi zijn als de FIA daar eens wat me doet. Of desnoods verwerpt, als het maar met overtuigende argumenten gebeurt.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

BMW.WilliamsF1

Heb gisteren op F1 TV ff de persco terug gekeken van Hongarije, maar dat werd idd niet aan Lewis voorgelegd. Jammer, want ik was wel benieuwd naar zijn mening nu ;)

C.G. de Beaufort


Breaktest

Interessant: https://racingnews365.nl/ferrari-mengt-zich-in-discussie-tussen-red-bull-en-mercedes
Als ik het goed lees, pleit Binotto eigenlijk voor precies hetzelfde als ikzelf eerder deze week: kijk niet naar de aangerichte schade bij het bepalen van de strafmaat, maar maak wel onderscheid tussen risicovol gedrag in high speed en low speed area's.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Jozef

#58
Citaat van: Mickey op 30 juli 2021 - 07:01:40
Soit, er was onvoldoende nieuw materiaal om de zaak te heropenen. Maar in het verleden zijn wel vaker beslissingen teruggedraaid of bijgesteld en de mogelijkheid tot protest bestaat eenmaal. Het is de term 'schertsvertoning' die me stoort, versterkt met de suggestie dat men slechts uit is op media-aandacht. Dit komt uit niets anders voort dan zijn persoonlijke afkeur van team RBR. Of zijn Verstappenhaat, wie zal het zeggen.

Ik wens je vooral een wat luchtigere kijk op het leven en vooral meer plezier toe Jozef, het lijkt me dat je dat goed kan gebruiken.

Ik heb helemaal geen Verstappenhaat, dat heb je jezelf maar ingebeeld. Ik stoor mij wel aan zijn uitzonderlijke arrogantie, maar haat zou ik het niet noemen. Er zijn wel meer topsporters die arrogant zijn. Afkeur van RBR, dat kan ik daarentegen niet ontkennen. Dat komt echter bijna volledig door het duo Horner-Marko en hoegenaamd niet door Verstappen.

Wat de kern van de zaak betreft, namelijk de kansloze poging tot beroep van Red Bull... ik denk dat het naïef is om te geloven dat ze zelf echt kans op slagen zagen. Media-aandacht is überhaupt de enige bestaansreden van RBR, dus mijn stelling is allerminst vergezocht. Ik ben overigens erg benieuwd naar onderbouwing voor je stelling dat er wel vaker beslissingen zijn teruggedraaid. Ik kan me namelijk maar één geval herinneren en dat was toen Hamilton met terugwerkende kracht bestraft werd in Melbourne 2009, en toen was er wél echt nieuw bewijs, namelijk radioboodschappen die opgedoken waren en die de stewards tijdens de race niet hadden kunnen beluisteren. Je begrijpt ook wel dat dat van een héél andere orde is dan de PowerPoint van Red Bull.

Die neerbuigende houding, daar heb ik overigens helemaal geen boodschap aan, maar ik ga het niet aan mijn hart laten komen, dus het zij je vergeven.

Mickey

#59
https://nl.motorsport.com/f1/news/heeft-de-formule-1-ooit-een-straf-verzwaard-na-een-beroep/6637890/

Zo zeker was het allemaal niet. Er zijn wel vaker beslissingen herzien. De belangen zijn gigantisch dus het is zeker niet raar dat ze het proberen. Red Bull heeft dit keer geen nieuw licht op de zaak kunnen werpen. Part of the game.

Het is pas echt naïef om te denken dat teams om enige andere reden dán marketing in deze sport zitten. Allemaal. Het draait om mondiale zichtbaarheid. Dat levert inkomsten op waar deze hele wereld bestaansrecht aan ontleend. RBR is daarin niet anders dan anderen, hooguit spelen ze dat spel beter.

Jammer dat ik neerbuigend overkom op je.  Zo is het niet bedoeld, maar ik heb wel moeite met je op mij nogal zure en star overkomende bijdragen. Te meer omdat ze gestoeld lijken te zijn op een persoonlijke afkeer van RBR. Een iets objectievere en luchtigere kijk op dingen zou fijn zijn. Maar goed, ik wil hier niet de schoolmeester uithangen. Op mijn presence is vast ook genoeg aan te merken.