Voorspellingen seizoen 2021

Gestart door Breaktest, 05 maart 2021 - 12:26:43

« vorige - volgende »

Breaktest

Nog een paar weken en dan gaan we weer van start. Zet hier uw voorspelling(en), van welke aard dan ook, voor komend seizoen.
Liefst voor de testweek van start gaat, maar geen must.
Uiteraard geldt, de richtlijnen van de BvW in acht nemend: Hoe vroeger en specifieker, des te meer gewicht en kans op tijdelijk eeuwige roem.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Sabai

Ik doe eens gek .Hamilton pakt zijn 8ste titel en vind het daarna wel mooi geweest. Bottas 4.0 word weer 2e gevolgd door Verstappen op de 3e plaats

Mickey


C.G. de Beaufort

De volgende voorspelling, mogelijk zit ik verkeerd :

1. Max
2. Hamilton
3. Leclerc

Groet,

C.G. de Beaufort


Breaktest

Even een terugblik op mijn oude voorspellingen voor seizoen 2021 (gedaan nov. 2019):
-Vettels contract bij Ferrari wordt niet verlengd.
-Hamilton naar Ferrari
-Max naar Mercedes
-Vettel naar Red Bull

Ik loop dus 1 op 4. Een beetje mager. De vacature TV-Jomanda met google-vaardigheden kan ik misschien maar beter aan me voorbij laten gaan.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Breaktest

Voor dit seizoen voorspel ik wel dat het voorspelspel nog steeds op zijn gat ligt bij een regenrace.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond


Breaktest

Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Sabai

#8
De tests zitten erop en het lijkt erop dat RBR qua betrouwbaarheid er goed uitziet. Mercedes zal nog steeds favoriet zijn . McLaren lijkt een een goede stap gemaakt te hebben als ik het mag geloven wat er geschreven word.Ben nu wel benieuwd naar de eerste race.

gloudiesaurus

Citaat van: Sabai op 14 maart 2021 - 20:01:18
De tests zitten erop en het lijkt erop dat RBR qua betrouwbaarheid er goed uitziet. Mercedes zal nog steeds favoriet zijn . McLaren lijkt een een goede stap gemaakt te hebben als ik het mag geloven wat er geschreven word.Ben nu wel benieuwd naar de eerste race.

Ik ook! Het beloofd dichter bij elkaar te gaan zitten.  :)
Ik voorspel een spannend gevecht tussen Verstappen en Hamilton.

De beste wintertests ooit voor Max tot nu toe. Maar we hebben het vaker gezien, Mercedes dat niet super lijkt te lopen bij de wintertests en dan toch weer dominant is.

McLaren lijkt goed te gaan, vooral  hun diffusor is interesant. Ook AlphaTauri lijkt goed te gaan...

Wordt leuk over 2 weken!
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Mickey

Mercs zijn vast weer aan het sandbaggen.

Sphinx

Mercedes heeft het inmiddels zo bont gemaakt dat ik ze al niet meer geloof als ze zeggen dat de lucht blauw is en water nat  :D

- Lewis gaat op voor zijn achtste en ik hoop eindelijk dat Red Bull hem eens een keer partij kan geven nu ze Perez naast Max hebben gezet.
- Mclaren gaat een paar keer voor een podium met zowel Ricciardo als Norris en Sainz gaat heel veel spijt van zijn overstap naar een chaotisch Ferrari
- Aston Martin (of liever Stroll F1) wil heel graag een topteam zijn, maar wordt helaas een tobteam dat moeite gaat hebben om Alpine en Alpha Tauri voor te blijven. AT kan met Tsunoda en Gasly een stabiele top5 klant worden (de auto schijnt ook 2/3e een RBR te zijn)
- Strijd om de achterhoede gaat tussen Haas, Alfa Romeo en één Williams, want die van Russell zwemt net even iets hoger rond. Geen flauw idee wie van de drie minder in de auto geïnvesteerd heeft, benieuwd of de Mazepin clan er in de zomer al genoeg van heeft.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

gloudiesaurus

Citaat van: Mickey op 15 maart 2021 - 17:19:36
Mercs zijn vast weer aan het sandbaggen.

Wel het minste aantal ronden en de meeste technische problemen. Daarnaast ook Lewis Hamilton in de grindbak. Toch wat meer problemen dan andere jaren...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Fietser

#13
Laat ik ook eens een gokje wagen, maar neem het a.u.b. wel met vele korrels zout.
Gaat-ie:
Ik denk dat Verstappen wereldkampioen wordt. Zijn voornaamste tegenstander blijkt Bottas en niét Hamilton. De laatste verzeilt veel vaker dan hem lief in druk verkeer, wordt korzelig en verliest daardoor zijn motivatie. Perez doet het 'best goed', maar het verschil met Verstappen blijkt niet veel minder in vergelijk met zijn voorgangers Albon en Gasly. De Mexicaan wordt eind van het seizoen dan ook vervangen door Tsunoda die snel het spelletje onder de knie krijgt en daardoor publiekslieveling wordt (indien publiek aanwezig). Samen met Gasly doet de Japanner het sowieso uitstekend met de Alphatauri waardoor het duo regelmatig in de subtop opduikt. Dat doen de Mclarens ook, wat minder verrassend is. Vooral Ricciardo beklimt eens in de zoveel tijd het podium (bovenaan?) ofschoon Norris weinig voor hem onderdoet. Leclerc zal geregeld – vooral op de zaterdag – zijn grote klasse etaleren, maar tijdens races blijft het lastig. Voor Sainz is het echt te hopen dat hij tegenover de snelle Monegask geen grote carrièreschade oploopt, bij Ferrari of waar dan ook. Grootmeester Alonso is terug, maar heeft moeite met Ocon. Ik verwacht harde strijd in het Alpine-kamp, letterlijk! De al even 'grootmeesterige' Vettel zal het wellicht nog zwaarder krijgen naast Stroll. Mocht hij het in snelheid afleggen tegen de Canadees dan is de achterdeur voor de viervoudig kampioen heel dichtbij. Raikkonen had die uitgang m.i. allang moeten nemen, maar mag het nog een jaartje proberen om de waarlijk briljante Giovinazzi te verslaan. Voor de Haas- en Williamspiloten rest weinig anders dan hier en daar een kruimeltje op te pikken, iets waartoe Russell (volgend jaar Mercedes?) natuurlijk veel beter in staat is dan de nauwelijks opvallende Latifi. Over nieuwkomers Schumacher en Mazepin weet ik weinig zinnigs te zeggen. Maar dat geldt wellicht voor deze hele prognose.

Breaktest

For the record, omdat de tests er inmiddels op zitten zijn alle navolgende voorspellingen natuurlijk een dubbeltje minder waard.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond