Silly Season 2021

Gestart door Mickey, 08 juli 2021 - 11:00:31

« vorige - volgende »

Mickey

Een topic vol geruchten en af en toe een getekende overeenkomst. Vul gerust aan. Laat ik beginnen met misschien wel de interessantste vraag; wie zit er volgend jaar naast Hamilton?

Hier een aardige analyse:

https://nl.motorsport.com/f1/news/analyse-lewis-hamilton-contract-verlenging-f1-mercedes/6624742/

Ik denk dat Russell de grote kanshebber is. Hamilton moet eenmaal uitgedaagd worden, zeker nu de auto niet meer vanzelfsprekend winnend is. Bottas levert onvoldoende.

Wat zit er nog meer aan te komen?

gloudiesaurus

Ecclestone zegt vandaag dat Mick Schumacher wel eens naar Alpha Tauri zou kunnen gaan.

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

Maar ik denk dat de positie naar Hamilton de sleutel is voor de rijdersmarkt dit jaar.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Breaktest

Citaat van: gloudiesaurus op 08 juli 2021 - 12:38:31
Ecclestone zegt vandaag dat Mick Schumacher wel eens naar Alpha Tauri zou kunnen gaan.
Voor mij heeft Ecclestone dezelfde voorspellende gaven als de gemiddelde boerenlul, dus ik zou er niet te veel waarde aan hechten.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Breaktest

Citaat van: Mickey op 08 juli 2021 - 11:00:31
Een topic vol geruchten en af en toe een getekende overeenkomst. Vul gerust aan. Laat ik beginnen met misschien wel de interessantste vraag; wie zit er volgend jaar naast Hamilton?

Hier een aardige analyse:

https://nl.motorsport.com/f1/news/analyse-lewis-hamilton-contract-verlenging-f1-mercedes/6624742/

Ik denk dat Russell de grote kanshebber is. Hamilton moet eenmaal uitgedaagd worden, zeker nu de auto niet meer vanzelfsprekend winnend is. Bottas levert onvoldoende.

Wat zit er nog meer aan te komen?
Dit lijkt mij een heel mooi "We houden van jou, je kunt altijd op de thee komen" uitzwaaimomentje voor Bottas.
Hamilton tevreden houden? Dat doen ze al met de paycheck. Hamilton op zijn scherpst krijgen? Dat doe je niet met iemand die hij al vijf jaar in zijn zak heeft.
Tenzij ze een plek bij McLaren voor Russell weten te ritselen (Ricciardo terug naar Renault, Ocon jaartje testrijder - iedereen blij), kan ik me geen andere uitkomst voorstellen dan dat dit het laatste jaar van Bottas bij Mercedes is.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Jozef

#5
Ik ben er ook redelijk van overtuigd dat Russell naar Mercedes zal gaan volgend jaar. Ik denk zelfs dat dat de reden is waarom ze Hamilton vastgelegd hebben: Russell krijgt zo nog twee jaartjes om te leren van de man die de "golden standard" van de sport is. Voor Hamilton is het misschien ook een erezaak om het team, inclusief jonge coureur, achter te laten in een staat waarin het gewoon wereldtitels kan blijven winnen.

Voor Bottas is het dan niet alleen einde verhaal bij Mercedes, ik zie zelfs niet meteen in welk F1-team nog interesse in hem zou hebben. Dus gewoon meteen exit uit de F1, lijkt me.

Heel late edit: Williams zou wellicht nog een optie kunnen zijn natuurlijk. Dat hangt er een beetje vanaf wat voor wind de nieuwe eigenaars daar willen laten waaien, ook op financieel gebied. Russell doet ook aardig mee zo rond plek 12-13, het is niet meer het team dat steevast zieltogend voorlaatst en laatst rondrijdt. Dus misschien ziet Bottas er ook nog wel lol in.