GP van Abu Dhabi, 2021

Gestart door C.G. de Beaufort, 11 december 2021 - 00:20:22

« vorige - volgende »

Wings

Te jong? Mick is 23 als het seizoen start, dezelfde leeftijd als Max begin dit seizoen.

Wings

Citaat van: Breaktest op 14 december 2021 - 16:22:40
Ik wil nog 1 opmerking maken, en dan hou ik er over op.
We zouden het bijna vergeten maar ook in Baku dit jaar is er sprake geweest van soortgelijke situatie. We hebben waarschijnlijk alleen onthouden dat Max er met een klapband in de 47 ronde hard afging. Maar hoe ging het verder?
Zonder ingrijpen was de race zeer waarschijnlijk achter de safety car gefinished, maar ook toen besloot Masi het anders te doen. He felt a two-lap sprint to the finish was "in the best interest of the sport".
Niemand protesteerde, en zeker Mercedes niet, want Hamilton mocht van pole met verse banden. Dat ie het toch verknalde is een ander verhaal, maar dat deed niets af aan de bijval die Masi kreeg om deze creatieve oplossing. Het is dus volstrekt begrijpelijk - en eigenlijk zelfs voorspelbaar - dat Masi opnieuw voor deze oplossing koos.

Citaat van: Wings op 28 december 2021 - 22:27:17Er lag veel meer debris op het asfalt. Dat is ook de reden dat nu geen rode vlag werd gezwaaid.

Ik wil er op terugkomen want je hebt inderdaad een punt. De wedstrijdleiding had kunnen kiezen om achter de SC te eindigen maar koos voor een staande herstart. Hierdoor kreeg Lewis niet alleen de positie van Max cadeau maar kwam hij in de gelegenheid om Pérez aan te vallen, iets wat niet gelukt zou zijn zonder deze omstandigheden.

Mickey

Citaat van: Wings op 29 december 2021 - 09:47:24
Te jong? Mick is 23 als het seizoen start, dezelfde leeftijd als Max begin dit seizoen.

In figuurlijke zin, te onervaren bedoel ik eigenlijk.

Sabai

Ik vind dat Mick het eigenlijk heel goed doet. Je bij hem zien dat hij het net als in de vorige klasses het altijd gedurende het seizoen opbouwd. En hij het toch wel heeft laten zien vind ik. Zijn teamgenoot heeft hij afgedroogd.Ik denk dat we nog wel meer van hem gaan zien.

Mickey

Ja, maar zijn teamgenoot was niet echt een solide referentiekader. To put it mildly.

Breaktest

Mick heeft wel die koele analytische aanpak van zijn vader, maar of ie ook het talent heeft... Hier wreekt zich wellicht het feit dat Sabine geen karts reed en Sophie wel. Wel mooi dat ie Mazepin met boter en suiker in zijn zak heeft - zou die Rus überhaupt fans hebben?  Maar ik denk niet dat Schu zijn opmerkelijke reeks - jaartje toekijken, dan toeslaan met een titel - wordt voortgezet. Ik hou wel van dit soort doktersromannetjes, dus is zou het niet erg vinden als ik me vergis. 
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Mickey

Corinna. Sabine is zijn manager.  :) Of misschien weet jij iets wat wij niet weten, heheh.

Breaktest

Citaat van: Mickey op 29 december 2021 - 17:10:55
Corinna. Sabine is zijn manager.  :) Of misschien weet jij iets wat wij niet weten, heheh.
Potdorie, u hebt gelijk. Ik moet toch eens beter dat privéleven van die lui bijhouden.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Breaktest

Er zijn inmiddels al talloze clips van de laatste ronden verschenen, maar deze, gefocused op Horner, terwijl niets van het gebeuren op de baan is te zien, vind ik toch ook wel ontroerend.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Mickey

Ja echt schitterend. Zelf heb ik die laatste acht ronden, vanaf de crash van Latifi, al een keer of vijftien bekeken. Vanaf verschillende punten, onboard, boordradio's, alles. Blijft geweldig.

Wat ik echt een geweldig moment vind om terug te zien is hoe Max Hamilton intimideert door demonstratief naast hem te gaan rijden op zijn nieuwe rode bandjes, voordat de SC weg gaat. "Broer, jij bent gezien."

Wings

Citaat van: Sabai op 29 december 2021 - 15:48:28
Ik vind dat Mick het eigenlijk heel goed doet. Je bij hem zien dat hij het net als in de vorige klasses het altijd gedurende het seizoen opbouwd. En hij het toch wel heeft laten zien vind ik. Zijn teamgenoot heeft hij afgedroogd.Ik denk dat we nog wel meer van hem gaan zien.

Je kunt zo weinig vinden van zijn optreden.

1. Hij reed in een badkuip op wielen.
2. Nikita Mazepin als teamgenoot.

Het enige wat hij moest doen is Mazepin voorblijven en daar is hij glansrijk in geslaagd. Maar verder dan dit feit benoemen kom ik niet. Ik vind het jammer dat Sauber Schumacher niet heeft opgepikt en koos voor Zhou. Haas heeft van begin af aan aangegeven dat de auto niet ontwikkeld zou worden om te investeren in de 2022-auto, laten we hopen dat dit vruchten afwerpt.